Jan D.

Jan D. nie wszystko na raz
- mam ochotę na
zmiany

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

roma kukurba:

dla mnie to oczywiste i na każdym szkoleniu o tym sie mówi- na początek pracy przysiądź i zastanów sie czego potrzebujesz i jak to zorganizowac. Wydawało mi sie, że to standard :-)

dla jednych tak dla drugich nie :-)
Anna  Leśnikowska-Jaro s

Anna
Leśnikowska-Jaro
s
Psycholog, Trener
Biznesu dla firm
produkcyjnych, HR
Kons...

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Mariusz Poprawa:

Warunkiem skutecznego zarządzania (czymkolwiek) jest autonomiczność. Stuprocentowa oznacza oderwanie się od rzeczywistości; kilkuprocentowa - wtedy jedynie post factum zmieniamy grafik tak, aby pasował do tego co się wydarzyło.

Pomiędzy tymi skrajnościami jest miejsce na planowanie i
weryfikowanie priorytetów.

Nie można zarządzać czasem, ponieważ nie można z nim nic zrobić - ani wydłużyć, ani przyspieszyć.
Jest tylko (aż?) zarządzanie sobą / innymi w czasie.

Priorytety i długoterminowa wizja to jedno, asertywność to drugie, umiejętność wpływania to trzecie.
Jeśli nie potrafimy przewidywać, tworzymy zasady, które później sami łamiemy bądź nie podejmujemy się ich wyegzekwować to całe planowanie na nic.

Mówię tu o "zarządzaniu czasem" jako postawie do zarządzania sobą w czasie.
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

To kwestia przyzwyczajenia i dyscypliny. Poza tym, nie każdy korzysta z Outlooka ;) Ale outlook to też narzędzie wymieniane jako usprawniające zarządzanie swoim czasem.

roma kukurba:
Project Manager MS, jakiś CRM czy wspólne kalendarze w Gmailu?
co to jest Project Manager MS i CRM? bo potrzebę wspólnych kalendarzy rozumiem, tyle, że obie strony muszą z pełną dyscypliną z nich korzystac. Ja wysyłam zaproszenia z Outlook'a z kalendarza i większość i tak nie potwerdza przyjazdu a przyjeżdza. WIęc w narzędzia informatyczne mało wierzę
Pawel Trzaska

Pawel Trzaska Koordynator
Ubezpieczeń
Grupowych region
Dolny Śląsk

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Anna Leśnikowska-Jaros:
Mariusz Poprawa:

Warunkiem skutecznego zarządzania (czymkolwiek) jest autonomiczność. Stuprocentowa oznacza oderwanie się od rzeczywistości; kilkuprocentowa - wtedy jedynie post factum zmieniamy grafik tak, aby pasował do tego co się wydarzyło.

Pomiędzy tymi skrajnościami jest miejsce na planowanie i
weryfikowanie priorytetów.

Nie można zarządzać czasem, ponieważ nie można z nim nic zrobić - ani wydłużyć, ani przyspieszyć.
Jest tylko (aż?) zarządzanie sobą / innymi w czasie.

Priorytety i długoterminowa wizja to jedno, asertywność to drugie, umiejętność wpływania to trzecie.
Jeśli nie potrafimy przewidywać, tworzymy zasady, które później sami łamiemy bądź nie podejmujemy się ich wyegzekwować to całe planowanie na nic.

Mówię tu o "zarządzaniu czasem" jako postawie do zarządzania sobą w czasie.


Zgadzam się z Tobą Aniu nie można zarządzać czasem choc wielu by chciało.
Można jedynie zarządzać sobą w czasie lub przewrotnie czasem sobą.
Anna  Leśnikowska-Jaro s

Anna
Leśnikowska-Jaro
s
Psycholog, Trener
Biznesu dla firm
produkcyjnych, HR
Kons...

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Pawel Trzaska:
Anna Leśnikowska-Jaros:

Nie można zarządzać czasem, ponieważ nie można z nim nic zrobić - ani wydłużyć, ani przyspieszyć.
Jest tylko (aż?) zarządzanie sobą / innymi w czasie.
Zgadzam się z Tobą Aniu nie można zarządzać czasem choc wielu by chciało.
Można jedynie zarządzać sobą w czasie lub przewrotnie czasem sobą.

