Magdalena Kowalczyk Kelnerka/Manager
Temat: Pułapki Kierowania Personelem....
Czasem jedno słowo czy zmiana sposobu zachowania może zmienić nastawienie całego zespołu i zacząć działać na Twoją korzyść!25 pułapek, które mogą osłabić Twój autorytet
1. Bądź konsekwentny. Jeśli wyznaczasz swoim podwładnym zadanie, egzekwuj jego wykonanie.
2. Jeśli wymagasz od pracowników wysokich standardów pracy, a później ignorujesz ich zaangażowanie albo pokazujesz, że tolerujesz źle wykonaną pracę, to przestajesz być wiarygodny i powodujesz spadek ich motywacji.
3. Informuj pracowników na bieżąco o zmianach w zakresie ich obowiązków.
4. Stracisz autorytet swoich podwładnych, jeśli na początku współpracy nie ustalisz w zespole jasnych zasad.
5. Menedżerowie tracą szacunek podwładnych, gdy sami nie stosują się do własnych zaleceń, czyli robią coś innego, niż mówią.
6. Nie obiecuj pracownikowi awansu, którego nie będziesz mógł zrealizować.
7. Planując ścieżki kariery dla swoich pracowników, zadbaj o to, aby wyznaczyć jasne kryteria i wymagania wobec osób, które awansujesz.
8. Nie obarczaj pracownika winą za niepowodzenie projektu, gdy nawaliły narzędzia.
9. Doceniaj nawet drobne sukcesy swoich podwładnych.
10. Notuj wszystkie sukcesy i porażki pracownika, żeby podczas oceny nie rozliczać go tylko z wyników ostatniego miesiąca.
11. Wysłuchuj wszystkich pracowników, a nie tylko tych, którzy najgłośniej krzyczą.
12. Zła atmosfera jest często przyczyną, dla której pracownicy zmieniają miejsce pracy.
13. Jeśli Twoimi podwładnymi są wybitni specjaliści, nie udawaj mądrzejszego od nich i nie pouczaj ich, jak mają wykonywać swoją pracę.
14. Nie wydawaj pochopnych decyzji, jeśli nie jesteś pewien, czy Twoja wiedza na konkretny temat jest wystarczająca.
15. Pamiętaj, że okazując innym lekceważenie, sam narażasz się na brak szacunku.
16. Nie traktuj pracowników jak dzieci, nawet jeżeli czasem tak się zachowują.
17. Nie blokuj rozwoju pracowników, nawet jeżeli mogą okazać się lepsi od Ciebie.
18. Nie broń swojej pozycji kosztem pracowników.
19. Nie traktuj pracowników tylko jako wyrobników – pozwól im odnosić sukcesy i bądź z nich dumny.
20. Nie będzie cieszył się autorytetem szef, który zmienia swoje poglądy i postanowienia w zależności od tego, jak będzie to dla niego korzystne.
21. Nie przypodobuj się pracownikom w łatwy sposób.
22. Jeżeli chcesz zbudować swoją pozycję na strachu, stosuj zasadę: „dziel i rządź”. Jeżeli zależy Ci na prawdziwym autorytecie unikaj jej…
23. Przejmując zespół po innym menedżerze, szczególną uwagę zwróć na to, jak odnosisz się do zasad, które on wypracował ze swoim zespołem.
24. Nie łam reguł gry, nawet jeżeli nie są po Twojej myśli.
25. Pamiętaj, że w nieoficjalnych okazjach także cały czas jesteś szefem.
Chciałabym poznać waszą opinię na temat przedstawionych pułapek?