Temat: Nietypowy sposób na obsługę klienta

Klienci Empiku, kiedy płacą kartą, mogą usłyszeć na pożegnanie od kasjera: do widzenia panie Jacku, albo do zobaczenia pani Magdo.

Miłe, czy zbyt ingerujące?

konto usunięte

Temat: Nietypowy sposób na obsługę klienta

nie widzę w tym nic miłego ,, raczej irytujące ..
Adam Polanowski

Adam Polanowski Doradztwo, Wyceny,
Zarządzanie,
Polanowscy
Nieruchomości

Temat: Nietypowy sposób na obsługę klienta

Ani miłe, ani zbyt ingerujące. Po prostu bezsensowne. Nie mam nic przeciwko temu, żeby ktoś zwracał się do mnie w takiej formie - ale pod warunkiem, że jestem w miarę stałym klientem i będę przez obsługę zauważany i rozpoznawalny.
Ale przy jednorazowych zakupach? Jak dla mnie - bez sensu, choć może to mieć i dobre strony: jeśli ujrzę sympatyczną ekspedientkę, od razu będę miał pretekst aby zwrócić się do niej: Hmm, mam taką nadzieję że do zobaczenia, a tak a propos o której kończy Pani pracę, Pani Magdo? ;-)))

konto usunięte

Temat: Nietypowy sposób na obsługę klienta

Dla mnie to nie jest nietypowy sposób, bo w bardzo podobnym stylu od lat swoich klientów obsługują policjanci drogówki.
Z reguły miłe takie "zakupy" nie są ;P
Anna K.

Anna K. "Człowiek,który
obrał sobie jasny
cel,będzie czynić
postę...

Temat: Nietypowy sposób na obsługę klienta

Michał Ksiądzyna:
Klienci Empiku, kiedy płacą kartą, mogą usłyszeć na pożegnanie od kasjera: do widzenia panie Jacku, albo do zobaczenia pani Magdo.

Miłe, czy zbyt ingerujące?

hmmmm...Dla stałych klientów, może to być miłe... Ale w innym przypadku trochę irytujące...
Małgorzata Goraj-Bryll

Małgorzata Goraj-Bryll Dyrektor:ISC s.c.
kursy językowe za
granicą, tłumaczenia

Temat: Nietypowy sposób na obsługę klienta

Nie sądzę aby w tym wypadku używanie imienia klienta było potrzebne.. Może teraz powinniśmy wpatrywać się w wpięta w klapę wizytówki sprzedawców i dziękować " dziękuje Panie Jacku, Pani Magdo?? Ale czemu na to służyć? Przypominaniu sobie, że mamy imiona?
Magdalena K.

Magdalena K. Genuine since 1976.

Temat: Nietypowy sposób na obsługę klienta

Długa i burzliwa debata na ten temat odbyła się w grupie Savoir-vivre.

Podobno Empik wycofał się z tego pomysłu.

konto usunięte

Temat: Nietypowy sposób na obsługę klienta

Małgorzata Goraj-Bryll:
Nie sądzę aby w tym wypadku używanie imienia klienta było potrzebne.. Może teraz powinniśmy wpatrywać się w wpięta w klapę wizytówki sprzedawców i dziękować " dziękuje Panie Jacku, Pani Magdo?? Ale czemu na to służyć? Przypominaniu sobie, że mamy imiona?

Paradoksalnie Polacy lubią być anonimowi.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Nietypowy sposób na obsługę klienta

Michał Ksiądzyna:
Miłe, czy zbyt ingerujące?

Może to dodatkowa kontrola, czy płacisz własną kartą, czy cudzą. :)

konto usunięte

Temat: Nietypowy sposób na obsługę klienta

wiekszosc polakow to zadumani w sobie ludzie, nie mozna niczego zrobic bo i tak wszystko jest na NIE :-)

Natomiast mi nie przeszkadza taka forma zwrotu - zreszta to jest kwestia przyzwyczajenia, poniewaz "ponoc" wygladam mlodo i nawet w sklepie z ubraniami itp. nie mowia do mnie po imieniu ale zwracaja sie w formie grzecznosciowej "na Ty" :-)

Nawet taka forma jest spotykana w Maroko :-)
Pojechalam na tygodniowe wakacje i za kazdym razem jak placilam karta marokanczycy probowali dukac moje imie i mowiac "polska kocham Cie" :-) Bylo to sympatyczne.

a teraz ide dalej spać.

pozdrawiam
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Nietypowy sposób na obsługę klienta

Ryszard S.:
Michał Ksiądzyna:
Miłe, czy zbyt ingerujące?

Może to dodatkowa kontrola, czy płacisz własną kartą, czy cudzą. :)

O, to dobre, do zony placacej karta meza "Panie Janku", hehe ;)

Ale zwracanie sie do nieznajomych po imieniu nie jest czescia naszej kultury i nawet jesli kiedys sie to zmieni to na pewno nie za sprawa sprzedawcow w sklepach.Bartosz Ślepowroński edytował(a) ten post dnia 29.04.09 o godzinie 10:19

konto usunięte

Temat: Nietypowy sposób na obsługę klienta

A ciekawe ile klientów po takim pożegnaniu będzie się zastanawiać: " Skąd ona zna moje imię...".

Może to jakiś sposób na ponowne przyciągnięcie do sklepu tego 1% klientów?:P
Grzegorz K.

Grzegorz K. Doradca biznesowy,
Prawnik

Temat: Nietypowy sposób na obsługę klienta

We Wrocławiu otworzyli kawodajnie Starbucksa.
Zamawiasz u jednego kolegi i ten pyta o Twoje imię, potem idziesz do kasy płacić a potem trzeci się drze kawa jakaś tam dla Maćka, troszkę sztucznie nie mówiąc już o kolejce bo gościu zamiast robić kawę wypisuje na kubkach flamastrem imię...
Anna Łuka

Anna Łuka Lubię pisać i
organizować modowe
eventy, interesują
mnie ...

Temat: Nietypowy sposób na obsługę klienta

no to dobre :D .. ale tak szczerze mówiąc mimo ze należę do osób bardzo otwartych to uważam że to trochę takie dziwne .. po co wszyscy w sklepie albo w jakimś innym lokalu mają wiedzieć jak się nazywam .. ;)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Nietypowy sposób na obsługę klienta

Aaaa rzeczywiscie - ostatnio mi się też zdarzyło - faaajne :):)

konto usunięte

Temat: Nietypowy sposób na obsługę klienta

Po rocznej praktyce w sklepie i w restauracji uważam że klient zwykle woli zostać anonimowy. Natomiast często zwracałem się do klientki ze stwierdzeniem typu "ale ma Pani fajną fryzurę" czy "mało płacą ale dla takich klientek jak Pani warto tu pracować...", i było to dobrze odbierane.
W restauracji najlepiej sprawdzał się tekst "Pewnie ma Pan ochotę na dużą porcję? Poproszę kucharzy o przygotowanie czegoś specjalnie dla Pana".
Takie uwagi podkreślają że każdego traktujemy indywidualnie natomiast nie ingerują w prywatność klienta.
Magdalena G.

Magdalena G. EMEIA Distribution
Centre Customer
Service Manager

Temat: Nietypowy sposób na obsługę klienta

Uważam, że to bardzo indywidualna kwestia.
Mnie to nie przeszkadza, jak ktoś w sklepie (np. tam gdzie mam zniżki) mówi do mnie "Pani Magdaleno". Z mojego kilkuletniego doświadczenia w obsłudze klienta wiem też, że nie należy "na siłę" zadowalać klienta, napadać na niego, czy udawać życzliwość itp. To łatwo wyczuć, czy ktoś jest otwarty, szczery, czy raczej skupia się na załatwieniu problemu.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Nietypowy sposób na obsługę klienta

Magdalena G.:
Uważam, że to bardzo indywidualna kwestia.
Mnie to nie przeszkadza, jak ktoś w sklepie (np. tam gdzie mam zniżki) mówi do mnie "Pani Magdaleno". Z mojego kilkuletniego doświadczenia w obsłudze klienta wiem też, że nie należy "na siłę" zadowalać klienta, napadać na niego, czy udawać życzliwość itp. To łatwo wyczuć, czy ktoś jest otwarty, szczery, czy raczej skupia się na załatwieniu problemu.
Amen - to się wyczuwa w lot.
Ewa S.

Ewa S. The fu­ture star­ts
to­day, not
to­mor­row.

Temat: Nietypowy sposób na obsługę klienta

Jeśli tylko nie będą sylabizować (co by było trudne :D) czy literować mojego imienia albo zadawać pytań 'co słychać', itp., to nie przeszkadza mi to.

Empik jest dla mnie jak McDonalds- idzie się tam (nie zawsze, ale w większości) po to, żeby zostać obsłużonym szybko. I na tym mi zależy.
Magdalena G.

Magdalena G. EMEIA Distribution
Centre Customer
Service Manager

Temat: Nietypowy sposób na obsługę klienta

Dagmara D.:
Magdalena G.:
Uważam, że to bardzo indywidualna kwestia.
Mnie to nie przeszkadza, jak ktoś w sklepie (np. tam gdzie mam zniżki) mówi do mnie "Pani Magdaleno". Z mojego kilkuletniego doświadczenia w obsłudze klienta wiem też, że nie należy "na siłę" zadowalać klienta, napadać na niego, czy udawać życzliwość itp. To łatwo wyczuć, czy ktoś jest otwarty, szczery, czy raczej skupia się na załatwieniu problemu.
Amen - to się wyczuwa w lot.

żółwik;)

Następna dyskusja:

opiekunowie klienta - kryte...




Wyślij zaproszenie do