Patryk Z.

Patryk Z. Dyrektor
Zarządzający w
Drogerie Jasmin

Temat: Modele wynagradzania pracowników w detalu

Ciekawy artykuł:
http://www.profitup.com/pl/news/skuteczny-model-wynagr...

Zgadzacie się? Też stosujecie podobne modele?
Który parametr działa wg Was najbardziej motywująco a jednocześnie jest zrozumiały?

PZ
Michał J.

Michał J. Menadżer

Temat: Modele wynagradzania pracowników w detalu

Trochę ten model jest pomieszany, wewnętrznie sprzeczny i wcale nie adresuje interesu firmy, ale od biedy da się zastosować.
Wątpię wprawdzie w silę motywacji systemów opartych na tak wielu wskaźnikach ogólnych, a skierowanych do najniższego personelu, ale być może gdzieś się sprawdza.

Poza tym część z tych wskaźników (np konwersja) zależy od modelu obsługi, stosowanego w danej sieci.
UPT w dużej mierze zależy od struktury towarowej, a marża w ogóle nie ma wpływu na przychód i sklepu jako takiego nie interesuje.

Nie wspomnę już o tym, że premiowane wskaźniki powinny adresować interes firmy, ten zaś zmienia sie w czasie - raz potrzebujemy obrotu, raz gotówki innym razem np wiekszej rotacji, itp.

Zatem model wynagradzania powinien być dynamiczny.

No i last but not least - sklep powinien mieć cele. Bo premia bez targetu jest bardzo nieefektywna kosztowo.

Następna dyskusja:

integracja pracowników




Wyślij zaproszenie do