konto usunięte

Temat: Wyniki managerów

Miałem przyjemność współpracować kiedyś z najwyższej klasy managerem. Został zatrudniony przez firmę by podnieść wyniki sprzedaży. Niestety. Chyba zbyt mocno wziął się do roboty bo jego wizje były zbyt daleko idące i przez pierwsze trzy miesiące nie było żadnych wyników. Zaczął po prostu od podstaw i myślę, że zabrakło mu trzech miesięcy i zrobiłby porządek. Czy to jest częsta zasada, że szefowie boją się managerów mających większe pojęcie o zarządzaniu od nich. Przecież chyba po to się takiego gościa zatrudnia?

Temat: Wyniki managerów

Łukasz Zegar:
Miałem przyjemność współpracować kiedyś z najwyższej klasy managerem. Został zatrudniony przez firmę by podnieść wyniki sprzedaży. Niestety. Chyba zbyt mocno wziął się do roboty bo jego wizje były zbyt daleko idące i przez pierwsze trzy miesiące nie było żadnych wyników. Zaczął po prostu od podstaw i myślę, że zabrakło mu trzech miesięcy i zrobiłby porządek. Czy to jest częsta zasada, że szefowie boją się managerów mających większe pojęcie o zarządzaniu od nich. Przecież chyba po to się takiego gościa zatrudnia?
Czy dobrze zrozumiałem: supermanager zobowiązał się poprawić wyniki sprzedaży w ciągu 3 miesięcy i mu się to nie udało?
Piotr Kozina

Piotr Kozina Pełnomocnik zarządu
ds.
strategiczno-operacy
jnych

Temat: Wyniki managerów

Prawdopodobnie się Panowie "nie dogadali" co do celu i terminu w jakim ma być wykonany.
Grzegorz O.

Grzegorz O. TRENER / DORADCA +48
666 300 037

Temat: Wyniki managerów

Praktycznie można to potraktować jako standardowy przypadek w trakcie zarządzania zmianą, można być SUPER managerem ale jeśli decydent nie zrozumie lub nie ma przedstawionego programu zmiany może się to skończyć tak jak opisał Łukasz.

konto usunięte

Temat: Wyniki managerów

Czy dobrze zrozumiałem: supermanager zobowiązał się poprawić wyniki sprzedaży w ciągu 3 miesięcy i mu się to nie udało?
Mówił, że trzy miesiące to za mało. Zrobił dużo dobrej roboty, ale właściciel nie rozumiał tego co on robi. Pewnie się wystraszył i wolał zatrudnić kogoś kto będzie robił jak mu szef będzie kazał.
Kasia W.

Kasia W. Project Manager,
analityk; spec od
rozwiązań
niemożliwych

Temat: Wyniki managerów

Łukasz Zegar:
Mówił, że trzy miesiące to za mało. Zrobił dużo dobrej roboty, ale właściciel nie rozumiał tego co on robi. Pewnie się wystraszył i wolał zatrudnić kogoś kto będzie robił jak mu szef będzie kazał.
znaczy się nie był dobrym managerem.
Ew. miał kłopoty z komunikacją z przełożonym, jeśli nie uzyskał akceptacji swoich działań i nie przedstawił harmonogramu.

Druga opcja - w trakcie własciciel się wystraszył reakcji pracowników. I to on nie był dobrym managerem. Wtedy wystarczyłoby zastosować zasadę konsekwencji - powiedziałeś A, należy powiedzieć B
Rafał S.

Rafał S. Nieruchomości,
Internet

Temat: Wyniki managerów

a ja stawiam na to, że wynajęty Pan wprowadził w życie najgorsze elementy restrukturyzacyjne np obniżka pensji, zwolnienia itp czym podpadł pracownikom ale uratował finanse zakładu. Prezes wywalając go upiekł dwie pieczenie na jednym ogniu - wywalił znienawidzonego managera, który tak podpadł pracownikom, a sam mógł zacząć po kilku miesiącach korzystać z polepszającej się sytuacji finansowej zakładu(co było wynikiem pracy tego managera).

Temat: Wyniki managerów

Kasia W.:
znaczy się nie był dobrym managerem.
No właśnie. Bo jak ustalił, że podniesie wyniki sprzedaży w 3 miesiące, a wyniki z uwagi na restrukturyzacje spadły, to kiepski manager. Co to za manager, który nie zna procesu zmiany, a co dopiero chce nim zarządzać? Chyba, że poległ na komunikacji, ale to go nie usprawiedliwia.

konto usunięte

Temat: Wyniki managerów

Sprawa poległa prawdopodobnie na komunikacji. Prezes się chyba wystraszył zmian bo ich nie był w stanie zrozumieć. ...no a przecież to jego firma. Wszystko skończyło się na niepotrzebnym zamieszaniu, niepotrzebnych kosztach na wynagrodzenie managera i kilku siwych włosach na głowie prezesa :). Szkoda - fajnie się zapowiadało.

Temat: Wyniki managerów

Łukasz Zegar:
Sprawa poległa prawdopodobnie na komunikacji. Prezes się chyba wystraszył zmian bo ich nie był w stanie zrozumieć. ...no a przecież to jego firma. Wszystko skończyło się na niepotrzebnym zamieszaniu, niepotrzebnych kosztach na wynagrodzenie managera i kilku siwych włosach na głowie prezesa :). Szkoda - fajnie się zapowiadało.
I tak bywa. Zamiast się bawić w najmondżejszego manago powinien gadać co chwile z prezesem. Chociaż znam też takie przypadki, że się mówi i mówi, a przychodzi taki inny dyrcio do prezia, podsyca obawę i jest szybka decyzja o zmianie kursu.

Temat: Wyniki managerów

Łukasz Zegar:
Czy dobrze zrozumiałem: supermanager zobowiązał się poprawić wyniki sprzedaży w ciągu 3 miesięcy i mu się to nie udało?
Mówił, że trzy miesiące to za mało. Zrobił dużo dobrej roboty, ale właściciel nie rozumiał tego co on robi. Pewnie się wystraszył i wolał zatrudnić kogoś kto będzie robił jak mu szef będzie kazał.

Miałem podobną sytuację i po 3 miesiącach, pretensjach ze strony właścicieli odszedłem...na początku uzgodniliśmy 6 miesięcy. Udało mi się podpisać umowy dystrybucyjne z najlepszymi firmami na rynku. Chciałem się zabrać za dział handlowy...a tu pretensje...tak to bywa z właścicielami, co nie mają pojęcia o biznesie, który prowadzą, zwłaszcza z właścicielami rodakami...
Z drugiej strony było to z 5 lat temu...temat komunikacji u mnie raczkował. Za pewne za mało omawiałem zmiany z prezesami...teraz zrobiłbym to inaczej...Przemysław Wojtasik edytował(a) ten post dnia 06.12.09 o godzinie 19:38
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Wyniki managerów

Michał Ksiądzyna:
Łukasz Zegar:
Sprawa poległa prawdopodobnie na komunikacji. Prezes się chyba wystraszył zmian bo ich nie był w stanie zrozumieć. ...no a przecież to jego firma. Wszystko skończyło się na niepotrzebnym zamieszaniu, niepotrzebnych kosztach na wynagrodzenie managera i kilku siwych włosach na głowie prezesa :). Szkoda - fajnie się zapowiadało.
I tak bywa. Zamiast się bawić w najmondżejszego manago powinien gadać co chwile z prezesem. Chociaż znam też takie przypadki, że się mówi i mówi, a przychodzi taki inny dyrcio do prezia, podsyca obawę i jest szybka decyzja o zmianie kursu.
hmm... chyba najmądrzejszego jednak:) poza tym, przeczytaj, ten "menago" twierdził, że 3 miesiące to za mało..

konto usunięte

Temat: Wyniki managerów

.Mariusz K. edytował(a) ten post dnia 19.10.11 o godzinie 17:07
Grzegorz O.

Grzegorz O. TRENER / DORADCA +48
666 300 037

Temat: Wyniki managerów

Mariusz K.:
Tak to jest jak kryterium oceny to czas i wyniki równie dobrze można było zatrudnić kogoś po zawodówce efekt taki sam ( chodzi o ten okres czasowy ) Panujący system i zmiana obecnego na docelowy to czas, a otoczenie wymaga już teraz więc albo zwalniamy albo tniemy gdzie indziej koszty i uzyskujemy pożądany efekt potem nam sie uda albo nie utrzymać wszystko zależy od tego jak rynek zaskoczy. Czynnik ludzki czytaj prezes i czynnik systemu, który daje tylko 15% max 20% możliwości wpływania na wyniki w tak krótkim czasie i pętla się zamyka. Błędy nastawienia na zysk bez przygotowania procesu zmian zrozumienia komunikacji zaangażowania całej organizacji sprawiaja kosmetyczne zmiany i trwania w ramach starego.Mariusz K. edytował(a) ten post dnia 06.12.09 o godzinie 21:17

w 90% się zgadzam w 10% nie poznałem wiele osób po "zawodówce" które lepiej sobie radzą w biznesie od niejednego absolwenta MBA.

konto usunięte

Temat: Wyniki managerów

.Mariusz K. edytował(a) ten post dnia 19.10.11 o godzinie 17:08
Adam Kowalski

Adam Kowalski współwłaściciel, MGM
Systems Sp. z o.o.

Temat: Wyniki managerów

Z mojego podwórka wynika , że zawsze krytyczną kwestią, która jest czesto pomijania przy euforii przyjmowania czy zatrudniania do pracy nowego managera jest tzw hura optymizm.
Manager powinien wynegocjowac sobie czas (xx dni)na diagnoze organizacji i przedstawienie kilku scenariuszy zmian, rozwoju wraz z analityką finansową , ryzyka, odziaływań,konsekwencjami przedstwic to właścicielowi, zarządowi, etc itp.
Dalej:umowa, czy kontrakt zawsze powinien zawierac cele SMART, i jasne zasady rozliczania managera....

Jeżeli zachodzi obawa , iż właściciel nie zrozumie tych działań, to tzreba popracować nad właścicielem - dać mu wiedze. to też może zrobić amanager w ramach swojej pracy.Chyba, że włąściciel jest wszystkowiedzący... to wtedy nie wcodzić do tej wody.
Marcin Kalęba

Marcin Kalęba MBA. Specjalista z
zakresu zdrowia
publicznego. Szukam
no...

Temat: Wyniki managerów

Poprawa sprzedaży w 3 miesiące jest nierealna, nie ma szans.
Na sam początek powinien wynegocjować okres co najmniej 6 miesięcy - by zauważyć tendencję - a najlepiej rok.
No i jeżeli wlaściciel uczestniczy w zarządzaniu firmą - najlepiej od razu przedstawić mu swoją wizję rozwoju i zmiany.
Grzegorz O.

Grzegorz O. TRENER / DORADCA +48
666 300 037

Temat: Wyniki managerów

Marcin Kalęba:
Poprawa sprzedaży w 3 miesiące jest nierealna, nie ma szans.
Na sam początek powinien wynegocjować okres co najmniej 6 miesięcy - by zauważyć tendencję - a najlepiej rok.
No i jeżeli wlaściciel uczestniczy w zarządzaniu firmą - najlepiej od razu przedstawić mu swoją wizję rozwoju i zmiany.

Bez przesady wszystko zależny od środowiska poprawa jest możliwe w 3 miesiące tylko niech ten okres będzie wynikiem odpowiedniego rozpoznania/analizy a nie przepychanki słownej z prezesem w stylu ... no jak ty Kaziu w 3 miesiące nie dasz rady.... :)

konto usunięte

Temat: Wyniki managerów

.Mariusz K. edytował(a) ten post dnia 19.10.11 o godzinie 17:08
Grzegorz O.

Grzegorz O. TRENER / DORADCA +48
666 300 037

Temat: Wyniki managerów

Mariusz K.:
Grzegorz Olechniewicz:
Marcin Kalęba:
Poprawa sprzedaży w 3 miesiące jest nierealna, nie ma szans.
Na sam początek powinien wynegocjować okres co najmniej 6 miesięcy - by zauważyć tendencję - a najlepiej rok.
No i jeżeli wlaściciel uczestniczy w zarządzaniu firmą - najlepiej od razu przedstawić mu swoją wizję rozwoju i zmiany.

Bez przesady wszystko zależny od środowiska poprawa jest możliwe w 3 miesiące tylko niech ten okres będzie wynikiem odpowiedniego rozpoznania/analizy a nie przepychanki słownej z prezesem w stylu ... no jak ty Kaziu w 3 miesiące nie dasz rady.... :)

i tak i nie bo na papierze wyniki się poprawią nawet w 3 miesiące część przyjmie zmiany i zostaną one narzucone ale czy zmieni się mentalność ludzi w 3 miesiące czy organizacja rzeczywiście przyjmie wartości ? zidentyfikuje się z nimi czy tylko wykonamy cięcie pozbędziemy się "organu hamującego" może on odrośnie, tak jak z odchudzaniem jest efekt jojo walka ze słabościami dotykamy problemu zmiany tworzenia wartości identyfikacji i akcpetacji przez struktury. Dotykamy problemu czy ktoś jest zainteresowany permanentą zmianą, poprawą i doskonaleniem , dostosowaniem czy zależy mu na szybkim efekcie cudownej pigułce w postaci menagera który zmieni żabe w królewne ! koszty przemiany występuja zawsze kwestia czy ktoś sobie zdaje z tego sprawe. Zjednanie sobie przychylnościi akceptacji wszytskich ( wszystkich rozumiem jako 70% gotowych na zmiany i wiedzących, rozumiejących że jest ona niebędna) pogodzenia Zarządu właściceli i ludzi zatrudnionych to podstawa ! Hamulcowych albo klakierów należy się szybko pozbyć ale tylko przy kaceptacji rozbiciu układów już panujących, a jak wiemy musimy miec większość ludzi albo rozumiejacych koniecznośc zmiany albo akceptujacych i identyfikujących się z nią. Co do mechanizmu przyłączania się i pobierania idei i wartości to zbyt szeroki temat jak się zaraża grupy więc pomine go.

Według zasady jak Ludzi Kupa To i Herkules D... !Mariusz K. edytował(a) ten post dnia 08.12.09 o godzinie 16:02


a czasami wystarczy tylko podkręcić trochę tempo w sprzedaży produktów i usług "powtarzalnych" to skutkuje.

Następna dyskusja:

Muzyka dla managerów




Wyślij zaproszenie do