Natalia K.

Natalia K. Specjalista ds. HR -
Kierownik Zmiany

Temat: Spóźnialscy..

może zmień godziny przyjęć interesantów ? o ile masz takie uprawnienia albo też możesz na to wpłynąć. Jeśli nie dostosują się pracownicy do Twoich założeń to jaki sens ma bycie kierownikiem ? skoro sami się kontrolują i narzucają formę pracy.
Piotr Sus

Piotr Sus IS Senior Manager,
Desktop Engineering

Temat: Spóźnialscy..

Grzegorz Grochal:

Dlaczego zawsze jak ktoś się wyrabia ze swoją robotą wcześniej to inni wyskakują z pomysłem redukcji etatów, a nie
premii za wydajność?

Grzegorz, a jak by to była Twoja firma to nie zrobiłbyś własnie tego?

Innymi rozwiązaniami, które widzę powyżej sa rozwiązania typu zapłać im dodatkowo za to, żeby byli w pracy 8 godzin. Nikt nie zwraca uwagi na to, że jeśli nawet będą w pracy te 8 godzin to i tak zrobią swoją pracę w 6 godzin i 2 posiedzą robiąc coś niezwiązanego z pracą.

Jeśli nie możesz ich zwolnić, bo poprostu musi być obsada przez 8 godzin to im zapełnij te 8 godzin. Niech robia procedury, budują knowledge base. To zaprocentuje w przyszłości, w wypadku zatrudniania nowych pracowników. Mając dokumentację i knowledge base uniezależniasz się od tzw. magików, stawiających pracodawcę pod ścianą i możesz zatrudniać osoby z mniejszym doświadczeniem, które są tańsze.
Kasia W.

Kasia W. Project Manager,
analityk; spec od
rozwiązań
niemożliwych

Temat: Spóźnialscy..

Magdalena K.:
Usługi jakie świadczymy to m.in helpdesk dla klientów i po prostu MUSI być ktoś pod telefonem.
Magda
A ile jest tych telefonów w godzinach 9-10 i 16-17?
I jak liczny zespół?
Może niech zafunkcjonuje coś takiego jak grafik poranny i popołudniowy - 2 zawsze ma być na stanowiskach od 9 rano i 2 siedzieć do 17, reszta - wg potrzeb i zadań.
A potem bardzo konsekwentnie rozliczać.

Inny pomysł - ZAPYTAJ ich jak widzą rozwiązanie dla zapewnienia obsługi klientów w godzinach pracy help-desku. Bo umowy zobowiązują do świadczenia serwisu w określonych godzinach. Pokaż im wspólny cel - zapewnienie obsługi klientów.
Kasia W.

Kasia W. Project Manager,
analityk; spec od
rozwiązań
niemożliwych

Temat: Spóźnialscy..

Piotr Sus:
Grzegorz, a jak by to była Twoja firma to nie zrobiłbyś własnie tego?

Innymi rozwiązaniami, które widzę powyżej sa rozwiązania typu
zapłać im dodatkowo za to, żeby byli w pracy 8 godzin.
Nie Piotrze, to nie jest dobry pomysł.
Ludziom nie płaci się za godziny wysiedziane tylko za pracę.
Jeśli ludziom każe się odsiadywać tzw. "dupogodziny" to wpływa to demotywująco na ludzi. Nikomu nie chce się optymalizować pracy.
edit: pomyłka w imieniuKasia W. edytował(a) ten post dnia 16.03.10 o godzinie 15:12
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Spóźnialscy..

wszyscy chyba nie są potrzebni od samego rana? sztywne dyżury z rana i popołudniami - dla tych oddelegowanych do obsługi klienta.

pozostali - później przychodzi, później wychodzi (10-18), chyba, że po prostu są rozliczani zadaniowo

ale ciągłość i dostępność ekipy w ramach w obsługi klienta należy zapewnić
Magdalena L.

