Michał Ksiądzyna games
Paweł
Tkaczyk
Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.
Temat: Szkolenia są fajne
Nie odczuwam tego (jako trener). Może dlatego, że bardzo rzadko uczestniczę w "szkoleniach wyjazdowych" i wszelkiego rodzaju integracjach. Nie wyobrażam sobie skacowanych rano ludzi wlokących się na szkolenie...A dobra atmosfera na samym szkoleniu to inna sprawa. Lubię, jak grupa dobrze się bawi ucząc się :)
Artur
Kucharski
Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm
Temat: Szkolenia są fajne
Juz dawno nie miałem takiego doświadczenia o jakim piszesz Michał. Uważam, że świadomość bardzo rośnie i to juz u mało doświadczonych pracowników. Widzą, wiedzą, że szkolenie to ich dobro i inwestycja.Pozdrawaim
konto usunięte
Temat: Szkolenia są fajne
Dla mnie najważniejsza jest merytoryka ale niektórzy faktycznie traktują szkolenie jako wyjazd relaksacyjnyI do tego najważniejszy jest tzw. kwit - czyli dyplom uczestnictwa ;)
Myślę, że jeśli szkolenie jest częścią dobrze opracowanego programu rozwoju kompetencji, wybrana jest profesjonalna firma szkoleniowa/trener to ma to jak najlepszy sens
Bo przecież z punktu widzenia firmy to jest to inwestycja, która powinna przynieść bardzo wymierne korzyści/zwrotMirek mirpo Połyniak edytował(a) ten post dnia 04.07.08 o godzinie 11:35
konto usunięte
Temat: Szkolenia są fajne
Efekt nauki na szkoleniu jest nie mierzalny, a po drugie zachodzi w dłuuugim okresie.Dostępną miarą jest zadowolenie uczestników na które składają się aspekty merytoryczne i interpersonalne.
I faktycznie czynniki interpersonalne ogrywają większą rolę w budowaniu zadowoleniu uczestników. Ale nie jest to tylko zabawa ale przede wszystkich poziom interakcyjności szkolenia.
Artur
Kucharski
Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm
Temat: Szkolenia są fajne
Jacek J.:Nie zgadzam się z twierdzeniem, że efekt nauki jest NIE mierzalny. Jest mierzalny, tylko trzeba wiedziec jakimi kryteriami będziemy mierzyli efekt. Jaki byłby sens wysyłania ludzi na szkolenia gdyby jedyna oceną było zadowolenie uczestników. W mojej ocenie to jedno kryterium ale nie jedyne(!).
Efekt nauki na szkoleniu jest nie mierzalny, a po drugie zachodzi w dłuuugim okresie.
Dostępną miarą jest zadowolenie uczestników na które składają się aspekty merytoryczne i interpersonalne.
I faktycznie czynniki interpersonalne ogrywają większą rolę w budowaniu zadowoleniu uczestników. Ale nie jest to tylko zabawa ale przede wszystkich poziom interakcyjności szkolenia.
Atmosfera na szkoleniu to narzędzie do nauki, interaktywność szkolenia (np. warsztaty) to również narzedzie do szybszego przyswajania wiedzy przez uczestników - ale nie kryterium jedyne oceny szkolenia. Idąc tym tropem wyjazd na szkolenie to tylko miłe rozmowy, fajna sala szkoleniowa, sympatyczny trener oraz dobrre żarcie. Ja sie wypisuje z takigo szkolenia i podejścia do szkoleń. Szkolenia nie tylko warto ale wręcz trzeba oceniać pod kątem efektywó mierzalnych. Pytanie jakie to kryteria mają byc aby ocena była realna i rzetelna.
Pozdrawiam
Temat: Szkolenia są fajne
Jak mówi Artur - efekty są czasem widoczne w połowie szkolenia i to tak bardzo widać , że kursanci sami się dziwią.Dotyczy to rzecz jasna mojej dziedziny - zatem nie generalizuję.
:)
Podobne tematy
-
Zarządzanie » Edukacja czy szkolenia? -
-
Zarządzanie » Szkolenia w Fundacji Pro Europa -
-
Zarządzanie » "Najpierw zarządzaj sobą, potem innymi i organizacją" to... -
-
Zarządzanie » Sprawdzone i dobre firmy szkoleniowe - szkolenia dla... -
-
Zarządzanie » Jakie są metody wspomagania zarządznia marką ... ? -
-
Zarządzanie » Szukam dobrej firmy organizującej szkolenia dla pracowników. -
-
Zarządzanie » Zakup szkolenia na raty -
-
Zarządzanie » Jakie jest wasze podejście do szkolenia pracowników? -
-
Zarządzanie » Szkolenia managerskie -
-
Zarządzanie » Czy są już jakieś konkrety??? -
Następna dyskusja: