Piotr Błażejewski Analityk
Temat: The business of business is business
"Profesor Jerzy Hausner: Obecnie modelem funkcjonowania wielu firm jest zasada "the business of business is business". Po polsku: nie jest ważne, co się robi, ważne, czy się zarobi. Podstawową kwestią jest wynik finansowy, najczęściej ujmowany w okresie krótszym niż rok. To zachęca zarządy firm do działań, które dadzą szybki i możliwie wysoki zysk. Dlatego poluje się na klienta, uwodzi go, uzależnia. Łatwo nawiązać kontakt z firmą, trudniej go zerwać. Weźmy przykład telekomów. Przy podpisaniu umowy dostajemy premie, bonusy, ale wycofanie się jest z różnych powodów niezwykle skomplikowane, a czasem wręcz świadomie utrudniane. Firmy muszą robić swoje, czyli generować zyski dla akcjonariuszy. Reszta się nie liczy. Przy czym zyski trafiają przede wszystkim do akcjonariuszy i kadry zarządzającej.
"
Read more: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19192969,hausner-d...