Krzysztof Jarecki

Krzysztof Jarecki ExpertSender,
Founder, CEO

Temat: Jak zaskoczyć w komunikacji emailowej?

Chciałbym się z Wami podzielić blogiem, na którym można przeczytać o DOs & DON'Ts w email marketingu na konkretnych przykładach.

Staramy się pisać różnorodnie i ciekawie, więc mam nadzieję, że zagościcie, poczytacie i będziecie wracać.

Ostatni wpis w luźniejszej formie - o wpadkach marketingowych sieci odzieżowej KappAhl oraz o trafionym pomyśle na użycie wiadomości typu Autoresponder.

http://www.expertsender.pl/jak-zaskoczyc-w-komunikacji...

konto usunięte

Temat: Jak zaskoczyć w komunikacji emailowej?

ja też polecam ten blog ze względu na ciekawe treści

a co do 'zaskoczeń' email marketingowych to ciekawy przypadek
http://mirekpolyniak.wordpress.com/2009/05/28/strategi...

mnie zaskoczył kompletnie ;)Mirek Połyniak edytował(a) ten post dnia 14.09.09 o godzinie 09:52
Andrzej Hamankiewicz

Andrzej Hamankiewicz Internet &
E-commerce Expert

Temat: Jak zaskoczyć w komunikacji emailowej?

Dla mnie największym i zarazem najmilszym zaskoczeniem byłoby gdybym w ogóle nie otrzymywał tego spamu... :]
Krzysztof Jarecki

Krzysztof Jarecki ExpertSender,
Founder, CEO

Temat: Jak zaskoczyć w komunikacji emailowej?

@Andrzej Jeżeli gdzieś się zapisałeś z własnej woli, a my takie przypadki raczej opisujemy to ciężko to nazwać spamem:) Pewnie możesz się wypisać za pomocą linku w stopce i temat załatwiony...

Gorzej z viagrą i innymi... To prawdziwy spam, nad którym kontrolę mają tylko nadawcy i jak Twój adres email już gdzieś wyjdzie to pomaga wyłącznie dobry filtr antyspamowy albo zmiana adresu:)Krzysztof Jarecki edytował(a) ten post dnia 15.09.09 o godzinie 13:19
Andrzej Hamankiewicz

Andrzej Hamankiewicz Internet &
E-commerce Expert

Temat: Jak zaskoczyć w komunikacji emailowej?

Krzysztof Jarecki:
@Andrzej Jeżeli gdzieś się zapisałeś z własnej woli, a my takie przypadki raczej opisujemy to ciężko to nazwać spamem:) Pewnie możesz się wypisać za pomocą linku w stopce i temat załatwiony...

Gorzej z viagrą i innymi... To prawdziwy spam, nad którym kontrolę mają tylko nadawcy i jak Twój adres email już gdzieś wyjdzie to pomaga wyłącznie dobry filtr antyspamowy albo zmiana adresu:)Krzysztof Jarecki edytował(a) ten post dnia 15.09.09 o godzinie 13:19
Krzysztofie, oczywiście nie mówię o newsletterach (przekaz merytoryczny), na które sam, świadomie się zapisywałem. Jak zauważyłeś - zawsze można z nich zrezygnować. Chodziło mi o mailingi reklamowe - czasami się dostanie takiego maila nie wiadomo skąd i dlaczego a szkoda czasu, żeby dochodzić w jaki sposób podmiot "X" jest w posiadaniu twojego adresu mailowego i zgody na wysyłanie treści reklamowych.
Krzysztof Jarecki

Krzysztof Jarecki ExpertSender,
Founder, CEO

Temat: Jak zaskoczyć w komunikacji emailowej?

To akurat mają w USA lepiej rozwiązane, bo tam kładzie się
nacisk na wypisywanie a nie tak jak u nas na obwarowane
zgodami zapisanie. Tutaj jak mówisz trzeba trochę czasu
poświęcić, żeby rogrzyźć temat kto wysyła, kto ma dane i
z ilu miejsc je usunąć, a powinno być to tak samo proste
jak wypisanie z newslettera.
Magdalena N.

Magdalena N. Marketing&Sales
Manager

Temat: Jak zaskoczyć w komunikacji emailowej?

ostatnio zauważyłam, że np. mediarun oprócz newslettera wysyła dużo maili reklamowych do swojej bazy, często dostaję od nich kilka takich meili dziennie. Co sądzicie o takim "nadużywaniu uprzejmości"?
Krzysztof Jarecki

Krzysztof Jarecki ExpertSender,
Founder, CEO

Temat: Jak zaskoczyć w komunikacji emailowej?

