Michał Ksiądzyna games
konto usunięte
Temat: Marketing - zlecać czy robić u siebie
eksperci niemieccy doradzaja, zeby najlepiej (jesli mozliwe) robic samemu. Bo i freelanceri etatowiec, moga sobie chciec dorobic albo skpiuja liste klientow i pojda do komkurencji, za wieksze pieniadze.
Sa firmy, ktore za jeden kwalifikowany adres (juz cos kupil) placa po 50 euro ..
Oczywiscie jak firma ma 100 tys klientow i wiecej, to szef sam nie da rady, robic tego efektywnie
konto usunięte
Temat: Marketing - zlecać czy robić u siebie
Michał Ksiądzyna:
Zastanawiam się jakie macie poglądy na temat marketingu - lepiej robić samodzielnie, zatrudnić kogoś na etat/kontrakt, czy zlecać firmie zewnętrznej?
To zadanie typu: "czy x*y jest większe od z; gdzie x, y i z są niewiadomymi".
W jednym przypadku będzie sens robić to wewnątrz, w innym zlecać na zewnątrz. I wpływ na decyzję ma bardzo wiele czynników - nie tylko wielkość firmy i obrotu czy rodzaj produktu, ale również specyfika branży, obrana strategia marketingowa czy nawet podaż odpowiednich specjalistów na rynku pracy.Piotr C. edytował(a) ten post dnia 29.12.11 o godzinie 15:26
konto usunięte
Temat: Marketing - zlecać czy robić u siebie
Czeslaw Kowalczyk:
eksperci niemieccy doradzaja, zeby najlepiej (jesli mozliwe) robic samemu.
"Naukowcy amerykańscy odkryli..." ;)
konto usunięte
Temat: Marketing - zlecać czy robić u siebie
Piotr C.:po co przepychanki, jak jest oczywistosc:
Czeslaw Kowalczyk:
eksperci niemieccy doradzaja, zeby najlepiej (jesli mozliwe) robic samemu.
"Naukowcy amerykańscy odkryli..." ;)
gosc kopiuje, wynosi Ci liste klientow. A to tak, jakby zabral Ci z banku 90% gotowki albo gorzej, bo nie wiesz dokladnie, ile bys na tym zarobil ...
Powtarzam: za jeden sprawdzony adres firmy placa do 50 euro czyli jest wart i wiecej ..
konto usunięte
Temat: Marketing - zlecać czy robić u siebie
Piotr C.:
Michał Ksiądzyna:
Zastanawiam się jakie macie poglądy na temat marketingu - lepiej robić samodzielnie, zatrudnić kogoś na etat/kontrakt, czy zlecać firmie zewnętrznej?
W jednym przypadku będzie sens robić to wewnątrz, w innym zlecać na zewnątrz. I wpływ na decyzję ma bardzo wiele czynników - nie tylko wielkość firmy i obrotu czy rodzaj produktu, ale również specyfika branży, obrana strategia marketingowa czy nawet podaż odpowiednich specjalistów na rynku pracy.tu sie wypada z tym calkiem zgodzic
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Temat: Marketing - zlecać czy robić u siebie
Pojęcie "marketing" to nieco więcej niż lista klientów...Michał Ksiądzyna games
Temat: Marketing - zlecać czy robić u siebie
Piotr C.:Niby każdy jest inny, każda firma ma swoją specyfikę, ale nie pytam o to co robić, tylko jakie są Wasze poglądy. Może zechcesz się chociaż podzielić swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi plusów i minusów wymienionych albo innych rozwiązań?
W jednym przypadku będzie sens robić to wewnątrz, w innym zlecać na zewnątrz. I wpływ na decyzję ma bardzo wiele czynników - nie tylko wielkość firmy i obrotu czy rodzaj produktu, ale również specyfika branży, obrana strategia marketingowa czy nawet podaż odpowiednich specjalistów na rynku pracy.
konto usunięte
Temat: Marketing - zlecać czy robić u siebie
Michał Ksiądzyna:
Może zechcesz się chociaż podzielić swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi plusów i minusów wymienionych albo innych rozwiązań?
Moje poglądy są więc takie, że czasem jest sens robić to samemu, a czasem jest sens zlecić to na zewnątrz ;)
Rozumiem to, że chcesz rozwinąć dyskusję, ale to moim zdaniem mniej więcej tak, jakbyś zapytał "który samochód uważacie za najlepszy".
W marketingu, jak we wszystkim, ważne jest know how. A to, czy to know how mamy wewnątrz firmy, czy u podwykonawcy, to już kwestia zupełnie drugorzędna.
Argumenty o większym czy mniejszym przykładaniu się podwykonawcy, o lepszej czy gorszej znajomości produktu czy też większym czy mniejszym ryzyku kradzieży poufnych danych uważam za zupełnie bezużyteczne.
Dlaczego?
Bo problemy te mogą wystąpić zarówno w przypadku, gdy tworzymy własny zespół, jak i w przypadku, w którym korzystamy z usług podwykonawcy. Tak samo podwykonawca z różnych przyczyn może się nie przyłożyć, tak samo nasi pracownicy mogą zrobić kampanię "po łebkach". Oczywiście w obydwu przypadkach można użyć innych metod perswazji, ale fundamenty są podobne.
konto usunięte
Temat: Marketing - zlecać czy robić u siebie
Czeslaw Kowalczyk:"Naukowcy amerykańscy odkryli..." ;)po co przepychanki, jak jest oczywistosc:
gosc kopiuje, wynosi Ci liste klientow. A to tak, jakby zabral Ci z banku 90% gotowki albo gorzej, bo nie wiesz dokladnie, ile bys na tym zarobil ...
