Ewelina Giers (Prus)

Ewelina Giers (Prus) Specjalista ds.
obsługi klienta,
logistyki,
marketingu, s...

Temat: OBSŁUGA BEZPOŚREDNIA A Płeć

Witam,

Chciałabym podjąć rozmowę na temat Obsługi bezpośredniej -uściślając- jej efektom ze względu na Płeć.
1) Komu ufamy bardziej (kobiecie czy mężczyźnie)?
2) W jakich zawodach preferujemy obsługę kobiety a w jakich mężczyznę?

Opierając się o:
A. fryzjera/fryzjerkę
B. agent/agentka ubezpieczeniowy/a,
C. urzędnik/urzędniczka
D. konsultant/konsultantka turystyki
E. policjant/policjantka
F. sprzedawca/sprzedawczyni
G. inne (wasze propozycje)

Nie ukrywam że najbardziej zależy mi na Waszych opiniach z pkt.D
Jednak chciałabym poznać wszystkie opinie z szerszym wyjaśnieniem powodu wyboru.

Myślę że zapowiada się ciekawa dyskusja...
Temat dotyczy wyboru intuicyjnego przy pierwszym kontakcie, tzw.pierwsze wrażenieEwelina Małgorzata Prus edytował(a) ten post dnia 15.10.09 o godzinie 21:12
Michał L.

Michał L. Przedstawiciel
handlowy/Konsultant

Temat: OBSŁUGA BEZPOŚREDNIA A Płeć

No coż podobno nie ma dyskryminacji...
Ale faktem jest że w zawodach technicznych wolimy mężczyzn.
Jako fryzier tez podobno lepszy meżczyzna... co do punktu D to myśle że lekka przewaga na korzyść kobiety...wakacje odpoczynek...
Ale liczy się profesionalizm....
Ewelina Giers (Prus)

Ewelina Giers (Prus) Specjalista ds.
obsługi klienta,
logistyki,
marketingu, s...

Temat: OBSŁUGA BEZPOŚREDNIA A Płeć

Michał Lis:
No coż podobno nie ma dyskryminacji...
Ale faktem jest że w zawodach technicznych wolimy mężczyzn.
Jako fryzier tez podobno lepszy meżczyzna... co do punktu D to myśle że lekka przewaga na korzyść kobiety...wakacje odpoczynek...
Ale liczy się profesionalizm....


Mała korekta, przy pierwszym wrażeniu nie wiemy nic o profesjonalizmie... :)
Michał L.

Michał L. Przedstawiciel
handlowy/Konsultant

Temat: OBSŁUGA BEZPOŚREDNIA A Płeć

No jeżeli chodzi o wrażnia wzrokowe...to już chyba wybór jest prosty... ;)
Ewelina Giers (Prus)

Ewelina Giers (Prus) Specjalista ds.
obsługi klienta,
logistyki,
marketingu, s...

Temat: OBSŁUGA BEZPOŚREDNIA A Płeć

Michał Lis:
No jeżeli chodzi o wrażnia wzrokowe...to już chyba wybór jest prosty... ;)

No chyba nie bardzo... :)
Sęk w tym , że wydaje mi się że nasza ocena czesto opiewa o efekt halo, tworząc zaufanie do kobiety lub mężczyzny w konkretnych sprawach. Jaki idziemy coś załatwić to wolimy rozmawiać z...
No wlasnie co załatwić i u kogo??
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: OBSŁUGA BEZPOŚREDNIA A Płeć

Ewelina Małgorzata Prus:
przy pierwszym wrażeniu nie wiemy nic o profesjonalizmie... :)
chocby dlatego nie nalezy formulowac opinii na podstawie pierwszego wrazenia.
Ewelina Giers (Prus)

Ewelina Giers (Prus) Specjalista ds.
obsługi klienta,
logistyki,
marketingu, s...

Temat: OBSŁUGA BEZPOŚREDNIA A Płeć

Stanisław Kowalik:
Ewelina Małgorzata Prus:
przy pierwszym wrażeniu nie wiemy nic o profesjonalizmie... :)
chocby dlatego nie nalezy formulowac opinii na podstawie pierwszego wrazenia.


A to się zgadza... ale.. jednak dokonujemy wyboru "intuicyjnego"

Temat: OBSŁUGA BEZPOŚREDNIA A Płeć

Dla mnie płeć nie ma to znaczenia, przynajmniej w tych zawodach, które Ewelino podałaś.
Gdyby się uprzeć, to w zawodach związanych z estetyką, kosmetykami i urodą - kobietom, a w zawodach bardziej technicznych mężczyznom, jak wspomniał Michał.

