Marcin Szeląg

Marcin Szeląg Analizuję, doradzam,
kieruję (Venture
Capital)

Temat: Liderzy opini, trendsetterzy, krzykacze, etc - marketing...

Siedząc wczoraj do późna nad nowym projektem zacząłem się zastanawiać nad marketingiem wirusowym. Hasło mocno używane w czasach web20. Co ciekawe zza oceanu płyną wieści, że wirus już nie jest skuteczny http://www.idg.pl/news/122936.html więc postanowiłem was popytać co sądzicie w tym temacie.

Mamy już duże społeczności a w nich pełno ludzi którzy są uwielbiani i słuchani przez miliony (no może setki tysięcy) użytkowników.

Kto waszym zdaniem jest dobrym liderem opinii i czy można oprzeć wirusa właśnie o takie osoby licząc na to że oni przekażą go swoim fanom a oni rozniosą go dalej.

No i podstawowe pytanie czy znacie jakieś case'y ciekawych wirusów w społecznościach? Poszperam dzisiaj po sieci i jeśli znajdę ciekawe przykłady to wrzucę później.
Zbigniew Łukasiak

Zbigniew Łukasiak Programista
Freelancer

Temat: Liderzy opini, trendsetterzy, krzykacze, etc - marketing...

Ciekawe case'y wirusow?

One Red PaperclipZbigniew Łukasiak edytował(a) ten post dnia 12.09.07 o godzinie 14:59
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Liderzy opini, trendsetterzy, krzykacze, etc - marketing...

Marcinie, a mylisz aby marketingu wirusowego z szeptanym? Bo jakkolwiek bliskie, tak bazują na innych potrzebach i impulsach do działania.

pozdr.
Marcin Szeląg

Marcin Szeląg Analizuję, doradzam,
kieruję (Venture
Capital)

Temat: Liderzy opini, trendsetterzy, krzykacze, etc - marketing...

:) mozna polemizowac ale jedno jest moim zdaniem konsekwencja drugiego. jezeli szepniem liderowi opini cos ciekawego i wesprzemy to ciekawa akcja to rozpocznie to efekt wirusowy... ale co ja tam wiem :)
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Liderzy opini, trendsetterzy, krzykacze, etc - marketing...

Marcin S.:
:) mozna polemizowac ale jedno jest moim zdaniem konsekwencja drugiego. jezeli szepniem liderowi opini cos ciekawego i wesprzemy to ciekawa akcja to rozpocznie to efekt wirusowy... ale co ja tam wiem :)

Fakt, przy czym jendo może grać bez drugiego... Spokojnie :)

Pozdr.
Zbigniew Łukasiak

Zbigniew Łukasiak Programista
Freelancer

Temat: Liderzy opini, trendsetterzy, krzykacze, etc - marketing...

Blogowa notka o 'trensetterach': http://communities-dominate.blogs.com/brands/2007/10/c...
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Liderzy opini, trendsetterzy, krzykacze, etc - marketing...

Taka dygresja po ostatnich szeptach dostrzeżonych w Sieci - ogólnie żenuła. Największe firmy mieniące się specjalistami w tej dziedzinie czynią to na zasadzie stworzenia dziesiątków profili Andrzejków, Agatek, Pawełków i innych Nicków - i pisnaia jakaż to firma X jest cudowna... Skutek? Czarny PR kolejnych masowych negacji i irytacji Internautów z których robi się debili...

Ręce opadają jeśli tak to ma wygladac...

A czemu szepty stają się mniej skuteczne? Otóż takie - i owszem, bo uodparniamy się na masowe wciskanie nam ciemnoty wynikajacej z wulgarnego naganiania. Uodparniamy się na rzekome rekomendacje ludzi, których historia na forum to jeden wpis, akurat pochwalny dla firmy X.

Skuteczne jest to co robi się majac do dyspozycji potężne zaplecze - i tu można działać :)

Pozdrowienia.
Adam S.

Adam S. e-commerce

Temat: Liderzy opini, trendsetterzy, krzykacze, etc - marketing...

