Jakub Michalski

Jakub Michalski interactive designer

Temat: Account - jak wyszkolić

Wiadomo, że nie każdy ma dyspozycję, ale jak wyszkolić accounta?

Trener + praktyka? Książki + praktyka? Szkolenia + praktyka?

konto usunięte

Temat: Account - jak wyszkolić

Jakub Michalski:
Wiadomo, że nie każdy ma dyspozycję, ale jak wyszkolić accounta?

Trener + praktyka? Książki + praktyka? Szkolenia + praktyka?

Zajęcia w grupie, "scenki", coaching w terenie, praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka

.. a książki nikomu nie zaszkodziły :)

Temat: Account - jak wyszkolić

Najpierw przedstaw co chcesz by ten Account potrafił. Bo w polszy pod słowami account manager kryje się naprawdę wszystko :)
Jakub Michalski

Jakub Michalski interactive designer

Temat: Account - jak wyszkolić

Nowy klient: przedstawienie oferty i pokierowanie toku myślenia tak, aby klient bez tej usługi nie mógł żyć.

Obecny klient: kontakt, obsługa, doradztwo.

Zakres: web

konto usunięte

Temat: Account - jak wyszkolić

to New Bussines Manager jedno a Account drugie....

konto usunięte

Temat: Account - jak wyszkolić

Łukasz K.:
to New Bussines Manager jedno a Account drugie....
W wielu firmach jest to nadal 1dna osoba, choć nie uważam, że jest to coś złego:) Przecież Account potrafi chyba najlepiej przedstawić ofertę swojego pracodawcy.

Co do pytania w temacie: myślę, że praktyka czyni mistrza, a najlepsza praktyka to właśnie od owego "mistrza" - współpraca z osobą doświadczoną, przekazywanie przez nią drobnych poleceń do bardziej skomplikowanych, krótki raport i następnie wspólna analiza po ich wykonywaniu, pełna informacja przy każdym poleceniu: co, jak, dlaczego - często brakuje właśnie tego "dlaczego" i taka osoba robi coś w określony, narzucony sposób, nie mając informacji, po co to robi i z jakiego powodu.
Jak coś jeszcze przyjdzie mi do głowy to napiszę - sama uważam się za całkiem dobrze wyszkolonego accounta:)Agnieszka Chylińska edytował(a) ten post dnia 23.02.11 o godzinie 21:01

konto usunięte

Temat: Account - jak wyszkolić

http://adkuchni.blox.pl/html

czytać, czytać i jeszcze raz czytać ;-)

konto usunięte

Temat: Account - jak wyszkolić

i nie powtarzać błędów:
http://youngcreative.blox.pl/html
Sebastian S.

Sebastian S. Pomorze
Środkowo-Zachodnie

Temat: Account - jak wyszkolić

Michał N.:
http://adkuchni.blox.pl/html

czytać, czytać i jeszcze raz czytać ;-)
dawno czegoś dobrego nie widziałem :->

konto usunięte

Temat: Account - jak wyszkolić

Agnieszka Chylińska:
Łukasz K.:
to New Bussines Manager jedno a Account drugie....
W wielu firmach jest to nadal 1dna osoba, choć nie uważam, że jest to coś złego:) Przecież Account potrafi chyba najlepiej przedstawić ofertę swojego pracodawcy.

Moim zdaniem to źle. Account to osoba do zarządzania projektami lub pakietem projektów Klienta, osoba która współpracuje na stałe z zespołem projektowym. Taka osoba powinna - moim zdaniem - być kierowana do konkretnych projektów po otrzymaniu zlecenia. New Business Manager jest bliższy sprzedaży i prezentowania oferty firmy, jej potencjalnych możliwości, etc.

konto usunięte

Temat: Account - jak wyszkolić

Michał Pijet:
Agnieszka Chylińska:
Łukasz K.:
to New Bussines Manager jedno a Account drugie....
W wielu firmach jest to nadal 1dna osoba, choć nie uważam, że jest to coś złego:) Przecież Account potrafi chyba najlepiej przedstawić ofertę swojego pracodawcy.

Moim zdaniem to źle. Account to osoba do zarządzania projektami lub pakietem projektów Klienta, osoba która współpracuje na stałe z zespołem projektowym. Taka osoba powinna - moim zdaniem - być kierowana do konkretnych projektów po otrzymaniu zlecenia. New Business Manager jest bliższy sprzedaży i prezentowania oferty firmy, jej potencjalnych możliwości, etc.

Jej, napisałam, że często tak nie jest - z kilku powodów: brak środków na kolejny wakat, duże moce przerobowe accounta, który np. kończy poważny projekt i ma "luźne" moce, więc szuka klienta i nadal nie uważam, że to coś złego - łatwiej znaleźć klienta "z polecenia", czy wykorzystując czas i miejsce np. na organizowanym evencie, gdzie można nawiązać kontakty z osobami z branży.

konto usunięte

Temat: Account - jak wyszkolić

To ja może doprecyzuję. Źle, czyli że mogłoby być lepiej, gdyby jednak te stanowiska były oddzielone. Czasem zastanawiam się czy brak konsekwencji w przydzielaniu ludziom obowiązków wynika z niedowartościowania strategii zarządzania personelem i niestaranności w dobieraniu ludziom stanowisk czy też w ogóle w pobieżnym i niekonkretnym podejściu do sprawy - my Cię jakoś tak nazwiemy, a i tak będziesz robić 50% rzeczy, które wyjdą w praniu; czy z kwestii praktycznych.

Załóżmy, że to drugie. Koszty pracy w Polsce są duże, a firmy nie zawsze mają worek z pieniędzmi. Wówczas ludzie mają bardzo wiele zadań w pracy, zwłaszcza, gdy wykazują pewne predyspozycje, z których, ekhm, nie wypadałoby nie skorzystać. Taki scenariusz jest bardzo powszechny i ja to rozumiem.

Ale ideologicznie, literalnie i naukowo :) Trzeba wiedzieć, kto co ma robić, nawet jeśli w danym momencie nie można obdzielić ludzi stanowiskami, które faktycznie powinni zajmować, zakładając z góry gotowy i przemyślany model zarządzania przedsiębiorstwem :p

Zasadnicze podejście do sprawy może ułatwić osobom z podwójnymi czy też potrójnymi stanowiskami życie - przynajmniej będzie pewien porządek, większa jasność, ściślej określone kompetencje, podział czasu i odpowiedzialności, itd...

Chodzi o świadomość, która uczłowieczyła małpę.Michał Pijet edytował(a) ten post dnia 25.02.11 o godzinie 21:23

konto usunięte

Temat: Account - jak wyszkolić

Od kilku miesięcy jestem na frilansie, wskutek czego sam sobie jestem NB managerem, accountem, PM i kreatywnym toteż pozwolę sobie na kilka "odkryć" w temacie ;)

Po pierwsze: Praca accounta jest banalna. Poważnie. Trzeba tylko być zorganizowanym, konkretnym, komunikatywnym, czyli mówiąc po ludzku, być kumatym i umić się wysławiać. Owszem, jest tej roboty sporo a czasem wręcz wpytę, bo pisanie maili i tłumaczenie kwestii techniczno-organizacyjnych osobom nie-zawsze-technicznym bywa uciążliwe, ale nie ma w tym wielkiej filozofii. Najważniejsze to kontrolować outlooka i być asertywnym. Klientowi trzeba czasem powiedzieć "Nie, to MUSI tyle a tyle kosztować, tyle a tyle potrwać bo..." - i tutaj leci lista merytorycznych argumentów. Bez obaw, że klient się obrazi, ucieknie tam, gdzie taniej, czy cuś. Klienci, jeśli im rzecz porządnie uargumentować, są całkiem "układni" i bezproblemowi we współpracy. Jeśli trafi się jakiś "odporny na wiedzę" - szkoda na niego czasu- koniec końców będzie marudził tak, że dołożę do interesu

Wracając do tematu: jak wyszkolić accounta? Accounta nie bardzo jest jak i z czego szkolić, bo albo człowiek jest komunikatywny i zorganizowany, albo nie. Można wysłać na kurs asertywności, sprzedać kilka dobrych rad, ale robota accounta w dużej mierze opiera się na predyspozycjach interpersonalnych a te albo się ma albo ich nima.
Jest jednak kilka cech, które bardzo utrudniają współpracę z accountem ( co się potem accountowi czkawką odbija, bo mu kreacja świnię podłoży w odwecie)

- Cwaniakowanie: pierwszy i najważniejszy grzech akanta. Oszukiwanie z dedlajnami, ściemnianie z materiałami, wciskanie tego samego zlecenia kilku grafikom, forsowanie swoich pomysłów jako input od klienta - to wszystko wyjdzie na jaw i kreacja za to się zemści bez litości
- Nieznajomość tematu: sorry Winetou, ale jak robisz w interaktywie i nie wiesz, o czym mówisz - to się nie odzywaj albo zmień branżę. Z drugiej strony akant, który przyjdzie i powie "słuchajcie, klient mnie pytał o X, nie wiem o czym mówi, powiedzcie jak to ugryźć" będzie potraktowany jak człowiek, bo koniec końców wszystkim nam zależy na tym, by klient dostał możliwie zajebisty produkt. Mówiąc w skrócie: "nie wiesz - to pytaj, ale nie zgrywaj omnibusa".
- Brak charakteru. Akant, który łyka wszystkie, nawet najbardziej absurdalne pomysły/uwagi klienta traktowany jest jako oddychająca maszyna do forwardu maili. Akant musi czasem się postawić, mieć odwagę powiedzieć "ten pomysł jest BE ponieważ" ( i tu lista argumentów, czyli musi wiedzieć, co "sprzedaje"). Nie mądrzymy się dlatego, że klient jest głupi, tylko dlatego, że mamy wiedzę i doświadczenie, których klient nie ma ( w końcu za to nam płaci). Akant, który ma odwagę to powiedzieć, ma od razu +5 do szacunku w kreacji

