Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: O budowaniu zaufania w biznesie

Dostaję regularnie zapytania ofertowe, które nie wzbudzają mojego zaufania.

„Proszę wycenić mi kampanię reklamową, projekty folderów, stronę www, ulotki, logo, nazwę i mnóstwo innych rzeczy”. Podpisane tylko imieniem i nazwiskiem (ba, zdarzają się takie podpisane tylko imieniem lub w ogóle bez podpisu), wysłane z darmowego konta pocztowego. Żadnych danych kontaktowych, po dodatkowe informacje mogę „pisać na Berdyczów”. Żadnej informacji o firmie, rodzaju prowadzonej działalności…

Ja ignoruję takie zapytania. Dobrze robię?
Więcej tu: http://paweltkaczyk.midea.pl/2009/04/07/budowanie-zauf...

konto usunięte

Temat: O budowaniu zaufania w biznesie

Znam kilka osób, które z braku czasu nie dbają o formę maila a zarządzają sporym kapitałem na wydatki. Czasami można na tym stracić.

konto usunięte

Temat: O budowaniu zaufania w biznesie

:))

Zwykle to bywa tak:

Prezes chce wydać kase na "marketing". Zwykle jest to coś na szybko. (pomysł tak naprawdę nie ma ani rąk ani nóg, znaczy jest brak pomysłu ...idzie to na zasadzie po drodze się wykrystalizuje lub jeszcze częściej, szef wraca z jakiegos wyjazdu z bagażem miliona pomysłów na firmę, ech naoglądał sie tych kolorowych szyb w wielkim świecie:))) ).
Przywołuje Panią Krysię z działu marketingu i mówi:

Pani Krysiu może zrobimy jakąs promocje co?
Pani krysia baranienje...ooo szefuncio kasę ma...
Proszę przygotowac mi kilka ofert.
Pani Krysia wraca do komputerka. zasuwa e-mailki do firm (różnych często z przypadku lub z wizytówek, które zostały jej po targach).

ciach ciach...gotowiec do wysyłki jest. Byle był nijaki "szeroki zakres" (wszak prezesowi coś w między zcasie mozę się nowego urodzić w głowie)... i sruuu po-szło.

Firmy reklamowe (dopiero zaczynające) będa sie w to bawić...(nawet zadzwonią do Pani Krysi z zapytaniem o szczegóły.
Firmy reklamowe, już ze stażem i znające takich "cfaniaków", z racji, ze szanują swój czas. odpuszczaja sobie. (z doświadczenia).

Potem pani Krysia...robi analize kosztów, tworzy propozycję...itd.itd.

By na koniec usłyszec od szefa: pani Krysiu...no nie tak...
może pójdziemy tym torem....

Mój kolorowy opis sytuacji... wbrew pozorom nie jest z kosmosu.

Zapytania takie jakie podaję Paweł... jak dla mnie to wizytówka nie tyle co pracownika firmy a samej firmy. Jest to dla mnie informacja, że szkoda czasu na takie "biznesa", skoro on nie miał czasu na to by napisać więcej to dlaczego moj czas ma mieć mniejsze znaczenie, wartość.

Czy dobrze robisz Pawle?

Odp. sam znasz.
:)
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: O budowaniu zaufania w biznesie

Paweł Tkaczyk:
Przed podjęciem decyzji o tym czy napisać, czy tez nie - zweryfikowałbym daną osobę.
Klient może byc różny i żadnego nie warto ignorować czy też oceniać bez żadnych potwierdzonych danych.

konto usunięte

Temat: O budowaniu zaufania w biznesie

Artur Kucharski:
Paweł Tkaczyk:
Przed podjęciem decyzji o tym czy napisać, czy tez nie - zweryfikowałbym daną osobę.
Klient może byc różny i żadnego nie warto ignorować czy też oceniać bez żadnych potwierdzonych danych.

Artur...a jesli dostajesz dziennie kilka takich zapytań?

Masz czas na weryfikowanie każdej?