Magdalena L. Managerka.com |
Doradca biznesowy i
marketing manager do
...

Temat: Spóźnialscy..

Dyżury ok, tylko widzę słaby punkt- jeśli teraz nie przychodzą punktualnie to obawiam się, że będzie to samo z dyżurami...
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Spóźnialscy..

sprawić tak, żeby za spóźnienie na dyżur, np w poniedziałek rano cierpieli pozostali

niech się sami dyscyplinują
Kasia W.

Kasia W. Project Manager,
analityk; spec od
rozwiązań
niemożliwych

Temat: Spóźnialscy..

Magdalena K.:
Dyżury ok, tylko widzę słaby punkt- jeśli teraz nie przychodzą punktualnie to obawiam się, że będzie to samo z dyżurami...
Magdo
A czy masz jakikolwiek wpływa na ich zachowanie?
Bo tak widzę... Ty się ich boisz! I to tak publicznie pokazujesz...
Nie chciałabym pracować dla takiego kierownika.
Magdalena L.

Magdalena L. Managerka.com |
Doradca biznesowy i
marketing manager do
...

Temat: Spóźnialscy..

W ramach cierpień to chyba popsuje ekspres do kawy,o.Magdalena K. edytował(a) ten post dnia 17.03.10 o godzinie 14:51

konto usunięte

Temat: Spóźnialscy..

Piotr Sus:
Grzegorz Grochal:

Dlaczego zawsze jak ktoś się wyrabia ze swoją robotą wcześniej to inni wyskakują z pomysłem redukcji etatów, a nie
premii za wydajność?

Grzegorz, a jak by to była Twoja firma to nie zrobiłbyś własnie tego?

Innymi rozwiązaniami, które widzę powyżej sa rozwiązania typu zapłać im dodatkowo za to, żeby byli w pracy 8 godzin. Nikt nie zwraca uwagi na to, że jeśli nawet będą w pracy te 8 godzin to i tak zrobią swoją pracę w 6 godzin i 2 posiedzą robiąc coś niezwiązanego z pracą.

Jeśli nie możesz ich zwolnić, bo poprostu musi być obsada przez 8 godzin to im zapełnij te 8 godzin. Niech robia procedury, budują knowledge base. To zaprocentuje w przyszłości, w wypadku zatrudniania nowych pracowników. Mając dokumentację i knowledge base uniezależniasz się od tzw. magików, stawiających pracodawcę pod ścianą i możesz zatrudniać osoby z mniejszym doświadczeniem, które są tańsze.

W sumie racja.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Spóźnialscy..

Magda, rozmawiałaś już o tym z szefem szefów? :) Przykład idzie z góry.

konto usunięte

Temat: Spóźnialscy..

Magdalena K.:
Info dodatkowe: w umowach praca na pełen etat 9-17.
Usługi jakie świadczymy to m.in helpdesk dla klientów i po prostu MUSI być ktoś pod telefonem.

Paragrafy-wiem, że są, ale jak stanę przy wejściu z zegarkiem i dam im listę do popisywania lub będę ja zabierać punkt dziewiąta to zgadnijcie czy to poskutkuje...

Jasne, że sad dobrzy, bo by nie pracowali:-)Gdyby byli źli byłoby prościej- wymiana zespołu i po kłopocie.
Ilu ich jest?
Może zrobić dwie grupy. Jedna startuje o ósmej a druga, o którejś tam

konto usunięte

Temat: Spóźnialscy..

Domniemam, że praca jest w godzinach 8-16 lub 9-17. Może koledzy wychodzą z założenia, że skoro nikt nie dzwoni to po co mają siedzieć w biurze stąd te notoryczne spóźnienia. Skoro nie chcą zmienić swoich nawywków w przychodzeniu do pracy, a jednocześnie nie chcesz ich zmieniać to >> Dać im służbowe telefony komórkowe, które powinni odbierać w godzinach pracy zapisanych na umowie :). A numery komórek podać jako alternatywę do numeru wewnętrznego w firmie.
Magdalena L.

Magdalena L. Managerka.com |
Doradca biznesowy i
marketing manager do
...

Temat: Spóźnialscy..

Zapytam inaczej- czy ktoś z sukcesem rozwiązał podobny problem w swojej firmie?

konto usunięte

Temat: Spóźnialscy..

Grzegorz Grochal:
Dać im służbowe telefony komórkowe, które powinni odbierać w godzinach pracy zapisanych na umowie :)
dobry pomysł

Drugi - zrobić im umowy i pensje na 3/4 etatu. Albo przynajmniej im to zaproponować - może to ich zmotywuje do punktualnego przychodzenia do pracy.
Magdalena Kusińska:
Zapytam inaczej- czy ktoś z sukcesem rozwiązał podobny problem w swojej firmie?
odpowiadam - tak, wprowadziliśmy sankcje finansowe i byliśmy w tym konsekwentni. Raz dostali po pensji i się skończyło.

konto usunięte

Temat: Spóźnialscy..

Katarzyna K.:
Grzegorz Grochal:
Dać im służbowe telefony komórkowe, które powinni odbierać w godzinach pracy zapisanych na umowie :)
dobry pomysł

Drugi - zrobić im umowy i pensje na 3/4 etatu. Albo przynajmniej im to zaproponować - może to ich zmotywuje do punktualnego przychodzenia do pracy.
Magdalena Kusińska:
Zapytam inaczej- czy ktoś z sukcesem rozwiązał podobny problem w swojej firmie?
odpowiadam - tak, wprowadziliśmy sankcje finansowe i byliśmy w tym konsekwentni. Raz dostali po pensji i się skończyło.

Ewentualnie podzielić pensje na 2 części. Jedna stała + premia uznaniowa (na którą wływ będzie miało m.in. punktualność).
Magdalena L.

Magdalena L. Managerka.com |
Doradca biznesowy i
marketing manager do
...

Temat: Spóźnialscy..

Podsumuje tę pomysły:

1. rozmowa z szefem
2. weryfikacja etatów
3. dyżury
4. telefony komórkowe
5. podział pensji
6. sankcje finansoweMagdalena K. edytował(a) ten post dnia 17.03.10 o godzinie 14:54

konto usunięte

Temat: Spóźnialscy..

Magdalena K.:
6. sankcje finansowe- (jakoś nie lubię takich rozwiązań...)

kary były minimalne, policzyliśmy stawkę za godzinę pracy pracownika - jesli w ciągu miesiąca spóźnił się w sumie 3h to 3xtawka godzinowa=tyle mniej do pensji.
Teoretycznie niewiele, a praktycznie podziałało na psychikę. Nikt nie został skrzywdzony, a ludzie zaczęli szanować czas.
Magdalena L.

Magdalena L. Managerka.com |
Doradca biznesowy i
marketing manager do
...

Temat: Spóźnialscy..

.Magdalena K. edytował(a) ten post dnia 17.03.10 o godzinie 14:55

konto usunięte

Temat: Spóźnialscy..

Magdalena K.:
Katarzyna K.:
Magdalena K.:
6. sankcje finansowe- (jakoś nie lubię takich rozwiązań...)

kary były minimalne, policzyliśmy stawkę za godzinę pracy pracownika - jesli w ciągu miesiąca spóźnił się w sumie 3h to 3xtawka godzinowa=tyle mniej do pensji.
Teoretycznie niewiele, a praktycznie podziałało na psychikę. Nikt nie został skrzywdzony, a ludzie zaczęli szanować czas.

No doobrze, rozważę.
z jednej strony to jest sprawiedliwe- ktoś mniej pracuje, więc dlaczego ma dostac tyle samo co osoba, która siedzi w firmie przez 8 godzin?



Wyślij zaproszenie do