konto usunięte

Temat: Zarządzanie innowacjami...w ujęciu od strony...

Witam serdecznie,

Poszukuję informacji na temat procesu wdrażania innowacji w firmie lecz od strony samych pracowników , np. czy innowacją w firmie, której pracownicy uskarżają się na krzywdzący system wynagrodzeń a brak w niej systemu ocen pracowniczych, będzie wrowadzenie takiego systemu? Naturalnie połączonego z podwyżką, w przypadku oceny spełniającej wszystkie kryteria na danym stanowisku pracy.
Szanowni Państwo, pomóżcie ospałej wyobraźni...dziekuję za wszelkie sugestie.

pozdrawiam
as

Temat: Zarządzanie innowacjami...w ujęciu od strony...

I tak i nie:

Wprowadzenie systemu ocen pracowniczych jest innowacją, ponieważ dotąd go nie było.

Jeżeli po wprowadzeniu systemu ocen wynagrodzenia pozostaną krzywdzące, będzie to innowacja pozorna i trzeba będzie zmienić kryteria oceny i/lub podwyższyć pulę wynagrodzeń.

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Zarządzanie innowacjami...w ujęciu od strony...

Hubert T.:
I tak i nie:

Wprowadzenie systemu ocen pracowniczych jest innowacją, ponieważ dotąd go nie było.

Jeżeli po wprowadzeniu systemu ocen wynagrodzenia pozostaną krzywdzące, będzie to innowacja pozorna i trzeba będzie zmienić kryteria oceny i/lub podwyższyć pulę wynagrodzeń.

Panie Hubercie,
Dziękuję...chodzilo mi jedynie o potwierdzenie sensowności mojego myślenia...piszę projekt na temat innowacji, o której nie mam pojęcia, a właściwie nabywam go. Dumałam czy temat mi znany - a będący jedynie hipotetycznym ( bez odniesienia do rzeczywistości) może być uznany właśnie za „innovare” .

pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Suma

konto usunięte

Temat: Zarządzanie innowacjami...w ujęciu od strony...

Czeslaw K.:
ehmm .. czyzby nie istnial od dawna, system premiowania wyrozniajacych sie pracownikow? oraz karania fajtlapow, obibokow .. Co zawsze wiaze sie z ich ocena. W praktyce, oczywiscie egzekwowane sa przewaznie jedynie kary.
A brak nagany, to pochwala.

Btw. pracownik "gorliwie wdrazajacy innowacje" (szczegolnie w fazie testowej) moze dzialac na szkode firmy i byc za to dodatkowo wynagradzany :) zanim, niekiedy po latach, ktos to zauwazy. Jest to zjawisko bardziej nagminne, niz rzadkie. Wystarczy uwazniej sie wokolo rozejrzec. Nic nie jest czarno biale

Panie Czesławie,

W odniesieniu do tego co Pan napisał, wydawać by się mogło, że to aksjomaty. Faktem jest, że "za dobro nagradzamy a za zło karzemy" ( wszelaka interpretacja), a że człowiek z natury to " animal sociale" w dodatku leniwe...jednak rynek pracy każe przymrużyć czasem ledwie widzące oko pracodawcy i na tę drugą kategorię
" fajtłap i obiboków", o ile fajtłapa nie zawsze bywa kosztem w firmie o tyle obibok jest już destruktywny...

pozdrawiam dziękując za opinię...
asTen post został edytowany przez Autora dnia 27.04.14 o godzinie 22:02

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Izabela Hajduga

Izabela Hajduga kadra zarządzajaca,
FMCG, obsługa
klienta, sprzedaż,
ubez...

Temat: Zarządzanie innowacjami...w ujęciu od strony...

Pani Agnieszko,

polecam wdrożenie ocen pracowniczych w których znajdą się mierniki oceny dla poszczególnych czynności pracowników po elementy miękkie takie jak praca zespołowa, punktualność, sumienność, rzetelność -)

aby sprawdzić nastroje pracowników i dowiedzieć się co " ich boli " co myślą warto zrobić badanie satysfakcji pracowników lub przygotować ankietę anonimową gdzie będą mogli się śmiało wypowiedzieć na zadane tematy

Pozdrawiam,
Jan D.

Jan D. nie wszystko na raz
- mam ochotę na
zmiany

Temat: Zarządzanie innowacjami...w ujęciu od strony...

Hubert T.:
I tak i nie:

Wprowadzenie systemu ocen pracowniczych jest innowacją, ponieważ dotąd go nie było.

Jeżeli po wprowadzeniu systemu ocen wynagrodzenia pozostaną krzywdzące, będzie to innowacja pozorna i trzeba będzie zmienić kryteria oceny i/lub podwyższyć pulę wynagrodzeń.

mając to na uwadze warto się przyjrzeć (moim zdaniem), przed wprowadzeniem systemu ocen, jak wartościowana jest sama praca. jeżeli pracownicy mają świadomość różnic w podstawie płac to system ocen ich jeszcze w tym utwierdzi.
Po prostu spojrzeć z dystansu na całość i dopiero dostosować poszczególne elementy (wynagrodzenie zasadnicze, ocena z premią). Może nie trzeba zwiększać puli wynagrodzenie, a ją inaczej dystrybuować.

konto usunięte

Temat: Zarządzanie innowacjami...w ujęciu od strony...

Izabela H.:
Pani Agnieszko,

polecam wdrożenie ocen pracowniczych w których znajdą się mierniki oceny dla poszczególnych czynności pracowników po elementy miękkie takie jak praca zespołowa, punktualność, sumienność, rzetelność -)

aby sprawdzić nastroje pracowników i dowiedzieć się co " ich boli " co myślą warto zrobić badanie satysfakcji pracowników lub przygotować ankietę anonimową gdzie będą mogli się śmiało wypowiedzieć na zadane tematy

Pozdrawiam,


Pani Izabelo,

Noszę się z tym zamysłem już około miesiąca...trudna praca, która jednak w niedługim czasie przyniesie efekt( obiektywnej oceny pracy na danym stanowisku pracy)
Powinnam zwołać zespoły robocze ( kierowników różnych działów) z różną specyfiką pracy...czym innym jest obsługa klienta dla działu obsługii klienta , np. pracownika działu reklamacji a czym innym działu mięso, rzeźnika, mającego raczej nikły kontakt z klientem. Zdecydowanie dobry pomysł.
A co sądzi Pani, na temat zasadniczego zapytania - czy jeśli w firmie nie ma ocen, i zostaną wprowadzone, to będzie to innowacją?

pozdrawiam serdecznie

konto usunięte

Temat: Zarządzanie innowacjami...w ujęciu od strony...

Jan D.:
Hubert T.:
I tak i nie:

Wprowadzenie systemu ocen pracowniczych jest innowacją, ponieważ dotąd go nie było.

Jeżeli po wprowadzeniu systemu ocen wynagrodzenia pozostaną krzywdzące, będzie to innowacja pozorna i trzeba będzie zmienić kryteria oceny i/lub podwyższyć pulę wynagrodzeń.

mając to na uwadze warto się przyjrzeć (moim zdaniem), przed wprowadzeniem systemu ocen, jak wartościowana jest sama praca. jeżeli pracownicy mają świadomość różnic w podstawie płac to system ocen ich jeszcze w tym utwierdzi.
Po prostu spojrzeć z dystansu na całość i dopiero dostosować poszczególne elementy (wynagrodzenie zasadnicze, ocena z premią). Może nie trzeba zwiększać puli wynagrodzenie, a ją inaczej dystrybuować.

Panie Janie,

Czy może Pan rozwinąć myśl :
"Może nie trzeba zwiększać puli wynagrodzenie, a ją inaczej dystrybuować." chciałaby Pana właściwie zrozumieć...

pozdrawiam serdecznie
Michał J.

Michał J. Menadżer

Temat: Zarządzanie innowacjami...w ujęciu od strony...

To czy wprowadzenie systemu oceny pracowniczej będzie innowacją zależy od dwóch rzeczy.

