Marcin Szeląg

Marcin Szeląg Analizuję, doradzam,
kieruję (Venture
Capital)

Temat: $3,6 mld na reklame w spolecznosciach do konca 2011

emarketer wypuscil nowy raport na temat reklamy w spolecznosciach internetowych.

dla zainteresowanych link:
http://www.emarketer.com/Report.aspx?code=emarketer_20...

w raporcie jest dosyc spora analiza myspace i facebook.

wracajac na ziemie, ostatnio serwisy podawaly ze wydatki na reklame w polskiej sieci wyniosa w przyszlym roku oklo 400 mln PLN. zapewne lwia czesc tej kwoty zgarnie z rynku 'swieta trojca', reszta pojdzie na SEM, kreacje wlasnych serwisow a na szarym koncu jakies kropelki spadna na serwisy spolecznosciowe.

co myslicie na temat relacji skutecznosci do wydatkow?

czy bycie na onetcie dla wszystkich jest bardziej skuteczne od bycia dla 'malej' spolecznosci typu grono, fotka, epuls?

a moze ma ktos dostep do badan skutecznosci kampanii reklamowych na portalach i w spolecznosciach? czy cos takiego jest prowadzone?
Grzegorz Ż.

Grzegorz Ż. Krótko o mnie na
www.gzweb.pl -
zapraszam!

Temat: $3,6 mld na reklame w spolecznosciach do konca 2011

Marcin S.:
czy bycie na onetcie dla wszystkich jest bardziej skuteczne od bycia dla 'malej' spolecznosci typu grono, fotka, epuls?

Akurat te serwisy to na polskie warunki nie sa "male" spolecznosci.
Sa dwie zasadnicze sprawy:
- ilosc UU (przykladowo jesli chcemy dotrzec do wlascicieli samochodow mozemy skusic sie na serwis spolecznosciowy dla fanow motoryzacji, gdzie 70% to mezczyzni, z ktorych 40% ma wlasny samochod albo zareklamowac sie na onecie, gdzie mezczyzn bedzie 50%, w tym posiadaczy samochodow 25%)
Przy czym te 40% paradoksalnie moze byc mniejsze niz powyzsze 25%. Ot co.
Kampanie mozna targetowac co dla klienta docelowego moze byc kolejnym argumentem za portalem. Dlatego tylko duze/wyraziste/oryginalne serwisy spolecznosciowe maja realna szanse konkurowac z najwiekszymi graczami na rynku
- produkt, ktory pokazujemy - wode mineralna pija wszyscy, wiec nie ma potrzeby zastanawiania sie (w sensie glebszym) nad skutecznoscia ukierunkowania takiej reklamy, a raczej nad efektywnoscia konkretnych form reklamowych

Następna dyskusja:

Niemiecki rynek pracy zamkn...




Wyślij zaproszenie do