Temat: strategia sprzedaży - case
Michał J.:
Zarówno twoje wywody "matematyczne" , jak i wnioski są zupełnie fałszywe. Wzrost średniej ceny nie ma nic wspólnego z podwyżkami cen.
Zauważ:
mamy 3 produkty: a,b i c, w cenach odpowiednio 100, 50 i 25 za sztukę. W okresie t sprzedano 10, 100 i 1000 sztuk tych towarów . Zatem średnia cena wyniosła: (100*10+50*100+25*1000) / (10+100+1000) = 31 000/1110 = 27,93
Jeżeli teraz w okresie t1 sprzedano 15 sztuk towaru a, oraz tyle samo sztuk towaru b i c, to srednia cena wyniesie 28,25, czyli o 1,2 % więcej, a nie podniesiono ceny żadnego towaru.
Ja liczyłem przy stałej ilości towarów, bo tak się liczy średnią a nie się lawiruje:
są produkty A,B,C ich średnia cena była X, teraz cena jest X*1.01
W jednym miesiącu jest taka zależność:
100*10+50*100+25*1000 = 31000
średnia cena towaru wyniesie 28.25
ilość towarów 1110
gdy wartość paragonu spadła o 2% to suma powinna wynieść 30870
czyli prawdziwa jest zależność 100*15+50*100+25*975 =30875
28.33
1090
A nie:
100*15+50*100+25*1000 = 31500
28.25
1115
Ale równie dobrze może być z podwyżką cen
110*10+55*100+25*971 = 30875
28,56
1081
Jest też pewien ciekawy trick:
cena najtańszego produktu wynosiła 25 zł
Ale sprzedaliśmy też 1110 produktów tylko tych najtańszych.
Czyli powinno wyjść 1110*25 = 27750
A tu się okazało coś ciekawego:
30875/1110 = 27,81
Czyli cena poszła w górę o dobre 11% ?
Ale średnia cena liczona wg ciebie wzrosła o 1%
I możemy też zrobić taki trick:
sprzedaż w stosunku do poprzedniego roku spadła o 10%
czyli zamiast 1110 towarów, sprzedano 999
Sprzedano 30875
30875/999 = 30,91
magia?
Jeśli cena nie wzrosła, to sprzedając tylko najtańsze produkty powinno być
999*25 = 24975.
Natomiast jeśli sprzedajemy średnie produkty to:
999*50 = 49950
Można to interpretować, że najtańsze podrożały z 25 do 30,91 lub średnia lub górna półka staniała z 100 lub 50 do 30,91.
A jeśli weźmiemy proporcjonalnie
9*100+90*50+900*25 = 27900
A jest 30875
Czyli przy stałej proporcjonalnej ilości towarów cena wszystkich towarów wzrosła średnio o 10%.
I znowu możemy zamieszać i dodawać oraz odejmować wagi produktów.
39*100+90*50+899*25 = 30875
Można wprowadzić z czapy produkt za 1 zł wtedy:
300*100+1*875 = 30875
produktów jest 1175
średnia cena za produkt wychodzi 26,28
i sukces, bo ludzie kupują same produkty z najwyższej półki i paczki zapałek. No i średnia cena skoczyła o około 1% w skali.... do czego?
Nie ma jasnego opisu sytuacji. Brakuje szczegółowych danych. Nie jest wytłumaczone, o co w tym wszystkim chodzi.
Na podstawie tych danych i tego opisu można ogłosić zarówno sukces sprzedażowy, jak i totalną porażkę.
Tutaj nie można udzielić żadnej sensownej odpowiedzi, bo nie ma do czego.
Takie operowanie danymi bez konkretnego punktu odniesienia nic nie daje.
A proponowanie jakiegokolwiek rozwiązania sprzedaży, strategii itp nie ma tu najmniejszego sensu.
Już raz napisałem, że rozwiązanie można szukać u wróżki, powtórzę to jeszcze raz.
Na podstawie średniej ważonej z jednego miesiąca nie liczy się średniej ceny produktów.
TO JEST KŁAMSTWO MATEMATYCZNE i próba manipulacji wynikami.
W każdym miesiącu będą sprzedawane inne produkty o innych wartościach i w każdym miesiącu średnia ważona będzie inna.
Nawet w przeciągu godziny będą inne wartości średniej ważonej.
Z tego co widzę to jedyne czemu służy ten temat opisany w taki sposób, to podniesienie ego autorowi i próba robienia durni z rozmówców.
Jedyne co można zrobić w takim przypadku, to zamknąć temat.
Ten post został edytowany przez Autora dnia 20.10.14 o godzinie 19:48