Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Rola lektury w procesie rozwoju przedstawiciela handlowego

Książkami nic nie zdziałasz, tylko działaniem.
Tadeusz W.

Tadeusz W. Trener Wiodący w
zakresie Metodyki
Syndromicznej CRM SA

Temat: Rola lektury w procesie rozwoju przedstawiciela handlowego

Wspólne lektury, to najprostsza i skuteczna metoda budowania sprawnego kanału komunikacyjnego w zespole. To metoda upowszechniana paradygmatów myślenia, przekonań, a tym samym - działania. Ale to metoda, a nie sposób. Sprawdza się pod warunkiem – pewnymi warunkami. Można nie polecać całych książek zespołowi, który nie ma zwyczaju szukania pisanych źródeł wiedzy. Można wybierać z niej fragmenty - sedno - podpowiadające rozwiązanie problemu, z jakim muszą sobie poradzić. Praca na takich fragmentach /kwantach wiedzy/ wrzuconych w odpowiednim momencie, kiedy szukanie odpowiedzi jest intensywne – pobudza asocjacyjność, dzielenie się wiedzą i utrwala rodzące się działania, które łatwiej jest standaryzować. Praca na kwantach wiedzy ma jeszcze tę zaletę, że powstające produkty są autorskie, imienne. Twórcy pomysłów stają się ich rzecznikami. A fakt, że takie rozwiązania przewidział publikujący kwanty wiedzy, że są one pomocne w realizacji strategii organizacji – to rezultat skutecznego zarządzania wiedzą opartego na kwantyfikowaniu treści. Ale! To jest metoda, a nie sposób. I właściwe efekty – jak we wszystkim – osiąga się dzięki rozsądnej powtarzalności.
Grzegorz Krzemiński

Grzegorz Krzemiński 600+ projektów w
bezpieczeństwie |
Trener | RODO | HSSE
|...

Temat: Rola lektury w procesie rozwoju przedstawiciela handlowego

Ciekawa dyskusja... Nie dlatego, że książka, tylko dlatego, że spór w temacie jednego ze sposobów dostarczania wiedzy. Zadana lektura to jedna z form szkoleniowych, przynajmniej jak mnie uczono pedagogiki i andragogiki to tak było.

A tu dyskusja o tym, że PH narzucimy metodę kształcenia...

A ja zaproponuję nieco dalej. Może tak spróbować odkryć metody i formy, które będą do naszego zespołu pasować? PH to przecież indywidualista. Czasem magik. Najczęściej ci najlepsi są po prostu niepowtarzalni. A my ich w ramy... bo łatwiej.

Druga rzecz - skuteczność szkolenia zależy często od formy i prawidłowości ich doboru. Jakoś mi się przewinęło czy może mam przeświadczenie po szybki przejrzeniu tematu, że z tego czytania ma wyjść działanie.

Naprawdę chylę czoła przed odwagą stosowania rozwiązań książkowych. Nawet jeśli są to podręczniki, to działanie wprost można przenieść... tam gdzie są wzory i formuły - ot takie wskaźniki jakieś, czy coś podobnego. Ale rozwój biznesowy opierać na książce - naprawdę...
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Rola lektury w procesie rozwoju przedstawiciela handlowego

Michał Ksiądzyna:
Może kluczem jest taka kultura organizacyjna w której pracownikom się chce czytać?
Jakie musiałaby mieć cechy, Michał?
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Rola lektury w procesie rozwoju przedstawiciela handlowego

Moim zdaniem do czytania można inspirować, zachęcać, ale nie zmuszać, nie narzucać go. Szczególnie w pracy - czytanie na rzecz pracy to poświęcanie swojego czasu, nie każdy musi chcieć czas prywatny spędzać na lekturze, która ma się przyczynić do jego efektywności dla firmy. Dlatego pracownicy często wolą szkolenia, gdzie wiedza podawana jest w pigułce i od razu wypracowywane są sposoby jej zastosowania w konkretnej sytuacji, w konkretnej firmie.
Poza tym zawsze można i warto wykorzystać komunikację wewnętrzną :)
Tadeusz W.

Tadeusz W. Trener Wiodący w
zakresie Metodyki
Syndromicznej CRM SA

Temat: Rola lektury w procesie rozwoju przedstawiciela handlowego

Poruszamy się równolegle w kilku modelach organizacji. Często wzajemnie sprzecznych. Stąd każdy z nas ma rację - w ramach realiów, do których się odnosi. Może więc warto nasze uwagi relatywizować do warunków, w jakich mają one zastosowanie?
Ponad wszelką wątpliwość model organizacji pracującej w systemie wyścigu szczurów ma zupełnie inne cele i oczekiwania wobec własnych pracowników, niż model organizacji inteligentnej -zakładany w strategii Euopa2020.
Większość bardziej skomplikowanych zadań realizowana jest jednak w formie projektów. Funkcjonowanie w takich zespołach wymaga kompetencji bardziej uniwersalnych. I samodzielnego czytania (ze zrozumieniem – sztuka znana w Polsce ponoć zaledwie kilkunastu procentom czynnych zawodowo).
Tak czy owak – rozwój kompetencji pracowniczych, w tym najbardziej uniwersalnych, jak czytanie ze zrozumieniem, samodzielność intelektualna, innowacyjność itp. leży w prywatnym interesie każdego, kto myśli o sobie poważnie. Bez względu na to co aktualnie robi, aby zyć...

Temat: Rola lektury w procesie rozwoju przedstawiciela handlowego

Dzień dobry lub wieczór.

Nie można nikogo zmusić do czytania. Wszyscy czytamy z różnych powodów, a nasza motywacja jest równie wieloraka. Dla wielu PH jest to praca którą im się udało akurat zdobyć, a nie jest to świadomy wybór, więc nie można oczekiwać że będą pracować nad sobą. Również uważam że 90% nie czyta nic, a tym bardziej książek o tematyce zarządzania, sprzedaży, organizacji pracy itp. Wydaje mi się że zwyczajnie nie wierzą że to cokolwiek zmieni, również nie wiedzą że nie mają racji. Mają za mało powodów żeby im się udało.

Pozdrawiam.

Następna dyskusja:

Strategia rozwoju firmy - c...




Wyślij zaproszenie do