Tomek F.

Tomek F. Dyrektor Handlowy

Temat: Podwarszawski węzeł gordyjski - artykuł Janusza...

Podwarszawski węzeł gordyjski

Fatalna decyzja w 2009 roku ze względu na kryzys światowy – zdjęcie z
wydatków budżetowych 10 miliardów zł na drogi krajowe wstrzymała
procesy inwestycyjne pod Warszawą.

Największym problemem od lat – dla nas mieszkańców tych terenów jest stan infrastruktury komunikacyjnej. Kluczowe jest więc w tej kadencji parlamentu zrealizowanie przygotowanych, często bardzo daleko już zaangażowanych poprzez zaawansowane prace projektowe, pozwolenia środowiskowe i wykupy
gruntów, inwestycji.

Tym bardziej, że do Warszawy z zachodu, w roku 2012 dotrze
autostrada A-2 i wprowadzi do warszawskiego węzła komunikacyjnego
olbrzymią ilość dodatkowych pojazdów.
Dlatego też na szczytach władzy państwowej muszą znaleźć się
ludzie kompetentni, merytoryczni, stanowczy i odważni którzy wreszcie
zrealizują ten program. Wyjdą poza krąg dyskusji o inwestycjach i ich
potrzebie i rozpoczną te inwestycje.

Ta właśnie perspektywa realizacji zadań powinna znaleźć zrozumienie i
poparcie mieszkańców w powiatach podwarszawskich.
Nie krzykacze od ideologicznych sporów ale specjaliści od realizacji
inwestycji to jest tak naprawdę personalnych wybór w tych wyborach.
W nowym parlamencie i w nowym kierownictwie infrastruktury musimy
mieć swoich reprezentantów z realnym wpływem na działania Rządu i
jego agend.

Trzeba rozpocząć te inwestycje już. Uruchomić procesy przetargowe po
to, aby zakończyć i rozliczyć inwestycje i zadania wraz z napływem
pieniędzy z nowej perspektywy finansowej 2014 – 2020.A nie będzie to
łatwe bowiem kryzys światowy i ograniczenie deficytu finansów
publicznych będą determinować i ograniczać skalę podejmowanych
inwestycji.

Kluczowe jest więc wprowadzenie do realizacji następujących zadań :

1) realizowanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad:
a) zamknięcie ekspresowego ringu około warszawskiego –realizacja
Południowej Obwodnicy Warszawy do krajowej 19 ( kierunek Lublin),
Wschodniej Obwodowej Warszawy, uwaga w Węźle Warszawskim musi
to być obwodnica bezpłatna „wysysająca „ ruch z zatłoczonych i mniej
bezpiecznych dróg samorządowych
b) dokończenie programu podniesienia standardów dróg wyjazdowych z
Warszawy zarządzanych przez GDDKiA :
–obwodnica Raszyna i S8 do granic województwa mazowieckiego plus
zapewnić środki na wykupy gruntów pod nowy południowo-zachodni
wyjazd Warszawy –Trasę NS od węzła Lotnisko na POW do Tarczyna
–obwodnica Góry Kalwarii na dk 50 i dk 79 wraz z modernizacja ulicy
Puławskiej do Piaseczna
-autostrada A2 na odcinku węzeł Konik do realizowanej już obwodnicy
autostradowej Mińska Mazowieckiego
-obwodnica Marek na S8
-nowy północny wyjazd w Warszawy i S 7 do Płońska
Zadania te muszą być mocno skoordynowane z zadaniami
realizowanymi przez Województwo Mazowieckie, poszczególne powiaty
i gminy.