Po pierwsze innowacja musi przynieść wartość dodaną - czyli upraszczając doprowadzić do albo wzrostu przychodów, albo obniżki kosztów, oraz - rzecz druga - te osiągnięcie musi mieć charakter trwały, czyli systemowy.

Myślę, że na potrzeby projektu, można optymistycznie założyć, że będzie to innowacja.
Ale wówczas cele tego projektu powinny być tak sformułowane, żeby uwzględniały te dwie rzeczy powyżej.

Np. celem takiej oceny może być wyeliminowanie złych pracowników, co powinno przełożyć się na wzrost efektywności czy wydajności - jakkolwiek mierzonej.

Cele rzecz jasna powinny być sformułowane konkretnie i być mierzalne cyklicznie.
Wówczas ocena projektu pozwoli na jednoznaczne stwierdzenie czy wprowadzenie systemu ocen było dla firmy innowacyjne.

konto usunięte

Temat: Zarządzanie innowacjami...w ujęciu od strony...

Jak dla mnie to termin "zarządzanie innowacjami" można odnieść do metod typu TRIZ czy projektów z obszaru R&D.

Ocena pracownicza to moim zdaniem żadna innowacja, tylko usprawnienie, które można scharakteryzować jako zastosowanie "najlepszych praktyk" - być może przełomowe w historii konkretnej organizacji ale jednak ani nowe ani nowatorskie.
Izabela Hajduga

Izabela Hajduga kadra zarządzajaca,
FMCG, obsługa
klienta, sprzedaż,
ubez...

Temat: Zarządzanie innowacjami...w ujęciu od strony...

Agnieszka S.:
Izabela H.:
Pani Agnieszko,

polecam wdrożenie ocen pracowniczych w których znajdą się mierniki oceny dla poszczególnych czynności pracowników po elementy miękkie takie jak praca zespołowa, punktualność, sumienność, rzetelność -)

aby sprawdzić nastroje pracowników i dowiedzieć się co " ich boli " co myślą warto zrobić badanie satysfakcji pracowników lub przygotować ankietę anonimową gdzie będą mogli się śmiało wypowiedzieć na zadane tematy

Pozdrawiam,


Pani Izabelo,

Noszę się z tym zamysłem już około miesiąca...trudna praca, która jednak w niedługim czasie przyniesie efekt( obiektywnej oceny pracy na danym stanowisku pracy)
Powinnam zwołać zespoły robocze ( kierowników różnych działów) z różną specyfiką pracy...czym innym jest obsługa klienta dla działu obsługii klienta , np. pracownika działu reklamacji a czym innym działu mięso, rzeźnika, mającego raczej nikły kontakt z klientem. Zdecydowanie dobry pomysł.
A co sądzi Pani, na temat zasadniczego zapytania - czy jeśli w firmie nie ma ocen, i zostaną wprowadzone, to będzie to innowacją?

pozdrawiam serdecznie

Pani Agnieszko,
Tak jak najbardziej jest to innowacja -) bardzo ważna gdyż ureguluje system premiowy a pracownicy będą wiedzieli za co są i w jakim procencie nagradzani. Nie będzie także niedomówień czy pomówień ze ktoś kogoś bardziej lubi lub chodzi z nim na piwo to ma większą premię. Ocena spowoduje także, że prawnicy będą działali w taki sposób aby zdobyć jak najwyższą premię :-) a oceniający szef może wprowadzić elementy oceny - parametry na których mu najbardziej zależy-)
powodzenia, pozdrawiam Iza

konto usunięte

Temat: Zarządzanie innowacjami...w ujęciu od strony...

