Olgierd Langer Dyrektor ds. rozwoju
- 1
- 2
Roma
Kukurba
kierownik projektu,
trener-freelancer
Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"
Olgierd Langer:na szkoleniu z zarządzania czasem trener nie omówił wszystkich zagadnień bo.....zabrakło mu czasu :-) i na świadectwo czekaliśmy ponad rok. Ja bym się spytała o ilość zadań realizowanych dziennie albo niech pokażą choć jeden swój terminarz. Albo jak szybko odpowiadają na maile ;-)
jedynym managerem potrafiacym zarzadzac czasem jest chyba bog..., no chyba ze office line potrafi sprawic by minuta miala 61 sekund ;P
Marcin
Kalęba
MBA. Specjalista z
zakresu zdrowia
publicznego. Szukam
no...
Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"
kluczowa i najtrudniejsza.pracuję nad tym od 4 lat i jeszcze widzę, że mogę coś poprawić.
Piotr Tomasz
Piotrowski
Inżynier Testów,
Analityk Danych,
Menedżer, Działacz
społ...
Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"
Uważam że zarządzanie czasem, to najłatwiejsza i najbardziej popularna kompetencja jesli chodzi o zarządzanie, ponieważ trzeba to umieć nawet jak się jest szeregowym pracownikiem.
Marcin
Kalęba
MBA. Specjalista z
zakresu zdrowia
publicznego. Szukam
no...
Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"
Zarządzanie czasem nie jest najłatwiejszą kompetencją. Prawidłowe zarządzanie swoim czasem wymaga ogromnej samodyscypliny. A czasami gdy napiera na nas tzw bierzączka - ciężko jest ją utrzymać.
Mariusz
P.
inżynier mechanik z
doświadczeniem w
branżach Oil & Gas,
...
Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"
Najważniejsze żeby samodzielnie zarządzać swoim czasem; przynajmniej w znacznej mierze.Jeżeli inni mogą nie respektować mojego grafika, to zarządzanie czasem staje się fikcją. Nie zarządzasz a jedynie reagujesz.
Małgorzata
N.
Inżynier - Kierownik
Projektu
Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"
Podstawowa umiejętność powiedziałbym życiowa.Kluczowe jest ustalenie priorytetów wg terminów i ważności.Z tymi priorytetami osoby, które nie musiały najpierw sobie organizować czasu tylko wykonywały zadania/polecenia jako "zasoby" ( ładnie to to nie brzmi) miewają kłopoty kłopoty.
Dla szefa projektu to niezbędność. Kto nie umie zarządzać czasem swoim nie będzie umiał zorganizować pracy zespołu.
Szkolenie z zarządzania czasem to wg mnie powinna być budowa harmogramu - zadanka, terminy, zasoby z uwzględnieniem priorytetówm zagrożeń - takie studium przypadku - a potem ciągła weryfikacjo modyfikacja na zasadzie co by było gdyby.
Mam takie spostrzeżenie z praktyki - im więcej spraw do załatwienia i terminów tym czas lepiej zorganizowany nic nie umyka, jak flauta to jakoś ten czas się kurczy na niczym. Też tak macie ?
Justyna
Budzewska
Marketing //
Business Development
// Sales
Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"
Zgadzam się w stu procentach. Sytuacja staje się patowa, gdy grafiku pracownika nie respektuje przełożony, który często sam dziala na zasadzie akcja-reakcja.Wiele też zależy też od specyfiki pracy. Przypuszczam, że tak zwane wypadki losowe, kiedy należy porzucić wszelkie zaplanowane działania zdażają się każdemu. Nikt nie jest w stanie przewidzieć i założyć z góry czasu ile będzie w stanie poświęcić na "gaszenie pożarów"
Zarządzanie czasem jest jedną z najtrudniejszych kompetencji i zapewne też jedną z najpopularniejszych do doskonalenia.
Mariusz Poprawa:
Najważniejsze żeby samodzielnie zarządzać swoim czasem; przynajmniej w znacznej mierze.
Jeżeli inni mogą nie respektować mojego grafika, to zarządzanie czasem staje się fikcją. Nie zarządzasz a jedynie reagujesz.
Małgorzata
N.
Inżynier - Kierownik
Projektu
Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"
Mariusz Poprawa:
Najważniejsze żeby samodzielnie zarządzać swoim czasem; przynajmniej w znacznej mierze.
Jeżeli inni mogą nie respektować mojego grafika, to zarządzanie czasem staje się fikcją. Nie zarządzasz a jedynie reagujesz.
