Magdalena Kowalczyk

Magdalena Kowalczyk Kelnerka/Manager

Temat: Pułapki Kierowania Personelem....

Czasem jedno słowo czy zmiana sposobu zachowania może zmienić nastawienie całego zespołu i zacząć działać na Twoją korzyść!

25 pułapek, które mogą osłabić Twój autorytet

1. Bądź konsekwentny. Jeśli wyznaczasz swoim podwładnym zadanie, egzekwuj jego wykonanie.

2. Jeśli wymagasz od pracowników wysokich standardów pracy, a później ignorujesz ich zaangażowanie albo pokazujesz, że tolerujesz źle wykonaną pracę, to przestajesz być wiarygodny i powodujesz spadek ich motywacji.

3. Informuj pracowników na bieżąco o zmianach w zakresie ich obowiązków.

4. Stracisz autorytet swoich podwładnych, jeśli na początku współpracy nie ustalisz w zespole jasnych zasad.

5. Menedżerowie tracą szacunek podwładnych, gdy sami nie stosują się do własnych zaleceń, czyli robią coś innego, niż mówią.

6. Nie obiecuj pracownikowi awansu, którego nie będziesz mógł zrealizować.

7. Planując ścieżki kariery dla swoich pracowników, zadbaj o to, aby wyznaczyć jasne kryteria i wymagania wobec osób, które awansujesz.

8. Nie obarczaj pracownika winą za niepowodzenie projektu, gdy nawaliły narzędzia.

9. Doceniaj nawet drobne sukcesy swoich podwładnych.

10. Notuj wszystkie sukcesy i porażki pracownika, żeby podczas oceny nie rozliczać go tylko z wyników ostatniego miesiąca.
11. Wysłuchuj wszystkich pracowników, a nie tylko tych, którzy najgłośniej krzyczą.

12. Zła atmosfera jest często przyczyną, dla której pracownicy zmieniają miejsce pracy.

13. Jeśli Twoimi podwładnymi są wybitni specjaliści, nie udawaj mądrzejszego od nich i nie pouczaj ich, jak mają wykonywać swoją pracę.

14. Nie wydawaj pochopnych decyzji, jeśli nie jesteś pewien, czy Twoja wiedza na konkretny temat jest wystarczająca.

15. Pamiętaj, że okazując innym lekceważenie, sam narażasz się na brak szacunku.

16. Nie traktuj pracowników jak dzieci, nawet jeżeli czasem tak się zachowują.

17. Nie blokuj rozwoju pracowników, nawet jeżeli mogą okazać się lepsi od Ciebie.

18. Nie broń swojej pozycji kosztem pracowników.

19. Nie traktuj pracowników tylko jako wyrobników – pozwól im odnosić sukcesy i bądź z nich dumny.

20. Nie będzie cieszył się autorytetem szef, który zmienia swoje poglądy i postanowienia w zależności od tego, jak będzie to dla niego korzystne.

21. Nie przypodobuj się pracownikom w łatwy sposób.

22. Jeżeli chcesz zbudować swoją pozycję na strachu, stosuj zasadę: „dziel i rządź”. Jeżeli zależy Ci na prawdziwym autorytecie unikaj jej…

23. Przejmując zespół po innym menedżerze, szczególną uwagę zwróć na to, jak odnosisz się do zasad, które on wypracował ze swoim zespołem.

24. Nie łam reguł gry, nawet jeżeli nie są po Twojej myśli.

25. Pamiętaj, że w nieoficjalnych okazjach także cały czas jesteś szefem.

Chciałabym poznać waszą opinię na temat przedstawionych pułapek?

konto usunięte

Temat: Pułapki Kierowania Personelem....

Zgadzam się z tymi pryncypiami.

Wcielę się w rolę adwokata diabła.

ad. 9 - chwalenie za najdrobniejsze rzeczy może zacząć być postrzegane jako klepanie po pleckach. Niektórych ludzi może to po jakimś czasie wręcz zniechęcić - zwłaszcza na naszym polskim podwórku. A więc może to być postrzegane jako zbyt "amerykańskie" na nasze warunki.

Czasem poćciwy kij i marchewka działają cuda ;).

ad. 23 - wyobraź sobie, że przychodzisz jako nowy manager do firmy. Myślę, że to dobra rzecz poruszać się w pewnych zwyczajach, aczkolwiek z umiarem, bo w skrajnej postaci zacznie to wyglądać jak taniec na polu minowym.

Inna sprawa, że jak zaczynasz z kimś "związek" nie pytasz, nie działasz w oparciu o to jak to robił "ex" Twojej partnerki (Twojego partnera) - z jakiegoś powodu tego "ex" już nie ma, jesteś Ty.

Pozdrawiam!

Temat: Pułapki Kierowania Personelem....

Add 23. zwykle jednak podwładni spodziewają się, że przyjdzie nowa miotła i będzie zamiatać, tego nawet oczekują.
Kurczowe trzymanie się reguł wypracowanych przez poprzednika może też zostać odczytane jako tchórzostwo, brak kręgosłupa, brak wyobraźni i niezdecydowanie nowego przełożonego.
Nie zawsze podwładni prawidłowo odczytują dobre intencje zwierzchnika.
Add. 24 nie ma reguł które nie są po twojej myśli.
To zwierzchnik ustala reguły i raczej nie powinien ustalać takich które nie są po jego myśli :/Robert Radoń edytował(a) ten post dnia 07.01.09 o godzinie 23:54
Mariusz P.

Mariusz P. inżynier mechanik z
doświadczeniem w
branżach Oil & Gas,
...

Temat: Pułapki Kierowania Personelem....

Ad. 4 i 5 Menedżer może traktować (znam takie przykłady) podanie jasnych zasad funkcjonowania zespołu jako ograniczenie, które związuje mu ręce.
Racja, niezależnie od faktów, ma być po stronie szefa. Winny może być tylko pracownik, nie on ani inny menedżer.

Podoba mi się określenie mojego kolegi: "uważaj, gość rusza bramką"

Ad. 8 Skoro menedżer nie potrafi zapewnić narzędzi, to się do tego nie przyzna. Wina za brak właściwych narzędzi spada na pracownika. Sam słyszałem : "za mało się postarałeś"

13. Spotkałem słownie dwóch menedżerów, którzy byli w stanie zaakceptować tę zasadę. U pozostałej większości wzmianka o niej powoduje atak furii.
Przyczyna jest czysto psychologoczna: ta zasada dotkliwie godzi w ego szefa. Jeżeli do tego szef jest narcyzem, to ma obsesyjną potrzebę ciągłego udowadniania sobie, że jest najmądrzejszy.

Ad 17 i 18 bardzo honorowe, ale niestety nieżyciowe. Jak przełożony ma wybór: "albo ja, albo oni", wybierze najczęściej "ja".

Ad. 20 i 24 Podobnie jak 4 i 5

Ad. 22 Zasada dziel i rządź pozwala w pełni odczuć władzę więc wspaniale syci wybujałe ego. Nie do wytępienia tak długo, jak ludzie kierują się ego a wychowanie nastawione jest na wyhodowanie wybujałego ego w nowych pokoleniach. U podłoża konsumpcjonizmu leży potrzeba zaspokajania wciąż nienasyconego ego a nasza cywilizacja konsumpcją stoi.

Ogólnie bardzo podobają mi się te zasady, niestety to raczej kategoria pobożnych życzeń. Takie zasdy tworzą uciskani przez szefów a nie szefowie będący beneficjentami status qou. Jak zawsze, ten kto ma dobrze, chce to utrwalić i usuwa zagrożenia, ci którzy cierpią, chcą rewolucji...
Kamila Sicińska

Kamila Sicińska Najgorszy sort
Polaka

Temat: Pułapki Kierowania Personelem....

ad 3. to nie jest jakaś tam pułapka. To jest obowiązek - i w dodatku pracownika nie INFORMUJE się ale nowy zakres obowiązków pracownik powinien ZAAKCEPTOWAĆ.
Dobrym zwyczajem jest posiadanie opisów stanowisk pracy, zawierających zakres obowiązków, w formie dokumentu pisanego. Nie ma w tym momencie wątpliwości, ani dla pracodawcy ani dla pracownika.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Pułapki Kierowania Personelem....

Ad. 16 - wszystko zależy od tego co dla kogo znaczy "jak dzieci".
Ja zawsze traktuję jak dzieci. Jak własne dzieci.
Kamila Sicińska

Kamila Sicińska Najgorszy sort
Polaka

Temat: Pułapki Kierowania Personelem....

Za stara jestem na Twoje dziecko ... ale nie szukasz czasem pracowników :-)))?
Jan D.

Jan D. nie wszystko na raz
- mam ochotę na
zmiany

Temat: Pułapki Kierowania Personelem....

ad. 24 nie dla mnie

np. jeżeli zasada lizać przedziałek prezia na d... to ja po prostu mówię Q.. itp. rzucam wszystko i wychodzę z takiej bajki. Zawsze jestem partnerem, a nie dzieciakiem i tak traktuje swoich przełożonych i podwładnych.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Pułapki Kierowania Personelem....

Kamila Sicińska:
Za stara jestem na Twoje dziecko ... ale nie szukasz czasem pracowników :-)))?
:):) Jeszcze nie, ale nigdy nie wiadomo :):)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Pułapki Kierowania Personelem....

Jan D.:
ad. 24 nie dla mnie

np. jeżeli zasada lizać przedziałek prezia na d... to ja po prostu mówię Q.. itp. rzucam wszystko i wychodzę z takiej bajki. Zawsze jestem partnerem, a nie dzieciakiem i tak traktuje swoich przełożonych i podwładnych.
MOje dzieci są równoprawnymi partnerami :) Więc to wszystko kwestia definicji.
Mariusz P.

Mariusz P. inżynier mechanik z
doświadczeniem w
branżach Oil & Gas,
...

Temat: Pułapki Kierowania Personelem....

Jan D.:
ad. 24 nie dla mnie

np. jeżeli zasada lizać przedziałek prezia na d... to ja po prostu mówię Q.. itp. rzucam wszystko i wychodzę z takiej bajki. Zawsze jestem partnerem, a nie dzieciakiem i tak traktuje swoich przełożonych i podwładnych.

Kłopot w tym, że przełożeni często nie chcą traktować podwaładnych po partnersku. Partnerstwo zobowiązuje i ogranicza ich decyzyjność. Mogliby odczuć efekty swoich złych decyzji a na to się nie zgodzą.
Deklaracje partnerstwa to jeszcze nie partnerstwo. Najczęściej wiele się mówi o etyce i partnerstwi - na słowach się kończy.

Ja też wymagam partnerskiego traktowania. Najczęściej prowadzi to do zadrażnień. Od pracowników oczekuje się świadomości miejsca w szeregu. Pracownik nie może niczego oczekiwać od przełożonego. Ma być posłuszny a nie myślący. Każde wyrażone jasno oczekiwanie wobec szefa, które stawia go w sytuacji niekomfortowej, traktowane jest jak atak na jego ego. Nie ma nic bardziej mściwego w ludzkim świecie niż urażone ludzkie ego.



Wyślij zaproszenie do