konto usunięte

Temat: najważniejsze cechy menadżera

Maciej Kamiński:
Przeczytałem tu sporo fajnych wypowiedzi i zastanawiam się dlaczego nikt nie użył słowa - MANIPULACJA.

wszelkie umiejętności "kapłańskie" są przydatne dla ludzi dzierżących władzę, a menedżer do takich należy :)
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: najważniejsze cechy menadżera

Czeslaw Kowalczyk:
Ireneusz Adamczyk:

Skuteczność jest tu rozumiana jako realizowanie celów i/lub osiąganie ponadprzeciętnych rezultatów w pracy.
no super ... tzn. serdeczne wyrazy, dla geniealnego zleceniodawcy badan, nad TAKIMI oczywistosciami :)

Jednym ze zleceniodawców był rząd Stanów Zjednoczonych (a konkretnie Ministerstwo Spraw Zagranicznych). Uważam, że należy się raczej uznanie za to, że agenda rządowa zainteresowała się faktem przypadkowości osiąganych efektów i brakiem korelacji z metodami rekrutacji i selekcji. Nie słyszałem o żadnej agendzie rządowej w PL, która by się przejmowała brakiem efektów swojej pracy.

E=mc^2 też jest oczywiste. Teraz. A zresztą nawet teraz oczywistość korzyści osiągania ponadprzeciętnych rezultatów w pracy nie jest powszechna.
a nie lepiej taniej, szybciej, efektywniej, podpatrzec po prostu ow "model" u b. skutecznej konkurencji? Jak np. BMW, ALDI, IKEA, Reiffeisenbank. Zatrudniajac do tego nawet paru studentow za grosze ...

A dlaczego nie np.: Ford, Sony czy Kodak albo Nokia? Swego czasu były to ikony uważane za wzory do naśladowania. Poza tym problem jednak w tym, że trzeba wiedzieć, na co patrzeć, żeby coś podpatrzeć :)

BTW: nie wiem, czy IKEA to akurat najlepszy przykład do naśladowania :)
http://www.rp.pl/artykul/952582.html
a nie mozesz podac paru konkretow (przykladow) zamiast tylko teoretycznych cytatow, jak
z podrecznika ...?

Podawanie przykładów nie ma specjalnie sensu, bo każda kompetencja ma od 1-3 wymiarów, a każdy wymiar może mieć 6-9 poziomów. Każdy przykład będzie opisywał konkretny wymiar i poziom danego wymiaru. Model jest precyzyjny i rozbudowany, i na szczęście jest naprawdę małe pole do "ulepszania".

Jeśli już, to mogę się posłużyć kompetencją: orientacja na osiągnięcia. Wymiar: nasilenie i złożoność działań może mieć np. poziom: kreuje własne miary doskonałości albo: ustala cele które są wyzwaniem. Pierwszy przykład opisuje poziom 3, a drugi 5 w skali -1 do 8.
Jest to ogólny model dla menedżerów wszystkich typów.
"Ogolny model" (jak wyzej) dla wszystkich menadzerow, to wspomniana juz orientacja wg klienta.

Orientacja na Klienta bez uwzględnienia innych obszarów (żeby odnieść się do Balance Scorecard) prowadzi do katastrofy. Dlatego np. nieumiejętnie zarządzany proces sprzedaży może generować straty zamiast zysków, ale cel w postaci orientacji na Klienta będzie osiągnięty.
ORAZ umiejetnosc, wpojenia takowej, wszystkim wspolpracownikom - ze np. WTEDY, maja wieksza szanse na podwyzke, zachowanie miejsca pracy, rozwoj itd. ...

Motywacja zewnętrzna ma krótkie nogi oraz tę kosztowną wadę, że działa tak długo, jak długo na kiju jest marchewka :)

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Tadeusz W.

Tadeusz W. Trener Wiodący w
zakresie Metodyki
Syndromicznej CRM SA

Temat: najważniejsze cechy menadżera

Umiejętność identyfikacji i rozwiązywania problemów.Bez psychologizowania
:)
Jonasz Wojnar

Jonasz Wojnar Student,
Ewangelikalna Wyższa
Szkoła Teologiczna

Temat: najważniejsze cechy menadżera

Czeslaw Kowalczyk:
Dorota Wojnar:
zdecydowanie:

orientacja wg klienta
umiejetnosc zarzadzania, bez zbytniej presji, bardziej poprzez przyklad ..
dobry, sprawiedliwy team player,
ktory nie zapomina o premiach, wyroznieniach, dla dobrych wspolpracownikow

...i jeszcze jedno: cechy super ważne, ale cały problem, że to jest bardzo trudne, praktycznie nierealne
CO tu ma byc nierealne? Znam przyklady firm, gdzie to jest po duzej czesci i z sukcesem stosowane. Np. BMW, Porsche, IKEA, ALDI, EDEKA, Google
Co rozumiesz przez "orientacja wg klienta"?
rozumiem pod tym ... orientacje wg klienta ... np. jak najtaniej, mozliwie wysoka jakosc
i wspomniany juz, dialog z klientem
TO NAJWAZNIEJSZE, a zapominaja o tym prawie wszyscy, na zasadzie: firma jest super, jedyne co przeszkadza, to klient :)

Czeslaw Kowalczyk :
Wiesz, to chyba zależy od tego co się rozumie pod słowami „bez zbytniej presji”, „bardziej poprzez przykład”, „dobry, sprawiedliwy team player”. Chodzi mi o to, że przynajmniej z perspektywy pracownika „zbytnia presja” będzie się pojawiać nawet wtedy gdy jest ona konieczna, albo nawet wtedy gdy jej w ogóle nie ma! Podobnie jest ze sprawiedliwością itp. Jest to jednak OGROMNIE subiektywne. Pomóc może zewnętrzna superwizja, jakiś obserwator „nieuwikłany”, ale nawet wtedy nie jest to do końca możliwe.

jak najtaniej…: nie jest tak do końca – czy chcemy zawsze naprawdę najtańszych produktów: prezerwatywy, produkty dla niemowlaków; sztuka, pamiątki, … i inne – sprzedają się jedynie gdy osiągają odpowiednio wysoką cenę, po drugie to wyklucza najwyższą możliwą jakość; z drugiej strony: najwyższa jakość też nie jest do końca kryterium często kupujemy rzeczy gorszej jakości (ale to jest efekt wielu czynników), właściwie czasem gdy jest OCZYWISTE że jest to nieopłacalne; chyba chodzi o dobry stosunek jakości do ceny + uczciwość w zapewnieniach co do jakości i ceny: chodzi o to by sok to był sok 100%, chyba tego chcę i taki chętnie bym kupił (przynajmniej teoretycznie ;)
Jonasz Wojnar

Jonasz Wojnar Student,
Ewangelikalna Wyższa
Szkoła Teologiczna

Temat: najważniejsze cechy menadżera

Michał K.:
Ireneusz Adamczyk:
Dwudziestoletnie badania McClelland-a/McBer-a jasno wskazują [...]

Podłogę zamiotłem bujną grzywką dokładnie. Proszę stąpać dalej :)

rzadko piszę, na forach, ale jak już dorzucę swoje 3 grosze, bo nie czaję. Może to późna pora, ale chyba nie do końca rozumiem o co Ci chodzi…
Jonasz Wojnar

Jonasz Wojnar Student,
Ewangelikalna Wyższa
Szkoła Teologiczna

Temat: najważniejsze cechy menadżera

Maciej Kamiński:
Przeczytałem tu sporo fajnych wypowiedzi i zastanawiam się dlaczego nikt nie użył słowa - MANIPULACJA. Manipulacja połączona z empatią to dobre cechy managera jeżeli jest on zorientowany na osiągnięcie celu, wyznaczonego planem. Czy wiedza o produkcie jest potrzebna managerowi ? Tak jeżeli prowadzi coachingi.

