Katarzyna Wilczyńska PROFESJONALNY HR
Temat: Premiowanie za pozyskanie zlecenia.... dla pracowników...
Witajcie, pomóżcie rozgryźć taki przypadek:SYTUACJA
- firma oferuje oprogramowanie
- aktualnie przeżywa spore trudności w sprzedaży nowych rozwiązań
- prawie 100% przychodów to realizacja nowych elementów w oprogramowaniu dla naszych stałych klientów
- dział handlowy nie sprzedaje do starych klientów- i nie ma opcji, by to robił
- w znacznej większości (95%..?) są to zlecenia, które automatycznie przysyłają nam klienci- realizowane w ramach wykupionych już abonamentów lub jako "zamówienie extra poza abonamentem" wynikające z pomysłu klienta na to "co chciałby mieć w oprogramowaniu"
- 5% to zamówienia, które są wynikiem tego, że któryś z programistów zaproponuje rozwiązanie, którego klient nie ma, a ten podłapuje pomysł
- klienci zamawiają różną ilosc godzin- np Klient A co miesiąc między 200 a 250h, Klient B zamawia 2-3 h w roku a Klient C np. 10 godzin w maju i 80 w lipcu
POMYSŁ
- wprowadzenie rozwiązania, które premiuje osobę, która pozyska zlecenie od klienta
TRUDNOŚCI
- zagrożenie, że programiści będą się umawiać z klientem, żeby zamówienia będące INWENCJĄ KLIENTA przypisywać ich dzialaniom, jako ich propozycje dla klineta np. w zamian za lepsza/szybsza obsługę-- > w myśl tego, że dostaniesz dokładnie to, za co płacisz.
Proszę nie piszcie o zaufaniu- nie takie rzeczy moje oczy widziały, kreatywnosc chlopakow w pewnych kwestiach nie zna granic..
PYTANIE
Czy u kogos z Was działa tego typu rozwiązania dla osób nie z działu handlowego?
Jakie jeszcze niesie zagrożenia?
Jak dobrze rozwiązać tą sytuacje?
CEL
Zmotywowanie osób z IT do bardziej biznesowego podejścia i porozmawiania z klientem nt mozliwych do wykonania u niego modyfikacji oprogramowania (to nie zadne "wciskanie", klient po prostu nie orientuje się jakie opcje "drzemią" w programie)
---------------
Oczywiście nie bedzie to jedyny sposób premiowania, a jeden z jego rodzajówKatarzyna Wilczyńska edytował(a) ten post dnia 28.06.12 o godzinie 23:29