Robert W. Przedsiębiorca
Jarosław K. senior copywriter
Temat: Kreatywność w reklamie
Ogólna zasada, od której są nieliczne wyjątki, dotyczy działalności każdej firmy i każdego biznesu: kreatywności oczekuje się wówczas, kiedy standardowe metody nie dają satysfakcjonujacych wyników. Kreatywnośc bowiem jest ryzykiem, które rozsądnie działający biznesmen podejmuje tylko wtedy, kiedy musi. A kiedy nie musi, to stosuje metody bezpieczne.Robert W. Przedsiębiorca
Temat: Kreatywność w reklamie
Dobrze powiedziane, ale rynek reklamy jest nieco inny, tu coś nowego jest lepiej odbierane i zapamiętywane przez odbiorców. Czy nie?konto usunięte
Temat: Kreatywność w reklamie
ROBERT WALICKI:Dział kreacji.
Jak to jest z kreatywnością w agencjach reklamowych?
Pomysłowość to podstawa osób tam pracujących?W dziale kreacji - to ważne.
Klienci oczekują czegoś niestandardowego?Zapytaj klienta. Wymagania są na tyle różne, na ile różni są klienci.
A w ogóle - o co Tobie chodzi?
Robert W. Przedsiębiorca
Temat: Kreatywność w reklamie
... robię rozeznanie potrzeb ...Jarosław K. senior copywriter
Temat: Kreatywność w reklamie
ROBERT WALICKI:
Dobrze powiedziane, ale rynek reklamy jest nieco inny, tu coś nowego jest lepiej odbierane i zapamiętywane przez odbiorców. Czy nie?
Prawa ekonomii, socjologii czy grawitacji obowiązują wszystkich. A wyjątki potwierdzają regułę.
konto usunięte
Temat: Kreatywność w reklamie
ROBERT WALICKI:
(...) ale rynek reklamy jest nieco inny (...)
Inny od czego? Z czym porównujesz reklamę?
Robert W. Przedsiębiorca
Temat: Kreatywność w reklamie
Moje pytania są związane z chęcią założenia butiku kreatywnego, wspierającego pomysłowo agencje reklamowe. Co o tym myślicie, jest zapotrzebowanie na tego typu usługę?konto usunięte
Temat: Kreatywność w reklamie
ROBERT WALICKI:
Moje pytania są związane z chęcią założenia butiku kreatywnego, wspierającego pomysłowo agencje reklamowe. Co o tym myślicie, jest zapotrzebowanie na tego typu usługę?
Nie ma.
Adrian Spóz Redkroft Studio
Temat: Kreatywność w reklamie
hahahaha, padlem:]Robert W. Przedsiębiorca
Temat: Kreatywność w reklamie
Pocieszające :-)Adrian Spóz Redkroft Studio
Temat: Kreatywność w reklamie
Ale Tobie Robercie chodzi o to, ze chcialbys wspierac dzial kreacji w agencji/studiu/butiku i budowac dla nich koncepcje dla poszczegolnych projektow(same pomysly)?Robert W. Przedsiębiorca
Temat: Kreatywność w reklamie
Tak, chciałbym dostarczać agencjom pomysły na niestandardowe reklamy.Adrian Spóz Redkroft Studio
Temat: Kreatywność w reklamie
No wlasnie i tu pojawia sie problem, ze od tego sa te agencje, zeby takie pomysly wypracowywac.A jakie masz doswiadczenie z niestandardowymi reklamami? mozna gdzies zobaczyc efekty Twojej pracy?Adrian Spoz edytował(a) ten post dnia 20.03.10 o godzinie 21:13
Robert W. Przedsiębiorca
Temat: Kreatywność w reklamie
To kto może być zainteresowany takimi pomysłami, domy mediowe, klienci bezpośredni?Jarosław K. senior copywriter
Temat: Kreatywność w reklamie
Robercie, pewnie jesteś strasznie fajny, jak się z Tobą napić piwa.Ale jeśli chcąc założyć biznes nie masz pojęcia, czy na rynku będzie zapotrzebowanie na Twoje usługi, to daruj sobie czas i nerwy i pomyśl o czymś innym.
Robert W. Przedsiębiorca
Temat: Kreatywność w reklamie
Ciekawe określenie Jarosławie. Zakładając jakikolwiek biznes, warto najpierw zbadać rynek, zobaczyć czy jest popyt na usługę :-(Robert W. Przedsiębiorca
Temat: Kreatywność w reklamie
Zdaję sobie sprawę, że jedną z kompetencji agencji są pomysły, chciałbym im dostarczyć je może taniej, może szybciej, może moje będą inspiracją do ciekawszych, skuteczniejszych kampanii...Jarosław K. senior copywriter
Temat: Kreatywność w reklamie
ROBERT WALICKI:
Ciekawe określenie Jarosławie. Zakładając jakikolwiek biznes, warto najpierw zbadać rynek, zobaczyć czy jest popyt na usługę :-(
No właśnie o to chodzi. Najpierw założyłeś sobie z góry, że otwierasz taki a taki biznes, a potem rozpytujesz, czy to w ogóle ma sens i zastanawiasz się, kto może potrzebować Twoich usług.
Ja bym radził najpierw zastanowić się, jakie są potrzeby rynku i dopiero w oparciu o to wybierać profil działalności.
No, ale to w sumie Twoje ryzyko i Twoja sprawa.
Rozumiem, że firma ma być mała i nie zatrudnisz od razu 50 osób ani żadnych sławnych nazwisk.
W takim razie możesz konkurować z agencjami ceną i szybkością wykonanej pracy.
Natomiast jak ktoś bedzie chciał mieć superkreatywny pomysł, to pójdzie do PZL-u czy podobnej agencji.
Większość klientów nie pragnie żadnych artystycznych porywów, tylko chce mieć dobrze zrealizowany brief za niewielkie pieniądze.
Niestety.
Łukasz
Skorupski
Kierownik sekcji
kreacja & internet -
Szkoła Wyższa
Psych...
Temat: Kreatywność w reklamie
Jarosław Koć:
Ogólna zasada, od której są nieliczne wyjątki, dotyczy działalności każdej firmy i każdego biznesu: kreatywności oczekuje się wówczas, kiedy standardowe metody nie dają satysfakcjonujacych wyników. Kreatywnośc bowiem jest ryzykiem, które rozsądnie działający biznesmen podejmuje tylko wtedy, kiedy musi. A kiedy nie musi, to stosuje metody bezpieczne.
I tak i nie... To prawda, że kreatywności, a własciwie działań niestandartowych używamy wtedy kiedy sprawdzone metody nie działją, jednak jeśli będzięmy czekać na moment kiedy stwierdzimy "standart się nie sprawdził" często okaże się, że na kreatywność już jest za późno - konurencja nas odstawiła i szanse na dogonienie są niewielkie.
Moim zdaniem podstawa to właściwa diagnoza sytuacji i trafienie w moment, a kreatywność wskazana jest zawsze bo nawet spradzone sposoby wymagają często świeżego podejścia.
Podobne tematy
Następna dyskusja: