Joanna D.

Joanna D. ENERGA OPERATOR SA

Temat: Model organizacji uczących się. Modele systemowe. Co o...

Ciekawy temat więc się dołączę :-)

tak naprawde dotyczy wiedzy organizacji w szerokim tego słowa znaczeniu, wiedzy, którz często jest w umysłach pracowników i które tak często może sobie z nimi odchodzić, gdy i oni odejdą ...

hmm wydaje się, że nie trzeba aż tak wiele by coś niecoś (bo wszytskiego się nie da) zatrzymywać ...

w mojej firmie (ale lepiej rzec Odziale mojej firmy dla którego pracuję) mamy elektroniczny system obiegu dokumentów i informacji od dobrych kilku lat i uważam z perspektywy czasu, że w zwiazku z tym, że wszyscy pracownicy w nim pracuja muszą dokumentowac swoja pracę (a szefowie swoje decyzje :-)). Dokumentownaiu podelagaja także pomysły, projekty etc... nawet te, które moze na chwile obecną nie znalazły pola do rozwinięcia się, ale .. mnie już się zdarzyło, że powróciliśmy do pomysłu sprzed 1,5 roku i teraz zaczynamy jego wdrożenie.

Co do szkoleń ... my je oceniamy, a każdy pracownik jest zobowiązany (pilnuje tego procedura work-flow) do zeskanowania materiałów szkoleniowych i upublicznienia jej w miejscu w naszym systemie, które zwie się "Wiedza organizacji". Raportowanie z tego jak uczestnicy ocenili dane szkolenie jest też szybkie i nie nastręcza trudności. Ocenialiśmy też kiedyś skuteczność określonych szkoleń w trakcie rocznej oceny konkretnego pracownika.

konto usunięte

Temat: Model organizacji uczących się. Modele systemowe. Co o...

Joanna D.:
Co do szkoleń ... my je oceniamy, a każdy pracownik jest zobowiązany (pilnuje tego procedura work-flow) do zeskanowania materiałów szkoleniowych i upublicznienia jej w miejscu w naszym systemie, które zwie się "Wiedza organizacji". Raportowanie z tego jak uczestnicy ocenili dane szkolenie jest też szybkie i nie
nastręcza trudności. Ocenialiśmy też kiedyś skuteczność określonych szkoleń w trakcie rocznej oceny konkretnego pracownika.

A jak się to ma do praw autorskich? Macie umowę, w której zawarta jest informacja, że firma szkoleniowa udziela wam zgody na rozpowszechnianie materiałów w ramach firmy?

Pytam, bo temat bardzo śliski.

I dlatego zastosowanie, które proponuję opiera się wykorzystanie materiałów do opracowania rozwiązania w firmie, przy założeniu, że na szkoleniu była właściwa osoba (organizacyjnie). I wtedy opracowanie jest utworem tejże osoby, opracowanym na podstawie materiałów. Więc prawa autorskie majątkowe są po stronie pracodawcy.Grzegorz K. edytował(a) ten post dnia 03.03.08 o godzinie 08:30
Joanna D.

Joanna D. ENERGA OPERATOR SA

Temat: Model organizacji uczących się. Modele systemowe. Co o...

Grzegorz K.:
Joanna D.:
Co do szkoleń ... my je oceniamy, a każdy pracownik jest zobowiązany (pilnuje tego procedura work-flow) do zeskanowania materiałów szkoleniowych i upublicznienia jej w miejscu w naszym systemie, które zwie się "Wiedza organizacji". Raportowanie z tego jak uczestnicy ocenili dane szkolenie jest też szybkie i nie
nastręcza trudności. Ocenialiśmy też kiedyś skuteczność określonych szkoleń w trakcie rocznej oceny konkretnego pracownika.

A jak się to ma do praw autorskich? Macie umowę, w której zawarta jest informacja, że firma szkoleniowa udziela wam zgody na rozpowszechnianie materiałów w ramach firmy?

Pytam, bo temat bardzo śliski.

Hmmm... dziękuję za pytania - tak naprawdę w tym momencie się nad tym zastanowiłam ... pewnie z niektórymi mamy (np. w przypadku szkoeń zamkniętych dla większej grupy naszych pracowników).. ale tak naprawdę nie ze 100% ... bo w ten sposób rozpowszechniamy materiały ze wszystkich szkoleń, konferencji, seminariów etc.. ale też artykuły prasowe.

konto usunięte

Temat: Model organizacji uczących się. Modele systemowe. Co o...

