Olgierd Langer

Olgierd Langer Dyrektor ds. rozwoju

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

jedynym managerem potrafiacym zarzadzac czasem jest chyba bog..., no chyba ze office line potrafi sprawic by minuta miala 61 sekund ;P
Roma Kukurba

Roma Kukurba kierownik projektu,
trener-freelancer

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Olgierd Langer:
jedynym managerem potrafiacym zarzadzac czasem jest chyba bog..., no chyba ze office line potrafi sprawic by minuta miala 61 sekund ;P
na szkoleniu z zarządzania czasem trener nie omówił wszystkich zagadnień bo.....zabrakło mu czasu :-) i na świadectwo czekaliśmy ponad rok. Ja bym się spytała o ilość zadań realizowanych dziennie albo niech pokażą choć jeden swój terminarz. Albo jak szybko odpowiadają na maile ;-)
Marcin Kalęba

Marcin Kalęba MBA. Specjalista z
zakresu zdrowia
publicznego. Szukam
no...

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

kluczowa i najtrudniejsza.
pracuję nad tym od 4 lat i jeszcze widzę, że mogę coś poprawić.
Piotr Tomasz Piotrowski

Piotr Tomasz Piotrowski Inżynier Testów,
Analityk Danych,
Menedżer, Działacz
społ...

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Uważam że zarządzanie czasem, to najłatwiejsza i najbardziej popularna kompetencja jesli chodzi o zarządzanie, ponieważ trzeba to umieć nawet jak się jest szeregowym pracownikiem.
Marcin Kalęba

Marcin Kalęba MBA. Specjalista z
zakresu zdrowia
publicznego. Szukam
no...

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Zarządzanie czasem nie jest najłatwiejszą kompetencją. Prawidłowe zarządzanie swoim czasem wymaga ogromnej samodyscypliny. A czasami gdy napiera na nas tzw bierzączka - ciężko jest ją utrzymać.
Mariusz P.

Mariusz P. inżynier mechanik z
doświadczeniem w
branżach Oil & Gas,
...

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Najważniejsze żeby samodzielnie zarządzać swoim czasem; przynajmniej w znacznej mierze.
Jeżeli inni mogą nie respektować mojego grafika, to zarządzanie czasem staje się fikcją. Nie zarządzasz a jedynie reagujesz.
Małgorzata N.

Małgorzata N. Inżynier - Kierownik
Projektu

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Podstawowa umiejętność powiedziałbym życiowa.

Kluczowe jest ustalenie priorytetów wg terminów i ważności.Z tymi priorytetami osoby, które nie musiały najpierw sobie organizować czasu tylko wykonywały zadania/polecenia jako "zasoby" ( ładnie to to nie brzmi) miewają kłopoty kłopoty.
Dla szefa projektu to niezbędność. Kto nie umie zarządzać czasem swoim nie będzie umiał zorganizować pracy zespołu.
Szkolenie z zarządzania czasem to wg mnie powinna być budowa harmogramu - zadanka, terminy, zasoby z uwzględnieniem priorytetówm zagrożeń - takie studium przypadku - a potem ciągła weryfikacjo modyfikacja na zasadzie co by było gdyby.
Mam takie spostrzeżenie z praktyki - im więcej spraw do załatwienia i terminów tym czas lepiej zorganizowany nic nie umyka, jak flauta to jakoś ten czas się kurczy na niczym. Też tak macie ?
Justyna Budzewska

Justyna Budzewska Marketing //
Business Development
// Sales

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Zgadzam się w stu procentach. Sytuacja staje się patowa, gdy grafiku pracownika nie respektuje przełożony, który często sam dziala na zasadzie akcja-reakcja.

Wiele też zależy też od specyfiki pracy. Przypuszczam, że tak zwane wypadki losowe, kiedy należy porzucić wszelkie zaplanowane działania zdażają się każdemu. Nikt nie jest w stanie przewidzieć i założyć z góry czasu ile będzie w stanie poświęcić na "gaszenie pożarów"

Zarządzanie czasem jest jedną z najtrudniejszych kompetencji i zapewne też jedną z najpopularniejszych do doskonalenia.
Mariusz Poprawa:
Najważniejsze żeby samodzielnie zarządzać swoim czasem; przynajmniej w znacznej mierze.
Jeżeli inni mogą nie respektować mojego grafika, to zarządzanie czasem staje się fikcją. Nie zarządzasz a jedynie reagujesz.
Małgorzata N.

Małgorzata N. Inżynier - Kierownik
Projektu

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Mariusz Poprawa:
Najważniejsze żeby samodzielnie zarządzać swoim czasem; przynajmniej w znacznej mierze.
Jeżeli inni mogą nie respektować mojego grafika, to zarządzanie czasem staje się fikcją. Nie zarządzasz a jedynie reagujesz.


Grafik trzeba ciągle modyfikować ,a Ci inni sugerują często słusznie zmiany wg właściwego porządku i wskazują to co faktycznie najważniejsze.
Właśnie umiejętność reagowania na zmiany to podstawowy element zarządzania czasem.
Jan D.

Jan D. nie wszystko na raz
- mam ochotę na
zmiany

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Ja rozdzielił bym dwie rzeczy, oczywiście uwzględniając specyfikę. Czas na strategię i przewidywanie co może zaistnieć za kilka miesięcy i na pracę codzienną. Niby proste, ale warto zobaczyć jak czas na strategię ucieka pod natłokiem spraw bierzacych. Gdy przewiduję nastepstwa niektórych posunięć zarządu oraz swoich pryncypałów, to mogę nawet pozwolić sobie na chwilowe przestoje i samokształcenie. Nie mówię, że pracuję po 8 godzin, ale jeżeli jestem tylko uzależniony od samego siebie to i starczy 4. 8 wychodzi, gdy ja lub ktoś inny czegoś w zamieszaniu nie uwzględni.
Dlatego namawiam do takiego podejścia, nawet jeżeli czasu jest mało to czas na zastanowienie się co potem jest bezcenny. Dotyczy to zarówno projektów dużych i małych, jak i pracy codziennej. Może to specyfika mojej pracy, ale gdy zaczynam pracę nad czymś nowym mam zwyczaj co najmniej jeden lub dwa dni zastanowić się co moi przełożeni chcą uzyskać jako efekt koncowy oraz przewidzieć czego nie dopowiedzieli a będą się domagać w najbliższym czasie, a ja tak zorganizować pracę swoją i innych aby się bez potrzeby nie narobić się i nie wywracać wszystkiego od pocżatku, gdy przełozonemu przypomną się jakieś dodatkowe wymagania.
Może i laurke sobie wystawiłem, ale również moje motto chyba jest tego kwintesencją.
Pozdrawiam
JanJan D. edytował(a) ten post dnia 18.11.09 o godzinie 18:35
Michal Janiszewski

Michal Janiszewski RESOLUTIO Doradztwo
Personalne

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Polecam wszystkim GTD.
Czyli Getting Things Done - David'a Allena.
Marcin Kalęba

Marcin Kalęba MBA. Specjalista z
zakresu zdrowia
publicznego. Szukam
no...

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Mariusz Poprawa:
Najważniejsze żeby samodzielnie zarządzać swoim czasem; przynajmniej w znacznej mierze.
Jeżeli inni mogą nie respektować mojego grafika, to zarządzanie czasem staje się fikcją. Nie zarządzasz a jedynie reagujesz.
Zgadzam się jeżeli mówimy o współpracownikach, trudniej jest jeśli mówimy o klientach. Moja branża jest na tyle specyficzna, że kontakt z klientem jest ciągły i mogą prosić o pomoc w każdej chwili. Przy 400 klientach obsługiwanych codziennie ciężko jest całkowicie poddać sie swojemu grafikowi.
Maciej S.

Maciej S. "Nie pracuj z myślą
o zdobyciu uznania,
pracuj w sposób z...

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Polecam wszystkim zapoznanie sie z Audio Bookiem: Harvard Business School - "Panuj nad czasem".

Stawiają na praktykę - co jest dla mnie bardzo istotne.
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

A jakich narzędzi informatycznych używacie do usprawnienia komunikacji z pracownikami czy klientami?

Project Manager MS, jakiś CRM czy wspólne kalendarze w Gmailu?

Czy pewne czynności udaje się zautomatyzować, dać klientom narzędzie, które pozwoli im samemu rozwiązać pewne problemy, samemu zarządzać swoim kontem itp?

konto usunięte

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Michal Janiszewski:
Polecam wszystkim GTD.
Czyli Getting Things Done - David'a Allena.

