Monika Bidermann

Monika Bidermann Pełnomocnik
Dyrektora ds.
rozwoju usług
finansowych

Temat: plan sprzedaż

Witam,
mam mały problem w pracy... jestem ciekawa Waszego zdania

czy w przypadku wprowadzania sprzedaży pewnej usługi w kilku oodziałach w formie pilotażu powinno wprowadzać sie jednocześnie plan sprzedazy???

konto usunięte

Temat: plan sprzedaż

Monika Bidermann:
Witam,
mam mały problem w pracy... jestem ciekawa Waszego zdania

czy w przypadku wprowadzania sprzedaży pewnej usługi w kilku oodziałach w formie pilotażu powinno wprowadzać sie jednocześnie plan sprzedazy???

Powinno się na pewno dostarczyć narzędzia wspomagające sprzedaż... a co do planu, jeśli to usługa pilotażowa i swego rodzaju test.... moim skromnym zdaniem może się obejść bez planu sprzedaży... nie mniej jednak za osiągnięcie pewnego pułapu (lub etapów) można dodatkowo premiować pracowników SM/PH i będą mieli odpowiednią motywację do dalszego działania.
Monika Bidermann

Monika Bidermann Pełnomocnik
Dyrektora ds.
rozwoju usług
finansowych

Temat: plan sprzedaż

jestem podobnego zdania:)
ale cieżko jest mi przekonać kierownictwo. które upiera sie i chce wprowadzać plan w momencie uruchomienia sprzedaży... nie myśląc wcale o narzędziach wspierających sprzedaż

konto usunięte

Temat: plan sprzedaż

Monika Bidermann:
Witam,
mam mały problem w pracy... jestem ciekawa Waszego zdania

czy w przypadku wprowadzania sprzedaży pewnej usługi w kilku oodziałach w formie pilotażu powinno wprowadzać sie jednocześnie plan sprzedazy???
Plan? zdecydowanie tak.
Pilotaż ma na celu zbadanie celowości wprowadzania tej usługi. Jełśi byłaby wprowadzona - funkcjonowałaby w sprzedaży tak, jak inne produkty. W zwiazku z tym warunki sprzedaży pilotażowej powinny być maksymalnie zbliżone do warunków realnej sprzedaży - w tym warunki sprzedaży po stronie sprzedawców - m.in. motywacja, zasady rozliczania itd... Oczywiscie to zbliżenie dotyczy też analogicznego poziomu wsparcia (szeroko rozumianego).
Monika Bidermann

Monika Bidermann Pełnomocnik
Dyrektora ds.
rozwoju usług
finansowych

Temat: plan sprzedaż

nie do końca się z Tobą zgadzam, Piotrze
pilotaż ma na celu (tak jak pisałeś) odpiedzieć czy słusznym jest wprowadzanie tejże usługi na wskazanym terenie
pilotaż powinnien być zbliżony do realnej sprzedazy w przypadku motywacji, marketingu itp - zgadzam sie

zamiast palnów sprzedażowych powinna pojawić sie może prognoza, czyli wynik jaki produktodawca zamierza osiągnąć

wydaje mi sie, że plan powinien być wprowadzony w kolejnych etapach pilotazu, kiedy wiadomym jest czy sam fakt rozpoczecia sprzedaży usłufi własnie w tym miejscu był trafną decyzją

konto usunięte

Temat: plan sprzedaż

Monika Bidermann:
nie do końca się z Tobą zgadzam, Piotrze
pilotaż ma na celu (tak jak pisałeś) odpiedzieć czy słusznym jest wprowadzanie tejże usługi na wskazanym terenie
pilotaż powinnien być zbliżony do realnej sprzedazy w przypadku motywacji, marketingu itp - zgadzam sie

zamiast palnów sprzedażowych powinna pojawić sie może prognoza, czyli wynik jaki produktodawca zamierza osiągnąć

