Rafał Jaros

Rafał Jaros Administrator
serwerów Linux -
technik, Uniwersytet
Warmi...

Temat: HELP status=deferred (lost connection with...

Od jakiegoś czasu nasz klient( klient@mojapoczta.pl) zgłasza problem ze z nie dochodzą do niego maile z konkretnej skrzynki (poczta na innym serwerze w innej firmie skrzynka@innapoczta.pl). Sprawdziłem logi i nic nie znalazłem (dosłownie) nie ma wpisów że poczta od skrzynka@innapoczta.pl w ogóle trafiła na mój serwer pocztowy. Żeby było ciekawiej poczta klient@mojapoczta.pl -> skrzynka@innapoczta.pl idzie bez problemu. Skontaktowałem się z adminem serwera poczty innapoczta.pl i poprosiłem by sprawdził czy u niego wszystko w porządku i czy ma jakieś logi dotyczące korespondencji skrzynka@innapoczta.pl -> klient@mojapoczta.pl

Znalazł u siebie w logach następujący wpis dotyczący(a właściwie kilkadziesiąt) tego przypadku

status=deferred (lost connection with mojapoczta.pl[ip] while sending end of data -- message may be sent more than once)

Wujek google twierdzi ze to może być problem ze sprzętem cisco po drodze to mojego serwera albo MTU. Problematycznych urządzeń nie mam a z MTU nie jestem przekonany.

Może ktoś z was miał już podobny problem. MTA jakiego używam to postfix. Problem występuje tylko w tym konkretnym przypadku i tylko dla poczty skierowanej na mój serwer.

konto usunięte

Temat: HELP status=deferred (lost connection with...

A faktycznie masz jakiegoś PIXa tam? Spróbuj wyłączyć mu inspekcję smtp, bo pewnie nie pasuje mu otrzymanie ostatniego ".\cr\lf" w oddzielnym pakiecie (pewnie ma stary soft i legacy komendy - czyli "no fixup protocol smtp").
Swoją drogą, admin wysyłającego postfiksa powinien zerknąć na:
http://www.postfix.org/postconf.5.html#smtp_pix_workar...
Rafał Jaros

Rafał Jaros Administrator
serwerów Linux -
technik, Uniwersytet
Warmi...

Temat: HELP status=deferred (lost connection with...

Michał Iwaszko:
A faktycznie masz jakiegoś PIXa tam? Spróbuj wyłączyć mu inspekcję smtp, bo pewnie nie pasuje mu otrzymanie ostatniego ".\cr\lf" w oddzielnym pakiecie (pewnie ma stary soft i legacy komendy - czyli "no fixup protocol smtp").
Swoją drogą, admin wysyłającego postfiksa powinien zerknąć na:
http://www.postfix.org/postconf.5.html#smtp_pix_workar...

u mnie żadnego pixa wlasnie nie ma ... chyba ze w tamtej firmie jest ...ale to mieli by problemy z wysyłaniem nie tylko do mnie (chyba??)

zeby bylo ciekawiej dzis z serwera obslugujacego skrzynke skrzynka@innapoczta.pl mail dotarl do mojego serwera bez problemu z tym ze z innej skrzynki i na inny adres na moim serwerze ... calkowicie nie ogarniam tematu :/... juz nie wiem co odpisywac klientowi :/
Jarosław Postawa

Jarosław Postawa Właściciel,
Dorvin.Net

Temat: HELP status=deferred (lost connection with...

Ja bym zaczął od wyczyszczenia kolejki wysyłanych maili na tamtym serwerze. MTU łatwo zweryfikować - wyślij pinga o dużym rozmiarze i sprawdź, kiedy przestanie przechodzić.
Patryk Szewczyk

Patryk Szewczyk Informatyk, Malfarb

Temat: HELP status=deferred (lost connection with...

Moim zdaniem...
MTU mogłoby stanowić problem gdyby:
a) datagarmy miały zakaz fragmentacji (mało prawdopodobne i raczej niemożliwe w przypadku poczty)
b) sieć pośrednia przez którą przechodzi ramka ma niskie MTU co powoduje duże fragmentowanie, następnie całkowita defragmentacja (w miejscu docelowym) przekracza czas przeznaczony na tą czynność co powoduje zgłoszenie błędu komunikacji (rzecz trudna do sprawdzenia, ale także mało prawdopodobna).

Wydaje mi się że MTU nie stanowi problemu...i rozwiązania szukałbym gdzieś indziej

Pozdrawiam
Jarosław Postawa

Jarosław Postawa Właściciel,
Dorvin.Net

Temat: HELP status=deferred (lost connection with...

Patryk Szewczyk:
MTU mogłoby stanowić problem gdyby:
a) datagarmy miały zakaz fragmentacji (mało prawdopodobne i raczej niemożliwe w przypadku poczty)

A widział kiedyś kolega Exchange? On notorycznie ustawia DF. :) Jak większość produktów Microsoftu. Poza tym miałem już u paru klientów kłopoty z pocztą przez MTU, więc to jak najbardziej może być problem.Jarosław Postawa edytował(a) ten post dnia 29.11.10 o godzinie 12:44
Rafał Jaros

Rafał Jaros Administrator
serwerów Linux -
technik, Uniwersytet
Warmi...