Dobry manager powinien także być dobrym negocjatorem w kwestiach negocjacji wewnątrz działowej jaka jest kluczem do sukcesu BD.

moim zdaniem

Manipulacja: znowu zależeć będzie to raczej od naszego rozumienia tego pojęcia. Jeżeli rozumiesz przez to WYWIERANIE WPŁYWU, to się zgadzam, jeżeli prawdziwą manipulację
<wg wikipedii: Manipulacja (łac. manipulatio - manewr, fortel, podstęp) – w psychologii oraz socjologii to celowo inspirowana interakcja społeczna mająca na celu oszukanie osoby lub grupy ludzi, aby skłonić je do działania sprzecznego z ich dobrem, interesem>,
to się nie zgadzam. Na nie wyobrażam sobie by ‘dobry’ menadżer to był taki, który szkodzi podwładnym.
Jonasz Wojnar

Jonasz Wojnar Student,
Ewangelikalna Wyższa
Szkoła Teologiczna

Temat: najważniejsze cechy menadżera

Piotr Szczurowski:
Maciej Kamiński:
Przeczytałem tu sporo fajnych wypowiedzi i zastanawiam się dlaczego nikt nie użył słowa - MANIPULACJA.

wszelkie umiejętności "kapłańskie" są przydatne dla ludzi dzierżących władzę, a menedżer do takich należy :)

Vide wątek o kapłanach, wojownikach i niewolnikach…: Czy mogę prosić o krótkie streszczenie dl niezaznajomionych z wątkiem (np. mnie)?
W sprawie „szefa informatyków”: popieram, odpowiedź jest trochę oczywista (raczej)
Jonasz Wojnar

Jonasz Wojnar Student,
Ewangelikalna Wyższa
Szkoła Teologiczna

Temat: najważniejsze cechy menadżera

Dorota Wojnar:
Witajcie,

jak myślicie, które z cech menadżera są najważniejsze np. te zgodne z listą najbardziej pożądanych cech menedżerów w XXI wieku wg Andersen Consulting Institute for Strategic Change (Globalne Myślenie, Przewidywanie Przyszłych Możliwości, Kreowanie Wspólnej Wizji, Rozwijanie i Zwiększanie Uprawnień Kadry, Akceptowanie Różnic Kulturowych , Budowanie Zespołów i Partnerstwo, Sprzyjanie Zmianom, Entuzjazm Dla Nowych Technologii) czy inne?

...żeby nie było, że nic od siebie nie dorzucę. Z angielskiego manage to głównie 'dawanie sobie rady'. Odporność na stres (zawsze się pojawia przy pracy z ludźmi) i pracy w kryzysie wydają mi się szalenie ważne. Oczywiście zapobieganie kryzysom jest równie (o ile nie bardziej) ważne
Jonasz Wojnar

Jonasz Wojnar Student,
Ewangelikalna Wyższa
Szkoła Teologiczna

Temat: najważniejsze cechy menadżera

Jonasz Wojnar:
Dorota Wojnar:
Witajcie,

jak myślicie, które z cech menadżera są najważniejsze np. te zgodne z listą najbardziej pożądanych cech menedżerów w XXI wieku wg Andersen Consulting Institute for Strategic Change (Globalne Myślenie, Przewidywanie Przyszłych Możliwości, Kreowanie Wspólnej Wizji, Rozwijanie i Zwiększanie Uprawnień Kadry, Akceptowanie Różnic Kulturowych , Budowanie Zespołów i Partnerstwo, Sprzyjanie Zmianom, Entuzjazm Dla Nowych Technologii) czy inne?

...żeby nie było, że nic od siebie nie dorzucę. Z angielskiego manage to głównie 'dawanie sobie rady'. Odporność na stres (zawsze się pojawia przy pracy z ludźmi) i pracy w kryzysie wydają mi się szalenie ważne. Oczywiście zapobieganie kryzysom jest równie (o ile nie bardziej) ważne

pytanie może od czapy, ale co tam:
można by się zastanowić o czym rozmawiamy: jakie cechy powinni mieć menadżerowie (które z powodzeniem mogą i powinni mieć inni), czy jakimi cechami powinni wyróżniać się menadżerowie (które cechy sa charakterystyczne dla dobrego materiału na menadżera). Pierwsze jest związane z pytaniem: co powinienem rozwijać jako menadżer u siebie i u men. niższego szczebla, drugie odpowiada: jacy ludzie potencjalnie nadają się na PRZYSZŁYCH menadżerów

zorientowałem się, że moja odpowiedź dotyczy raczej pytania pierwszego niż drugiego. podobnie Michał Ksiądzyna (elastyczność, profesjonalizm i chęć ciągłego rozwoju jako ponadczasowe, pożądane cechy menedżera) mówi o cechach, które są POŻĄDANE.Jonasz Wojnar edytował(a) ten post dnia 09.01.13 o godzinie 22:54
Jonasz Wojnar

