Temat: Sugerowana cena detaliczna
Łukasz K.:
No właśnie,
załóżmy że jestem producentem, z dystrybutorem ustalam cenę detaliczną np 1 zł netto. Dystrybutor kupuje u mnie dużo dostaje rabat np 20%, inny kupuje mniej dostaje np. 15%. Cena dla klienta pozostaje wszędzie taka sama a dystrybutorzy konkurują między sobą o lepszy rabat u mnie. Konkurują jakością obsługi klienta, bo skoro cena wszędzie jest taka sama to ten, który oferuje lepszą obsługę pozyska więcej klientów niż ten który ma obsługę gorszą. Czy to jest niezgodne z prawem?
Piszesz o cenie detalicznej, jak mniemam masz na myśli cenę którą oferujesz swoim dystrybutorom a nie cenę za którą kupują klienci końcowi.
A. Jeśli piszesz o cenie dla dystrybutorów problemu nie ma to Ty decydujesz o poziomie rabatów na podstawie obrotów czy jakości obsługi. A dystrybutor narzuca swoją marże i tak dalej aż do klienta końcowego (zakładam, że powstaną różnice w cenach końcowych).
B. Jeśli natomiast cena detaliczna o której piszesz jest to cena za którą kupuje klient końcowy/konsument i jest przez Ciebie wymagana a za jej nieprzestrzeganie nakładasz kary na dystrybutorów to masz problem tak zrobić nie możesz.
ALE
Możesz np. wynająć powierzchnię sprzedaży w miejscu gdzie Twój produkt trafia do klienta końcowego a jej właściciel będzie wynagradzany za obsługę handlową.
Grzegorz O. edytował(a) ten post dnia 15.01.09 o godzinie 13:37