Magdalena N.:
ostatnio zauważyłam, że np. mediarun oprócz newslettera wysyła dużo maili reklamowych do swojej bazy, często dostaję od nich kilka takich meili dziennie. Co sądzicie o takim "nadużywaniu uprzejmości"?

Mediarun.pl dość wyraźnie precyzuje w swoich notach prawnych, na które należy się zgodzić w celu zapisu do newslettera, że będzie wysyłać treści reklamowe:

http://dlaciebie.mediarun.pl/rejestracja/etap1/

Ale inną sprawą jest prawna zgoda klienta na otrzymywanie wiadomości komercyjnych, a inną - czysto-ludzkie sprecyzowanie jak często będzie się wysyłać takie emaile do swoich subskrybentów. Myślę, że Mediarun, jako marka aspirująca do bycia poważną powinna jasno określić w regulaminie, że np.: nie więcej niż 2-3 wiadomości reklamowe w tygodniu. Taka liczba wydaje mi się być optymalna w tym przypadku.

Kilka maili dziennie nie zdarzyło mi się od Mediarun otrzymać, tak jak Ty, Magdo, jednak podliczając wyszło mi 15 maili reklamowych od nich w ciągu ostatnich 18 dni roboczych. Chyba rzeczywiście jest to za wiele...
Olgierd Mrozik

Olgierd Mrozik Użyteczność,
Architektura
Informacji,
Projektowanie
inter...

Temat: Jak zaskoczyć w komunikacji emailowej?

Czytam tego bloga i polecam wszystkim zainteresowanym. Cenię go za trafne przykłady i konkretne omówienie problemów.Olgierd Mrozik edytował(a) ten post dnia 01.10.09 o godzinie 11:05
Magdalena N.

Magdalena N. Marketing&Sales
Manager

Temat: Jak zaskoczyć w komunikacji emailowej?

Krzysztof Jarecki:
Magdalena N.:
ostatnio zauważyłam, że np. mediarun oprócz newslettera wysyła dużo maili reklamowych do swojej bazy, często dostaję od nich kilka takich meili dziennie. Co sądzicie o takim "nadużywaniu uprzejmości"?

Mediarun.pl dość wyraźnie precyzuje w swoich notach prawnych, na które należy się zgodzić w celu zapisu do newslettera, że będzie wysyłać treści reklamowe:

http://dlaciebie.mediarun.pl/rejestracja/etap1/


większość dużych portali tworzy w ten sposób bazy mailingowe i nie ma się czemu dziwić, to dodatkowy zysk ze sprzedaży mailingów

Ale inną sprawą jest prawna zgoda klienta na otrzymywanie wiadomości komercyjnych, a inną - czysto-ludzkie sprecyzowanie jak często będzie się wysyłać takie emaile do swoich subskrybentów. Myślę, że Mediarun, jako marka aspirująca do bycia poważną powinna jasno określić w regulaminie, że np.: nie więcej niż 2-3 wiadomości reklamowe w tygodniu. Taka liczba wydaje mi się być optymalna w tym przypadku.

Kilka maili dziennie nie zdarzyło mi się od Mediarun otrzymać, tak jak Ty, Magdo, jednak podliczając wyszło mi 15 maili reklamowych od nich w ciągu ostatnich 18 dni roboczych. Chyba rzeczywiście jest to za wiele...

zbyt częste wysyłanie takich mailingów może dla serwisu skutkować rezygnacją czytelników z newslettera. Z jednej strony rozumiem serwis, często mają z kimś umowy barterowe i taki mailing muszą wysłać(sama z nimi taką umowę miałam), jednak z drugiej strony idealnie byłoby, gdyby tak jak wspomniałeś, było to zaplanowane na maks. 2-3 maile tygodniowo.

P.S. podziwiam, że je archiwizujesz u siebie ;)
Krzysztof Jarecki

Krzysztof Jarecki ExpertSender,
Founder, CEO

Temat: Jak zaskoczyć w komunikacji emailowej?

@Magdalena Masz dokładnie rację. Spalanie listy to jest efekt zbyt ostrego jej atakowania. To i ilość spam complaints, których w Polsce niestety nie można mierzyć to podstawowe czynniki, które sugerują, iż frekwencja wysyłek jest zbyt duża.

Kszatłtowanie częstotliwości wysyłek pomimo umów barterowych czy płatnych gotówką powinno być nadrzędne, bo może się okazać, iż coraz mniejsza bedzie wielkość listy zamiast odwrotnie. Widać frustracja już pojawia się w dyskusjach. Na pewno wiele osób już też się wypisało. Oby nie stracili równowagi i tego im życzę.



Wyślij zaproszenie do