Kasia Polus Designer. powiedzmy.
Temat: Strona www za 1000 zł
Mateusz H.:dawaj! :)
Właśnie wziołem się za odpisywanie ale wyszedł straszny off więc zrobiłem ctr x nie wiem czy nie założyć nowego tematu bo temat dobry
Kasia Polus Designer. powiedzmy.
Mateusz H.:dawaj! :)
Właśnie wziołem się za odpisywanie ale wyszedł straszny off więc zrobiłem ctr x nie wiem czy nie założyć nowego tematu bo temat dobry
konto usunięte
Łukasz
Plutecki
Agencja Interaktywna
NetArch,
www.plutecki.net
1) Duże agencje interaktywne są same sobie winne przez permanentne zawyżanie cen. Zdarzyłom mi się rozmawiać z kilkoma agencjami i gdy słyszałem ich propozycje cenowe, 60-80k za postawienie portalu... Jasne, agencja ma koszta[....]
2) Tak jak napisalo kilka osób.. wszystko zależy od standardu, od tego czy ktoś to stawia na jakiejś joomli czy własnym CMSie, od tego jak strona jest zoptymalizowana jeśli w ogóle jest, od tego czy to wlasny projekt czy ktoś to zrobił na jakimś już gotowym szablonie. Problem tylko w tym, że nie jest łatwo uświadomić klienta, że cena jest wyższa, bo i usługa choć podobnie się nazywa oznacza coś zupełnie innego..
konto usunięte
Paweł Kupper:
Prawda leży gdzieś po środku. W pewnym sensie jest to psucie rynku, taki swego rodzaju dumping cenowy ale..
1) Duże agencje interaktywne są same sobie winne przez permanentne zawyżanie cen. Zdarzyłom mi się rozmawiać z kilkoma agencjami i gdy słyszałem ich propozycje cenowe, 60-80k za postawienie portalu... Jasne, agencja ma koszta, lokal, zus'y, oryginalne oprogramowanie, sprzęt, czynsz, telefony, koszta reprezentacyjne, pensje pracowników i wiele wiele innych.. zrobienie takiego (o jakim z nimi rozmawiałem) portalu to miesiąc roboty dla grafika, kodera, wsparcie człowieka który zna się na optymalizacji, sporo pracy dla projekt managera.. ale to nijak nie usprawiedliwia marży na poziomie kilkuset procent!
Paweł Kupper:
Tak jak napisalo kilka osób.. wszystko zależy od standardu, od tego czy ktoś to stawia na jakiejś joomli czy własnym CMSie, od tego jak strona jest zoptymalizowana jeśli w ogóle jest, od tego czy to wlasny projekt czy ktoś to zrobił na jakimś już gotowym szablonie. Problem tylko w tym, że nie jest łatwo uświadomić klienta, że cena jest wyższa, bo i usługa choć podobnie się nazywa oznacza coś zupełnie innego..
Paweł
Kupper
Właściciel,
eithel.pl
Grzegorz Skuza:
Jak napisał mój przedmówca, cena 60-80k za portal jest naprawdę niewygórowana i jeśli otrzymał Pan taką ofertę to znaczy, że marża agencji sięgała kilku procent. Stworzenie serwisu portalowego to nie tylko zrobienie fajnej grafiki oraz lekka, łatwa i przyjemna praca jednego (sic!) programisty. Opracowanie samej architektury informacji dla tego typu realizacji zajmuje mnóstwo czasu i pochłania ogromną ilość pracy. Jeden człowiek nie zrobi tego sam. Grafika zaś to nie tylko strona główna, lecz również mnóstwo podstron, których nie robi się w godzinę. Programowanie serwisu portalowego to już naprawdę duża rzecz. Wchodzi tutaj w grę kilkaset godzin pracy zespołu programistów, nie licząc już późniejszych testów. Gdyby agencje interaktywne naliczały sobie duże marże to wtedy cena powinna sięgać 600-800k. Żeby rynek się rozwijał właśnie takie ceny powinny obowiązywać przy tego typu realizacjach.
konto usunięte
Łukasz
Plutecki
Agencja Interaktywna
NetArch,
www.plutecki.net
Paweł Kupper:>
Nie no, przepraszam ale to co Pan pisze to jakies nieporozumienie. Ok, mozna powiedzieć takie rzeczy laikowi, można tak sprzedawać temat klientom, ale pisanie tego na grupie "agencje interaktywne" wydaje mi się, że mija sie z celem.
