Tomek F. Dyrektor Handlowy
Temat: Podwarszawski węzeł gordyjski - artykuł Janusza...
Podwarszawski węzeł gordyjskiFatalna decyzja w 2009 roku ze względu na kryzys światowy – zdjęcie z
wydatków budżetowych 10 miliardów zł na drogi krajowe wstrzymała
procesy inwestycyjne pod Warszawą.
Największym problemem od lat – dla nas mieszkańców tych terenów jest stan infrastruktury komunikacyjnej. Kluczowe jest więc w tej kadencji parlamentu zrealizowanie przygotowanych, często bardzo daleko już zaangażowanych poprzez zaawansowane prace projektowe, pozwolenia środowiskowe i wykupy
gruntów, inwestycji.
Tym bardziej, że do Warszawy z zachodu, w roku 2012 dotrze
autostrada A-2 i wprowadzi do warszawskiego węzła komunikacyjnego
olbrzymią ilość dodatkowych pojazdów.
Dlatego też na szczytach władzy państwowej muszą znaleźć się
ludzie kompetentni, merytoryczni, stanowczy i odważni którzy wreszcie
zrealizują ten program. Wyjdą poza krąg dyskusji o inwestycjach i ich
potrzebie i rozpoczną te inwestycje.
Ta właśnie perspektywa realizacji zadań powinna znaleźć zrozumienie i
poparcie mieszkańców w powiatach podwarszawskich.
Nie krzykacze od ideologicznych sporów ale specjaliści od realizacji
inwestycji to jest tak naprawdę personalnych wybór w tych wyborach.
W nowym parlamencie i w nowym kierownictwie infrastruktury musimy
mieć swoich reprezentantów z realnym wpływem na działania Rządu i
jego agend.
Trzeba rozpocząć te inwestycje już. Uruchomić procesy przetargowe po
to, aby zakończyć i rozliczyć inwestycje i zadania wraz z napływem
pieniędzy z nowej perspektywy finansowej 2014 – 2020.A nie będzie to
łatwe bowiem kryzys światowy i ograniczenie deficytu finansów
publicznych będą determinować i ograniczać skalę podejmowanych
inwestycji.
Kluczowe jest więc wprowadzenie do realizacji następujących zadań :
1) realizowanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad:
a) zamknięcie ekspresowego ringu około warszawskiego –realizacja
Południowej Obwodnicy Warszawy do krajowej 19 ( kierunek Lublin),
Wschodniej Obwodowej Warszawy, uwaga w Węźle Warszawskim musi
to być obwodnica bezpłatna „wysysająca „ ruch z zatłoczonych i mniej
bezpiecznych dróg samorządowych
b) dokończenie programu podniesienia standardów dróg wyjazdowych z
Warszawy zarządzanych przez GDDKiA :
–obwodnica Raszyna i S8 do granic województwa mazowieckiego plus
zapewnić środki na wykupy gruntów pod nowy południowo-zachodni
wyjazd Warszawy –Trasę NS od węzła Lotnisko na POW do Tarczyna
–obwodnica Góry Kalwarii na dk 50 i dk 79 wraz z modernizacja ulicy
Puławskiej do Piaseczna
-autostrada A2 na odcinku węzeł Konik do realizowanej już obwodnicy
autostradowej Mińska Mazowieckiego
-obwodnica Marek na S8
-nowy północny wyjazd w Warszawy i S 7 do Płońska
Zadania te muszą być mocno skoordynowane z zadaniami
realizowanymi przez Województwo Mazowieckie, poszczególne powiaty
i gminy.
2) Realizowanych przez Polskie Linie Kolejowe
Dokończenie modernizacji linii kolejowej do Gdańska
Modernizacja linii kolejowej na kolejnych etapach od Warszawa Okęcie
do Radomia
Modernizacja linii kolejowej do Białegostoku
Modernizacja linii do Lublina na odcinku Warszawa Pilawa Dęblin
Uruchomienie prac projektowych i zabezpieczenie gruntów pod trzeci tor
dla ruchu podmiejskiego na liniach do Sochaczewa i Mińska
Mazowieckiego
Podniesienie jakości stanu torowisk , uruchomienie nowej automatyki i
organizacji ruchu w warszawskim węźle kolejowym
3) Zabezpieczenie w Nowej Perspektywie Finansowej UE w Programie
Operacyjnym Transport i Środowisko środków dla Województwa
Mazowieckiego , Warszawy i samorządów powiatowych i gminnych
środków na modernizację infrastruktury transportowej
4) W zakresie budowy i organizacji transportu publicznego:
-przekazanie dworców i przystanków kolejowych samorządom
-rozbudowa systemu Parkuj i Jedz
-poszerzanie wspólnego biletu aglomeracyjnego „miasto-kolej”
-przyspieszenie realizacji wniosków taborowych (KM ,WKD ,SKM) w
publicznym transporcie szynowym i zabezpieczenie dużych kwot na te
cele w nowej perspektywie unijnej
-uporządkowanie sytuacji w kolejowych przewozach regionalnych i
współpracy pomiędzy Kolejami Mazowieckimi a Szybka Koleją Miejską i
Warszawska Koleją Dojazdową.
-modernizacja sieci kolejowej i zakup nowego taboru dla Warszawskiej
Kolei Dojazdowej
-nowa organizacja transportu kolejowego w węźle warszawskim ze
stacjami czołowymi Warszawa Wschodnia Warszawa Zachodnia
-wsparcie dla Warszawy w realizacji II linii metra
-koordynacja organizacji transportu aglomeracyjnego i miejskiego w
celowych związkach transportowych powoływanych przez samorządu
-ujednolicanie taryf przewozowych i preferencje dla transportu
publicznego
5 ) w zakresie transportu lotniczego
-uruchomienie szynowych połączeń z Lotniskiem Chopina i w Modlinie
-modernizacja DK 62 i usprawnienie dojazdu do Modlina
-rozwiązanie problemu zaszłości braku Obszaru Ograniczonego
Użytkowania Lotniska Okęcie
-nowa lokalizacja dla lotnictwa aeroklubowego i lekkiego w okolicach
Warszawy
6)Budowa kolejowo-drogowego otoczenia logistycznego na obrzeżach
aglomeracji warszawskiej , wyprowadzanie z obszaru wielkomiejskiego
przewozów towarowych materiałów niebezpiecznych i wyprowadzanie
ruchu ciężkiego na wyznaczone obwodnice.
Wymienione i niezbędne dla poprawy dostępności komunikacyjnej
,podniesienia jakości życia mieszkańców i konkurencyjności biznesowej
aglomeracji warszawskiej wymagają nie tylko ogromnych środków
finansowych .Lata 2014-2020 to realnie ostatni taki czas na możliwość
wsparcia procesów inwestycyjnych dużymi środkami europejskimi. Jest
to więc wielka szansa i wielkie wyzwanie .Realizacja tego programu
wymaga siły argumentów popartych aktywnością polityków ,samorządów
, biznesu i ludzi.
9 października potrzeba siły naszych głosów oddanych na te zadania i
ludzi którzy mogą je zrealizować.
Więcej o programie działalności Janusza Piechocińskiego:
http://piechocinski.worldinnovation.eu/prezentacje/gaz...
http://piechocinski.worldinnovation.eu/prezentacje/Inf...Tomek F. edytował(a) ten post dnia 05.10.11 o godzinie 23:11