2) Realizowanych przez Polskie Linie Kolejowe
Dokończenie modernizacji linii kolejowej do Gdańska
Modernizacja linii kolejowej na kolejnych etapach od Warszawa Okęcie
do Radomia
Modernizacja linii kolejowej do Białegostoku
Modernizacja linii do Lublina na odcinku Warszawa Pilawa Dęblin
Uruchomienie prac projektowych i zabezpieczenie gruntów pod trzeci tor
dla ruchu podmiejskiego na liniach do Sochaczewa i Mińska
Mazowieckiego
Podniesienie jakości stanu torowisk , uruchomienie nowej automatyki i
organizacji ruchu w warszawskim węźle kolejowym

3) Zabezpieczenie w Nowej Perspektywie Finansowej UE w Programie
Operacyjnym Transport i Środowisko środków dla Województwa
Mazowieckiego , Warszawy i samorządów powiatowych i gminnych
środków na modernizację infrastruktury transportowej

4) W zakresie budowy i organizacji transportu publicznego:
-przekazanie dworców i przystanków kolejowych samorządom
-rozbudowa systemu Parkuj i Jedz
-poszerzanie wspólnego biletu aglomeracyjnego „miasto-kolej”
-przyspieszenie realizacji wniosków taborowych (KM ,WKD ,SKM) w
publicznym transporcie szynowym i zabezpieczenie dużych kwot na te
cele w nowej perspektywie unijnej
-uporządkowanie sytuacji w kolejowych przewozach regionalnych i
współpracy pomiędzy Kolejami Mazowieckimi a Szybka Koleją Miejską i
Warszawska Koleją Dojazdową.
-modernizacja sieci kolejowej i zakup nowego taboru dla Warszawskiej
Kolei Dojazdowej
-nowa organizacja transportu kolejowego w węźle warszawskim ze
stacjami czołowymi Warszawa Wschodnia Warszawa Zachodnia
-wsparcie dla Warszawy w realizacji II linii metra
-koordynacja organizacji transportu aglomeracyjnego i miejskiego w
celowych związkach transportowych powoływanych przez samorządu
-ujednolicanie taryf przewozowych i preferencje dla transportu
publicznego

5 ) w zakresie transportu lotniczego
-uruchomienie szynowych połączeń z Lotniskiem Chopina i w Modlinie
-modernizacja DK 62 i usprawnienie dojazdu do Modlina
-rozwiązanie problemu zaszłości braku Obszaru Ograniczonego
Użytkowania Lotniska Okęcie
-nowa lokalizacja dla lotnictwa aeroklubowego i lekkiego w okolicach
Warszawy

6)Budowa kolejowo-drogowego otoczenia logistycznego na obrzeżach
aglomeracji warszawskiej , wyprowadzanie z obszaru wielkomiejskiego
przewozów towarowych materiałów niebezpiecznych i wyprowadzanie
ruchu ciężkiego na wyznaczone obwodnice.
Wymienione i niezbędne dla poprawy dostępności komunikacyjnej
,podniesienia jakości życia mieszkańców i konkurencyjności biznesowej
aglomeracji warszawskiej wymagają nie tylko ogromnych środków
finansowych .Lata 2014-2020 to realnie ostatni taki czas na możliwość
wsparcia procesów inwestycyjnych dużymi środkami europejskimi. Jest
to więc wielka szansa i wielkie wyzwanie .Realizacja tego programu
wymaga siły argumentów popartych aktywnością polityków ,samorządów
, biznesu i ludzi.

9 października potrzeba siły naszych głosów oddanych na te zadania i
ludzi którzy mogą je zrealizować.

Więcej o programie działalności Janusza Piechocińskiego:

http://piechocinski.worldinnovation.eu/prezentacje/gaz...

http://piechocinski.worldinnovation.eu/prezentacje/Inf...Tomek F. edytował(a) ten post dnia 05.10.11 o godzinie 23:11
Łukasz S.

Łukasz S. doradca ds.
wizerunku, rzecznik
prasowy

Temat: Podwarszawski węzeł gordyjski - artykuł Janusza...

a ja sie zastaniwam czy nie szycbciej i taniej byloby wydbudowac nowa linie z trojmiasta do Warszawy... niz modernizowac istniejaca co zapchalo ta trase na kilka lat.
Jacek K.