Moje ad vocen:
1) Własnie takie myslenie "600-800k. Żeby rynek się rozwijał właśnie takie ceny powinny obowiązywać przy tego typu realizacjach." sprawia, że rosną jak grzyby po deszczu firmy, które jak ktoś rozpoczynając ten temat słusznie zauwazył psują rynek.
Zawyżanie cen powoduje wzrost szarej strefy, popularyzację wszelkich domorosłych informatyków i firm, które mówią, że zrobią stronę za 300 a portal za 1000 zł.
Więc naprawdę mam o tym pojęcie.
I jasne, grafiki nie robi się w godzinę. CMSa nie stawia w pięc minut. Zgoda. Ale jakie kilkaset godzin pracy zespołu programistów? :) Po pierwsze agencja nie buduje CMSa osobno do każdego projektu ale ma własne rozwiązanie, które dostosowuje do niego. Oczywiście, musi zamortyzować sobie ksozt (czas) poniesiony kilka lat temu gdy je od podstaw budowali.
Po trzecie, owszem, portal to nie tylko grafika strony głównej ale podstrony, podmenu budowane są wedle pewnych schematów, nie widziałem jeszcze portalu, który miałby 400 zupełnie innych podstron.
I tu mały przykład. Bez konsultacji z kolegą ale.. mam nadzieję, ze się nie orbazi. Kolega jakiś rok temu budował portal http://agroenergetyka.pl Nie ukrywam, ze Mu w tym pomogłem. A pomogłem dlatego, bo gdy pytał agencji interaktywnych o koszt postawieniam serwisu słyszał własnie ceny na poziomie 30-50k.
Kasia Polus Designer. powiedzmy.
konto usunięte
Paweł
Kupper
Właściciel,
eithel.pl
Kasia Mrozek:
Jak na moje oko cena dobrych agencji nie jest wyższa dlatego, bo agencja ma sprzątaczke (koszta) ale dlatego, bo zatrudnia specjalistów.
Panie Pawle, skoro Pan mówi, że wie, bo ktoś Panu robił CMSa, wiele do dodania nie mam. Jedynie tyle, że używany silnik malucha też działa (tak jak CMS robiony kilka lat wcześniej... ), więc po co ludzie kupują sobie droższe samochody?
konto usunięte
Paweł
Kupper
Właściciel,
eithel.pl
No to ciekawe ile godzin tworzy sie portal bazujac na solidnym frameworku i zbiorze bibliotek z innych projektow.Nie wiem ile godzin ale jeśli jestesmy przy temacie agencje często zawyżają czas realizacji wielu czynności.
No to ja powiem, ze robimy teraz sredniej wielkosci sajt okołospołecznościowym, do którego przygotowałem 50 stron prototypow, a projekt graficzny to jakies 40-50 stron..Przepraszam, że tak po imieniu.. Łukasz, ale tak szczerze.. każda podstrona wygląda graficznie zupełnie inaczej?
Bedzie mozna policzyc ile jest roznych widokow.
No dobra, ale jaki jest tego rezultat? Bo tak na szybko patrze - to jest zbiór artykułów z wyszukiwarką i linkiem do forum...Ale za taki sam "zbiór artykułów" z wyszukiwarką w takiej samej formie graficznej mniej niż przeciętna agencja interaktywna chciała 30k.
konto usunięte
Paweł Kupper:
Twierdzę tylko, że większość agencji zdecydowanie zawyża ceny co działa jak woda na młyn na tych, którzy psują rynek, bo inaczej wielu z nich nie miałoby rynku zbytu na swoje usługi.