Grafik trzeba ciągle modyfikować ,a Ci inni sugerują często słusznie zmiany wg właściwego porządku i wskazują to co faktycznie najważniejsze.
Właśnie umiejętność reagowania na zmiany to podstawowy element zarządzania czasem.
Jan
D.
nie wszystko na raz
- mam ochotę na
zmiany
Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"
Ja rozdzielił bym dwie rzeczy, oczywiście uwzględniając specyfikę. Czas na strategię i przewidywanie co może zaistnieć za kilka miesięcy i na pracę codzienną. Niby proste, ale warto zobaczyć jak czas na strategię ucieka pod natłokiem spraw bierzacych. Gdy przewiduję nastepstwa niektórych posunięć zarządu oraz swoich pryncypałów, to mogę nawet pozwolić sobie na chwilowe przestoje i samokształcenie. Nie mówię, że pracuję po 8 godzin, ale jeżeli jestem tylko uzależniony od samego siebie to i starczy 4. 8 wychodzi, gdy ja lub ktoś inny czegoś w zamieszaniu nie uwzględni.Dlatego namawiam do takiego podejścia, nawet jeżeli czasu jest mało to czas na zastanowienie się co potem jest bezcenny. Dotyczy to zarówno projektów dużych i małych, jak i pracy codziennej. Może to specyfika mojej pracy, ale gdy zaczynam pracę nad czymś nowym mam zwyczaj co najmniej jeden lub dwa dni zastanowić się co moi przełożeni chcą uzyskać jako efekt koncowy oraz przewidzieć czego nie dopowiedzieli a będą się domagać w najbliższym czasie, a ja tak zorganizować pracę swoją i innych aby się bez potrzeby nie narobić się i nie wywracać wszystkiego od pocżatku, gdy przełozonemu przypomną się jakieś dodatkowe wymagania.
Może i laurke sobie wystawiłem, ale również moje motto chyba jest tego kwintesencją.
Pozdrawiam
JanJan D. edytował(a) ten post dnia 18.11.09 o godzinie 18:35
Michal
Janiszewski
RESOLUTIO Doradztwo
Personalne
Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"
Polecam wszystkim GTD.Czyli Getting Things Done - David'a Allena.
Marcin
Kalęba
MBA. Specjalista z
zakresu zdrowia
publicznego. Szukam
no...
Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"
Mariusz Poprawa:Zgadzam się jeżeli mówimy o współpracownikach, trudniej jest jeśli mówimy o klientach. Moja branża jest na tyle specyficzna, że kontakt z klientem jest ciągły i mogą prosić o pomoc w każdej chwili. Przy 400 klientach obsługiwanych codziennie ciężko jest całkowicie poddać sie swojemu grafikowi.
Najważniejsze żeby samodzielnie zarządzać swoim czasem; przynajmniej w znacznej mierze.
Jeżeli inni mogą nie respektować mojego grafika, to zarządzanie czasem staje się fikcją. Nie zarządzasz a jedynie reagujesz.
Maciej
S.
"Nie pracuj z myślą
o zdobyciu uznania,
pracuj w sposób z...
Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"
Polecam wszystkim zapoznanie sie z Audio Bookiem: Harvard Business School - "Panuj nad czasem".Stawiają na praktykę - co jest dla mnie bardzo istotne.
Dariusz
Dąbrowski
Szukasz inwestora?
Zadzwoń.
Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"
A jakich narzędzi informatycznych używacie do usprawnienia komunikacji z pracownikami czy klientami?Project Manager MS, jakiś CRM czy wspólne kalendarze w Gmailu?
Czy pewne czynności udaje się zautomatyzować, dać klientom narzędzie, które pozwoli im samemu rozwiązać pewne problemy, samemu zarządzać swoim kontem itp?
konto usunięte
Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"
Michal Janiszewski:
Polecam wszystkim GTD.
Czyli Getting Things Done - David'a Allena.
Podpisuję się pod tym, co Michał napisał... warto wdrożyć GTD :)
Mariusz
P.
inżynier mechanik z
doświadczeniem w
branżach Oil & Gas,
...
Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"
Małgorzata N.:
Mariusz Poprawa:
Najważniejsze żeby samodzielnie zarządzać swoim czasem; przynajmniej w znacznej mierze.
Jeżeli inni mogą nie respektować mojego grafika, to zarządzanie czasem staje się fikcją. Nie zarządzasz a jedynie reagujesz.
