konto usunięte

Temat: Granica kompetencji ? Agencje Reklamowe / Agencje Eventowe

Witam serdecznie wszystkich związanych z branżą Creative.

Nie ukrywam, iż planuje zainicjować pewną dyskusję.
Dyskusje mającą przyczynić się do usystematyzowania i określenia różnic w kompetencjach pomiędzy agencjami marketingowymi a wyspecjalizowanymi, bo i tych jest coraz więcej, agencjami eventowymi. Osobiście uważam, że są to agencje organizacji wydarzeń.
No ale jak zwał tak zwał, to temat na kolejną dyskusje.

Gdzie są granice kompetencji, kto tak naprawdę odpowiada za poszczególne składowe organizowanych wydarzeń? Wydarzeń będących częścią strategii lub projektu marketingowego.

Czym jest event(wydarzenie) w Państwa mniemaniu?
Czy ważniejsza jest świadomość określenia celu poszczególnego wydarzenia czy może jego znaczenia strategicznego w odniesieniu do planowanej przez firmy marketingowe kampanii?
W czyjej gestii leży opracowanie konceptu, planu,programu,mechanizmów gwarantujących chociażby frekwencję, a w czyjej dostarczenie jej składowych?
Kto odpowiada za koncept a kto za jego wykonanie?
Gdzie leży granica pomiędzy kompetencjami marketing managera a event managera?

Z doświadczenia zdobytego podczas wielu realizacji wiemy, iż niejednokrotnie kompetencje te nie są określone od samego początku. Efektem mogą być niedociągnięcia, nieplanowane zmiany w budżecie, a co gorsza założenia, cele klienta nie są w pełni realizowane.

Jestem bardzo ciekaw jakie macie zdanie na ten temat.
Być może padną pewne sugestie i propozycje na usystematyzowanie naszej pracy.

Zapraszam do dyskusji...

Przemysław Kaczmarski
Events & Venues Consultant
http://liconsultancy.comPrzemyslaw Kaczmarski edytował(a) ten post dnia 08.08.10 o godzinie 15:20

konto usunięte

Temat: Granica kompetencji ? Agencje Reklamowe / Agencje Eventowe

I to jest bardzo dobry temat do rozmowy. Nie ukrywam - nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale z doświadczenia wiem, że kompetencje nie są dokładnie określanie. Często jest tak, że z powodu braku w zasobach ludzkich jedna osoba odpowiedzialna jest za zbyt wiele aspektów, przez co realizacja nie zawsze jest do końca skuteczna a efekt końcowy nierzadko rozmija się z początkowymi założeniami. Również ciekaw jestem opinii innych użytkowników, którzy mają więcej doświadczenia na tym polu. Myślę, że na naszym rynku potrzebne jest, choćby nieformalne, usystematyzowanie tych kwestii.
Brawo za podjęcie tematu Przemku :)

konto usunięte

Temat: Granica kompetencji ? Agencje Reklamowe / Agencje Eventowe

Cóz, chyba jednak nie ta grupa.
Piotr Golczyk

Piotr Golczyk Marketing Management
Expert, founder at
MKTOUT

Temat: Granica kompetencji ? Agencje Reklamowe / Agencje Eventowe

Przemyslaw Kaczmarski:
Cóz, chyba jednak nie ta grupa.

Grupa może i dobra tylko pytanie zawiera postulat, nawet słuszny ale utopijny. Może dlatego nikt nie odpowiada.

W rzeczywistości bowiem to Klient musi przebrać ziarno od plew i wybrać najlepszych wykonawców.

Wszystko to dlatego ;-) że cnota umiaru w przypadku Agencji Reklamowych, nie jest zbytnio popularna. Większość weźmie ile może, a potem dobierze jeszcze trochę na zasadzie "od dobrobytu głowa nie boli" :).

konto usunięte

Temat: Granica kompetencji ? Agencje Reklamowe / Agencje Eventowe


W rzeczywistości bowiem to Klient musi przebrać ziarno od plew i wybrać najlepszych wykonawców.


Pytanie dotyczyło kompetencji i odpowiedzialności między agencjami a nie jej doborem przez klienta końcowego.

Widzę, ze nie ma zbyt wielu chętnych do podjęcia tematu.
Piotr Golczyk

Piotr Golczyk Marketing Management
Expert, founder at
MKTOUT

Temat: Granica kompetencji ? Agencje Reklamowe / Agencje Eventowe

Przemyslaw Kaczmarski:

W rzeczywistości bowiem to Klient musi przebrać ziarno od plew i wybrać najlepszych wykonawców.


Pytanie dotyczyło kompetencji i odpowiedzialności między agencjami a nie jej doborem przez klienta końcowego.

Czyli o co pytasz?
- o to dlaczego agencje nie stosują zawsze outsorcingu?
- o to jak rozróżnić kompetencje jednej agencji od drugiej?
- o procedurę według której agencje mają decydować o tym czy są w danej dziedzinie kompetentne czy nie?
- o tym kto ma wziąć odpowiedzialność za efekt?

Szczerze pytanie jest tak ogólne i trochę abstrakcyjne, że trudno mi złapać temat.

konto usunięte

Temat: Granica kompetencji ? Agencje Reklamowe / Agencje Eventowe

Piotr Golczyk:
Przemyslaw Kaczmarski:

W rzeczywistości bowiem to Klient musi przebrać ziarno od plew i wybrać najlepszych wykonawców.


Pytanie dotyczyło kompetencji i odpowiedzialności między agencjami a nie jej doborem przez klienta końcowego.

Czyli o co pytasz?
- o to dlaczego agencje nie stosują zawsze outsorcingu?

to zrozumiałe w naszym kraju, wszyscy chcą robić wszytsko.P.K
- o to jak rozróżnić kompetencje jednej agencji od drugiej?
Agencji Eventowej od Pr-owej od Marketingowej. P.K
- o procedurę według której agencje mają decydować o tym czy są w danej dziedzinie kompetentne czy nie?
TAK. P.K
- o tym kto ma wziąć odpowiedzialność za efekt?
Efekt, czyli osiągnięcie planowanego celu. P.K

Szczerze pytanie jest tak ogólne i trochę abstrakcyjne, że trudno mi złapać temat.

To może swoimi słowami, bedzie Ci łatwiej...
Jak myślisz?czym rózni się agencja Marketingowa od Eventowej?
Piotr Golczyk

Piotr Golczyk Marketing Management
Expert, founder at
MKTOUT

Temat: Granica kompetencji ? Agencje Reklamowe / Agencje Eventowe

Przemyslaw Kaczmarski:
Piotr Golczyk:
Przemyslaw Kaczmarski:
To może swoimi słowami, bedzie Ci łatwiej...
Jak myślisz?czym rózni się agencja Marketingowa od Eventowej?

Deklaracją agencji :-)

Prowokuję.

Tak naprawdę jednak to nikt inny tylko sama agencja musi zdecydować o tym czy chce być przypisana do danej kategorii.

Robi to często na podstawie tego, że tak się "ułożyło", że robią akurat więcej eventów niż brandigu (chociaż może chcieliby inaczej) i w związku z tym, mówią o sobie "Agencja Eventowa".

Jednak jeżeli pojawi się Klient który chciałby wszystko to agencje "wyciągają z portfolio swoje nieliczne realizacje" twierdząc, że mają również spore doświadczenie w innych kategoriach :-). Ot... na zasadzie, że od przybytku głowa nie boli.

Pełna świadomość przynależności do danej kategorii wynika z wielu czynników. Między innymi tego, że szefostwo wie co chce robić i zna się na tym co chce robić. Agencja posiada dużo na tyle bogatych Klientów, aby utrzymać się z danej wąskiej kategorii zleceń. To zaś zależy od wielu następnych czynników.

Generalnie temat który poruszyłeś jak po prostu bardzo wielowymiarowy. Moim zdaniem prostej odpowiedzi na to nie ma.

Więcej, nie do końca dostrzegam sens jej szukania. Tak naprawdę bowiem odpowiedz jest wypadkową analiz kilku aspektów działania firmy / sytuacji mikro ekonomicznej / makro itd.

konto usunięte

Temat: Granica kompetencji ? Agencje Reklamowe / Agencje Eventowe

Piotr Golczyk:
Przemyslaw Kaczmarski:
Piotr Golczyk:
Przemyslaw Kaczmarski:
To może swoimi słowami, bedzie Ci łatwiej...
Jak myślisz?czym rózni się agencja Marketingowa od Eventowej?

Deklaracją agencji :-)

Prowokuję.

Tak naprawdę jednak to nikt inny tylko sama agencja musi zdecydować o tym czy chce być przypisana do danej kategorii.


Robi to często na podstawie tego, że tak się "ułożyło", że robią akurat więcej eventów niż brandigu (chociaż może chcieliby inaczej) i w związku z tym, mówią o sobie "Agencja Eventowa".

I tu się zgadzam, odesłał bym nawet do bloga, gdzie temat ten jest bardziej rozwinięty. (samoocena - koncepcje eventowe)
http://www.przemyslawkaczmarski.com/
Kradzieze scenariuszy...

Jednak jeżeli pojawi się Klient który chciałby wszystko to agencje "wyciągają z portfolio swoje nieliczne realizacje" twierdząc, że mają również spore doświadczenie w innych kategoriach :-). Ot... na zasadzie, że od przybytku głowa nie boli.
Po Polsku!

Pełna świadomość przynależności do danej kategorii wynika z wielu czynników. Między innymi tego, że szefostwo wie co chce robić i zna się na tym co chce robić. Agencja posiada dużo na tyle bogatych Klientów, aby utrzymać się z danej wąskiej kategorii zleceń. To zaś zależy od wielu następnych czynników.

Generalnie temat który poruszyłeś jak po prostu bardzo wielowymiarowy. Moim zdaniem prostej odpowiedzi na to nie ma.

Temat to granica odpowiedzialności i róznice w kompetencjach.
Więcej, nie do końca dostrzegam sens jej szukania. Tak naprawdę bowiem odpowiedz jest wypadkową analiz kilku aspektów działania firmy / sytuacji mikro ekonomicznej / makro itd.

Moim zdaniem,
Agencja Marketingowa opracowuje startegie i mechanizmy.
Jeśli w strategi znajdują sie wydarzenia (eventy) tu zaczyna się rola firm specjalizujących sie w event managemencie, czyli organizacji wydarzeń.
Wspólnie z agencja marketingową, znając zarysy całości strategi marketingowej, agencje eventowe opracowują koncepty samych eventów.Bo i te mogą być rózne.
Firmy, agencje eventowe powinny być wykonawcami,realizatorami wydarzeń.
Jednakże powinny uczestniczyć podczas tworzenia konceptu wydarzeń.

Niestety, to chyba jeszcze pare lat.
Krzysztof K.

Krzysztof K. Strategy and
Marketing Advisor

Temat: Granica kompetencji ? Agencje Reklamowe / Agencje Eventowe

Przemyslaw Kaczmarski:
Piotr Golczyk:
Przemyslaw Kaczmarski:
Piotr Golczyk:
Przemyslaw Kaczmarski:

Generalnie temat który poruszyłeś jak po prostu bardzo wielowymiarowy. Moim zdaniem prostej odpowiedzi na to nie ma.

Temat to granica odpowiedzialności i róznice w kompetencjach.

jest to rynek dopiero kształtujący się i agencja eventowa, agencji eventowej nierówna wiec za każdym razem trzeba te zasady na nowo wyprocowywać.
Zdarza się że kompetencje wewnętrzne niektórych agencji pozwalają tylko na bycie realizatorem koncepcji a nie partnerem czy twórcą pomysłu.
Więc automatycznie, nawet jeżeli wczesniej sobie założymy że koncepcja pod założenia leży po stronie agencji, musimy to dostosować do realiów (zaistniałej sytuacji)
Więcej, nie do końca dostrzegam sens jej szukania. Tak naprawdę bowiem odpowiedz jest wypadkową analiz kilku aspektów działania firmy / sytuacji mikro ekonomicznej / makro itd.

Moim zdaniem,
Agencja Marketingowa opracowuje startegie i mechanizmy.
Jeśli w strategi znajdują sie wydarzenia (eventy) tu zaczyna się rola firm specjalizujących sie w event managemencie, czyli organizacji wydarzeń.
Wspólnie z agencja marketingową, znając zarysy całości strategi marketingowej, agencje eventowe opracowują koncepty samych eventów.Bo i te mogą być rózne.
Firmy, agencje eventowe powinny być wykonawcami,realizatorami wydarzeń.
Jednakże powinny uczestniczyć podczas tworzenia konceptu wydarzeń.

Niestety, to chyba jeszcze pare lat.

Agencje Marketingowe czy Reklamowe ? - dla mnie to zasadnicza różnica, tych pierwszych mam wrażenie trochę brakuje na rynku

Niechciałbym schodzić z tematu, ale kolejne pytanie jakie mi się rodzi to jak często agencje reklamowe (bo zakładam że o takie w dyskusji chodziło) są twórcami strategi marketingowej (rzeczywistej, nie tylko z nazwy), czy ich działania nie ograniczają się najczęściej do komunikacji i to też jej wycinka ?

Ja bym do tych rozważań jeszcze wciągnął klienta, a dokładniej dział marketingu firmy klienta tworząc w ten sposób trójkąt decyzyjny, który dla siebie powinien być partnerami w wyznaczaniu kierunków poszczególnych działań komunikacyjnych

Dobrze by było gdyby, agencje eventowe posiadały odpowiednie kompetencje a klienci i AR (agencje reklamowe) korzystały z nich przy tworzeniu koncepcji eventów, zapraszając do partnerstwa przy ustalaniu kierunków, bądź też powierzając ten obszar działań w kompetencje AE (agencji eventowej)

Jednak tak jak napisałeś chyba jeszcze potrzeba czasu ...

konto usunięte

Temat: Granica kompetencji ? Agencje Reklamowe / Agencje Eventowe

Cóż,
To chyba będzie najlepsze podsumowanie naszej dyskusji:

http://www.facebook.com/pages/Stowarzyszenie-Branzy-Ev...

Do zobaczenia.



Wyślij zaproszenie do