Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Sprzedaż bez marketingu

Definicja padła na pierwszej stronie :):)

Dobrym przykładem "cen zbliżonych - jak dokonać wyboru" są produkty niedrogie : budyń,kostki rosołowe, kisiele - a jednak jedna marki sprzedają się lepiej od innych.
Zapewne wynika to z prostej historii : marketing marek. Ich atrybuty emocjonalne i funkcjonalne. Wsio.

Temat: Sprzedaż bez marketingu

Piotr K.:

Bo raczej nie uwierzę, że brałeś 'na próbę' po jednym opakowaniu z każdego sortu co wpadł w ręce :)


no właśnie tak zrobiłem :):):) wypróbowałem wszystkich marek dostępnych w Auchan :)
Czy praca poświęcona na odpowiednie zestawienie wymienionych cech to nie są działania marketingowe, których celem jest skusić w taki czy inny sposób kupującego?

Masz rację :) choć bym trochę popolemizował, ale wtedy weszlibyśmy w politykę marketingową poszczególnych firm, o czym raczej mamy marne pojecie.
Niemniej jednak Piotrze, Twoja wypowiedź jest odpowiedzią na pytanie postawione na początku wątku :)
Pojecie marketingu jest bardzo obszerne i obejmuje wszystkie aspekty mające wpływ na decyzje konsumenta .
Grzegorz Rezmer

Grzegorz Rezmer Nie narzekaj że masz
pod górę, w końcu
idziesz na szczyt!

Temat: Sprzedaż bez marketingu

Polecam ten podcast: http://www.malawielkafirma.pl/rozmaitosci/podcast-61-k...

Myślę że autorzy bardzo fajnie wyjaśnili min. problem, który staramy się rozwiązać.

Pozdrawiam!
Grześ
Dariusz G.

Dariusz G. Dyrektor
Zarządzający

Temat: Sprzedaż bez marketingu

Marketing jest tak wszechobecny w naszym życiu, że często przechodzimy obok niego nie wiedząc nawet że on tutaj jest. Tutaj mamy chyba 2 stany rzeczy do rozstrzygnięcia:
- albo wiemy że marketing na nas "działa"
- albo nie wiemy że marketing na nas "działa"
Jedno jest pewne on tu jest i pozostaje tylko pytanie czy go dostrzegamy:-)

konto usunięte

Temat: Sprzedaż bez marketingu

Spróbujmy zmiany paradygmatu.

Czy marketing to:
The business activity of presenting products or services to potential customers?

Nie. Marketing to:
The business activity of presenting products or services to potential customers in such a way as to make them eager to buy.

Tym samym druga definicja nie opisuje marketingu a środki i cele świadczenia usług:
The process of planning and executing the conception, pricing, promotion, and distribution of ideas, goods, and services to create exchanges that satisfy individual and organizational objectives.

Gdyby miała opisywać marketing, należałoby zmienić jej końcówkę tak:
to create demand for exchanges that satisfy individual and organizational objectives.
albo:
to create exchanges that satisfy organizational objectives by creating individual demand.

Uznawanie marketingu za wszechobecny prowadzi nas do niewyobrażania sobie niczego poza (również sadownictwo może być narzędziem marketingu).
Tymczasem marketing to nie stosowanie pewnych narzędzi, a szczególna POSTAWA, co ilustruje pierwsza definicja, czy choćby zwrot PR w kierunku MPR, pojawienie się marketingu terytorialnego, nowych odmian brandingu itp.
Kiedy ograniczy się pojęcie marketingu wyłącznie do działań wynikających z postawy "in such a way as to make them eager", wiele pytań znajdzie odpowiedzi.Hubert Tatarkiewicz edytował(a) ten post dnia 15.07.12 o godzinie 13:00

Następna dyskusja:

Ocena efektywnosci marketingu




Wyślij zaproszenie do