Grafik trzeba ciągle modyfikować ,a Ci inni sugerują często słusznie zmiany wg właściwego porządku i wskazują to co faktycznie najważniejsze.
Właśnie umiejętność reagowania na zmiany to podstawowy element zarządzania czasem.
Warunkiem skutecznego zarządzania (czymkolwiek) jest autonomiczność. Stuprocentowa oznacza oderwanie się od rzeczywistości; kilkuprocentowa - wtedy jedynie post factum zmieniamy grafik tak, aby pasował do tego co się wydarzyło.
Pomiędzy tymi skrajnościami jest miejsce na planowanie i
weryfikowanie priorytetów.
konto usunięte
Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"
Olgierd Langer:....w dzisiejszych czasach najcenniejszą i najdroższą rzeczą jaką możesz dać drugiemu człowiekowi jest czas...
jedynym managerem potrafiacym zarzadzac czasem jest chyba bog..., no chyba ze office line potrafi sprawic by minuta miala 61 sekund ;P
Roma
Kukurba
kierownik projektu,
trener-freelancer
Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"
Jan D.:dla mnie to oczywiste i na każdym szkoleniu o tym sie mówi- na początek pracy przysiądź i zastanów sie czego potrzebujesz i jak to zorganizowac. Wydawało mi sie, że to standard :-)
ale gdy zaczynam pracę nad czymś nowym mam zwyczaj co najmniej jeden lub dwa dni zastanowić się co moi przełożeni chcą uzyskać jako efekt koncowy oraz przewidzieć czego nie dopowiedzieli a będą się domagać w najbliższym czasie, a ja tak zorganizować pracę swoją i innych aby się bez potrzeby nie narobić się i nie wywracać wszystkiego od pocżatku, gdy przełozonemu przypomną się jakieś dodatkowe wymagania.
JanJan D. edytował(a) ten post dnia 18.11.09 o godzinie 18:35
Roma
Kukurba
kierownik projektu,
trener-freelancer
Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"
Dariusz Dąbrowski:
Project Manager MS, jakiś CRM czy wspólne kalendarze w Gmailu?
co to jest Project Manager MS i CRM? bo potrzebę wspólnych kalendarzy rozumiem, tyle, że obie strony muszą z pełną dyscypliną z nich korzystac. Ja wysyłam zaproszenia z Outlook'a z kalendarza i większość i tak nie potwerdza przyjazdu a przyjeżdza. WIęc w narzędzia informatyczne mało wierzę
Katarzyna
Woźniak
Dziennikarz,
redaktor
Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"
Zaczytałam się w bardzo ciekawej dyskusji:)Zarządzanie czasem to faktycznie kluczowa umiejętność menedżera. Nie tylko Office Line jest tego zdania :)
To, co wyróżnia szkolenia prowadzone pod szyldem EFS u Office Line to możliwość skorzystania z wyjątkowej oferty- uczestnicy szkolenia otrzymują na własność pakiet startowy ekskluzywnego i doskonale funkcjonalnego zestawu firmy Time System. Narzędzia do zarządzania czasem prezentują się wyjątkowo elegancko, a dodatkowo pozwalają koordynować projekty na przestrzeni całego roku. W Polsce zaczyna dostrzegać się, jak ważna jest odpowiednia samoorganizacja i umiejętność unikania pułapek "złodziei czasu". Time System to doskonały prezent, który oferują uczestnikom kursu trenerzy-profesjonaliści.Katarzyna Woźniak edytował(a) ten post dnia 20.11.09 o godzinie 10:45
- 1
- 2
Podobne tematy
-
Zarządzanie » Zarządzanie czasem -
-
Zarządzanie » Zarządzanie czasem/zadaniami - Sunbird -
-
Zarządzanie » Zarządzanie grupami -
-
Zarządzanie » Polska „B” - czyli zarządzanie inaczej -
-
Zarządzanie » Zarządzanie procesowe vs. zarzadzanie projektowe -
-
Zarządzanie » Zarządzanie w polskich przedsiębiorstwach -
-
Zarządzanie » Wybór specjalności na kierunku zarządzanie. Prośba o pomoc. -
-
Zarządzanie » zakres obowiązków menedżera restauracji -
-
Zarządzanie » zarządzanie - struktury organizacyjne -
-
Zarządzanie » zarządzanie zespołem sprzedażowym bez doświadczenia -
Następna dyskusja: