Czeslaw Kowalczyk
konto usunięte
Temat: Zarządzanie zespołem z którego się wyrosło pomocy!!
Wiele osób wypowiadających się, że książki nie są mu potrzebne, bo nie jest w nich napisane jak to robić, po prostu czyta je bez zrozumienia. Mamy własne doświadczenia i wiele prawd nie wymaga ponownego odkrycia tylko uważnego przeczytania jak takie mechanizmy działają. Oczywiście im większe masz doświadczenia tym lepiej rozumiesz te zapisy. Wielkim błędem jest zakładanie, że teoria jest mi nie potrzebna. Z praktyki wiem, że tak nie jest, bo postęp jest tak duży, że nie nadążamy za nim a sami nie musimy wszystkiego odkrywać. Mistrzowie gatunku wiedzą to najlepiej. Nawet, jeśli z całej książki wyciągniesz tylko jeden wniosek to może on być tym najważniejszym. Pamiętajmy, że innowacja powstaje z nowych zastosowań tego samego wynalazku, bo wynalazki są naprawdę rzadkością.Czeslaw Kowalczyk
konto usunięte
Temat: Zarządzanie zespołem z którego się wyrosło pomocy!!
Teoria znajdująca się w książkach nieraz była pomocna, jednakże głównie były to opisy rzeczywistych sytuacji konfliktowych i ich rozwiązań. Sądzę, że taka forma przedstawienia wiedzy jest łatwiejsza do zweryfikowania i zapamiętania, niż rozważania bez przykładów.Podczas zarządzania zespołem, w którym wcześniej pracowało się na równorzędnym stanowisku, oczywiście może pojawić się trudność polegająca na współistnieniu dawnych i obecnych relacji. W praktyce oddzielam ludzi od problemów i celów biznesowych, będąc przyjaznym dla ludzi ale wymagającym wobec rezultatów.
konto usunięte
Temat: Zarządzanie zespołem z którego się wyrosło pomocy!!
Jakub K.:
relacji. W praktyce oddzielam ludzi od problemów i celów biznesowych, będąc przyjaznym dla ludzi ale wymagającym wobec rezultatów.
Nie da się oddzielać ludzi od problemów, ponieważ są to dwie rzeczy identyfikujące sytuację, która wymaga twojej interwencji. Będąc przyjazny dla ludzi odmawiasz im krytycyzmu w stosunku do ich postępowań. Taka sytuacja doprowadzi cię do skrajności, po której stracisz to, czego ludzie potrzebują od Szefa, czyli jasnych wskazówek jak to zrobić, jak działać. To krytyczne podejście pozwala się zastanowić, co mają zmienić, aby osiągnąć lepsze rezultaty. Rozliczanie z rezultatów jest błędnym kołem, bo nie uwzględnia problemów do rozwiązania, które nie koniecznie są po stronie podwładnego.
konto usunięte
Temat: Zarządzanie zespołem z którego się wyrosło pomocy!!
Andrzej M.:>
ciach
Nie da się oddzielać ludzi od problemów, ponieważ są to dwie rzeczy identyfikujące sytuację, która wymaga twojej interwencji. Będąc przyjazny dla ludzi odmawiasz im krytycyzmu w stosunku do ich postępowań. Taka sytuacja doprowadzi cię do skrajności, po której stracisz to, czego ludzie potrzebują od Szefa, czyli jasnych wskazówek jak to zrobić, jak działać. To krytyczne podejście pozwala się zastanowić, co mają zmienić, aby osiągnąć lepsze rezultaty. Rozliczanie z rezultatów jest błędnym kołem, bo nie uwzględnia problemów do rozwiązania, które nie koniecznie są po stronie podwładnego.
problem: oferta niedostarczona na czas do klienta
człowiek: przygotowujący ofertę, który musiał w nocy jechać z dzieckiem do szpitala?, informatyk, któremu padł serwer?, a może szef zespołu, który do końca zwlekał z ustaleniem warunków umowy i kazał pisać ofertę po godzinach, albo co gorsza - w weekend..?
czasem nie wiadomo kogo winić za niepowodzenie, gdyż toczy się swoisty łańcuch zdarzeń.
Ale z całą pewnością danie kolejnej szansy osobie, która "zawaliła" może zaowocować podwójnie.
:)
Henryk
M.
Project Management /
Lean Management /
Systems Engineering
Temat: Zarządzanie zespołem z którego się wyrosło pomocy!!
W każdym bądź razie do rozwiązania pozostaje problem, a nie człowiek do ukarania, chyba, że świadomie przekroczył jakieś zasady, przepisy, czy prawo. Pomyłki się zdarzają.Dyskusja staje się bardziej szczegółowa: jak oddzielać ludzi od problemów i jak rozwiązywać problemy (tu: w zespole), by ludzie, których bezpośrednio dotyczą, chcieli się w to zaangażować.
Temat(y) na osobny wątek.
Pozdrawiam
konto usunięte
Temat: Zarządzanie zespołem z którego się wyrosło pomocy!!
Henryk M.:Szersza dyskusja mogłaby być interesująca i prowadzić do ciekawych wniosków - nie tylko w odniesieniu do problemu opisanego przez Autora. Chętnie wziąłbym udział w takiej szczegółowej dyskusji.
W każdym bądź razie do rozwiązania pozostaje problem, a nie człowiek do ukarania, chyba, że świadomie przekroczył jakieś zasady, przepisy, czy prawo. Pomyłki się zdarzają.
Dyskusja staje się bardziej szczegółowa: jak oddzielać ludzi od problemów i jak rozwiązywać problemy (tu: w zespole), by ludzie, których bezpośrednio dotyczą, chcieli się w to zaangażować.
Temat(y) na osobny wątek.
Pozdrawiam
Andrzej M.:Wygląda na to, że ma Pan podobną opinię, jak moja - przekazanie sugestii lub poleceń jest niezbędne dla konstruktywnego przebiegu współpracy. W mojej opinii "krytycyzm w stosunku do postępowań" oraz "wskazówki, jak działać" są omawianiem problemu, tj. rezultatu pracy (pożądanego w przyszłości lub już dostarczonego przez pracownika), jednakże w opinii innych osób może to już być odstępstwo od stosowanego przeze mnie podziału.Ten post został edytowany przez Autora dnia 30.09.14 o godzinie 14:52
Nie da się oddzielać ludzi od problemów, ponieważ są to dwie rzeczy identyfikujące sytuację, która wymaga twojej interwencji. Będąc przyjazny dla ludzi odmawiasz im krytycyzmu w stosunku do ich postępowań. Taka sytuacja doprowadzi cię do skrajności, po której stracisz to, czego ludzie potrzebują od Szefa, czyli jasnych wskazówek jak to zrobić, jak działać. To krytyczne podejście pozwala się zastanowić, co mają zmienić, aby osiągnąć lepsze rezultaty. Rozliczanie z rezultatów jest błędnym kołem, bo nie uwzględnia problemów do rozwiązania, które nie koniecznie są po stronie podwładnego.
Arkadiusz B. Biznes komputerowy
Temat: Zarządzanie zespołem z którego się wyrosło pomocy!!
Kamil W.:Polecam:
chciałbym prosić Was o porady i pomoc w znalezieniu książek na ten temat, chodzi konkretnie o "Zarządzanie zespołem z którego się wyrosło " ponieważ nadal będę współpracował z kolegami z którymi pracowałem dotychczas. Jest to dla mnie duże wyzwanie i chciałbym podejść do tego bardzo profesjonalnie dlatego też proszę Was o pomoc.
http://www.mtbiznes.pl/b1134-Wedrowki-z-Gandalfem-Przy...
"Wędrówki z Gandalfem. Przywództwo - to inspirująca i motywująca historia
młodego lidera napisana przez znanego amerykańskiego szkoleniowca Briana
Tracy oraz polskiego dziennikarza, coacha i trenera Roberta Kozaka. "
Naprawdę ciekawa, inspirująca, a nawet momentami tak zabawna, że uśmiałem się do łez ;)
Podobne tematy
-
Zarządzanie » zarządzanie zespołem, z którego wyrosłeś -
-
Zarządzanie » zarządzanie zespołem pracowników -
-
Zarządzanie » Zarządzanie a brak wiedzy merytorycznej...da się tak? -
-
Zarządzanie » zarządzanie zespołem sprzedażowym bez doświadczenia -
-
Zarządzanie » zarządzanie strategiczne - pomocy! -
-
Zarządzanie » Zarządzanie zespołem stricte sprzedażowym -
-
Zarządzanie » reklama i promocja czy zarządzanie zasobami ludzkimi- co... -
-
Zarządzanie » Zarządzanie zasobami ludzkimi - pierwsze kroki, czyli jak... -
-
Zarządzanie » Polska „B” - czyli zarządzanie inaczej -
-
Zarządzanie » zarządzanie - struktury organizacyjne -
Następna dyskusja: