Temat: Wydarzenia/Szkolenia/Kursy
W imieniu firmy MAY AGENCY TRAINING & EVENT, serdecznie polecam oraz uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu:
ROZMOWY I NEGOCJACJE Z PRZEDSTAWICIELAMI ZAKŁADOWYCH I PONADZAKŁADOWYCH ZWIĄZKÓW ZAWODOWYCH.
Warszawa, 13. grudnia 2010
Szkolenie przeznaczone jest dla:
Menedżerów średniego i wyższego szczebla zarządzania oraz tych pracowników, których teraz lub w przyszłości czekają negocjacje ze związkami zawodowymi.
Cele szkolenia:
Szkolenie ma na celu podniesienie kwalifikacji i skuteczności negocjacyjnej w bezpośrednich rozmowach z przedstawicielami związków zawodowych, z komisjami negocjacyjnymi itp., w kontekście ustalania stanowisk, negocjacji, oraz sporu organizacji związkowej z pracodawcą, dyrektorem zakładu pracy lub zarządem spółki.
Obejmuje umiejętności teoretyczne i praktyczne, niezbędne dla skutecznego prowadzenia działań, rozmów, rokowań, negocjacji.
Komentarz:
Ponieważ temat negocjacji jest poważny, celowo wprowadzamy formę treningu praktycznego, wprowadzając ‘lżejszą’ konwencję gier i zadań.
Temat dzielimy na podstawy teoretyczne, przygotowanie merytoryczne, strategię i taktykę przygotowań do negocjacji, ćwiczenia erystyczne, budowanie argumentacji, coaching, ćwiczenia oraz inscenizację próbnych negocjacji, w których każdy uczestnik bierze udział z pozycji negocjatora, ale i z pozycji szefa.
W pierwszym dniu szkolenia bazujemy na sytuacjach i przykładach autentycznych negocjacji oraz ćwiczeń abstrakcyjnych, w drugim dniu rozpatrujemy konkretną sytuację mogącą zaistnieć lub już istniejącą w praktyce grupy uczestniczącej w szkoleniu.
Elementy szkolenia stosujemy w ćwiczeniach – grach negocjacyjnych.
Zwracamy uwagę również na towarzyszące nierozerwalnie wszelkim rodzajom sporów i negocjacji zjawisko zaburzeń emisyjno-dykcyjnych, bardzo często rzutujące na przebieg oraz na wynik podejmowanych rozmów.
W tym konkretnym szkoleniu nie skupiamy się na aktach prawnych dotyczących działalności negocjacyjnej związków zawodowych, ale na praktycznym przygotowaniu uczestników do prowadzenia działań.
Rozwój umiejętności:
· negocjacji w trudnych warunkach.
· dochodzenia do porozumienia, przedłużania, przerywania negocjacji oraz chwilowego zrywania rozmów bez strat własnych.
· wykorzystanie nabytej wiedzy w sytuacjach realnych.
· opanowanie towarzyszących emocji pod presją wysokiego poziomu stresu.
Program:
1. Krótka autoprezentacja trenera. Anonimowa ankieta dla uczestników.
2. Odrobina teorii erystyki (sztuki prowadzenia sporów) i negocjacji. Określenie celu rozmów.
Określenie wartości stałych obu stron.
3. Negocjacje - określenie sposobu dochodzenia do celu:
· porozumienie,
· celowe zwlekanie – gra na czas,
· walka,
· zerwanie rozmów,
· wejście na drogę sądową,
· nacisk zewnętrzny; media i opinia publiczna.
· spojrzenie na sytuację z punktu widzenia strony przeciwnej.
4. Określenie typu przeciwnika w rozmowach dla związków zawodowych.
W założeniu ma określać typ „szefa”, ale ogólnie odnosi się do negocjatora strony przeciwnej lub
grupy negocjacyjnej.
· przyjaciel (ojciec, życzliwy, złote serce, dusza człowiek)
· tolerancyjny (zwolennik związków, działacz, swój chłop)
· negocjator (szachista, mądrala, kamienna twarz, trudny)
· wróg (antyzwiązkowy, niemiły, pyszny, prawo pięści)
· niekompetentny (nie wie, nie da, niech inni przyjdą i zrobią...)
o Odrobina prawa - Ustawa o Związkach Zawodowych i kwestia strajku.
Ustawa z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (Dz. U. z dnia 26.09.1991 r.
5. Teoria i ćwiczenia grupy negocjacyjnej.
· gra negocjacyjna: sytuacja abstrakcyjna, bez dodatkowych elementów zewnętrznych, warunkujących wynik prowadzonych rozmów. „Szef” ma za zadanie (w ramach swojej ‘osobowości’) stworzyć mocną stronę negocjacyjną dla związków, celowo „rozmontowując” ich pracę...
o negocjacje znacznych podwyżek dla załogi
o odejście od zwolnień
o Po rozgrywce - dyskusja, pytania, odpowiedzi.
6. Negocjatorzy - szef i jego ludzie. Budowa komisji negocjacyjnej. Ryzyko. Zysk i strata. Pomoce
techniczne.
· czy liczna znaczy – dobra?
· czy „Szef” powinien być sam, czy wręcz przeciwnie?
· Optymalny skład komisji negocjacyjnej (+ doradca prawny)
· podział zadań i kompetencji w prowadzeniu negocjacji
· pomocne ćwiczenia przy częstych negocjacjach
· gra: „Kapitan i Drużyna” – system amerykański
· praktyczne ćwiczenia z zakresu umiejętności wystąpienia przed grupą.
6. Zarządzanie ryzykiem w negocjacjach, czyli zyski i straty.
Symulacja możliwego zakładanego ryzyka do podjęcia w negocjacjach.
7. Plan, czyli kamień węgielny... co chcemy osiągać i dlaczego?
· planujemy negocjacje – cel, taktyka, strategia, wynik, sukces.
· cel, dyskusja, burza mózgów, punkty do wykonania.
· ustalenie punktu ‘W’, czyli wejście, oraz punkt ‘K’ czyli koniec.
· rozpatrujemy układ odniesienia dla ‘W” i dla ‘K”.
· określamy plan B, czyli plan awaryjny.
8. Negocjacje w etapach - etapy negocjacji.
· zrozumieć stronę przeciwną
· aspekty osobiste – jak je wykorzystać dla sukcesu
· ambicja, miłość własna, duma, poczucie wyższości
· asertywność, uległość, agresja.
9. NLP - używać, czy nie? Manipulacja i antymanipulacja.
· ćwiczenia z użyciem podstawowych form pozornej zgody.
postawa agresywna – co można zyskać i dlaczego? Co można stracić?
10. Niekonwencjonalne, czyli ‘Czego przeciwna strona wiedzieć nie powinna...’
11. Zewnętrzne i wewnętrzne „środki pomocnicze” czyli rodzaje presji.
· presja czasu
· presja załogi + rodzin pracowniczych na stanowisko związkowców
· presja strat finansowych aż do zamknięcia firmy włącznie
· presja czynników odgórnych (jeśli istnieją)
· presja działań związkowych (protest, strajk, głodówka)
· presja opinii publicznej (jak ją zdyskontować na swoją stronę)
· presja mediów (wykorzystanie do osiągnięcia celu)
· ewentualna ingerencja Europy (przepisy unijne, Strasburg itp.)
12. Wynik negocjacji. Sukces, połowiczny sukces, brak sukcesu. Zerwanie i powrót do rokowań.
Eskalacja konfliktu. Sąd.
13. Negocjacje konkretne i rzeczywiste. Określenie założeń negocjacyjnych, wypracowanie pozycji.
14. Warsztat:
Grupa dzieli się na dwie części i przeprowadzamy symulację prawdziwych negocjacji na interesujący nas temat, starając się wejść w punkt widzenia związkowców
i przewidzieć ich możliwe ruchy, zajmowane wobec problemu stanowisko oraz wypracować strategię sukcesu przy możliwie jak najlepszym stopniu porozumienia.
· Wygrana – i co dalej? Przegrana – i co dalej?
Prowadzący:
Paweł M Lipnicki - trener, szkoleniowiec, coach, autor szkoleń, pisarz, aktor, prezenter TV.
Od 1993 r. współpracujący z TVP. Prowadził m.in. programy "Sami o sobie", autorski program "Stres ma wielkie oczy", "Mama i ja", Kawa czy herbata", "Orzeł czy reszka" (O historii pieniądza w Polsce wg własnego scenariusza). Odbył ponad 10000 koncertów, pokazów, szkoleń, sympozjów, imprez plenerowych (m.in. pikniki RMF FM oraz plenery "Kawy czy herbaty" TVP 1)
Prowadzi autorskie seminaria i szkolenia od 1986 r. , certyfikowane od 1994
Był dyrektorem naczelnym w Agencji Artystycznej ART MYSELF, dyrektorem ds. TV i kreacji w LOGO ART, dyrektorem kreatywnym w PR & PROM " SEVENTH", Main Research Managerem w BSTM MIND SOCIETY, Menadżerem Kreacji w "BRZ ART." etc.
Autor szkolenia z event marketingu w praktyce promocyjnej; autor programów szkoleń antystresowych i negocjacyjnych dla VIP-ów, biznesmenów i prezenterów. Prowadzi treningi rozwoju kreacji pozawerbalnej, krasomówcze i prosprzedażowe szkolenia z wykorzystaniem technik aktorskich, a także seminaria techniki wystąpień publicznych dla trenerów, działaczy , przywódców i polityków oraz celebry Ma 14 lat doświadczenia w prowadzeniu szkoleń.
W 2000 roku wygrał zawody trenerskie na zgrupowaniu szkoleniowym i otrzymał tytuł LEADER of MIND TRAINERS.
Liczba Uczestników jego szkoleń, warsztatów i seminariów to nawet 2.000 osób rocznie.
Autor unikatowego w Polsce szkolenia antystresowego dla urzędników i pracowników biurowych.
Ambasador Marek Luksusowych i szkoleniowiec prezentacji koncernu DIAGEO.
Dodatkowe dane oraz szkolenia autorskie -
http://trener.home.pl ;
http://wikipedia.pl ;
http://goldenline.pl
Szkolił i trenował urzędników Ministerstwa Skarbu Państwa, MSW i A, MK i DN i innych; Menadżerów i pracowników firm : Siemens, Ericsson, Gilette, Diageo, PZU, PKO, ING, LOT, Allegro, Era, Stena Line i innych.
Miejsce szkolenia: Centrum Konferencyjne Warszawianka, Warszawa, ul. Merliniego 2.
Termin szkolenia: 13. grudnia 2010 r.
Koszt uczestnictwa: 990 zł (brutto)
Ilość miejsc ograniczona! Decyduje kolejność nadesłanych kart zgłoszenia.
W ramach szkolenia zapewniamy:
· organizację i poprowadzenie szkolenia przez trenera,
· materiały szkoleniowe,
· Certyfikat ukończenia szkolenia,
· serwisy kawowe i obiad.
Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Kontakt:
MayAgency
http://www.mayagency.com.pl
tel: 606673674
tel2: 224902035
infolinia: 0801002281