Bartłomiej Juszczyk:
Taka dygresja po ostatnich szeptach dostrzeżonych w Sieci - ogólnie żenuła. Największe firmy mieniące się specjalistami w tej dziedzinie czynią to na zasadzie stworzenia dziesiątków profili Andrzejków, Agatek, Pawełków i innych Nicków - i pisnaia jakaż to firma X jest cudowna... Skutek? Czarny PR kolejnych masowych negacji i irytacji Internautów z których robi się debili...

Ręce opadają jeśli tak to ma wygladac...

A czemu szepty stają się mniej skuteczne? Otóż takie - i owszem, bo uodparniamy się na masowe wciskanie nam ciemnoty wynikajacej z wulgarnego naganiania. Uodparniamy się na rzekome rekomendacje ludzi, których historia na forum to jeden wpis, akurat pochwalny dla firmy X.

Skuteczne jest to co robi się majac do dyspozycji potężne zaplecze - i tu można działać :)

Pozdrowienia.

Strzal w dyche, niestety :/

konto usunięte

Temat: Liderzy opini, trendsetterzy, krzykacze, etc - marketing...

Adam Szwarc:
Bartłomiej Juszczyk:
Taka dygresja po ostatnich szeptach dostrzeżonych w Sieci - ogólnie żenuła. Największe firmy mieniące się specjalistami w tej dziedzinie czynią to na zasadzie stworzenia dziesiątków profili Andrzejków, Agatek, Pawełków i innych Nicków - i pisnaia jakaż to firma X jest cudowna... Skutek? Czarny PR kolejnych masowych negacji i irytacji Internautów z których robi się debili...

Ręce opadają jeśli tak to ma wygladac...

A czemu szepty stają się mniej skuteczne? Otóż takie - i owszem, bo uodparniamy się na masowe wciskanie nam ciemnoty wynikajacej z wulgarnego naganiania. Uodparniamy się na rzekome rekomendacje ludzi, których historia na forum to jeden wpis, akurat pochwalny dla firmy X.

Skuteczne jest to co robi się majac do dyspozycji potężne zaplecze - i tu można działać :)

Pozdrowienia.

Strzal w dyche, niestety :/

No bo niestety naganianie wprost już nie działa i jest szybko dostrzegane i piętnowane... prawdziwy "word of mouth" to taki gdzie nie pada ani jedno słowo o promowanym produkcie....
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Liderzy opini, trendsetterzy, krzykacze, etc - marketing...

Bartosz Stasiak:
Adam Szwarc:
Bartłomiej Juszczyk:
Taka dygresja po ostatnich szeptach dostrzeżonych w Sieci - ogólnie żenuła. Największe firmy mieniące się specjalistami w tej dziedzinie czynią to na zasadzie stworzenia dziesiątków profili Andrzejków, Agatek, Pawełków i innych Nicków - i pisnaia jakaż to firma X jest cudowna... Skutek? Czarny PR kolejnych masowych negacji i irytacji Internautów z których robi się debili...

Ręce opadają jeśli tak to ma wygladac...

A czemu szepty stają się mniej skuteczne? Otóż takie - i owszem, bo uodparniamy się na masowe wciskanie nam ciemnoty wynikajacej z wulgarnego naganiania. Uodparniamy się na rzekome rekomendacje ludzi, których historia na forum to jeden wpis, akurat pochwalny dla firmy X.

Skuteczne jest to co robi się majac do dyspozycji potężne zaplecze - i tu można działać :)

Pozdrowienia.

Strzal w dyche, niestety :/
prawdziwy "word of mouth" to taki gdzie nie pada ani jedno słowo o promowanym produkcie....

Rozwiniesz myśl? :) Niewątpliwie bowiem nie chodzi o naganianie ale o narzędzia które służą prowadzeniu i monitorowaniu przebiegu dysput oraz rozpowszechnianiu informacji dalej, ale też i wpadanie w skrajność zwłaszcza w przypadku produktow marek nieznanych, gdzie trudno na nie naprowadzić bez jasnego podania nazwy, cóż...Bartłomiej Juszczyk edytował(a) ten post dnia 18.02.08 o godzinie 13:43

konto usunięte

Temat: Liderzy opini, trendsetterzy, krzykacze, etc - marketing...

