konto usunięte

Temat: model firmy doradztwa finansowego


Obrazek

Proszę o opinie i dyskusję na przedstawiony model który zakłada, że strumień przychodów jest następujący:

-klient bogaty- 1200zł

-klient zamożny- 600zł

-klient masowy- 200zł

Dla chcących zgłębić  zasady tworzenia modeli canvas link: http://www.pi.gov.pl/PARP/chapter_86196.asp?soid=0E6E5...

Gdyby obrazek nie pojawiał się:
https://docs.google.com/file/d/0BybhF-A-HpEgaVdScmNYd21...Ten post został edytowany przez Autora dnia 28.02.15 o godzinie 11:53

Temat: model firmy doradztwa finansowego

Segment klientów wg mnie jest źle skonstruowany. Skąd będziesz wiedział kto jest bogaty a kto biedny ?
A w ogóle to możemy analizować ten schemat. :)

konto usunięte

Temat: model firmy doradztwa finansowego

Wizyta u klienta jest conaj mniej 2x krotna. Najpierw wypełniasz formularz i poznajesz klienta ze drugim razem przedstawiasz ofertę Robi tak większość firm ubezpieczeniowych. Możemy analizować każdy segment i o nim w szczegółach pisać. Po to go opracowałem.

Temat: model firmy doradztwa finansowego

Andrzej M.:
Wizyta u klienta jest conaj mniej 2x krotna. Najpierw wypełniasz formularz i poznajesz klienta ze drugim razem przedstawiasz ofertę Robi tak większość firm ubezpieczeniowych. Możemy analizować każdy segment i o nim w szczegółach pisać. Po to go opracowałem.
Czyli jak rozumiem z rozmowy z klientem dowiadujecie się ile chce zainwestować i wybiera jakieś opcje.
Na podstawie tych informacji kwalifikujecie go do jakiejś grupy (segmentu). Przyjąłeś, że grup będą trzy (bogaty, zamożny, masowy). Oczywiście to segregowanie można zmienić np. na 4 grupy - bo dlaczego mają być tylko 3 ?
I podanie tu podziału % jest błędne - no może trzeba by podać co będzie (jakie działania podejmiesz) jeśli on będzie inny niż założony.

W Kluczowych działaniach raczej nie ma tych najistotniejszych. Wskazujesz na pracę ze swoimi pracownikami (motywowanie, szkolenia), konieczność dobrej rekrutacji. Ale też powinno być budowanie marki firmy (doradcy finansowego) u klientów, bo nawet gdy znają oni dobrze pośredników (którzy do nich przychodzą) to chyba patrzą skąd przychodzą (kto ich zatrudnia). Muszą wiedzieć, że ta Propozycja wartości jest realna bo "stoi' za tym poważna i kompetentna firma.

Poza tym schematem trzeba by na początku podać misję i wizję działania firmy, z których może "narodzić" się ten schemat.

konto usunięte

Temat: model firmy doradztwa finansowego

W rozmowie z klientem używam formularza, który pozwala zebrać informacje, przedstawić zakres działalności firmy, sprzedawca w pierwszej rozmowie ma zdobyć zaufanie klienta na tyle, aby spotkać się jeszcze raz.
Kwalifikacja do grupy zależy od wysokości wpłaty klienta a podane procenty oznaczają rozkład statystyczny tych klientów. Jest to zestawienie wyjściowe do kalkulacji przychodów jak i strategii zdobywania klientów. Oczywiście w formie ogólnikowych wytycznych. W końcu sprzedawca może mieć 10xbogatych i też będzie dobrze. Model opiera się na rozkładach globalnych.
„Budowanie marki” jest uwzględnione w relacjach z klientem pod hasłem profesjonalizm.
Dodatkowo jest budowana poprzez „kanał polecenia”, bo nikt cię nie poleci jak źle to zrobisz.
W modelu starałem się uwzględnić główne kierunki (strategiczne) pozostałe opisy tak naprawdę zawierają się w nich lub korelacji między nimi. Czy można budować markę bez profesjonalnej postawy? Raczej nie.
„Misja i wizja firmy” jest czynnikiem zmiennym, dlatego nie podaje się go w ogólnym modelu. Gdy by rozwinąć pod model na dany rok działalności to w kluczowych działaniach prezes zapisze sobie „Misję i wizję”, ale menadżer już nie. To jest całościowy model.
W rozmowie z klientem używam formularza, który pozwala zebrać informacje, przedstawić zakres działalności firmy, sprzedawca w pierwszej rozmowie ma zdobyć zaufanie klienta na tyle, aby spotkać się jeszcze raz.
Kwalifikacja do grupy zależy od wysokości wpłaty klienta a podane procenty oznaczają rozkład statystyczny tych klientów. Jest to zestawienie wyjściowe do kalkulacji przychodów jak i strategii zdobywania klientów. Oczywiście w formie ogólnikowych wytycznych. W końcu sprzedawca może mieć 10xbogatych i też będzie dobrze. Model opiera się na rozkładach globalnych.
„Budowanie marki” jest uwzględnione w relacjach z klientem pod hasłem profesjonalizm.
Dodatkowo jest budowana poprzez „kanał polecenia”, bo nikt cię nie poleci jak źle to zrobisz.
W modelu starałem się uwzględnić główne kierunki (strategiczne) pozostałe opisy tak naprawdę zawierają się w nich lub korelacji między nimi. Czy można budować markę bez profesjonalnej postawy? Raczej nie.
„Misja i wizja firmy” jest czynnikiem zmiennym, dlatego nie podaje się go w ogólnym modelu. Gdy by rozwinąć pod model na dany rok działalności to w kluczowych działaniach prezes zapisze sobie „Misję i wizję”, ale menadżer już nie. To jest całościowy model.

Następna dyskusja:

Polskie firmy w ogonie inno...




Wyślij zaproszenie do