?
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: O budowaniu zaufania w biznesie

Ewa A.:
Artur...a jesli dostajesz dziennie kilka takich zapytań?
Masz czas na weryfikowanie każdej?
?
Ja dostaję. I weryfikuję, a przynajmniej się staram. Google, GL, NK – można się tam sporo dowiedzieć ;-)

konto usunięte

Temat: O budowaniu zaufania w biznesie

Paweł Tkaczyk:
Ewa A.:
Artur...a jesli dostajesz dziennie kilka takich zapytań?
Masz czas na weryfikowanie każdej?
?
Ja dostaję. I weryfikuję, a przynajmniej się staram. Google, GL, NK – można się tam sporo dowiedzieć ;-)
To teraz kompletnie nie rozumiem Twojego tematu, pytania.
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: O budowaniu zaufania w biznesie

Ewa A.:
Artur Kucharski:
Paweł Tkaczyk:
Przed podjęciem decyzji o tym czy napisać, czy tez nie - zweryfikowałbym daną osobę.
Klient może byc różny i żadnego nie warto ignorować czy też oceniać bez żadnych potwierdzonych danych.

Artur...a jesli dostajesz dziennie kilka takich zapytań?

Masz czas na weryfikowanie każdej?

?
Jak nie masz czasu to Twoja strata. Ja bym weryfikował. Co Ty zrobisz lub co inni zrobia to już wasz biznes.

Miłego
Anna (.

Anna (. Każda pra­ca jest
dob­ra, o ile jest
dob­rze wykonywana
[...

Temat: O budowaniu zaufania w biznesie

W mojej firmie obowiązują tzw. wysokie standardy.

Tzn. każda wiadomość sformułowana jest z zależytą starannością (bez względu na odbiorcę) oraz na każdego maila odpowiadamy, a co za tym idzie - wcześniej należy zweryfikować nadawcę.

Jeśli nie był na tyle roztargniony, aby choćby się podpisać - trudno. Jego strata. Obawiam się, że na taką formę kontaktu niewiele firm odpowie, a przynajmniej nie te w pełni profesjonalne. To przecież działa w obie strony.

;)

konto usunięte

Temat: O budowaniu zaufania w biznesie

Artur Kucharski:
Paweł Tkaczyk:
Przed podjęciem decyzji o tym czy napisać, czy tez nie - zweryfikowałbym daną osobę.
Klient może byc różny i żadnego nie warto ignorować czy też oceniać bez żadnych potwierdzonych danych.

zgadzam się, w chwili obecnej nawiązuje wiele kontaktów z przedsiębiorcami m.in. woj. łódzkiego...
klient dysponujący kapitałem...no dla mnie potężnym...posiada konto w formie ...@wp.pl , a pierwszy mail wyglądał tragicznie, zero składu, ładu...
...odpowiedziałem.
czy warto było siedzieć i snuć domysły o co w tej wiadomości w ogóle chodzi, co rozmówca chce przekazać...
...pewnie, że tak.
nie można zapominać o tym, iż wiele osób obdarzonych niesamowicie wielki atutami, bazą pomysłów, i niezwykłym ogarnięciem sytuacji...nie posiada jednej cechy...umiejętności sprawnej komunikacji...co nie powinno ich stawiać w gorszej pozycji...

pozdrawiam...Michał Nowosad edytował(a) ten post dnia 06.07.09 o godzinie 14:33
Monika S.

Monika S. Grafik komputerowy

Temat: O budowaniu zaufania w biznesie

Wszystko zależy od kultury organizacyjnej. Moim zdaniem każde zapytanie ofertowe powinno doczekać się odpowiedzi. Jeżeli zapytanie jest niejasne, niespójne i niepodpisane, można przecież dopytać adresata o szczegóły. Klient naprawdę zainteresowany naszymi usługami/produktami znajdzie czas na udzielenie bardziej szczegółowych informacji.

konto usunięte

Temat: O budowaniu zaufania w biznesie

Monika S.:
Wszystko zależy od kultury organizacyjnej. Moim zdaniem każde zapytanie ofertowe powinno doczekać się odpowiedzi. Jeżeli zapytanie jest niejasne, niespójne i niepodpisane, można przecież dopytać adresata o szczegóły. Klient naprawdę zainteresowany naszymi usługami/produktami znajdzie czas na udzielenie bardziej szczegółowych informacji.

