Jarosław
Waśkiewicz
Biznesnafali.pl
Markajestkobieta.pl
Jaroslawwaskiewicz.c
om
Temat: granice kompromitacji, granice skuteczności?
Komisja Etyki Reklamy odrzuciła protest oskarżający billboard mebli Torino o naruszanie dobrych obyczajów i dyskryminację kobiet. Reklama pokazywała majtki zsunięte w dół kobiecych nóg.Skarżący w złożonej skardze podniósł, że „reklama ta, widnieje już od co najmniej roku, ale wcześniej nie wiedziałam dokąd kierować ew. uwagi; Uważam, że jest obrażająca kobiety i ma sie nijak do reklamowanego produktu- przecież chodzi tu o meble!!! Jaki związek mają ,,spadające ceny' z opuszczonymi majtkami??? Jeszcze umieszczona została w okolicy Kościoła - co uważam za pozbawienie smaku! ponownie wykorzystano wizerunek kobiety w niedorzecznym ujęciu! Nie wiem, jak Państwo odbiorą tę reklamę?”.
Wniósł również o uznanie reklamy za sprzeczną z art. 4 Kodeksu Etyki Reklamy, z uwagi na to, że „reklamy nie mogą zawierać elementów, które zawierają treści dyskryminujące, w szczególności ze względu na rasę, przekonania religijne, płeć lub narodowość”.
Zespół Orzekający zważył co następuje:
Zespół Orzekający nie stwierdził naruszenia dobrych obyczajów i uznał, że reklama mieści się w ramach przyjętych norm etycznych.
Zdaniem Zespołu Orzekającego reklama nie uchybia godności człowieka.
Zespół Orzekający nie dopatrzył się w reklamie dyskryminacji ze względu na płeć.
...faktycznie, na maxa. A Panie, czy czujecie się urażone, czy też reklama podoba się, jest wg was, skuteczna? A z punktu widzenia "kreacji" skuteczne? Wiem, nie ważne co mówią, ważne żeby.... , ale poza tym?
edit-kropkiJarek W. edytował(a) ten post dnia 14.10.10 o godzinie 16:31