Szkolenie akanta to w dużej mierze szkolenie z charakteru i "obsługi" ludzi, zarówno tych po stronie klienta, jak i ze swojej strony boiska (kreacja). Nie jestem pewien, czy da się wyszkolić każdego. Widziałem "nowych" przydzielanych starym wygom, którzy kompletnie nie nadawali się na to stanowisko (panikowanie, przytakiwanie klientom) i "nowych", którzy na starcie byli lepsi od seniorów, pardon, executivów.
Moim zdaniem dobry account to account z charakteru. Ten charakter może być bardzo dobrze widoczny a może być kiełkujący. Kiełkujący trzeba próbować rozwinąć - a nuż się okaże, że człowiek ma ukryty talent, tylko trzeba go "wyłuskać"?
Jedno jest pewne - nie każdy może być accountem.

konto usunięte

Temat: Account - jak wyszkolić

Krzysztof Zapolski:
Od kilku miesięcy jestem na frilansie, wskutek czego sam sobie jestem NB managerem, accountem, PM i kreatywnym toteż pozwolę sobie na kilka "odkryć" w temacie ;)
.......

Nie będę cytować całości, bo jest długie, ale..
bardzo fajnie i trafnie opisany account z punktu widzenia kreatywnego:) 100% (niech będzie) racji.Agnieszka Chylińska edytował(a) ten post dnia 25.02.11 o godzinie 22:41
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Account - jak wyszkolić

Tak źle, jak napisał Krzysztof nie jest - wrodzone zdolności/niezdolności jeszcze nikogo nie skreślają, ekanta naprawdę można wyszkolić, jeśli tylko ten chce się uczyć.

Tu jednak jest największy problem - ponieważ młodzi ludzie przychodzący do branży coraz rzadziej w ogóle chcą się uczyć. A jeśli trafią na sytuację, że pracodawca nie jest zainteresowany inwestycją we wzrost kompetencji początkującego ekanta - to mogiła. No a często trafią, bo przecież każdy pracownik ma przynosić zyski od razu... Zresztą z czasem, jeśli tych młodych, nieszkolonych zrobi się odpowiednia masa krytyczna, to nie będą się mieli już od kogo uczyć.

Cóż, dobry ekant jest jak prawdziwy skarb - bezcenny. Sam się o tym przekonałem w mojej pracy.
Sebastian S.

Sebastian S. Pomorze
Środkowo-Zachodnie

Temat: Account - jak wyszkolić

Agnieszka Chylińska:
Krzysztof Zapolski:
Od kilku miesięcy jestem na frilansie, wskutek czego sam sobie jestem NB managerem, accountem, PM i kreatywnym toteż pozwolę sobie na kilka "odkryć" w temacie ;)
.......

Nie będę cytować całości, bo jest długie, ale..
bardzo fajnie i trafnie opisany account z punktu widzenia kreatywnego:) 100% (niech będzie) racji.

mogę się wypowiedzieć ze strony account-a,otóż zanim nim się stałem w dużej firmie, miałem kilka lat samodzielnej pracy i uczenia się na własnych błędach
Szkolenia są dobre, ale traktować je trzeba jako uzupełnienie zdobytej już wiedzy.
Rzecz najważniejsza "GOŚĆ z jajcami" lub KOBITA", która potrafi zatrząść i upilnować cały zespół account ów i kreacji, ale to już w sumie napisali przedmówcy.

Jeśli jest ktoś ambitny i chętny do pracy, to powinny wystarczyć dwa udziały w szkoleniach handlowych i co najważniejsze PENSJA :-)sebastian S. edytował(a) ten post dnia 26.02.11 o godzinie 15:42

konto usunięte

Temat: Account - jak wyszkolić

osobowość...charakter...praktyka...szkolenia - Jak do każdej pracy ;)

raczej trzymałbym się tej kolejności :)

Pozdrawiam

edit: Chociaż pytanie faktycznie zostało zadane inne : Jak wyszkolić?

Hmm, chyba chodzi tu raczej jednak o "podrasowywanie" naturalnych predyspozycji takich: umiejętność pracy pod presją, komunikatywność, asertywność. Szkolenia handlowe, z zarządzania czasem i oraz zarządzania projektami chyba będą najbardziej odpowiednimi.Wojciech Tyszkowski edytował(a) ten post dnia 27.02.11 o godzinie 09:33

Następna dyskusja:

no dobra, A JAK OTWORZYĆ A...




Wyślij zaproszenie do