Jonasz Wojnar Student,
Ewangelikalna Wyższa
Szkoła Teologiczna

Temat: najważniejsze cechy menadżera

jeszcze zamieszczę 3 grosze od mojego kumpla (on sam nie znosi portali społecznościowych więc się nie zarejestrował):

"Czy mogę odpowiedzieć po prostu w mailu? Przepraszam, ale nie mam konta na facebook’u ani na „GoldenLine”

Moim zdaniem trudno o najlepsze cechy menadżera, gdyż albo są zbyt ogólne wobec całego spektrum profili, możliwości i zadań jakie może mieć menadżer, albo traktują o jakimś nieistotnym dla ogółu wycinku (np. szef tak zwanej małej firmy moim zdaniem nie jest menadżerem tylko prezesem/kierownikiem, osobą o zdecydowanie innych kompetencjach)

Gdybym miał te cechy mimo wszystko jakoś wymienić, to byłoby to jakoś tak:
- umiejętność zdobywania, interpretacji i priorytyzacji oczekiwań klienta czyli osoby/grupy/departamentu/instytucji/firmy płacącej za wykonywaną usługę.
- zdolność kreowania nowych możliwości o oparciu o oczekiwania klienta, formułowania jej za pomocą jasnej „wizji” czy pomysłu, jasne wyrażanie myśli
- umiejętność prezentacji wizji celem uzyskania akceptacji wyższej warstwy zarządzającej, popartej analizą zysków, strat, szans i możliwości
- umiejętność zdobycia wsparcia i budowania grupy współpracowników; zdolności interpersonalne
- umiejętność przekazania wizji i poleceń pracownikom w sposób jasny, wraz z jednoznacznym podziałem obowiązków, dostosowanym do indywidualnych możliwości
- zdolność niepieniężnego motywowania pracowników (wywieranie wpływu) i oceny ich realnych możliwości
- umiejętność dawania pracownikom możliwości rozwoju w firmie, prowadzenie indywidualnych ścieżek rozwoju poprzez comiesięczne rozmowy
- umiejętność monitorowania i optymalizacji procesów; ustanawiania KPI na kluczowych odcinkach, wpartych przez liderów ustanowionych/wybranych dla danych odcinków operacyjnych).
- umiejętność zarządzania czasem własnym oraz pracowników; organizacja pracy, efektywność, priorytyzacja zadań.
- umiejętność reprezentowania pracowników i pracodawcy, dbając o ich szeroko pojęte dobro, według standardu zasad etycznych.
- umiejętność oceny efektów pracy według norm przyjętych w organizacji, administracja zasobami ludzkimi
- silna i niezależna hierarchia wartości, konsekwencja."

moja uwaga jest jedna: jak tak czytam posty to podskórnie da się wyczuć kto gdzie siedzi ;)

konto usunięte

Temat: najważniejsze cechy menadżera

Jonasz Wojnar:
Może to późna pora, ale chyba nie do końca rozumiem o co Ci chodzi…

Taka tam hermetyczna ekscytacja, wynikła z tego, że ktoś jeszcze odwołuje się do fundamentalnych opracowań i badań (tu McClellanda i McBera, np. klasycznego "Competence at Work") :)

Temat: najważniejsze cechy menadżera

Przeczytałem to co wcześniej napisali inni, i zastanawiam się kto czyta ze zrozumieniem ....
Zastanawiam się czy cecha managera nie jest podstawowa umiejętność zarządzania każdą grupą podległych osób i to w tak umiejętny sposób by wykorzystywać każdego predyspozycje i umiejętności, by efektywnie znaczyło dobre wykorzystanie umiejętności pracownika, oraz przewidywanie konsekwencji podejmowanych decyzji jak i umiejętne rozwiązywanie problemów przez dobry dobór narzędzi jak i osób.
Może dla kogoś to oczywiste prawdy, lecz dla wielu managerów to nie osiągalna umiejętność.

konto usunięte

Temat: najważniejsze cechy menadżera

Jonasz Wojnar:

Vide wątek o kapłanach, wojownikach i niewolnikach…: Czy mogę prosić o krótkie streszczenie dl niezaznajomionych z wątkiem (np. mnie)?
W sprawie „szefa informatyków”: popieram, odpowiedź jest trochę oczywista (raczej)

wątek o kapłanach, wojownikach i niewolnikach jest ogólnie dostępny, można poczytać :)

jeśli chodzi o szefa informatyków to zdecydowanie nie dla wszystkich odpowiedź była oczywista, o czym świadczy m.in. fakt, że w ogóle padło takie pytanie :)
Tadeusz W.