Bartosz Stasiak:
No bo niestety naganianie wprost już nie działa i jest szybko dostrzegane i piętnowane... prawdziwy "word of mouth" to taki gdzie nie pada ani jedno słowo o promowanym produkcie....

??? ja bardzo proszę o przykład tak zrealizowanej kampanii, bo nawet w społecznym rozumieniu wom polecany produkt/usługa/kolor/przedszkole jest jak najbardziej wymieniany z nazwy.
Temat pojawił się już w innym wątku (chyba na innej grupie - nie chce mi się teraz szukać) - prawdziwy wom to polecanie produktu albo z pozycji autorytetu, albo pozycji "znanego użytkownika" - dlatego kasie, basie i zdzisie1988 nie zdają egzaminu, bo użytkowników tworzonych na potrzeby "kampanii" nikt na danym forum nie zna. Zastanawia mnie kompletna ignorancja tak przeprowadzonych kampanii dla podstawowych wiadomości z psychologii zachowań społecznych.Michał S. edytował(a) ten post dnia 18.02.08 o godzinie 13:46

konto usunięte

Temat: Liderzy opini, trendsetterzy, krzykacze, etc - marketing...

Panowie... cierpliwości... niestety do wątku będę mógł wrócić gdzieś za jakieś 2 tygodnie najwcześniej... spokojnie wyjaśnię wszystko co mi chodzi po głowie, jak tylko będę umiał najlepiej :)))
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Liderzy opini, trendsetterzy, krzykacze, etc - marketing...

Bartosz Stasiak:
Panowie... cierpliwości... niestety do wątku będę mógł wrócić gdzieś za jakieś 2 tygodnie najwcześniej... spokojnie wyjaśnię wszystko co mi chodzi po głowie, jak tylko będę umiał najlepiej :)))

Hm.. po cóż zatem takowe stwierdzenia skoro ich uzasadnienia nie ma? Obawiam się, że nie rozumiem - jesli stawiamy teze zaprzeczająca pracy choćby mojej i doświadczeniu firm buzz'marketingowych, jakiż jest sens w tym, skoro nie ma wiedzy na podparcie tejże tezy konkretami? Tym bardziej, że marne szanse by miała ona mozliwosć się obronić.

Pozdrawiam tak czy siak :)

konto usunięte

Temat: Liderzy opini, trendsetterzy, krzykacze, etc - marketing...

Bartłomiej Juszczyk:
Bartosz Stasiak:
Panowie... cierpliwości... niestety do wątku będę mógł wrócić gdzieś za jakieś 2 tygodnie najwcześniej... spokojnie wyjaśnię wszystko co mi chodzi po głowie, jak tylko będę umiał najlepiej :)))

Hm.. po cóż zatem takowe stwierdzenia skoro ich uzasadnienia nie ma? Obawiam się, że nie rozumiem - jesli stawiamy teze zaprzeczająca pracy choćby mojej i doświadczeniu firm buzz'marketingowych, jakiż jest sens w tym, skoro nie ma wiedzy na podparcie tejże tezy konkretami? Tym bardziej, że marne szanse by miała ona mozliwosć się obronić.

Pozdrawiam tak czy siak :)

nie zrozumieliśmy się - uzasadnienie będzie - chcę doprowadzić pewien eksperyment do końca, tak aby uzasadniać nie na podstawie teorii a praktycznych doświadczeń... pozdrawiam również...

poza tym ABSOLUTNIE NIE było moim zamiarem negowanie pracy firm buzz' marketingowych, to tak dla jasności, dla mnie to dyskusja czysto merytoryczna... tak więc nie rozumiem tezy jakoby nie ma wiedzy na dany temat - nie było by wiedzy, to sorry, ale nie pisałbym o tym zagadnieniu...

a zagadnieniem kształtowania opinii zajmuję się wyłącznie dla swojej działalności, więc nie jestem teoretykiem amatorem... ;)))
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Liderzy opini, trendsetterzy, krzykacze, etc - marketing...

oj, Panu sie wyleciało... Przykre.



Wyślij zaproszenie do