Cieszę się :)
Nie jest dziwne, że tylu ludzi wątpi w efektywność szkoleń z zarządzania czasem.
Łatwiej i skuteczniej jest się nauczyć danej rzeczy, jeśli trafniej określimy jaki ma być prawdziwy efekt tej nauki ;)Anna Leśnikowska-Jaros edytował(a) ten post dnia 21.11.09 o godzinie 18:15

konto usunięte

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Zarządzanie czasem ma sens - czas jest rodzajem zasobu - ograniczonym tak jak inne zasoby, dlatego potrzebne są umiejętności jego produktywnego wykorzystania. Natomiast zarządzać sobą samym IMHO z definicji się nie da - ani w czasie ani poza czasem. Zarządzanie to kierowanie kimś lub czymś - ni mniej ni więcej.
Mariusz P.

Mariusz P. inżynier mechanik z
doświadczeniem w
branżach Oil & Gas,
...

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Jan D.:
Może to specyfika mojej pracy, ale gdy zaczynam pracę nad czymś nowym mam zwyczaj co najmniej jeden lub dwa dni zastanowić się co moi przełożeni chcą uzyskać jako efekt koncowy oraz przewidzieć czego nie dopowiedzieli a będą się domagać w najbliższym czasie,

To szczęściarz z Ciebie, że masz przewidywalnych szefów. Są tacy, którzy nie powiedzą ci czego oczekują, bo sami nie wiedzą. Ma być lepiej i już. Spotkałem takich kilku.
tak zorganizować pracę swoją i innych aby się bez potrzeby nie narobić się i nie wywracać wszystkiego od pocżatku, gdy przełozonemu przypomną się jakieś dodatkowe wymagania.


W to to już nie uwierzę. Nie ma takich szefów :)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Zmienności szefów zapobiega papier.
Po jego klepnięciu zmian się nie wprowadza.
Szfa też może obowiązywać dokumwent, szczególnie, gdy ma tendencję do marnowania czasu innych ludzi.
Jan D.

Jan D. nie wszystko na raz
- mam ochotę na
zmiany

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Mariusz Poprawa:
Jan D.:
Może to specyfika mojej pracy, ale gdy zaczynam pracę nad czymś nowym mam zwyczaj co najmniej jeden lub dwa dni zastanowić się co moi przełożeni chcą uzyskać jako efekt koncowy oraz przewidzieć czego nie dopowiedzieli a będą się domagać w najbliższym czasie,

To szczęściarz z Ciebie, że masz przewidywalnych szefów. Są tacy, którzy nie powiedzą ci czego oczekują, bo sami nie wiedzą. Ma być lepiej i już. Spotkałem takich kilku.
To może jest szczęście, ale ja stosuję kilka wybranych metod heurystycznych, które są skuteczne również na szefów, którzy sami nie wiedzą czego oczekują :-)
tak zorganizować pracę swoją i innych aby się bez potrzeby nie narobić się i nie wywracać wszystkiego od pocżatku, gdy przełozonemu przypomną się jakieś dodatkowe wymagania.


W to to już nie uwierzę. Nie ma takich szefów :)

Są, sposobów na nich jest co najmniej kilka (wiem o nich), a jednym z nich jest podany przez Panią Dagmarę D.
Szef to także człowiek :-) może mało odkrywcze, a jednak
Pozdrawiam
Paweł S.

Paweł S. Grupa PM, PRINCE2(R)
approved trainer,
Project Manager -
...

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Dagmara D.:
Zmienności szefów zapobiega papier.
Po jego klepnięciu zmian się nie wprowadza.
Szfa też może obowiązywać dokumwent, szczególnie, gdy ma tendencję do marnowania czasu innych ludzi.

Dosyć radykalne stwierdzenie.
Każde działanie czy projekt jest narażony na zmianę a zmiana może wynikać z bardzo wielu czynnków (nie tylko widzimisię szefa). Zresztą osoba, która decyduje/płaci powinna mieć możliwość zmiany swoich wymagań, oczywiście świadomie ponosząc konsekwencje wprowadzanych zmian. Celem procesu zarządzania zmianą jest umożliwienie wprowadzenia zasadnej i uzgodnionoej zmiany przy minimalnym wpływie na parametry projektu.

Przypusmy, że szef/klient podpisał papier na wdrożenie systemu informatycznego X. Projetk ma trwac rok. w miedzy czasie na skutek uwarunkowań rynkowych następuje fuzja firm i bez zmiany zakresu systemu bedzie on po prostu nieprzydatny. Czy w tej sytuacji należy skończyć projekt w jego pierwotnym zakresie, czy też:
- rozpatrzyc, jakie zmiany sa konieczne tak, by projekt osiągnał założone cele biznesowe,
- rozpatrzyć jak zmiany wpłyną na parametry projektu (czas - budzet - zakres - jakość)
- uzgodnić i zatwierdzić wpływ zmian na parametry projektu przedstawiając również opcje i konsekwencje przerwania projektu oraz jego kontynuacji w niezmienionym kształcie
- pozwolić szefowi (biznesowi) wybrac opcję najlepszą z punktu widzenia organizacji?

Znam tylko jedna firmę, która założyła, że każdy projekt należy doprowadzic do końca z mnimalnymi jego zmianami. Tą firmą był IBM i dosyć szybko się z tego podejścia wycofał (polecam blog Joela Spolsky'ego "Joel on the software" - dotyczy co prawda projektów IT, ale prawdy przekazuje uniwersalne :-) )

Jeśli mówimy o zmianach w działaniach projektowych i operacyjnych - żyjemy w tak zmiennym środowisku, że musimy pogodzić się ze zmianami naszych zaplanowanych działań - ważne, by je kontrolować.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Oczywiście, że świat jest zmienny.
Aczkolwiek, podpisany papier pozwala jasno zidentyfikować powody zmian - ich autora. Po drugie buduje poczucie odpowiedzialności po obu stronach podpisujących papier.
Zawsze trzeba być elastycznym - ale jesli przez głupotę szefa cały zespół pracuje trzy noce, bo mu sie coś zapomniało - to lepiej zmobilizować szefa.
Nieraz zdarzały mi się takie sytuacje.
Czym innym są zmiany występujące w efekcie prowadzonego projektu - a czym innym niepotrzebne straty czasu i pieniędzy, bo sie komuś coś zapomniało.
Myślę, że warto doróżniać zarządzanie projektem od braku przyłożenia się do pracy ludzi i ich odpowiedzialności za swoje działania.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 24.11.09 o godzinie 11:25
Paweł S.

Paweł S. Grupa PM, PRINCE2(R)
approved trainer,
Project Manager -
...

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

W tym świetle stwierdzenie, "że po jego (papieru) klepnięciu zmian się nie wprowadza" jest nieprawdziwe :-)
Papier (dobrze sporządzony) oczywiście określa kompetencje i odpowiedzialność stron (szef-zespół) oraz zakres i pozostałe parametry prac.
Nalezy jednakże pamiętać, że szef też człowiek i ma prawo o czymć zapomnieć. Ważne, by wziął na siebie konsekwencje i opdowiedzialność za swoje zapominalstwo.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Paweł S.:
.
Nalezy jednakże pamiętać, że szef też człowiek i ma prawo o czymć zapomnieć. Ważne, by wziął na siebie konsekwencje i opdowiedzialność za swoje zapominalstwo.
No właśnie o tym piszę.
Jeszcze zanim weźmie na siebie konsekwencje i poniesie odpowiedzialność - to trzeba mieć ten fakt czarno na białym.
Jak wiadomo szef ma o wiele większe możliwoście nacisku niż podległy mu pracownik.
A co do "nieprawdy" to jak zwykle - wszystko zależy. Zależy co nazywamy "papierem". Otóż jesli papier nie zawiera odpowiedniej ilości szczegółów to rzeczywiście może to być nieprawda. Ale nie o takim papierze piszę. Każdy człowiek, ktory od nastu lat przeprowadza projekty (tu mam siebie na myśli) wie, że projekt jest zmienny, więc chyba to nie ta historia :):)

Pytanie "jak bardzo szef wpływa na jego zmienność" a na ile warunki projektu czy wymagania KLienta.
Jesli szef "zapomni" powiedzieć o pewnych założeniach, wymaganiach to jest problem. Jesli zaś wystąpi papier, na którym te warun,ki są przekazane to wiadomo komu podziękować po projekcie.

Wnosek : NIC NA GĘBĘ - nawet z szefem.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 24.11.09 o godzinie 20:50
Anna  Leśnikowska-Jaro s

Anna
Leśnikowska-Jaro
s
Psycholog, Trener
Biznesu dla firm
produkcyjnych, HR
Kons...

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Andrzej Korza:
Zarządzanie czasem ma sens - czas jest rodzajem zasobu - ograniczonym tak jak inne zasoby, dlatego potrzebne są umiejętności jego produktywnego wykorzystania. Natomiast zarządzać sobą samym IMHO z definicji się nie da - ani w czasie ani poza czasem. Zarządzanie to kierowanie kimś lub czymś - ni mniej ni więcej.

produktywne wykorzystanie czasu to zarządzanie zadaniami, ludźmi, priorytetami w czasie
sobą jak najbardziej da się zarządzać, np swoimi decyzjami, nastrojami, automotywacją itp
Michał Z.

Michał Z. inexperrectus

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Nie można zarządzać czasem, ponieważ nie można z nim nic zrobić - ani wydłużyć, ani przyspieszyć.
Jest tylko (aż?) zarządzanie sobą / innymi w czasie.

Bardzo, ale to bardzo słuszna uwaga. W ogóle w moim mniemaniu w zarządzaniu zawsze w ostateczności chodzi o podmiot i od podmiotu trzeba wychodzić przy konstruowaniu jakichkolwiek koncepcji (co oczywiście miejsca nie ma, bo np. w książkach o zarządzaniu wiedzą zazwyczaj o podmiocie nie ma nic, albo jest niewiele).

Co do zarządzania sobą w czasie: dla mnie wartościowe są te koncepcje, które nie są ukierunkowane na myślenie ekonomiczne. Tzn. zarządzanie sobą w czasie nie dla zwiększenia zysku materialnego, a np. dla zysku symbolicznego, kulturowego.

Oczywiście takich koncepcji praktycznie nie ma w naszej przeekonomizowanej literaturze dotyczącej zarządzania.
Anna  Leśnikowska-Jaro s

Anna
Leśnikowska-Jaro
s
Psycholog, Trener
Biznesu dla firm
produkcyjnych, HR
Kons...

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Michał Zawadzki:
Bardzo, ale to bardzo słuszna uwaga. W ogóle w moim mniemaniu w zarządzaniu zawsze w ostateczności chodzi o podmiot i od podmiotu trzeba wychodzić przy konstruowaniu jakichkolwiek koncepcji (...)
właśnie; w końcu na podmiot mamy wpływ, zwłaszcza jeśli sami nim jesteśmy (choć nałogowcy i cholerycy mają tu zgoła odmeinny punkt widzenia ;)
Co do zarządzania sobą w czasie: dla mnie wartościowe są te koncepcje, które nie są ukierunkowane na myślenie ekonomiczne. Tzn. zarządzanie sobą w czasie nie dla zwiększenia zysku materialnego, a np. dla zysku symbolicznego, kulturowego.

ciekawa jestem co masz na myśli; możesz rozwinąć temat Michał?
Michał Z.

Michał Z. inexperrectus

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

ciekawa jestem co masz na myśli; możesz rozwinąć temat Michał?

Mam na myśli np. nie podejmowany w dyskursie zarządzania temat "ekonomii wymiany symbolicznej" (Pierre Bourdieu): a więc zagadnienie dotyczące tego (ja je tak rozumiem), jak zarządzać sobą w przestrzeni kulturowej, aby w efektywny sposób nabywać kompetencji kulturowych. Jaki typ dialogu prowadzić z kulturą (w tym sztuką), aby rozwijać podmiotowy wymiar życia. Czy w końcu jak unikać pułapki sprowadzania swojego bycia do homo oeconomicus.

Tych zagadnień jest więcej, przedstawiłem tylko kilka. Nawiązanie do nich można znaleźć w nielicznych publikacjach na temat zarządzania humanistycznego:
1. Jaworska-Witkowska, Monika (red.). 2008. "Jaka kultura? Jaki dyskurs? Sfera publiczna a spory o edukację, pedagogikę i zarządzanie". Szczecin: „Pedagogium” Wydawnictwo OR TWP w Szczecinie.
2. Górski, Piotr (red.). 2009. "Humanistyka i Zarządzanie. W poszukiwaniu problemów badawczych i inspiracji metodologicznych". Kraków: Wyd. UJ.

Pozdrawiam

Następna dyskusja:

Zarządzanie czasem




Wyślij zaproszenie do