Paweł
Kupper
Właściciel,
eithel.pl
eryk orłowski:
Paweł Kupper:
Twierdzę tylko, że większość agencji zdecydowanie zawyża ceny co działa jak woda na młyn na tych, którzy psują rynek, bo inaczej wielu z nich nie miałoby rynku zbytu na swoje usługi.
większość agencji zdecydowanie nie zaniża cen. Po prostu nie potrafią sprzedać właściwie wartości dodanej naszej pracy. Możesz oczywiście świadomie zrezygnować z dbałości o większość elementów opisanych przeze mnie powyżej. Jeżeli to wszystko są wciąż dla Ciebie fanaberie - w momencie, kiedy zrozumiesz ich niezbędność - no cóż... Pozostaje życzyć powodzenia :)
konto usunięte
Paweł Kupper:>
Ja nie osądzam tego kto lepiej przeprowadzi badania, czy i jaki sposób budowy serwisu jest lepszy, co jest niezbędne. Niech tę decyzję podejmuje według własnego uznania klient.
Problem w tym, że o ile w pierwszym wypadku to faktycznie gro pracy i mogę zrozumieć i stawke na poziomie 100k, wyjasnij mi czemu agencje (nie wszystkie oczywiście, większość) w drugim proponją ceny niemal takie same, a często dokładnie takie same?
Klient robi portal poświęcony bardzo konkretnej branży, grupie informacji, tematyce. tematyce, którą zajmuje się zawodowo. Ma konkretną koncepcję, pomysł, wizję, przeprowadził badania, ma koncepcje rozwoju serwisu. Idzie z tym do agencji interaktywnej, gdyż nie chce mu się szukać owych domorosłych webmajsterów, ustalać szczegóły wieczorami p"po pracy" z grafikiem, chce mieć to zrobione w okreslonym terminie, na czas, chce dostać fakturę
Paweł
Kupper
Właściciel,
eithel.pl
eryk orłowski:
Paweł Kupper:
Przykra prawda jest taka, że sytuacje z gatunku tej ostatniej są niezwykle rzadkie.Ty mówisz, że niezwykle rzadkie.. ja jestem jakby z drugiej strony.. i patrząc z drugiej strony (klienta, obserwatora - nie agencji) - niestety rzadkie nie są.
konto usunięte
Paweł Kupper:
Ty mówisz, że niezwykle rzadkie.. ja jestem jakby z drugiej strony.. i patrząc z drugiej strony (klienta, obserwatora - nie agencji) - niestety rzadkie nie są.
Paweł
Kupper
Właściciel,
eithel.pl
eryk orłowski:
Paweł Kupper:
Ty mówisz, że niezwykle rzadkie.. ja jestem jakby z drugiej strony.. i patrząc z drugiej strony (klienta, obserwatora - nie agencji) - niestety rzadkie nie są.
a skąd wiesz, że to, co wydaje Ci się dobrze zdefiniowanym pomysłem, istotnie jest takim? Nie obraź się, ale bez doświadczenia w dużych projektach, bez informacji o specyfice procesu wytwarzania - po prostu nie możesz mieć takiej wiedzy.
konto usunięte
Paweł Kupper:
Nie nie. Troszkę się nie zrozumieliśmy, a dokładniej o czym innym myślelismy a propos ostatniego akapitu. Wg mojej oceny czeste są sytuacje gdy agencja robi "tylko" część IT, zaś liczy stawkę taka jakby robiła całość.
Paweł
Kupper
Właściciel,
eithel.pl
eryk orłowski:
niezależnego wykonawcę drugiego. Tymczasem nawet wyrywkowa analiza kilku funkcjonalności pozwoliła na wykrycie dziur. A zgadnij, kto odpowiadać będzie za działanie systemu ;]eryk orłowski edytował(a) ten post dnia 17.11.08 o godzinie 20:29
Następna dyskusja: