Artur
Pawłowski
Likwidator spółek HR
konsultant,doradca,
wykładowca, mena...
- 1
- 2
konto usunięte
Temat: Zarządzanie nadwyżkami czasu
Jezeli nadwyzka zostanie zaobserwowana w calym zespole to najlepiej ja spozytkowac na integracje (np. pilkarzyki czy inne zabawki jakie znajdziemy w pracy) - nie ma nic lepszego jak sielska atmosfera w projekcie i poza nim ;)
Grzegorz
O.
TRENER / DORADCA +48
666 300 037
Temat: Zarządzanie nadwyżkami czasu
Jewgienij Morochojew:
Co robicie, gdy umownie zadanie zaplanowane na dzień zostało zrobione w godzinę? Przejście do następnego zadania + zwiększenie buforu czy dać spokój na resztę dnia ("możesz iść do domu / poczytać onet")?
Pierwsze jest dobre dla projektu, ale samo z siebie może demotywować - im szybciej robisz, tym więcej dostajesz. Można wynagradzać w jakiś sposób - jaki? Czy ktoś mierzy uzyskane nadwyżki?
A drugie, czy ma sens?
Jeśli było tak zaplanowane oznacza to, że plan był "bardzo ogólny", weryfikuje plan i przystępuje do kolejnego zadania, nigdy nie wiadomo kiedy ktoś zmarnuje mi bufor.
Jerzy
Śliwa
zawodowy mediator,
trener, współpraca z
EMNI Bruksela, pr...
Temat: Zarządzanie nadwyżkami czasu
Jak nadwyżka czasu to może trzeba iść do ludzi :) Lato przyszło i warto szukać nowych pomysłów. A co wy na taki?http://www.youtube.com/watch?v=-uEbJh0FrlY
konto usunięte
Temat: Zarządzanie nadwyżkami czasu
„Nadwyżka czasu” to rzeczywiście bardzo ciekawe zagadnienie, z tego względu, że jest raczej mało spotykane. Najczęściej dyskutuje się na tematy wręcz przeciwne – „ niedobory czasu”.Uważam, że nadwyżki czasu powstają głównie w przedsiębiorstwach, które stosują podstawową regułę planowania czasu 60/40, czyli ok. 60% czynności zaplanowane ,ok. 20% czynności nieoczekiwane ( rezerwa czasu i czynności, których nie sposób zaplanować) i pozostałe ok. 20% na czynności spontaniczne.
Jeśli do tego nie dokumentuje się i nie sprawdza na co wykorzystuje czas nasz pracownik, to nie mamy stałej orientacji w użytkowaniu zasobów czasu. A to doświadczenie znowu jest konieczne do oceny potrzebnego czasu w przyszłości i jest swoistym punktem wyjścia do polepszenia metodyki pracy i rozkładu czasu. Jeśli taka procedura w przedsiębiorstwach nie jest praktykowana to można się spodziewać nawet do około 25 % nadwyżki czasu.
Co wtedy ? Jak widać po wypowiedziach lepiej jest zapobiegać zjawisku niż znajdować złoty środek na zagospodarowanie tego czasu. Osobiście polecam metodę pani Joanny Miziuły, do każdego przypadku podchodzić indywidualnie.
- 1
- 2
Podobne tematy
-
Zarządzanie » Zarządzanie grupami -
-
Zarządzanie » Zarządzanie procesowe vs. zarzadzanie projektowe -
-
Zarządzanie » Zarządzanie w polskich przedsiębiorstwach -
-
Zarządzanie » Wybór specjalności na kierunku zarządzanie. Prośba o pomoc. -
-
Zarządzanie » zarządzanie - struktury organizacyjne -
-
Zarządzanie » zarządzanie zespołem sprzedażowym bez doświadczenia -
-
Zarządzanie » Polska „B” - czyli zarządzanie inaczej -
-
Zarządzanie » Zarządzanie zasobami ludzkimi - pierwsze kroki, czyli jak... -
-
Zarządzanie » reklama i promocja czy zarządzanie zasobami ludzkimi- co... -
-
Zarządzanie » Zarządzanie projektem - bez sensu -
Następna dyskusja: