Temat: System oceny pracowniczej

Jak często oceniać? Jak to robić, żeby ocena spełniała swoją funkcję?

konto usunięte

Temat: System oceny pracowniczej

Jak często- wg mnie co kwartał- bo co roku za rzadko-nikt juz niepamieta co i kiedy, co pol roku również, bo nie dzialają narzedzia motywacyjne.

Co zrobic zeby system motywacyjny spelnial funkcje? Nagroda nie powinna byc do konca pewna.

Temat: System oceny pracowniczej

Magdalena K.:
Jak często- wg mnie co kwartał- bo co roku za rzadko-nikt juz niepamieta co i kiedy, co pol roku również, bo nie dzialają narzedzia motywacyjne.

Co zrobic zeby system motywacyjny spelnial funkcje? Nagroda nie powinna byc do konca pewna.

Za to kara dosięgać każdego i w 100% ;)
Darek S.

Darek S. Raz się żyje potem
się tylko straszy!

Temat: System oceny pracowniczej

Michał Ksiądzyna:
Jak często oceniać? Jak to robić, żeby ocena spełniała swoją funkcję?


Nie częściej jak co pół roku.

Spełnia swoją funkcję gdy jest:

1. dobrze przygotowany (zaplanowany) proces ze świadomością wymagań po obu stronach,

2. dobrze wykonany (w trakcie przeglądy z informacją zwrotną),

3. dobrze przeprowadzona ocena wykonania przez zwierzchnika,

4. przedstawiona na spotkaniu oceniającym.

wtedy zazwyczaj dobrze działa.
Andrzej Góralczyk

Andrzej Góralczyk Poprawiam
przedsiębiorstwa.
Właściciel portalu
Dyrekcja.pl

Temat: System oceny pracowniczej

Za to kara dosięgać każdego i w 100% ;)

No tak, bo w przeciwnym razie ludzie się będą obijać. Wiadomo, jacy są ludzie! :))))Andrzej Góralczyk edytował(a) ten post dnia 23.11.07 o godzinie 00:25

konto usunięte

Temat: System oceny pracowniczej

Magdalena K.:
Jak często- wg mnie co kwartał- bo co roku za rzadko-nikt juz niepamieta co i kiedy, co pol roku również, bo nie działają narzedzia motywacyjne.

Co zrobic zeby system motywacyjny spelnial funkcje? Nagroda nie powinna byc do konca pewna.

To zrób sobie formularze zachowań krytycznych. Choć nazwa nie do końca OK bo chodzi też o pozytywne. Generalnie chodzi o substytut czarnego zeszytu kierownika, który jest prowadzony chyba przez każdego. Zapisuje się w nim zachowania powyżej normy i poniżej krytyki.

Formularz błękitny - zdarzenie o wymiarze pozytywnym, opisane przez szefa, podpisane przez pracownika, włączone do systemu oceny jako element.

Formularz czerwony - jak wyżej - ale zdarzenie negatywne.

Z tym że normy zachowań muszą być w miarę dobrze opisane.

Nic ci nie ucieknie, a do tego spełniony zostanie cel - do pracownika zostanie wysłany sygnał ze zdarzenie zostało zauważone i odnotowane.

Przy okazji, co do tych nagród, ich pewności itp. To chyba oddzielna rzecz, bo jakoś mam wrażenie że ocena jest nie tylko do tego, żeby komus dawać nagrodę. Z tym, zę chyba nie nagrodę, bo regulamin tego typu, to powinien być odrębny. Kiedy, za co. I wtedy nagroda musi być równie nieuchronna jak kara i równie szybka.

Jesli systemy ocen są tylko do dawania nagród, to takim razie jutro dzwonię do klientów i mówię, żeby sobie wyrzucili system, który wpływa na system zarządzania wiedzą w firmie, na alokację zasobów i który jest jednym z elementów wyjściowych do planowania działania.Grzegorz K. edytował(a) ten post dnia 23.11.07 o godzinie 07:23
Paweł Szatan

Paweł Szatan Director of
Operations Rubber
Division & General
Manager ...

Temat: System oceny pracowniczej

Magdalena K.:
Jak często- wg mnie co kwartał- bo co roku za rzadko-nikt juz niepamieta co i kiedy, co pol roku również, bo nie dzialają narzedzia motywacyjne.

Co zrobic zeby system motywacyjny spelnial funkcje? Nagroda nie powinna byc do konca pewna.

A także podsumowanie roczne z którego wypłyną kierunki rozwoju dla grupy i/lub pojedynczych osób.

Temat: System oceny pracowniczej

Zastaniwając się nad częstotliwością oceny należy wizążć pod uwagę przede wszystkim:
-co ocenia system ocen (relizacje celów, projekty, kompentencje, jak zdefiniowane kompetencje).
-jakie decyzje podejmowane są na bazie oceny
-jak bardzo skomplikowany jest system (min. ile osób bierze udział w ocenie, jak udzielana jest informacja zwrotna, jak długi jest formularz itp.)
-jaka grupa stanowisk jest objeta ocenę

Niektórych rzeczy nie można ocenić w okresie krótkszym niż np rok np. roczne projekty.

Trzeba pamiętać że im częściej oceniamy tym zwiększa się ilość pracy do wykonania (zarówno dla mendżerów jak i działu HR). MOże to powodować frustrację głównie kierowników, czasem nie sposób zarządzać takim systemem

Na pewno musi być roczne podsumowanie, zgodnie z tym co mówi Paweł.
Andrzej Góralczyk

Andrzej Góralczyk Poprawiam
przedsiębiorstwa.
Właściciel portalu
Dyrekcja.pl

Temat: System oceny pracowniczej

Grzegorz K.:

Przy okazji, co do tych nagród, ich pewności itp. To chyba oddzielna rzecz, bo jakoś mam wrażenie że ocena jest nie tylko do tego, żeby komus dawać nagrodę. Z tym, zę chyba nie nagrodę, bo regulamin tego typu, to powinien być odrębny. Kiedy, za co. I wtedy nagroda musi być równie nieuchronna jak kara i równie szybka.

No właśnie. Ocena jest INFORMACJĄ co zrobiłem dobrze, a co źle. Tylko.

Nagroda i kara zaś to motywatory. Kij i marchewka. Inna nazwa tresury opartej na warunkowaniu. Można posiłkować się lekturą dokonań niejakiego Pawłowa.
Anna  Leśnikowska-Jaro s

Anna
Leśnikowska-Jaro
s
Psycholog, Trener
Biznesu dla firm
produkcyjnych, HR
Kons...

Temat: System oceny pracowniczej

Ewelina Rypina:
Zastaniwając się nad częstotliwością oceny należy wizążć pod uwagę przede wszystkim:
-co ocenia system ocen (relizacje celów, projekty, kompentencje, jak zdefiniowane kompetencje).

od tego trzeba wyjść;
"systemy ocen" są przeróżne...
jedne mają funkcję rozliczenia z realizacji zadań (wręcz np. obrotów), inne traktują szerzej:
- postawienie celów na następny okres
- analiza potrzeb na stanowisku
- poznanie motywacji pracownika (przy okazji informacja o opziomie satysfakcji)
- rozwój pracownika w oparciu o jego mocne / słabe strony i stawiane cele oraz ustalenie sposobu w jaki ma następować ten rozwój

konto usunięte

Temat: System oceny pracowniczej

Przedewszystkim nie oceniać na "sucho" jak w totolotku bo nic z tego nie wyjdzie. Owszem formularz oceny, raz na pół roku jak pisał przedmówca- ale zapis z rozmowy, czego oczekuje przełożony jaka ma opinię pracownik, wyznaczenie celów i znów ocena itd..
Krzysztof Liszkowicz

Krzysztof Liszkowicz Dyrektor Produkcji

Temat: System oceny pracowniczej

Paweł S.:
Magdalena K.:
Jak często- wg mnie co kwartał- bo co roku za rzadko-nikt juz niepamieta co i kiedy, co pol roku również, bo nie dzialają narzedzia motywacyjne.

Co zrobic zeby system motywacyjny spelnial funkcje? Nagroda nie powinna byc do konca pewna.

A także podsumowanie roczne z którego wypłyną kierunki rozwoju dla grupy i/lub pojedynczych osób.

Za rzadko. Co najwyżej co pół roku. 6 miesięcy to bardzo dużo.
Krzysztof Liszkowicz

Krzysztof Liszkowicz Dyrektor Produkcji

Temat: System oceny pracowniczej

Dobrze zaprojektowany, sformułowany dla poszczególnych stanowisk w firmie system ocen pracowniczych jest bardzo przydatnym narzędziem ale wymaga bardzo dużego nakładu pracy w celu jego przygotowania.

konto usunięte

Temat: System oceny pracowniczej

Ewelina Rypina:
Zastaniwając się nad częstotliwością oceny należy wizążć pod uwagę przede wszystkim:
-co ocenia system ocen (relizacje celów, projekty, kompentencje, jak zdefiniowane kompetencje).
-jakie decyzje podejmowane są na bazie oceny
-jak bardzo skomplikowany jest system (min. ile osób bierze udział w ocenie, jak udzielana jest informacja zwrotna, jak długi jest formularz itp.)
-jaka grupa stanowisk jest objeta ocenę

Niektórych rzeczy nie można ocenić w okresie krótkszym niż np rok np. roczne projekty.

Trzeba pamiętać że im częściej oceniamy tym zwiększa się ilość pracy do wykonania (zarówno dla mendżerów jak i działu HR). MOże to powodować frustrację głównie kierowników, czasem nie sposób zarządzać takim systemem

Na pewno musi być roczne podsumowanie, zgodnie z tym co mówi Paweł.
Zgadzam się.Zbyt częste ocenianie - w dodatku bez precyzyjnego podania oczekiwać- wywołuje frustrację, poczucie"czepiania się", wykonywanie tego przez wszystkich byle jak aby tylko było załatwione.System musi działać precyzyjnie.Dwa, trzy cele- ocena co pół roku.Cele oczywiście SMART -tylko taki uczciwy.Lubię pracować z ludźmi długo i z pełnym zaufaniem, ale niestety wszyscy jesteśmy tylko ludźmi, zatem mamy swoje wady.

Następna dyskusja:

System oceny pracowniczej




Wyślij zaproszenie do