Jacek Jankowski

Jacek Jankowski social media &
social games

Temat: Grasz - Zbadaj się

Właśnie wystartowało badanie na temat gier reklamowych oraz stosunku internautów do reklam w nich zamieszczanych. To druga edycja badania graczy, którą Ostryga e-ntertainment, agencja specjalizująca się w budowaniu wizerunku firm poprzez rozrywkę w Internecie, zamierza przeprowadzić w Polsce. Ankieta dostępna jest pod adresem www.ostryga.pl/ankieta.

Reklama wyświetlania użytkownikom w trakcie dużego zaangażowania w grę komputerową ma znaczący pozytywny wpływ na decyzje zakupowe, zapamiętanie reklamy oraz poprawę wizerunku marki. Badania opublikowane 8 sierpnia br. w Nowym Jorku przez Massive Incorporated, firmę należącą do Microsoft, oraz agencję badawczą Nielsen Entertainment wykazały, że reklama w grach zwiększa świadomość marki nawet o 64 procent.

Przeprowadzone rok temu przez Ostrygę po raz pierwszy w naszym kraju badanie potwierdziło skuteczność gier reklamowych również w Polsce. Dzięki niemu po raz pierwszy określono, kim w rzeczywistości jest polski pasjonat gier on-line oraz jego stosunek do reklam.

– Najważniejszym z perspektywy marketingowej wynikiem pierwszego badania była informacja, że gracze mają ogólnie pozytywny stosunek do zamieszczanych w grach reklam, o ile są dobrze dopasowane charakterem do całości gry – podsumowuje Jacek Jankowski, Dyrektor Zarządzający Ostryga e-ntertainment. – W tym roku postanowiliśmy ponownie sprawdzić, kto jest graczem, jak się zmienił jego profil i upodobania od zeszłego roku oraz jak dzisiaj wygląda skuteczność reklam zamieszczanych w grach.

Formuła badania i pytania pozostały takie same jak w pierwszej edycji, aby można było wskazać trendy i zmiany, które zaszły w ciągu ostatniego roku. Badanie jest podzielone na trzy części. Pierwsza określa profil polskiego gracza. Druga dotyczy ich zwyczajów dotyczących gry. Z kolei ostatnia część dotyczy sposobu promowania gier i aktywności internautów w tym zakresie.

Badanie rozpoczęło się 21 września i potrwa miesiąc. Krótka ankieta dostępna jest on-line pod adresem www.ostryga.pl/ankieta. Patronami medialnymi badania są: Puls Biznesu, e-biznes, Webinside, MediaRun, Medialink, Boja.pl, Valhalla.pl, Adblog.pl, Grrr.pl oraz games.blox.pl . Różnorodność patronów pozwoli dotrzeć do możliwie szerokiej próby badawczej. Badaniu towarzyszy kampania w mediach elektronicznych.
Leszek Łuczyn

Leszek Łuczyn digital marketing /
creative

Temat: Grasz - Zbadaj się

Faktycznie niektórzy gracze potrzebują badań... no i terapii. ;)

Stosowanie CTRL+C, CTRL+V na forum bez zaznaczenia cytatu to taki dość olewczy stosunek do czytelnika. Bo jak ja mam ten tekst odczytać? Że pan Jacek Jankowski stwierdza, że pan Jacek Jankowski podsumowuje...? e?

Super wirus. :p
Jacek Jankowski

Jacek Jankowski social media &
social games

Temat: Grasz - Zbadaj się

Panie Leszku,

Wkopiowałem po prostu notkę prasową o badaniu, nie ze względu na olewanie czytelników :) tylko w kwestii formalnego podesłania informacji

Pozdrawiam
JJ

Następna dyskusja:

Jak grasz?




Wyślij zaproszenie do