Tadeusz W. Trener Wiodący w
zakresie Metodyki
Syndromicznej CRM SA

Temat: najważniejsze cechy menadżera

Można odnieść wrażenie, iż wskazywane cechy menedżera budowane są przez nas psychologicznie: albo takie, które ja mam - i to jest najlepszy wzorzec, albo takie, których nie mam - i to jest wzorzec ambitny. Jeśli dołączyć to tego możliwe wariacje obu wzorców - to zaczyna się interesująca dyskusja.
Warto jednak określić cechy organizacji. Mówimy najprawdopodobniej o kilkunastu modelach organizacji równolegle vis a vis cech menedżera. To rozmowa pasażerów z dwóch, mijających się w pełnym biegu pociągów. Każdy pasażer w innym pociągu.
Jeśli przyjąć, że zasadniczym celem każdej organizacji, równoważącym jej działania strategiczne z bieżącą działalnością – jest rozwiązywanie problemów i wdrażanie sprawdzonych rozwiązań w codzienną praktykę działania /standaryzacja reakcji organizacji na problemy/ – to umiejętność identyfikacji i rozwiązywania problemów skategoryzuje istotne cechy menedżera. Informacyjne, informatyczne, decyzyjne, metodologiczne, infobrokerskie, itd.
Nie twierdzę, że jest to jedyny czy najlepszy sposób myślenia o cechach menedżera w ogóle. Twierdzę, że jest tak zawsze – w kontekście konkretnego modelu organizacji.
A mało kto pracuje w organizacyjnej - czystej abstrakcji

konto usunięte

Temat: najważniejsze cechy menadżera

Skuteczny manager, w mojej skromnej opinii, powinien na początku zadbać o integrację zespołu:) pomijając wspólne imprezy, mam tu na myśli aktywny kontakt i zainteresowanie podwładnymi, delegowanie ról według ich predyspozycji. Manager powinien stworzyć warunki do rozwoju kompetencji pracowników, bo jest to niejednokrotnie cenniejsze niż premie. Aby skutecznie zarządzać, powinien kierować się planem - strategię i cele opracowuje wraz z zespołem. Plan w zarządzaniu wydaje się oczywisty, ale praktyka dowodzi, że przerasta możliwości wielu osób. Powinien delegować odpowiedzialne zadania i interesować się postępami w ich realizacji. Dobry manager to wymagający koordynator, który dba o swoich ludzi.

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Jonasz Wojnar

Jonasz Wojnar Student,
Ewangelikalna Wyższa
Szkoła Teologiczna

Temat: najważniejsze cechy menadżera

acha. ok. dzięki za odpowiedź
Jonasz Wojnar

Jonasz Wojnar Student,
Ewangelikalna Wyższa
Szkoła Teologiczna

Temat: najważniejsze cechy menadżera

Jonasz Wojnar:
acha. ok. dzięki za odpowiedź
sorry, chodziło mi o odpowiedź do:

"Taka tam hermetyczna ekscytacja, wynikła z tego, że ktoś jeszcze odwołuje się do fundamentalnych opracowań i badań (tu McClellanda i McBera, np. klasycznego "Competence at Work") :)"
Dorota Wojnar

Dorota Wojnar Student, Szkoła
Wyższa PSychologii
Społeczne w
Katowicach

Temat: najważniejsze cechy menadżera

Dzięki za Wasz wkład, poruszyliście tyle wątków, że ciężko to ogarnąć (ale to dobrze!)

Tworząc temat zastanawiałam się na ile cechy, które wymienicie będą takimi, które przydają się w podejściu TPM Total Participation Management).

W związku z tym mam 2 pytania:

1. Na ile wymienione cechy przydają się w podejściu TPM?
2. Czy są jakieś cechy (nie wymienione), które powinny charakteryzować menadżera zarządzającego wg założeń TPM?

Następna dyskusja:

Polskie cechy narodowe a p...




Wyślij zaproszenie do