Jacek K. Interim Manager /
Partner Zarządzający

Temat: Podwarszawski węzeł gordyjski - artykuł Janusza...

oczywiście większość postulatów (jeśli nie wszystkie) jest sensowna. Cenię sobie wiedzę i pragmatyzm JP a przede wszystkim, że jemu się chce pracować sensownie. Przy niestety żaden z polityków nie powiedział skąd wziąć pieniądze na realizację (przyspieszenie, dokończenie) takich inwestycji. Dlaczego? Bo to niewygodne deklaracje ;-)

konto usunięte

Temat: Podwarszawski węzeł gordyjski - artykuł Janusza...

Trzeba rozpocząć te inwestycje już. Uruchomić procesy przetargowe po to, aby zakończyć i rozliczyć inwestycje i zadania wraz z napływem pieniędzy z nowej perspektywy finansowej 2014 – 2020.A nie będzie to łatwe bowiem kryzys światowy i ograniczenie deficytu finansów
publicznych będą determinować i ograniczać skalę podejmowanych


Gdyby była taka możliwość, że kto nie dotrzyma składanych obietnic, to płaci np. przez kolejne pięć lat 10-krotnie wyższe podatki, to bym Pana i Pana partię wybrała.

Przedstawione postulaty - o ile pięknie brzmią, to są niemożliwe do realizacji w zakresie i kształcie jaki Pan podaje.

Zastanawiam się tylko, czy Pana deklaracje wynikają z marzen czy z niepełnej wiedzy :)

Nadmienię, że mam bezpośredni wgląd w sprawy związane z budową dróg. I na prawdę nie ma idealnych rozwiązań.
Zawsze komuś coś przeszkadza. Żyjemy w metropolii (węzeł gordyjski) i nigdy nie będzie tak, że wszyscy są zadowoleni.

Czy był Pan kiedyś na drodze, gdy ona byłą budowana? Słuchał Pan ludzi, którzy płaczą że im ziemię odbiera się za grosze? albo wychodzą na ulice i zatrzymują te prace? a widział Pan jak się układa przetargi? A widział Pan ile pism ze skargami leży na biurkach tych, co te drogi chcą budować? A czy ma Pan pojecie jak walczy się o pieniądze w Unii? Pisał Pan kiedyś przetarg?

Dlaczego partie polityczne robią z ludzi idiotów? Takie pytanie chciałąbym zadać wszystkim przewodnicząym partii.

Na koniec - przepraszam za ton, ale nic mnie tak nie złości jak ludzie z tytułami, wysokimi stanowiskami, którzy próbują opowiadać bajki i jeszcze zmuszają ludzi aby w nie wierzyć. I jeszcze mi spamy na moją prywatną skrzynkę puszczają.

no więc za ton przepraszam...
Ryszard Królikowski

Ryszard Królikowski Kadra kierownicza-
syndyk
licencjonowany

Temat: Podwarszawski węzeł gordyjski - artykuł Janusza...

przerażające jest to, ze ludzie siedzący od 20 lat w sejmie i na świecznikach władzy nagle w czasie kampanii mają rozwiązania , a potem kolejne lata opowiadają dlaczego nic nie mogą zrobić, zawsze są winni jacyś "oni". A Ci "oni" to ci sami "towarzysze "partyjni z tych samych partii w tym samym parlamencie.

Budowa dróg, jako "krwioobiegu" gospodarki jest zadaniem podstawowym Państwa. Skandaliczne jest nierozwiązywanie tego problemu poprzez planowanie pdstawowych dróg i ogłaszanie budowy i przetargów na całe kompletne drogi- nie na 5cio kilometrowe odcinki znikąd do nikąd.
Politycy i urzędnicy powinni mieć ustawowy zakaz ingerowania w istotne dla dobra ogółu inwestycje.
Krzysztof Dymicki

Krzysztof Dymicki Lider; PM; analityk:
biznesowy, procesów,
systemów IT; tr...

Temat: Podwarszawski węzeł gordyjski - artykuł Janusza...

A ja się zastanawiam, czemu pan Piechociński, co to już zdaje się salony sejmowe go gościły, dotychczas nie zrealizował co obiecuje teraz. Bo sorry, ale "20 lat minęło" parafrazując artystę.

Zresztą dotyczy to wszystkich, co na nowo chcą być wybrani.

Ja osobiście wolałbym płacić na aktualnych urzędników nawet najbliższe 20 lat, ale pod warunkiem, że oni przestaną mieć na COKOLWIEK wpływ.

PS. No, może wojsko, policję i sądy bym pozostawił.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Podwarszawski węzeł gordyjski - artykuł Janusza...

Ryszard Królikowski:
Skandaliczne jest nierozwiązywanie tego problemu poprzez planowanie pdstawowych dróg i ogłaszanie budowy i przetargów na całe kompletne drogi- nie na 5cio kilometrowe odcinki znikąd do nikąd.

A tu się z Panem nie zgodzę, ponieważ wg mnie, lepiej jest budować cokolwiek jeśli nas nie stać na wszystko, niż nie budować nic.

Przykład 1 - wg mnie zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest obwodnica Garwolina s17 ( od "starego" przebiegu 17 przez miasto ), czy
Wyszkowa na S8, gdy na cały przebieg nas za jednym zamachem nie stać.

Przykład 2 - z Pana rejonów - most w Połańcu z dojazdem do Mielca, przy braku modernizacji drogi na Staszów,
czy zupełny brak mostu w Połańcu, bo " przecież nie będziemy się rozdrabniać " ?

Itd. itp.

Często obwodnica małego miasta, miejscowości jest błogosławieństwem i dla mieszkańców i dla jadących w tranzycie, którzy mogą tą miejscowość ominąć.
Przetargi na stosunkowo krótkie odcinki są często więc całkiem zasadne.

---

Inna sprawa to długich odcinków autostrad na krótkie odcinki. Tutaj można się zastanawiać, co leży u podstaw "rozdrobienia" / "odcinkowania".

Czy nie jest tak, że dzięki temu mają też szanse mniejsze rodzime firmy brać udział w przetargach, a nie tylko wielcy ( najczęściej ) zagraniczni gracze...

Rozwiązanie to ma też wady, wynikające z efektu skali...
Ale, powtarzam : pytanie, co jest lepsze.

ed.lit. + styl. Damian Hajduk edytował(a) ten post dnia 11.10.11 o godzinie 13:38
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Podwarszawski węzeł gordyjski - artykuł Janusza...

Jacek K.:
Przy niestety żaden z polityków nie powiedział skąd wziąć pieniądze na realizację (przyspieszenie, dokończenie) takich inwestycji. Dlaczego? Bo to niewygodne deklaracje ;-)

Oczywiście.

Gdy kołdra jest krótka, to wiadomo, że wszystkiego nie zakryje.
Więc trzeba by otwarcie jawnie oświadczyć, że zabieramy z inwestycji wokół Warszawy, żeby np. zbudować obowdnice Lublina. Ewentualnie odwrotnie.

A rodacy pojeździli przez ostatnie dwie dekady trochę po Zachodzie i chcą od razu wszędzie mieć takie drogi. Jak im wytłumaczyć w danym, takim czy innym regionie, że muszą jeszcze trochę poczekać, bo gdzie indziej potrzeby sfinansowania danej inwestycji są jeszcze większe.

ed. lit. + styl Damian Hajduk edytował(a) ten post dnia 11.10.11 o godzinie 13:40
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Podwarszawski węzeł gordyjski - artykuł Janusza...

Łukasz S.:
a ja sie zastaniwam czy nie szycbciej i taniej byloby wydbudowac nowa linie z trojmiasta do Warszawy... niz modernizowac istniejaca co zapchalo ta trase na kilka lat.

I co Panu wyszło z tych rozważań ?

Następna dyskusja:

Ciekawy artykuł o Star Wars




Wyślij zaproszenie do