wydaje mi sie, że plan powinien być wprowadzony w kolejnych etapach pilotazu, kiedy wiadomym jest czy sam fakt rozpoczecia sprzedaży usłufi własnie w tym miejscu był trafną decyzją
wiem, ze chcesz potwierdzenia swojego stanowiska, jednak jednym z warunków otoczenia samej sprzedaży jest np. motywacja sprzedawców. Dość trudno nią sterować nie mając wskaźników i wymiernych narzędzi. Sprzedawcy muszą mieć takie same warunki psychiczne sprzedaży nowej usługi jak i starych. Wtedy będzie to mierzalne i porównywalne. Jeśli nie będą "dociśnięci" planem jak dla pozostałych produktów, to "położą" sprzedaż (bo nie muszą się starać) i będzie zero efektów do analizy (będą niemiarodajne).
Monika Bidermann

Monika Bidermann Pełnomocnik
Dyrektora ds.
rozwoju usług
finansowych

Temat: plan sprzedaż

zgodze sie z tym co napisales, lecz moja sytuacja jest dosc nietypowa....
produktodawca skupia sie na wartosciowym wymiarze planu nie przyjmując do wiadomosci ze pod pojeciem plan rozumiane są również wszelkie działanai spierające ta sprzedaż

nie mam narzedzi ta sprzedaż wspierajacych a mam okreslic plan sprzedaży na 7 miesiecy, przy czym do konca nie wiem ile uda mi sie wdrożyc nowych placowek (bo nie jest to ode mnie uzaleznione)... stad moj dylemat

konto usunięte

Temat: plan sprzedaż

Monika Bidermann:
zgodze sie z tym co napisales, lecz moja sytuacja jest dosc nietypowa....
produktodawca skupia sie na wartosciowym wymiarze planu nie przyjmując do wiadomosci ze pod pojeciem plan rozumiane są również wszelkie działanai spierające ta sprzedaż

nie mam narzedzi ta sprzedaż wspierajacych a mam okreslic plan sprzedaży na 7 miesiecy, przy czym do konca nie wiem ile uda mi sie wdrożyc nowych placowek (bo nie jest to ode mnie uzaleznione)... stad moj dylemat
zatem należy akceptowac plan warunkowo - jeśli dostaniesz analogiczne wsparcie jak przy innych produktach. Jeśli nie masz ani danych dot. liczby placówek, ani wsparcia sprzdaży, to rzeczywiście możesz formalnie przeazac info zwrotne, ze brak danych do określenia miarodajnego planu i nie możesz brać odpowiedzialnosci za wyniki sprzedaży.
Monika Bidermann

Monika Bidermann Pełnomocnik
Dyrektora ds.
rozwoju usług
finansowych

Temat: plan sprzedaż

mam nadzieję, że uda mi się przekonać kierownictwo
dzięki za Wasze opinie

konto usunięte

Temat: plan sprzedaż

PIOTR ,.:
Monika Bidermann:
nie do końca się z Tobą zgadzam, Piotrze
pilotaż ma na celu (tak jak pisałeś) odpiedzieć czy słusznym jest wprowadzanie tejże usługi na wskazanym terenie
pilotaż powinnien być zbliżony do realnej sprzedazy w przypadku motywacji, marketingu itp - zgadzam sie

zamiast palnów sprzedażowych powinna pojawić sie może prognoza, czyli wynik jaki produktodawca zamierza osiągnąć

wydaje mi sie, że plan powinien być wprowadzony w kolejnych etapach pilotazu, kiedy wiadomym jest czy sam fakt rozpoczecia sprzedaży usłufi własnie w tym miejscu był trafną decyzją
wiem, ze chcesz potwierdzenia swojego stanowiska, jednak jednym z warunków otoczenia samej sprzedaży jest np. motywacja sprzedawców. Dość trudno nią sterować nie mając wskaźników i wymiernych narzędzi. Sprzedawcy muszą mieć takie same warunki psychiczne sprzedaży nowej usługi jak i starych. Wtedy będzie to mierzalne i porównywalne. Jeśli nie będą "dociśnięci" planem jak dla pozostałych produktów, to "położą" sprzedaż (bo nie muszą się starać) i będzie zero efektów do analizy (będą niemiarodajne).


świeta prawda.:)
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: plan sprzedaż

Pilotaż usługi wprowadza się po to aby sprawdzić jak zareaguje rynek. Skoro ma zareagować to musi byc promowany przez handlowców. Jeżeli będzie promowany na równi z innymi to wówczas wynik będzie bardziej realny.
Brak planu sprawi, że handlowiec zajmie się tym produktem na którym ma plany sprzedażowe. Wówczas pilotaż stanie sie ułudą.

Wniosek:
Pilotaż nie oznacza markowania działań. Plan wprowadzenia produktu oraz założenia związane z jej sprzedażą są konieczne. Bez miarodajnych wyników pilotaż jest stratą pieniędzy. Bez założeń sprzedażowych nie ma pilotażu.

Miłego
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: plan sprzedaż

PIOTR ,.:
Piotrek teraz zobaczyłem, że pisałes dokładnie w tym samym duchu. Plagiat był niezamierzony.

Miłego

konto usunięte

Temat: plan sprzedaż

Artur Kucharski:
PIOTR ,.:
Piotrek teraz zobaczyłem, że pisałes dokładnie w tym samym duchu. Plagiat był niezamierzony.

Miłego
wybaczę.:)
co mi tam..:)
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: plan sprzedaż

PIOTR ,.:
Artur Kucharski:
PIOTR ,.:
Piotrek teraz zobaczyłem, że pisałes dokładnie w tym samym duchu. Plagiat był niezamierzony.

Miłego
wybaczę.:)
co mi tam..:)
Wielkie serce:)
Michał Regulski

Michał Regulski Konsultant i
menedżer

Temat: plan sprzedaż

Wprowadzenie nowego produktu/usługi na rynek wiąże się z całym biznes-planem (projektem wdrożeniowo – produkcyjno - sprzedażowym). A co za tym idzie konieczna jest analiza finansowa – czy wprowadzenie danego produktu/usługi na dany rynek ma w ogóle uzasadnienie ekonomiczne. Oczywiście możemy też kierować się innymi celami np. nowoczesny produkt lub usługa ma poprawić nasz wizerunek lub wyprzeć konkurencję z danego rynku.
Tak czy inaczej jeśli sprzedaż pilotażowa nie osiągnie odpowiedniego poziomu to kierownictwo może podjąć decyzję o wstrzymaniu dalszego wdrożenia na całym rynku. Idąc dalej tym tropem, skoro osoba odpowiedzialna za ten temat wie, że musi osiągnąć dany cel, powinna o tym poinformować handlowców. Oczywiście cel ten powinien uwzględniać czy jest odpowiednie wsparcie marketingowe i system motywacyjny.
Grzegorz M.

Grzegorz M. Prawdziwą
satysfakcję dają
tylko trudne
wyzwania.....

Temat: plan sprzedaż

Plan sprzedaży - moim zdaniem jest potrzebny, ALE......
O ile dobrze zrozumiałem kontekst Twojego pytania, to raczej chodzi o to, czy rozliczać sprzedawców na podstawie tego planu... Tu faktycznie bym się zastanowił. Na etapie wdrożenia, raczej sprowadziłbym różne metody, techniki i kanały sprzedaży, zatem nie rozliczałbym ludzi z wielkości sprzedaży, ale z realizacji założonych działań sprzedażowych. To da moim zdaniem lepszy obraz pozycji produktu na rynku i tego jak go sprzedawać, jak ustalić plany do bonusów itd.

Następna dyskusja:

Biznes plan




Wyślij zaproszenie do