Temat: HELP status=deferred (lost connection with...

Jarosław Postawa:
Ja bym zaczął od wyczyszczenia kolejki wysyłanych maili na tamtym serwerze. MTU łatwo zweryfikować - wyślij pinga o dużym rozmiarze i sprawdź, kiedy przestanie przechodzić.

rozumiem ze masz na myśli serwer z którego wysyłana jest poczta z domeny skrzynka@innapoczta.pl ... tu jest problem bo to inna firma tym zarządza ... tamci admini twierdza ze wina jest po mojej stronie ... ciężko będzie mi puścić stamtąd pinga :P

>b) sieć pośrednia przez którą przechodzi ramka ma niskie MTU co powoduje duże ?>fragmentowanie, następnie całkowita defragmentacja (w miejscu docelowym) >przekracza czas przeznaczony na tą czynność co powoduje zgłoszenie błędu >komunikacji (rzecz trudna do sprawdzenia, ale także mało prawdopodobna).
jeśli jest tak jak piszesz to czy ja modyfikując ustawienia postfixa mogę to naprawić??
Adam Tomasz K.

Adam Tomasz K. Zaawansowana
modyfikacja
rzeczywistości.

Temat: HELP status=deferred (lost connection with...

Rafał Jaros:
Sprawdziłem logi i nic nie znalazłem (dosłownie) nie ma wpisów że poczta od skrzynka@innapoczta.pl w ogóle trafiła na mój serwer pocztowy. Żeby było ciekawiej poczta klient@mojapoczta.pl -> skrzynka@innapoczta.pl idzie bez problemu. Skontaktowałem się z adminem serwera poczty innapoczta.pl i poprosiłem by sprawdził czy u niego wszystko w porządku i czy ma jakieś logi dotyczące korespondencji skrzynka@innapoczta.pl -> klient@mojapoczta.pl

Znalazł u siebie w logach następujący wpis dotyczący(a właściwie kilkadziesiąt) tego przypadku

status=deferred (lost connection with mojapoczta.pl[ip] while sending end of data -- message may be sent more than once)

A jak przeszukiwałeś logi na swoim serwerze? Szukałeś po adresach maili czy grep-owałeś IP serwera wysyłającego?
Jarosław Postawa

Jarosław Postawa Właściciel,
Dorvin.Net

Temat: HELP status=deferred (lost connection with...

Rafał Jaros:
Jarosław Postawa:
Ja bym zaczął od wyczyszczenia kolejki wysyłanych maili na tamtym serwerze. MTU łatwo zweryfikować - wyślij pinga o dużym rozmiarze i sprawdź, kiedy przestanie przechodzić.

rozumiem ze masz na myśli serwer z którego wysyłana jest poczta z domeny skrzynka@innapoczta.pl ... tu jest problem bo to inna firma tym zarządza ...
Standardowa gadka adminów, jak nie chce im się nic robić. Skoro błąd pojawia się na jednej skrzynce, a z innych maile dochodzą, to założyłbym, że kolejka dla tej skrzynki się zbugowała. Czasem się zdarza. Wypadałoby ją zatem profilaktycznie wyczyścić. A pinga możesz puścić od siebie.

Temat: HELP status=deferred (lost connection with...

odpal tcpdumpa z filtrem "pakiety od zbugowanego hosta na port poczty" poproś żeby wysłali jeszcze raz, przeanalizuj pakiet po pakiecie która strona przestaje gadać "poprawnie", popatrz też na czasy między pakietami

Trafiłem kiedyś tak że wszystkie maile dochodziły oprócz od jednego klienta, okazało się że jeden z serwerów RBL z którego mailer korzystał odpowiadał dosyć wolno (chyba okazało się że jeden z używanych przestał działać, nie pamiętam już dokładnie) i o ile normalnym mailerom to nie przeszkadzało (jakieś 10s delaya w sumie) to admin serwera pocztowego który słał mi maile pozmieniał wszystkie timeouty na 10s i przez to maile nie dochodziły.
Rafał Jaros

Rafał Jaros Administrator
serwerów Linux -
technik, Uniwersytet
Warmi...

Temat: HELP status=deferred (lost connection with...

Namierzyłem problem... okazało się że to pakiet pf (frebsd) blokował serwer. ... zmyliły mnie podpowiedzi wujka google odnośnie logów z tamtego serwera i dopiero wczoraj udało się namierzyć problem. Jakiś dziwny mechanizm greylisty stworzył tablice spamd i niej koło 100000 ipkow miedzy innymi ten odpowiedzialny za pocztę z tamtej firmy.

Pierwszy raz widzę mechanizm greylisty korzystający z pf.

Dzięki za wszelkie komentarze i odpowiedzi :D

SOLVED :D

Następna dyskusja:

HP Data Protector Express 4




Wyślij zaproszenie do