Marcin
Szeląg
Analizuję, doradzam,
kieruję (Venture
Capital)
Temat: Reklama w społecznościach młodzieżowych
W jednym z wcześniejszych postów wspominałem o zbliżającej się konferencji na temat marketingu młodzieżowego. Jeżeli się ktoś wybiera to pewnie się spotkamy, ale to nie o tym chciałem napisać :).Zbierając ostatnio różne materiały związane z marketingiem/reklamą w targecie młodzieżowym znalazłem kilka ciekawych case'ów z serwisów zagranicznych. Największy jednak problem miałem ze znalezieniem takich przykładów na naszym podwórku.
Analizowałem w sumie 4 serwisy: grono.net, fotka.pl i osobie.pl (pino.pl). Niestety nie znalazłem żadnych informacji aby w tych serwisach zostały zrealizowane jakieś poza bannerowe kampanie reklamowe.
Zastanawia mnie w czym jest problem... Próbując odpowiedzieć sobie na to pytanie, postawiłem się na miejsce reklamodawcy:
Moim biznesem jest sprzedaż młodzieżowego produktu X. Wiem, że moi potencjalni klienci przesiadują na serwisach społecznościowych. Wiem, że w przypadku bannerów CTR jest marny, więc z tego narzędzia nie skorzystam. Co mogę zrobić innego? Zorganizuję konkurs, ale konkurs wrzucę na osobną stronkę a w społecznościach zamieszczę bannery informujące o konkursie. To się opłaci :)
Takie chyba jest mniej więcej rozumowanie na chwilę obecną. Wiele osób głośno mówi o potencjale społeczności. Wiele osób mówi o tym jakie to cudeńko. Dlaczego w takim razie, nikt jeszcze nie eksploatuje tego cudeńka?
Czy waszym zdaniem ten rynek (mówię o społecznościach internetowych) jest jeszcze zbyt młody, żeby za niego płacić?
Fajny news podały ostatnio rss'y w stanach serwisy społecznościowe zarobią $1 miliard na reklamie, fajnie :)