Kurcze znowu mi wyszło...

Marek, hamuj mnie trochę, bo ja tu wszystko opowiem :-)))

A poważnie, to jest spory problem. Kserowanie, powielanie artykułów prasowych bez zgody wydawcy jest niedozwolone. Jest jeden sposób na przejście tematu, ale wymaga podjęcia kilku czynności. Niestety.
Joanna D.

Joanna D. ENERGA OPERATOR SA

Temat: Model organizacji uczących się. Modele systemowe. Co o...

Grzegorz K.:
Kurcze znowu mi wyszło...

Marek, hamuj mnie trochę, bo ja tu wszystko opowiem :-)))

A poważnie, to jest spory problem. Kserowanie, powielanie artykułów prasowych bez zgody wydawcy jest niedozwolone. Jest jeden sposób na przejście tematu, ale wymaga podjęcia kilku czynności. Niestety.

No to jak juz zacząłeś to dokończ jaki to sposób

hmmm .. tak naprawdę nie kserujemy :-) .. skanujemy i udostępniamy :-)

hahha ale rozumiem, że i tak podpadamy

konto usunięte

Temat: Model organizacji uczących się. Modele systemowe. Co o...

No to jest raczej dość trudne do opowiedzenia w jednym zdaniu, bo ustawa daje kilka możliwości.

Określenie JEDEN sposób odnosi się do przeczytania JEDNEJ ustawy i na jej podstawie określenia zasad postępowania z materiałami szkoleniowymi.

Tam jest naprawdę sporo podpowiedzi, a raport (opracowanie) po szkoleniu ma swój istotny cel. Jest własnym opracowaniem. Na podstawie, ale własnym.

Jednak najprostszym sposobem, jeśli jest to prasa branżowa to jest wystąpienie o zgodę na wykorzystywanie materiałów co celów szkoleniowych - do podmiotu posiadającego prawa autorskie majątkowe.
Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Temat: Model organizacji uczących się. Modele systemowe. Co o...

Darek Świerk:
Agnieszka Bolesławska:
Piotr K.:
A ja uważam, że jest dokładnie odwrotnie.
To jest idealny porzykład władzy i procesów diagnostycznych w orgnizacji:) do zbadania czy w firmie istnieje taki problem zastosowałabym perspektywę polityczną i systemową, a następnie mierniki wewnętrznego stanu systemu. Wszystko wiąże się z konstruowaniem planów strategicznych, budżetu i planu inwestycyjnego firmy.
Wszystko ukryte jest w stukrurze organizacji, nikt z pod pancerza nie wyjdzie bo widocznie organizacja ma słaby system zarządzania...
Boże jaki czas studiów jest piękny!

Problemy są proste a złożone rozwiązania możemy wyciągnąć z rękawa i dają zawsze znakomite rezultaty.
Agnieszko, nie wiem czy zauważyłaś, właśnie doleciało do ciebie echo z sąsiedniego wątku "nie uda ci się". ;-D
W swojej praktyce niestety spotykam z czymś odmiennym –
Darku, zobacz, że w zalewie młodych i starych malkontentów marudzących, że wszędzie śmiertelna nuda, itp., itd. .., Agnieszka do rzeczywistego problemu zaproponowała coś o czym się uczy. Teraz broni swojego poglądu w ścisłym powiązaniu z faktami i wiedzą. Oby tak wszyscy, nawet starzy wyjadacze, potrafili.

Może moja opinia nie istotna ale Agnieszko bardzo ładnie nie dajesz się, trzymam kciuki. ;-D
Grzegorz K.:
Marek, hamuj mnie trochę, bo ja tu wszystko opowiem :-)))
BĘC! BĘC! Właśnie dostałeś ode mnie solidnego kopniaka. ;-D Możesz oddać. ;-D

konto usunięte

Temat: Model organizacji uczących się. Modele systemowe. Co o...

E nie. Ja sam prosiłem :-)))))
Darek S.

Darek S. Raz się żyje potem
się tylko straszy!

Temat: Model organizacji uczących się. Modele systemowe. Co o...

Joanna D.:
Grzegorz K.:
A jak się to ma do praw autorskich? Macie umowę, w której zawarta jest informacja, że firma szkoleniowa udziela wam zgody na rozpowszechnianie materiałów w ramach firmy?

Pytam, bo temat bardzo śliski.

Hmmm... dziękuję za pytania - tak naprawdę w tym momencie się nad tym zastanowiłam ... pewnie z niektórymi mamy (np. w przypadku szkoeń zamkniętych dla większej grupy naszych pracowników).. ale tak naprawdę nie ze 100% ... bo w ten sposób rozpowszechniamy materiały ze wszystkich szkoleń, konferencji, seminariów etc.. ale też artykuły prasowe.

Materiały szkoleniowe podlegają ochronie z tytułu praw do własności intelektualnej i w związku z powyższym aby je udostępniać poza salą szkoleniową wymagana jest zgoda na pismie ze strony właściciela czyli firmy szkoleniowej. Może się to wiązać z dodatkową (czasem wysoką) opłatą.

Opracowania i raporty sporządzone po szkoleniu – tu jest inna sprawa, choć w zalezności od jakości i rodzaju informacji tez może być z tym problem. Mi się jeszcze nigdy nie zdarzyło aby raport został udostępniony uczestnikom w pełnej formie. Pełna forma – idzie tylko do zamawiającego, zazwyczaj zawiera obserwacje i wnioski, które są poufne.
Darek S.

Darek S. Raz się żyje potem
się tylko straszy!

Temat: Model organizacji uczących się. Modele systemowe. Co o...

Marek Kubiś:
Boże jaki czas studiów jest piękny!

Problemy są proste a złożone rozwiązania możemy wyciągnąć z rękawa i dają zawsze znakomite rezultaty.
Agnieszko, nie wiem czy zauważyłaś, właśnie doleciało do ciebie echo z sąsiedniego wątku "nie uda ci się". ;-D
W swojej praktyce niestety spotykam z czymś odmiennym –
Darku, zobacz, że w zalewie młodych i starych malkontentów marudzących, że wszędzie śmiertelna nuda, itp., itd. .., Agnieszka do rzeczywistego problemu zaproponowała coś o czym się uczy. Teraz broni swojego poglądu w ścisłym powiązaniu z faktami i wiedzą. Oby tak wszyscy, nawet starzy wyjadacze, potrafili.

Faktami? Hmmm…

To ja może przestanę się wtrącać :)
Marku! Zatrudnij Agnieszkę do pracy nad rozwojem Twojej firmy i codziennie mów jej że jej się uda!

Czy znów będę wrednym malkontentem gdy powiem, że znam efekt? :)
Może moja opinia nie istotna ale Agnieszko bardzo ładnie nie dajesz się, trzymam kciuki. ;-D

Trzymaj, trzymaj, a mam sprawdzić czy rzeczywiście bardzo ładnie? :)

Chyba nieee… bo młodych trzeba wspierać :)

konto usunięte

Temat: Model organizacji uczących się. Modele systemowe. Co o...

Darek Świerk:
Opracowania i raporty sporządzone po szkoleniu – tu jest inna sprawa, choć w zalezności od jakości i rodzaju informacji tez może być z tym problem. Mi się jeszcze nigdy nie zdarzyło aby raport został udostępniony uczestnikom w pełnej formie. Pełna forma – idzie tylko do zamawiającego, zazwyczaj zawiera obserwacje i wnioski, które są poufne.

Raport uczestnika szkolenia, nie firmy szkolącej. Inny zakres, cel i sens tworzenia raportu.

Nie pisze więcej, bo Marek naprawdę mnie skopie. :-)))
Joanna D.

Joanna D. ENERGA OPERATOR SA

Temat: Model organizacji uczących się. Modele systemowe. Co o...

Grzegorz K.:
Nie pisze więcej, bo Marek naprawdę mnie skopie. :-)))

Masz od Marka pisemny zakaz rozpowszechniania swojej wiedzy .. to wszystko wyjaśnia :-)

konto usunięte

Temat: Model organizacji uczących się. Modele systemowe. Co o...

Nie, po prostu kopie mnie po przyjacielsku :-)))

Zakazywać nie bardzo ma jak, bo ani ja dla Niego nie pracuję, ani On dla mnie.
Darek S.

Darek S. Raz się żyje potem
się tylko straszy!