Moje zaufanie wzbudza nie płeć, ale dwie inne rzeczy:
- wiek, bardziej ufam starszym ludziom niż 20-latkom
- ubiór, pewna harmonia wizerunku zewnętrznego z tym co robi taka osoba

Może to niesprawiedliwe, ale intuicyjnie bardziej ufam ludziom dobrze ubranym.
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: OBSŁUGA BEZPOŚREDNIA A Płeć

Ewelina Małgorzata Prus:
A to się zgadza... ale.. jednak dokonujemy wyboru "intuicyjnego"
rozmowa miala dotyczyc efektow obslugi bezposredniej ze wgledu na plec. efekt, czyli niejako transakcja, raczej nie jest wynikiem polegania li tylko na pierwszym wrazeniu, a decydujace sa kompetencje osoby, z ktora prowadzimy "deal".

tak przynajmniej jest w moim wypadku ;)

Temat: OBSŁUGA BEZPOŚREDNIA A Płeć

Jedni będą pisać, że nie oceniają po pierwszym wrażeniu, inni, że płeć nie ma znaczenia, tylko profesjonalizm. Jakże poprawnie politycznie i jakże nieświadomie procesów, które zachodzą w naszych mózgach.

Twój czas na zrobienie dobrego wrażenia jest mniejszy niż ten potrzebny na przeczytanie tego zdania. I jeśli druga osoba uważa, że się nie znasz, bo jesteś kobietą/mężczyzną, to zmiana tego przeświadczenia może być trudna.

A zamiast gdybać lepiej poczytać o psychologii społecznej. Ankieta w takim przypadku właściwie nie ma szans na dostarczenie prawdziwych i rzetelnych informacji. Lepiej przyjrzeć się wynikom długoletniej pracy i eksperymentów.Michał Ksiądzyna edytował(a) ten post dnia 16.10.09 o godzinie 09:03
Ewelina Giers (Prus)

Ewelina Giers (Prus) Specjalista ds.
obsługi klienta,
logistyki,
marketingu, s...

Temat: OBSŁUGA BEZPOŚREDNIA A Płeć

Stanisław Kowalik:
Ewelina Małgorzata Prus:
A to się zgadza... ale.. jednak dokonujemy wyboru "intuicyjnego"
rozmowa miala dotyczyc efektow obslugi bezposredniej ze wgledu na plec. efekt, czyli niejako transakcja, raczej nie jest wynikiem polegania li tylko na pierwszym wrazeniu, a decydujace sa kompetencje osoby, z ktora prowadzimy "deal".

tak przynajmniej jest w moim wypadku ;)

Tak, zgadza się, ale jesli do kogos podejdzie wiecej osob (ze wzgledu na płeć) jego efekty mgą być większe, czyz nie tak?
Ewelina Giers (Prus)

Ewelina Giers (Prus) Specjalista ds.
obsługi klienta,
logistyki,
marketingu, s...

Temat: OBSŁUGA BEZPOŚREDNIA A Płeć

Michał Ksiądzyna:
Jedni będą pisać, że nie oceniają po pierwszym wrażeniu, inni, że płeć nie ma znaczenia, tylko profesjonalizm. Jakże poprawnie politycznie i jakże nieświadomie procesów, które zachodzą w naszych mózgach.

Twój czas na zrobienie dobrego wrażenia jest mniejszy niż ten potrzebny na przeczytanie tego zdania. I jeśli druga osoba uważa, że się nie znasz, bo jesteś kobietą/mężczyzną, to zmiana tego przeświadczenia może być trudna.

A zamiast gdybać lepiej poczytać o psychologii społecznej. Ankieta w takim przypadku właściwie nie ma szans na dostarczenie prawdziwych i rzetelnych informacji. Lepiej przyjrzeć się wynikom długoletniej pracy i eksperymentów.Michał Ksiądzyna edytował(a) ten post dnia 16.10.09 o godzinie 09:03


Dzięki za sugestie.... właście wie to masz racje...

Temat: OBSŁUGA BEZPOŚREDNIA A Płeć

Czytałam, że zostały przeprowadzone badania i okazało się, że jeśli chodzi o sprawy finansowe - to klienci (i kobiety i mężczyźni) ufają bardziej mężczyznom...
A jeśli już kobietom, to raczej tym z delikatnym makijażem i w okularach.

A poza tym to liczy się profesjonalizm ;)
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: OBSŁUGA BEZPOŚREDNIA A Płeć

Michał Ksiądzyna:
jeśli druga osoba uważa, że się nie znasz, bo jesteś kobietą/mężczyzną, to zmiana tego przeświadczenia może być trudna.
"trudna" nie jest tozsama z "niemozliwa"
Beata Arendarska

Beata Arendarska Senior Internal
Communication
Specialist

Temat: OBSŁUGA BEZPOŚREDNIA A Płeć


Opierając się o:
A. fryzjera/fryzjerkę
B. agent/agentka ubezpieczeniowy/a,
C. urzędnik/urzędniczka
D. konsultant/konsultantka turystyki
E. policjant/policjantka
F. sprzedawca/sprzedawczyni
G. inne (wasze propozycje)

A ja odpowiem tak po prostu:
A. kobiecie - pewnie dlatego, że w czasie zabiegów można poplotkować
B. kobiecie - bo to one powinny rządzić finansami ;)
C. mężczyźnie - są bardziej uprzejmi na stanowiskach urzędniczych
D. kobiecie - w tym przypadku chyba są bardziej konkretne i wzbudzają większe zaufanie (może dlatego, że np. też są matkami, żonami, wiedzą, czego oczekuje się wyjeżdżając na wakacje)
E. kobiecie - nie ponoszą ich tak emocje, a w razie czego mogą liczyć na wsparcie mężczyzn
F. mężczyźnie - może dlatego, że jest ich tak mało, ale to też zależy w jakiej branży...
G. lekarz/ lekarka? - w moim przypadku lekarz, ale to pewnie dlatego, że mam lepsze doświadczenia z lekarzami płci męskiej

Faktycznie trudno nie zgodzić się, że oprócz płci, zwracamy uwagę na wiek, wygląd, ale podświadomie również na płeć, dlatego autorka postu prosiła o intuicyjne odpowiedzi, bez większego i dłuższego zastanowienia.
Ewelina Giers (Prus)

Ewelina Giers (Prus) Specjalista ds.
obsługi klienta,
logistyki,
marketingu, s...

Temat: OBSŁUGA BEZPOŚREDNIA A Płeć

Faktycznie trudno nie zgodzić się, że oprócz płci, zwracamy uwagę na wiek, wygląd, ale podświadomie również na płeć, dlatego autorka postu prosiła o intuicyjne odpowiedzi, bez większego i dłuższego zastanowienia.


Dziękuje za zrozumienie :)
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: OBSŁUGA BEZPOŚREDNIA A Płeć

Ewelina Małgorzata Prus:
jesli do kogos podejdzie wiecej osob (ze wzgledu na płeć) jego efekty mgą być większe, czyz nie tak?
owszem, moga.

zwrocilbym jednak uwage na inna kwestie, ktora nie pojawila sie w dyskusji. na ile istotne w podjeciu przez nas decyzji o zakupie sa walory sprzedawcy a na ile towaru.

nawet najbardziej kompetentny i robiacy wspaniale wrazenie sprzedawca nie ma szans jesli oferuje badziew lub cos co jest mi zbedne. mozliwa za to jest sytuacja odwrotna, choc osobiscie jestem w stanie przymknac oko na wady handlowca jesli w gre wchodzi satysfakcjonujacy mnie towar.
Ewelina Giers (Prus)

Ewelina Giers (Prus) Specjalista ds.
obsługi klienta,
logistyki,
marketingu, s...

Temat: OBSŁUGA BEZPOŚREDNIA A Płeć

Stanisław Kowalik:
Ewelina Małgorzata Prus:
jesli do kogos podejdzie wiecej osob (ze wzgledu na płeć) jego efekty mgą być większe, czyz nie tak?
owszem, moga.

zwrocilbym jednak uwage na inna kwestie, ktora nie pojawila sie w dyskusji. na ile istotne w podjeciu przez nas decyzji o zakupie sa walory sprzedawcy a na ile towaru.

nawet najbardziej kompetentny i robiacy wspaniale wrazenie sprzedawca nie ma szans jesli oferuje badziew lub cos co jest mi zbedne. mozliwa za to jest sytuacja odwrotna, choc osobiscie jestem w stanie przymknac oko na wady handlowca jesli w gre wchodzi satysfakcjonujacy mnie towar.


Tu się zgodzę. ALE... :)
W przypadku konsultanta ds turystyki-wyciaga on jak najwiecej informacji od klienta, aby dopasować "towar"-ofertę...
Nie jest to jedna oferta a kilka do wyboru ktore najbardziej odpowiadaja potrzebom danch osob...
ale nie odbiegajmy od tematu :DEwelina Małgorzata Prus edytował(a) ten post dnia 16.10.09 o godzinie 10:17
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: OBSŁUGA BEZPOŚREDNIA A Płeć

Ewelina Małgorzata Prus:
kilka do wyboru ktore najbardziej odpowiadaja potrzebom danch osob...
decyzje o tym co mu jest najbardziej potrzebne podejmuje klient. to w koncu on wie czego szuka.

tak mi sie zdaje ;)
Ewelina Giers (Prus)

Ewelina Giers (Prus) Specjalista ds.
obsługi klienta,
logistyki,
marketingu, s...

Temat: OBSŁUGA BEZPOŚREDNIA A Płeć

Stanisław Kowalik:
Ewelina Małgorzata Prus:
kilka do wyboru ktore najbardziej odpowiadaja potrzebom danch osob...
decyzje o tym co mu jest najbardziej potrzebne podejmuje klient. to w koncu on wie czego szuka.

tak mi sie zdaje ;)

Proszę uwierzyć, że wielu nie wie czego szuka... :)
A najczęściej nie potrafi dokładnie sprecyzować kryteriów, dlatego ze strony konsultanta pada mnóstwo pytań (taki mały wywiad )



Wyślij zaproszenie do