Monika Bidermann

Monika Bidermann Pełnomocnik
Dyrektora ds.
rozwoju usług
finansowych

Temat: program naprawczy

..Monika Bidermann edytował(a) ten post dnia 27.07.09 o godzinie 21:08

konto usunięte

Temat: program naprawczy

Monika Bidermann:
Witam,
mam pytanie,
czy koordynator sprzedaży powinien wymagać opracowania programu naprawczego od jednostki, która (delikatnie mówiąc) nie radzi sobie ze sprzedażą, czy to raczej On sam powinien być inicjatorem i przedsatwić plan działań zwiększających sprzedaż?

Jestem ciekawa Waszego zdania...
a jaka jest jego relacja w strukturze względem tej "jednostki" ?

konto usunięte

Temat: program naprawczy

.Andrzej D. edytował(a) ten post dnia 16.06.10 o godzinie 21:14

konto usunięte

Temat: program naprawczy

A ja uważam, że to jednostka powinna opracować plan naprawczy. Koordynator powinien go ewentualnie uzupełnić, zmodyfikować i zatwierdzić.

Temat: program naprawczy

A to zależy:
1. Czy zostały zdefiniowane popełnione błędy, ale bez wycieczek personalnych?
2. Jakie wsparcie organizacji będzie zaaplikowane jednostce? (szkolenia, coaching zew, trening zew)
3. Czy jednostka ma zdefiniowane obszary rozwojowe?
4. Czy przeprowadzono wywiad wśród klientów?
5. Marketingowy budżet naprawczy? ( co???? zwariowałeś?? w kryzysie??? :-))) )

Pozdrawiam
Przemo
...i nikt kłopotów wcześniej nie widział...normalnie cuda...

A skoro jednostka ma kłopoty...to plan naprawczy wspólnie z koordynatorem...skoro był na wakacjach, to musi wrócić i zgasić pożar:-)Przemysław Wojtasik edytował(a) ten post dnia 02.06.09 o godzinie 21:22
Piotr Stachowiak

Piotr Stachowiak Sales Director, MT
Member | Hilti
Poland

Temat: program naprawczy

Moja ulubiona odpowiedź...
Zależy ;-)

Natomiast jeżeli już wchodzimy na ten poziom abstrakcji i generalizowania - ja jestem zwolennikiem zarówno wspólnego ustalania celów, jak i wspólnego ustalania ewentualnych planów naprawczych.

Korzyści jest wiele, ale jedna podstawowa. Opracowany wspólnie plan ma większy... ownership u pracownika (nie wiem jak to po polsku napisać sensownie). Zyskujemy więc coś tak cennego jak motywację. Poza tym eksploracja danych tematów wraz z pracownikiem przynosi lepsze efekty - mamy bowiem dwie różne płaszczyzny, często wzajemnie się uzupełniające.

Generalnie polecam metodykę SL II Kenetha Blancharda. Daje bardzo proste i elastyczne narzędzia do takiej właśnie pracy z ludźmi.

Z tym, że to tylko moje zdanie, jeżeli ktoś ma inne... pewnie się na wzajem nie przekonamy - to konflikt wartości. Tak samo bezsensowny jak kłócenie się o to, czy aborcja jest zła, czy dobra...

pzdr
PS
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: program naprawczy

Jeżeli koorodynator sprzedaży jest przełożonym owej jednostki to podczas rozmówy powinni współnie ustalic zakres i termin takiego planu naprawczego. Wcześniej każdy z nich powinien zrobić swój. Koordynator po to by miał jesność jakiej zmiany oczekuje i jakich efektów od owej jednostki. Jednostka po to by ja zaangazować i aby wzieła odpowiedzialność za swoja pracę i przyszłość.
Spotkanie to dopasowanie planu do możliwości, oczekiwań plus ustalenie zasad konkroli i terminów.
Swoja drogą nie można było nazwać inaczej niż "jednostka"?

Miłego

konto usunięte

Temat: program naprawczy

Artur Kucharski:
Swoja drogą nie można było nazwać inaczej niż "jednostka"?
Aaaaa... to chodzi o człowieka..... :(
a ja myśłałem, ze o strukturalną jednostkę sprzedażową.... taki wieloosobowy bezosobowy twór...

konto usunięte

Temat: program naprawczy

Monika Bidermann:
Witam,
mam pytanie,
czy koordynator sprzedaży powinien wymagać opracowania programu naprawczego od jednostki, która (delikatnie mówiąc) nie radzi sobie ze sprzedażą, czy to raczej On sam powinien być inicjatorem i przedsatwić plan działań zwiększających sprzedaż?

Jestem ciekawa Waszego zdania...

Ja wychodzę z założenia, że nikt nie jest w stanie lepiej naprawić błędu niż jego emitent :-) oczywiście we współpracy z przełożonym (w tym wypadku)... nie jest sztuką zaprogramować komuś działania korekcyjne, sztuką jest osiągnąć z nich określony efekt. I mimo, że przełożony ma większe doświadczenie (choć wcale tak nie musi być ;-)) to niekoniecznie musi lepiej wiedzieć skąd biorą się problemy...

konto usunięte

Temat: program naprawczy

Artur Kucharski:
Jeżeli koorodynator sprzedaży jest przełożonym owej jednostki to podczas rozmówy powinni współnie ustalic zakres i termin takiego planu naprawczego. Wcześniej każdy z nich powinien zrobić swój. Koordynator po to by miał jesność jakiej zmiany oczekuje i jakich efektów od owej jednostki. Jednostka po to by ja zaangazować i aby wzieła odpowiedzialność za swoja pracę i przyszłość.
Spotkanie to dopasowanie planu do możliwości, oczekiwań plus ustalenie zasad konkroli i terminów.
Swoja drogą nie można było nazwać inaczej niż "jednostka"?

Miłego


popieram

AMEN :)



Wyślij zaproszenie do