Temat: Model organizacji uczących się. Modele systemowe. Co o...

Joanna D.:
Grzegorz K.:
Nie pisze więcej, bo Marek naprawdę mnie skopie. :-)))

Masz od Marka pisemny zakaz rozpowszechniania swojej wiedzy .. to wszystko wyjaśnia :-)

Joasiu!

Podejrzewam, że gdy zajrzysz do swojego systemu znajdziesz tam ok 500 stron dokumentów mojego autorstwa.

O oddziale Płockim, jego organizacji wraz z zapleczem oraz sposobie wdrożenia to można napisac ksiązkę i zatytułowac ją "Najlepsze praktyki..."
Darek S.

Darek S. Raz się żyje potem
się tylko straszy!

Temat: Model organizacji uczących się. Modele systemowe. Co o...

Grzegorz K.:
Darek Świerk:
Opracowania i raporty sporządzone po szkoleniu – tu jest inna sprawa, choć w zalezności od jakości i rodzaju informacji tez może być z tym problem. Mi się jeszcze nigdy nie zdarzyło aby raport został udostępniony uczestnikom w pełnej formie. Pełna forma – idzie tylko do zamawiającego, zazwyczaj zawiera obserwacje i wnioski, które są poufne.

Raport uczestnika szkolenia, nie firmy szkolącej. Inny zakres, cel i sens tworzenia raportu.

Nie pisze więcej, bo Marek naprawdę mnie skopie. :-)))

Tak! To zawsze można, właścicielem takiego materiału jest pracodawca [o ile powstał na jego wyraźne zlecenie].
Joanna D.

Joanna D. ENERGA OPERATOR SA

Temat: Model organizacji uczących się. Modele systemowe. Co o...

Darek Świerk:
Joanna D.:
Grzegorz K.:
Nie pisze więcej, bo Marek naprawdę mnie skopie. :-)))

Masz od Marka pisemny zakaz rozpowszechniania swojej wiedzy .. to wszystko wyjaśnia :-)

Joasiu!

Podejrzewam, że gdy zajrzysz do swojego systemu znajdziesz tam ok 500 stron dokumentów mojego autorstwa.
serio? a w jakim sensie mówimy tu o systemie? :-)


O oddziale Płockim, jego organizacji wraz z zapleczem oraz sposobie wdrożenia to można napisac ksiązkę i zatytułowac ją "Najlepsze praktyki..."
Zmieniamy się - ale cały czas do przodu :-)
Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Temat: Model organizacji uczących się. Modele systemowe. Co o...

Darek Świerk:
To ja może przestanę się wtrącać :)
W żadnym wypadku. Z przyjemnością czytam Twoje wypowiedzi, więc przynajmniej mnie by Twojego głosu brakowało. :-D
Marku! Zatrudnij Agnieszkę do pracy nad rozwojem Twojej firmy i codziennie mów jej że jej się uda!
Daj Boże abym odzyskał siły, a wtedy jak miałbym wybierać, to na pewno conajmniej pochyliłbym się nad podaniem, gdyby wpłynęło. Szkoda, że póki co nierelane. ;-( Tak samo jak nie wyobrażam sobie prowadzenia firmy na zasadach koła fortuny, czy milionerów: telefon do przyjaciela / podpowiedź publiczności / 50 na 50. ;-D A liczenie, że się uda w moim towarzystwie? Hmmm, .. no może czasami, ale nie dziś. ;-D
Czy znów będę wrednym malkontentem gdy powiem, że znam efekt? :)
Oj Darku, z przyjemnością przywitam się z Tobą w loży szyderców, do której na tym forum zaprosił mnie założyciel, ale jeszcze się troszeczkę postaraj. ;-D
Może moja opinia nie istotna ale Agnieszko bardzo ładnie nie dajesz się, trzymam kciuki. ;-D
Trzymaj, trzymaj, a mam sprawdzić czy rzeczywiście bardzo ładnie? :)
Pewnie! Liczę, że nikt krokiem raka się nie wycofa. ;-D Zauważ, że Agnieszka, jak padł problem, próbując odgadnąć odpowiedź, zaproponowała także jej poszukania poprzez badania.
Agnieszka Bolesławska:
Fakt wszystkie zdarzenia, które Pan wymienił widac już gołym okiem prowadząc przedsiębiorstwo, nie potrzeba liczb, ani badań, ale chcąc sprawdzic całośc organizacji to jednak pzeprowadziłabym badania...:)tak dla pewności (choc i tak badanie byłoby uzupełnieniem moich przemyśleń)
No i nie odżegnuje Ciebie od czci i wiary, choć ostatnim wtrąceniem znacznie osłabia swoją wcześniejszą opinię. ;-D
Darek Świerk:
Chyba nieee… bo młodych trzeba wspierać :)
Pewnie, po raz drugi, że trzeba wspierać młodzież ale przecież to nie oznacza życia pod pancernym parasolem i bez konstruktywnej krytyki. ;-D

Ech, jak to ładnie ujął Smoleń .. po czterdziestce człowiek ma trochę z osła, trochę z lwa. ;-D
Grzegorz K.:
Nie pisze więcej, bo Marek naprawdę mnie skopie. :-)))
Joanna Dobaczewska:
Masz od Marka pisemny zakaz rozpowszechniania swojej wiedzy .. to wszystko wyjaśnia :-)
Nie, po prostu kopie mnie po przyjacielsku :-)))
A jak by inaczej, kiedy ja w ręku w życiu prawdziwych kajdanek nie miałem, a Grzegorz zakuwa je na rękach delikwentów szybiej, niż pomocnicy mu je podają! ;-)))) BĘC! BĘC! ;-D
Darek S.

Darek S. Raz się żyje potem
się tylko straszy!

Temat: Model organizacji uczących się. Modele systemowe. Co o...

Joanna D.:
Darek Świerk:
Joanna D.:
Grzegorz K.:
Nie pisze więcej, bo Marek naprawdę mnie skopie. :-)))

Masz od Marka pisemny zakaz rozpowszechniania swojej wiedzy .. to wszystko wyjaśnia :-)

Joasiu!

Podejrzewam, że gdy zajrzysz do swojego systemu znajdziesz tam ok 500 stron dokumentów mojego autorstwa.
serio? a w jakim sensie mówimy tu o systemie? :-)

mówię o tej części która stanowi repozytorium dokumentów ze szkoleń. :)
Darek S.

Darek S. Raz się żyje potem
się tylko straszy!

Temat: Model organizacji uczących się. Modele systemowe. Co o...

Pewnie! Liczę, że nikt krokiem raka się nie wycofa. ;-D Zauważ, że
Agnieszka, jak padł problem, próbując odgadnąć odpowiedź,
zaproponowała także jej poszukania poprzez badania.

Nie chcąc znów wyjść na skończonego i aroganckiego durnia muszę postarać się owinąć moją wypowiedź w podwójną wersję bawełny. A brzmi ona tak:

Kiedy przychodziłem do pracy w WP rozmawiałem z członkiem (zarządu), złapał mnie na korytarzu (był niezadowolony z mego wejścia do zespołu ale ktoś inny się uparł, zresztą to osobna i śmieszna historia), więc złapał mnie na korytarzu i powiedział coś takiego.

Oczekuję od ciebie wiele słuchania i bardzo wiele pokory na początku twojej pracy, bo tylko w ten sposób będziesz w stanie poznać tę firmę i coś wartościowego dla niej zrobić. I zanim zaproponujesz coś swojego i zanim twój głos w dyskusji będzie się liczył słuchaj, słuchaj, słuchaj i ucz się. Na tym etapie najważniejsza jest pokora.

Nie lubię go do dziś (źle traktował moich przyjaciół), ale szanuję za wiele rzeczy. Ta rozmowa, podczas której śmiałem się wewnętrznie bo mówił dokładnie to co wiedziałem i jak sądzę rozumiałem do dziś utkwiła mi w pamięci. I polecam podobne wskazówki wszystkim młodym dla dobra ich samych i wszystkiego za co się wezmą.
Joanna D.

Joanna D. ENERGA OPERATOR SA

Temat: Model organizacji uczących się. Modele systemowe. Co o...

Darek Świerk:

mówię o tej części która stanowi repozytorium dokumentów ze szkoleń. :)
:-) muszę poszperać w takim razie ...

o tej pokorze powyżej - mądre.Joanna D. edytował(a) ten post dnia 03.03.08 o godzinie 22:50



Wyślij zaproszenie do