Temat: strategia sprzedaży - case
Michał J.:
miałem nadzieję, że zakończysz dyskusję w sposób normalny, ale widzę że lubisz docinać innym byle by tylko dociąć.
Aby uczyć kogoś matematyki, trzeba samemu mieć o niej odrobinę pojęcia.
Sam napisałeś:
"jednocześnie przy 1% wzroście średniej ceny sprzedaży, średnia wartość paragonu r/r spadła o 2%"
Nic nie powiedziałeś, że to jest średnia ważona, więc nie miej pretensji do kogoś. To jest twoja ewidentna wina.
W tym wypadku nawet nie można zastosować średniej ważonej tak jak napisałeś, ponieważ nie podałeś ilości sprzedanych produktów i ich cen.
Potem wyskoczyłeś ze średnią ważoną aby przycwaniakować.
Jeśli nie wiesz kiedy się stosuje jakie rozwiązania, to odsyłam cię do trzeciej klasy liceum. Tam w programie w części statystyka w podręcznikach jest to opisane.
Aby podejść normalnie do takiego zagadnienia trzeba mieć jak najobszerniejsze dane. A ty rzuciłeś hasło i czekasz na reakcję.
Nawet porównanie cen w stosunku do poprzedniego roku niewiele daje, bo wtedy była inna kolekcja, inne produkty, inne zapotrzebowanie rynku. Niewiele to ma wspólnego z obecną sytuacją.
I teraz ja będąc osobą z zarządu, gdyby jakiś managerek przyniósł mi takie dane w takiej formie jak ty przedstawiłeś.
W sytuacji gdzie kondycja finansowa firmy jest dramatyczna. Kazałbym zwolnić tego managera, który przynosi takie wieści.
Widząc takie coś, można stwierdzić, że w firmie na stanowiskach kierowniczych pracują albo kretyni, albo złodzieje, albo i jedni i drudzy. Profesjonalistów i uczciwych ludzi albo w tej firmie nie ma, albo jest ich niewiele.
Nie robiłbym żadnych planów sprzedażowych i strategii, tylko zatrudniłbym niezależną zewnętrzną księgowość, aby sprawdzić co się działo przez ostatnie kilka lat.
Szukałbym dobrych niezależnych prawników aby pisali pozwy, zawiadomienia i dyscyplinarki z miejscem do wstawienia imienia, nazwiska i daty.
Zacząłbym szukać profesjonalistów, którzy wyciągną firmę z tego kanału.
Dopiero po wyczyszczeniu takiej firmy z syfu który narósł, można myśleć o strategiach i planach sprzedaży.