Ku mojemu zdziwieniu niektórzy tak definiują innowację:

Pojęcie „innowacja” definiowane jest na płaszczyźnie ekonomicznej, socjologicznej jak
również w dziedzinie nauk technicznych. Klasyczną definicję innowacji podał J.A.
Schumpeter. Według niego innowację należy definiować jako (Szumpeter, 1999)
„...wprowadzenie nowych produktów, nowych metod produkcji, znalezienie nowych rynków, zdobycie nowych źródeł surowców oraz wprowadzenie nowej organizacji”.
Definicja ta została przyjęta przez autorów i dość powszechnie publikowana. Według E.M.Rogersa „Innowacja jest to idea, praktyka lub obiekt postrzegana przez jednostkę akceptująca jako nowa”. Autor dodaje, że dla zachowania ludzkiego istotne jest nie to, czy jakaś idea jest obiektywnie nowa tzn. dopiero niedawno odkryta lub stworzona, tylko to, czy jest ona traktowana przez ludzi jako nowa (Rogers, 1983)


http://malopolska.ksu.parp.gov.pl/userfiles/file/Zarz%...

w tym kontekście - Iza masz rację. Wygląda na to, że (jak zwykle) punkt widzenia zależy od punktu siedzenia i to co dla jednych jest zwykłym benchmarkiem, dla innych będzie innowacją.

pzdrTen post został edytowany przez Autora dnia 30.04.14 o godzinie 14:16

konto usunięte

Temat: Zarządzanie innowacjami...w ujęciu od strony...

Michał J.:
To czy wprowadzenie systemu oceny pracowniczej będzie innowacją zależy od dwóch rzeczy.

Po pierwsze innowacja musi przynieść wartość dodaną - czyli upraszczając doprowadzić do albo wzrostu przychodów, albo obniżki kosztów, oraz - rzecz druga - te osiągnięcie musi mieć charakter trwały, czyli systemowy.

Myślę, że na potrzeby projektu, można optymistycznie założyć, że będzie to innowacja.
Ale wówczas cele tego projektu powinny być tak sformułowane, żeby uwzględniały te dwie rzeczy powyżej.

Np. celem takiej oceny może być wyeliminowanie złych pracowników, co powinno przełożyć się na wzrost efektywności czy wydajności - jakkolwiek mierzonej.

Cele rzecz jasna powinny być sformułowane konkretnie i być mierzalne cyklicznie.
Wówczas ocena projektu pozwoli na jednoznaczne stwierdzenie czy wprowadzenie systemu ocen było dla firmy innowacyjne.

Panie Michale,

Dziękuję za wypowiedź. Optymistycznie zatem założę wprowadzenie systemu ocen jako innowację.
Cele naturalnie SMARTNE, mierzone periodycznie.

dziękuję i pozdrawiam ;-)
Agnieszka S.

konto usunięte

Temat: Zarządzanie innowacjami...w ujęciu od strony...

Izabela H.:
Agnieszka S.:
Izabela H.:
Pani Agnieszko,

polecam wdrożenie ocen pracowniczych w których znajdą się mierniki oceny dla poszczególnych czynności pracowników po elementy miękkie takie jak praca zespołowa, punktualność, sumienność, rzetelność -)

aby sprawdzić nastroje pracowników i dowiedzieć się co " ich boli " co myślą warto zrobić badanie satysfakcji pracowników lub przygotować ankietę anonimową gdzie będą mogli się śmiało wypowiedzieć na zadane tematy

Pozdrawiam,


Pani Izabelo,

Noszę się z tym zamysłem już około miesiąca...trudna praca, która jednak w niedługim czasie przyniesie efekt( obiektywnej oceny pracy na danym stanowisku pracy)
Powinnam zwołać zespoły robocze ( kierowników różnych działów) z różną specyfiką pracy...czym innym jest obsługa klienta dla działu obsługii klienta , np. pracownika działu reklamacji a czym innym działu mięso, rzeźnika, mającego raczej nikły kontakt z klientem. Zdecydowanie dobry pomysł.
A co sądzi Pani, na temat zasadniczego zapytania - czy jeśli w firmie nie ma ocen, i zostaną wprowadzone, to będzie to innowacją?

pozdrawiam serdecznie

Pani Agnieszko,
Tak jak najbardziej jest to innowacja -) bardzo ważna gdyż ureguluje system premiowy a pracownicy będą wiedzieli za co są i w jakim procencie nagradzani. Nie będzie także niedomówień czy pomówień ze ktoś kogoś bardziej lubi lub chodzi z nim na piwo to ma większą premię. Ocena spowoduje także, że prawnicy będą działali w taki sposób aby zdobyć jak najwyższą premię :-) a oceniający szef może wprowadzić elementy oceny - parametry na których mu najbardziej zależy-)
powodzenia, pozdrawiam Iza

Pani Izo ;-)

dziękuję za tchnięcie we mnie weny.

pozdrawiam
Agnieszka

konto usunięte

Temat: Zarządzanie innowacjami...w ujęciu od strony...

Mirosław P.:
Ku mojemu zdziwieniu niektórzy tak definiują innowację:

Pojęcie „innowacja” definiowane jest na płaszczyźnie ekonomicznej, socjologicznej jak
również w dziedzinie nauk technicznych. Klasyczną definicję innowacji podał J.A.
Schumpeter. Według niego innowację należy definiować jako (Szumpeter, 1999)
„...wprowadzenie nowych produktów, nowych metod produkcji, znalezienie nowych rynków, zdobycie nowych źródeł surowców oraz wprowadzenie nowej organizacji”.
Definicja ta została przyjęta przez autorów i dość powszechnie publikowana. Według E.M.Rogersa „Innowacja jest to idea, praktyka lub obiekt postrzegana przez jednostkę akceptująca jako nowa”. Autor dodaje, że dla zachowania ludzkiego istotne jest nie to, czy jakaś idea jest obiektywnie nowa tzn. dopiero niedawno odkryta lub stworzona, tylko to, czy jest ona traktowana przez ludzi jako nowa (Rogers, 1983)


http://malopolska.ksu.parp.gov.pl/userfiles/file/Zarz%...

w tym kontekście - Iza masz rację. Wygląda na to, że (jak zwykle) punkt widzenia zależy od punktu siedzenia i to co dla jednych jest zwykłym benchmarkiem, dla innych będzie innowacją.

pzdr

Mirku,

Ja Ciesze się, że "zmiękłeś", założyłam bowiem, iż ważącą będzie dla mnie przewaga za pomysłem na tę a nie inną "INNOVARE"

pozdrawiam
Agnieszka
Izabela Hajduga

Izabela Hajduga kadra zarządzajaca,
FMCG, obsługa
klienta, sprzedaż,
ubez...

Temat: Zarządzanie innowacjami...w ujęciu od strony...

Agnieszko,

wprowadzają system ocen pracowniczych na 100 procent wprowadzasz innowację -)

Dla Mirka:
Pojęcie innowacji pochodzi z języka łacińskiego; innovare czyli "tworzenie czegoś nowego". Stąd najczęstsza definicja innowacji podkreśla, iż "innowacja jest procesem polegającym na przekształceniu istniejących możliwości w nowe idee i wprowadzenie ich do praktycznego zastosowania" (E.Okoń-Horodyńska, wykład 1, str.9).
Wprowadził je do nauk ekonomicznych J. A. Schumpeter.
Przez znanych naukowców używana jest często definicja, która upraszczając mówi, iż innowacja jest procesem polegającym na przekształceniu istniejących możliwości w nowe idee i wprowadzenie ich do praktycznego zastosowania. To właśnie robi Agnieszka i super -) dobry kierunek

Pozdrawiam Iza

konto usunięte

Temat: Zarządzanie innowacjami...w ujęciu od strony...

Iza,

dziękuję i pozdrawiam
Agnieszka S.

konto usunięte

Temat: Zarządzanie innowacjami...w ujęciu od strony...

Pani Agnieszko,

polecam Pani moją własną, praktyczną receptę na temat: jak skutecznie wdrożyć (dowolny) ważny projekt.

We wpisie na moim blogu "Skuteczne Zarządzanie" (witonski.blog.pl) zatytułowanym "Ratuj się, kto może" zawarłem 9 najbardziej efektywnych, opartych w 100 procentach na praktyce zarządczej, wskazówek, które pozwolą uniknąć wielu dość powszechnych błędów, jakie pojawiają się na etapie planowania i wdrożenia.

Oto adres: http://witonski.blog.pl/2013/12/01/ratuj-sie-kto-moze/

Mam nadzieję, że pomogłem :-)

Pozdrawiam
M. Witoński



Wyślij zaproszenie do