widzę podobne podejście, coś na zasadzie...
"Jeden jest tylko szef. Klient. On może zwolnić każdego w firmie,
od prezesa w dół - po prostu wydając swoje pieniądze gdzie indziej"
Sam Watson

konto usunięte

Temat: O budowaniu zaufania w biznesie

Paweł Tkaczyk:
Dostaję regularnie zapytania ofertowe, które nie wzbudzają mojego zaufania.

„Proszę wycenić mi kampanię reklamową, projekty folderów, stronę www, ulotki, logo, nazwę i mnóstwo innych rzeczy”. Podpisane tylko imieniem i nazwiskiem (ba, zdarzają się takie podpisane tylko imieniem lub w ogóle bez podpisu), wysłane z darmowego konta pocztowego. Żadnych danych kontaktowych, po dodatkowe informacje mogę „pisać na Berdyczów”. Żadnej informacji o firmie, rodzaju prowadzonej działalności…

Ja ignoruję takie zapytania. Dobrze robię?
Bardzo dobrze.Z własnego doświadczenia wiem , że tego typu "zapytania" formułowane są najczęściej przez niedojrzałą konkurencję lub frustratów którzy w biznesie tracą grunt pod nogami.Obydwie w/w grupy charakteryzują się brakiem profesjonalizmu i nieumiejętnością oceny otaczających ich realiów.Jest jednak jeszcze jedna grupa przedsiębiorców stosujących takie praktyki - dojrzali w prowadzeniu biznesu,zaprawieni w jego trudzie i ostrej konkurencji.Tym dosyć często brakuje kultury i znajomości zasad etyki biznesu oraz szacunku do zapytywanego.Fakt,wolny rynek w Polsce funkcjonuje od '89 roku jednak 20-a lat to wystarczający okres aby zasady takowe sobie przyswoić.Ci jednak będą zmuszeni do przyswojenia zasad etyki biznesu bo tzw.wysokie standardy w dzisiejszych czasach niejednokrotnie odgrywają decydującą rolę w podejmowaniu decyzji o współpracy.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: O budowaniu zaufania w biznesie

Jak najbardziej prawidłowo. Jeżeli ktoś nie szanuje drugiej strony, to kiepski z niego kompan w biznesie.
Paweł Tkaczyk:
Dostaję regularnie zapytania ofertowe, które nie wzbudzają mojego zaufania.

„Proszę wycenić mi kampanię reklamową, projekty folderów, stronę www, ulotki, logo, nazwę i mnóstwo innych rzeczy”. Podpisane tylko imieniem i nazwiskiem (ba, zdarzają się takie podpisane tylko imieniem lub w ogóle bez podpisu), wysłane z darmowego konta pocztowego. Żadnych danych kontaktowych, po dodatkowe informacje mogę „pisać na Berdyczów”. Żadnej informacji o firmie, rodzaju prowadzonej działalności…

Ja ignoruję takie zapytania. Dobrze robię?
Więcej tu: http://paweltkaczyk.midea.pl/2009/04/07/budowanie-zauf...
Daniel B.

Daniel B. Specjalista

Temat: O budowaniu zaufania w biznesie

Przemysław Cieślik:
Jak najbardziej prawidłowo. Jeżeli ktoś nie szanuje drugiej strony, to kiepski z niego kompan w biznesie.

To po pierwsze, czasami jednak warto zweryfikowac zrodlo. Rzeczywiscie moze sie hipotetycznie zdarzyc sytuacja ze tak dziwnego emaila wysyla osoba wysoko postawiona w danej firmie. ale - tylko hipotetycznie. Nalezalo by grzecznie poprosic o podanie danych firmy.

Jednego klienta w ten sposob zyskalem . Dziesiatki tego typu sytuacji to zwykla konkurencja.

Następna dyskusja:

Targi w biznesie




Wyślij zaproszenie do