Jacek
Jankowski
social media &
social games
Temat: Formy wykorzystania gier jako nośnika reklamowego
Często spotykam się z myleniem form wykorzystania gier jako nośnika reklamowego, chciałbym wyjaśnić jakie są rodzaje reklam w grach i wokół gier jak i same platformy.Rodzaje reklam w grach
Podstawowe platformy publikacji gier to:
- Internet (np.: gry przeglądarkowe, gry w technologii Flash i Shockwave)
- mobile (np.: gry na telefony komórkowe czy urządzenia przenośne)
- PC i konsole (gry najczęściej kojarzone z kupowanymi w sklepach grami pudełkowymi)
Każda platforma ma swoje plusy i minusy w zakresie wykorzystania ich w celach marketingowych, jednak na większości platform można wykorzystać wszelkie dostępne formy reklamy. Cztery podstawowe kategorie form reklamowych to:
- Advergaming, czyli tworzenie gry bezpośrednio pod produkt, usługę czy akcję promocyjną,
- Product Placement, czyli umieszczanie produktu, marki, usługi bezpośrednio w grze,
- In-game advertising, czyli reklama dynamiczna, rozliczana i raportowana podobnie jak w przypadku tradycyjnej reklamy internetowej,
- działanie w społecznościach, np. turnieje gier, konkursy czy działania marketingu szeptanego w społecznościach graczy.