Jacek
Jankowski
social media &
social games
Temat: Grasz - Zbadaj się
Właśnie wystartowało badanie na temat gier reklamowych oraz stosunku internautów do reklam w nich zamieszczanych. To druga edycja badania graczy, którą Ostryga e-ntertainment, agencja specjalizująca się w budowaniu wizerunku firm poprzez rozrywkę w Internecie, zamierza przeprowadzić w Polsce. Ankieta dostępna jest pod adresem www.ostryga.pl/ankieta.Reklama wyświetlania użytkownikom w trakcie dużego zaangażowania w grę komputerową ma znaczący pozytywny wpływ na decyzje zakupowe, zapamiętanie reklamy oraz poprawę wizerunku marki. Badania opublikowane 8 sierpnia br. w Nowym Jorku przez Massive Incorporated, firmę należącą do Microsoft, oraz agencję badawczą Nielsen Entertainment wykazały, że reklama w grach zwiększa świadomość marki nawet o 64 procent.
Przeprowadzone rok temu przez Ostrygę po raz pierwszy w naszym kraju badanie potwierdziło skuteczność gier reklamowych również w Polsce. Dzięki niemu po raz pierwszy określono, kim w rzeczywistości jest polski pasjonat gier on-line oraz jego stosunek do reklam.
– Najważniejszym z perspektywy marketingowej wynikiem pierwszego badania była informacja, że gracze mają ogólnie pozytywny stosunek do zamieszczanych w grach reklam, o ile są dobrze dopasowane charakterem do całości gry – podsumowuje Jacek Jankowski, Dyrektor Zarządzający Ostryga e-ntertainment. – W tym roku postanowiliśmy ponownie sprawdzić, kto jest graczem, jak się zmienił jego profil i upodobania od zeszłego roku oraz jak dzisiaj wygląda skuteczność reklam zamieszczanych w grach.
Formuła badania i pytania pozostały takie same jak w pierwszej edycji, aby można było wskazać trendy i zmiany, które zaszły w ciągu ostatniego roku. Badanie jest podzielone na trzy części. Pierwsza określa profil polskiego gracza. Druga dotyczy ich zwyczajów dotyczących gry. Z kolei ostatnia część dotyczy sposobu promowania gier i aktywności internautów w tym zakresie.
Badanie rozpoczęło się 21 września i potrwa miesiąc. Krótka ankieta dostępna jest on-line pod adresem www.ostryga.pl/ankieta. Patronami medialnymi badania są: Puls Biznesu, e-biznes, Webinside, MediaRun, Medialink, Boja.pl, Valhalla.pl, Adblog.pl, Grrr.pl oraz games.blox.pl . Różnorodność patronów pozwoli dotrzeć do możliwie szerokiej próby badawczej. Badaniu towarzyszy kampania w mediach elektronicznych.