Podpisuję się pod tym, co Michał napisał... warto wdrożyć GTD :)
Mariusz P.

Mariusz P. inżynier mechanik z
doświadczeniem w
branżach Oil & Gas,
...

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Małgorzata N.:
Mariusz Poprawa:
Najważniejsze żeby samodzielnie zarządzać swoim czasem; przynajmniej w znacznej mierze.
Jeżeli inni mogą nie respektować mojego grafika, to zarządzanie czasem staje się fikcją. Nie zarządzasz a jedynie reagujesz.


Grafik trzeba ciągle modyfikować ,a Ci inni sugerują często słusznie zmiany wg właściwego porządku i wskazują to co faktycznie najważniejsze.
Właśnie umiejętność reagowania na zmiany to podstawowy element zarządzania czasem.

Warunkiem skutecznego zarządzania (czymkolwiek) jest autonomiczność. Stuprocentowa oznacza oderwanie się od rzeczywistości; kilkuprocentowa - wtedy jedynie post factum zmieniamy grafik tak, aby pasował do tego co się wydarzyło.

Pomiędzy tymi skrajnościami jest miejsce na planowanie i
weryfikowanie priorytetów.

konto usunięte

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Olgierd Langer:
jedynym managerem potrafiacym zarzadzac czasem jest chyba bog..., no chyba ze office line potrafi sprawic by minuta miala 61 sekund ;P
....w dzisiejszych czasach najcenniejszą i najdroższą rzeczą jaką możesz dać drugiemu człowiekowi jest czas...
Roma Kukurba

Roma Kukurba kierownik projektu,
trener-freelancer

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Jan D.:
ale gdy zaczynam pracę nad czymś nowym mam zwyczaj co najmniej jeden lub dwa dni zastanowić się co moi przełożeni chcą uzyskać jako efekt koncowy oraz przewidzieć czego nie dopowiedzieli a będą się domagać w najbliższym czasie, a ja tak zorganizować pracę swoją i innych aby się bez potrzeby nie narobić się i nie wywracać wszystkiego od pocżatku, gdy przełozonemu przypomną się jakieś dodatkowe wymagania.

JanJan D. edytował(a) ten post dnia 18.11.09 o godzinie 18:35
dla mnie to oczywiste i na każdym szkoleniu o tym sie mówi- na początek pracy przysiądź i zastanów sie czego potrzebujesz i jak to zorganizowac. Wydawało mi sie, że to standard :-)
Roma Kukurba

Roma Kukurba kierownik projektu,
trener-freelancer

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Dariusz Dąbrowski:

Project Manager MS, jakiś CRM czy wspólne kalendarze w Gmailu?
co to jest Project Manager MS i CRM? bo potrzebę wspólnych kalendarzy rozumiem, tyle, że obie strony muszą z pełną dyscypliną z nich korzystac. Ja wysyłam zaproszenia z Outlook'a z kalendarza i większość i tak nie potwerdza przyjazdu a przyjeżdza. WIęc w narzędzia informatyczne mało wierzę
Katarzyna Woźniak

Katarzyna Woźniak Dziennikarz,
redaktor

Temat: "Zarządzanie czasem- kluczowa umiejętność menedżera"

Zaczytałam się w bardzo ciekawej dyskusji:)
Zarządzanie czasem to faktycznie kluczowa umiejętność menedżera. Nie tylko Office Line jest tego zdania :)
To, co wyróżnia szkolenia prowadzone pod szyldem EFS u Office Line to możliwość skorzystania z wyjątkowej oferty- uczestnicy szkolenia otrzymują na własność pakiet startowy ekskluzywnego i doskonale funkcjonalnego zestawu firmy Time System. Narzędzia do zarządzania czasem prezentują się wyjątkowo elegancko, a dodatkowo pozwalają koordynować projekty na przestrzeni całego roku. W Polsce zaczyna dostrzegać się, jak ważna jest odpowiednia samoorganizacja i umiejętność unikania pułapek "złodziei czasu". Time System to doskonały prezent, który oferują uczestnikom kursu trenerzy-profesjonaliści.Katarzyna Woźniak edytował(a) ten post dnia 20.11.09 o godzinie 10:45

Następna dyskusja:

Zarządzanie czasem




Wyślij zaproszenie do