Temat: Narzędzia wspomagające komunikację

Jakie znasz narzędzia wspomagające komunikację? Czego Ci brakuje, aby zacząć się lepiej komunikować?

konto usunięte

Temat: Narzędzia wspomagające komunikację

Brakuje Warunków do dyskusji i wymiany pogladów....technik wspomagających wymianę pomysłów wszystkich pracowników: burza mózgow, dyskusja, seminaria, treningi outdoorowe...
Henryk M.

Henryk M. Project Management /
Lean Management /
Systems Engineering

Temat: Narzędzia wspomagające komunikację

Obeya - niezupełnie narzędzie, ale bardzo wspomaga komunikację (projektową).Henryk Metz edytował(a) ten post dnia 09.06.08 o godzinie 08:51
Joanna D.

Joanna D. ENERGA OPERATOR SA

Temat: Narzędzia wspomagające komunikację

Michał Ksiądzyna:
Jakie znasz narzędzia wspomagające komunikację? Czego Ci brakuje, aby zacząć się lepiej komunikować?


rozumiem, że chodzi o komunikację w firmie

elektroniczny system wymiany informacji, który użytkują wszyscy pracownicy firmy
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Narzędzia wspomagające komunikację

chęci do rzetelnego przekazywania i gotowości do rzetelnego przyjmowania informacji. Co prawda to moze się wydać "dziwnym" narzędziem - jednakże uważam, że kluczowym i podstawowym do sprawnej komunikacji różnymi kanałami.

miłego dnia

konto usunięte

Temat: Narzędzia wspomagające komunikację

majndmapink :) elektroniczne mapy dużo lepiej są przyswajalne i zrozumiałe, co do koncepcji knowań biznesowych, i łatwiej tłumaczyć i łatwiej zrozumieć
zwizualizowane modele biznesowe / żeby nie strzelać liczbami z sufitu, takie modele poprzez swoje powiązania i zależności pokazują jakie mogą być następstwa jakiś decyzji (zmiana ceny, % marży itp)
jeśli nie ma odgórnego zakazu "plakatowania" ścian, to pomocne moim zdaniem są schematy

konto usunięte

Temat: Narzędzia wspomagające komunikację

Mówiąc o komunikacji i jej narzędziach trzeba najpierw zastanowić się , który z jej rodzajów bierzemy pod uwagę - zewnętrzną czy wewnętrzną. W obu przypadkach liczy się jednak przede wszystkim to, o czym mówi Artur - chęć do rzetelnego przekazywania i przyjmowania informacji. Do tego należy jeszcze dodać jakość komunikatu. Informacje nudne i napisane w stylu peerelowskich ogłoszeń propagandowych mają niewielkie szanse dotarcia do docelowych grup odbiorców.
Ireneusz Krajewski

Ireneusz Krajewski CMO w startupie
ConnectorIO i
właściciel w
iKreacja

Temat: Narzędzia wspomagające komunikację

Michał Ksiądzyna:
Jakie znasz narzędzia wspomagające komunikację? Czego Ci brakuje, aby zacząć się lepiej komunikować?

jeśli chodzi o komunikacją wewnętrzną, to:

Spotkania robocze/pilotażowe, w których biorą udział uczestnicy danego przedsięwzięcia, a które wieńczone są spisaniem raportu

* wszyscy - w przypadku mniejszych, ale częstszych spotkań w obrębie jednego działu przedsiębiorstwa
lub
* bezpośrednio odpowiedzialni za realizację danego celu (tzn. np. kierownicy poszczególnych działów/zespołów) - w przyp. rzadszych spotkań pilotażowych, na których robi się podsumowania zaawansowania danego przedsięwzięcia, projektu

raport powinien być tworzony "na żywo" - porzez krótkie, hasłowe spisywanie decyzji i dopisywanie osób odpowiadających za ich wykonanie, terminu) - arkusz kalkulacyjny typu Excel nadaje się do tego celu znakomicie (ogranicza "wodolejstwo")
- po spotkaniu rozsyłasz raport zarówno do obecnych, jak i nieobecnych danego dnia

co dają takie spotkania?
- unikasz "rozpraszania się" wiedzy tylko w obrębie jednego działu, nie trzeba kilka razy powtarzać tego samego różnym osobom,
- zobowiązanie się do zrobienia czegoś w większym zespole zwykle bardziej obliguje danego współpracownika do przestrzegania swoich zobowiązań i terminów,
- przejrzystość - większa świadomość celu i jego sensu w bardziej ogólnym kontekście (wykraczającym poza prace jednego działu),
- gra zespołowa - tworzą się zespoły, ujawnia się "duch zespołu", co zwykle lepiej wpływa na generowanie nowych pomysłów i angażowanie w nie nowych sił...

to jeśli chodzi o "większe" narzędzie - chyba, że w pytaniu chodziło o "małe" recepty lub o narzędzia materialne
Ireneusz Krajewski

Ireneusz Krajewski CMO w startupie
ConnectorIO i
właściciel w
iKreacja

Temat: Narzędzia wspomagające komunikację

a z bardzo drobnych narzędzi, to chociażby:

- cytowanie treści poprzed-niej/nich wiadomości e-mail w przypadku odpowiadania na nią i zwracania uwagi na pole DW: (do wiadomości), aby nie pominąć kogoś w łańcuszku,
- przejście na bardziej partnerski niż autorytarny, lub bezosobowy styl wypowiedzi,
- przejście na "Ty" w obrębie jednego działu



Wyślij zaproszenie do