To nie przepychanki, tylko nawiązanie do pewnego zjawiska.
Ale do sedna. W przypadku przedmiotu naszej dyskusji, ryzyko utraty poufnych danych to chyba najmniejszy z problemów. Jak słusznie zauważyła Dagmara, marketing to nie tylko baza klientów i w większości przypadków podwykonawca wcale nie dostanie takich danych.
Już bardziej obawiałbym się, że dane wyniesie mi mój własny pracownik.
konto usunięte
Temat: Marketing - zlecać czy robić u siebie
Dagmara D.:jasne ze tak. Ale jak Ci ktos zabierze liste i potrafi robic marketing(!) to ma cos, o nieokreslonej wartosci. I wystarczy, ze przedstawi im "lepsza" oferte. Wysle nawet bezplatne probki itp.
Pojęcie "marketing" to nieco więcej niż lista klientów...
W wielkiej firmie, szef oczywiscie nie ogarnie calosci.
Piotr ma racje, wyliczajac czynniki, od ktorych zalezy, czy marketing przekazac innym czy nie
konto usunięte
Temat: Marketing - zlecać czy robić u siebie
Piotr C.:
Czeslaw Kowalczyk:
Jak słusznie zauważyła Dagmara, marketing to nie tylko baza klientów i w większości przypadków podwykonawca wcale nie dostanie takich danych.jesli tak, to zwracam honor
Już bardziej obawiałbym się, że dane wyniesie mi mój własny pracownik.
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Temat: Marketing - zlecać czy robić u siebie
Nie lubię Wiki , ale wcale niegłupio opisane.http://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing_mix
Michał Ksiądzyna games
Temat: Marketing - zlecać czy robić u siebie
Piotr C.:I to myślę, że jest dobry start - jedni potrzebują terenowych, inni na miasto, jeszcze inni limuzyny w celach reprezentacyjnych. Mimo tego liczba opcji jest ograniczona i można łatwo stwierdzić, że Ferrari się nie sprawdzi na safari :)
Rozumiem to, że chcesz rozwinąć dyskusję, ale to moim zdaniem mniej więcej tak, jakbyś zapytał "który samochód uważacie za najlepszy".
Odnosząc to do marketingu: robiąc samodzielnie jest niby najbezpieczniej, ale przecież nie można się znać na wszystkim, nawet mając firmę jednoosobową. Zatrudniając kogoś można mieć wiedzę w firmie, ale raz, że płacimy za jej rozwój, a dwa wiadomo jak bywa z lojalnością pracowników. Zlecając firmie zewnętrznej ryzykujemy większe koszty, wyciek informacji, ale możemy łatwiej zmienić dostawcę usług i oczekiwać odpowiedniego know how od samego początku.
Może dla ułatwienia zapytam tak: czy gdybyś założył (a może już to zrobiłeś) w tej chwili firmę: którą opcję wybrałbyś i dlaczego?
Nie ukrywam, że jest to dla mnie ważna informacja o podejściu ludzi do tematu, ponieważ sam się zajmuję marketingiem :)
konto usunięte
Temat: Marketing - zlecać czy robić u siebie
Michał Ksiądzyna:
Może dla ułatwienia zapytam tak: czy gdybyś założył (a może już to zrobiłeś) w tej chwili firmę: którą opcję wybrałbyś i dlaczego?
W ostatnich dwóch latach wprowadziłem na rynek dwie nowe marki. W tej chwili przygotowuję się do wprowadzenia dwóch kolejnych. W każdym z przypadków byłem odpowiedzialny za stworzenie produktu (idea, projekt, wdrożenie do produkcji), a w dwóch z nich również za strategię marketingową.
Każda z tych marek to zupełnie inna branża, zupełnie inne kanały, zupełnie inna strategia. To, co w przypadku jednej można było zlecić na zewnątrz, w przypadku innej nie przyniosłoby dobrego efektu.
Doskonałym przykładem jest xDEEP - nowa marka sprzętu nurkowego, która wystartowała w czerwcu. W ciągu kilku miesięcy (!) działania na jednym z najbardziej hermetycznych i konserwatywnych rynków, udało się wbić w Polsce na pozycję, na której śmiało zaczynamy konkurować z liderami.
Co ciekawe, udało się tego dokonać przy bardzo niewielkim budżecie i zupełnie bez klasycznej reklamy, ale wymagało naprawdę głębokiej znajomości tego rynku, potrzeb klientów, no i najważniejsze - stworzenia świetnych produktów.
Czy udałoby się to osiągnąć zlecając stworzenie strategii marketingowej lub choćby samo prowadzenie działań marketingowych na zewnątrz? Szczerze wątpię. Może... inwestując pół miliona w reklamę, ale i nawet to nie dałoby gwarancji. Po prostu ciężko byłoby znaleźć kogoś, kto miałby wiedzę pozwalającą na efektywne działanie na tak specyficznym rynku.
Do marketingu podchodzę w ten sposób: 90% to produkt. Jeśli ten jest doskonały, to cała reszta jest prosta :)Piotr C. edytował(a) ten post dnia 29.12.11 o godzinie 22:14
Kazimierz
Grabski
Jestem
otwieraczem...
Otwieram na marzenia
i aspiracje
Temat: Marketing - zlecać czy robić u siebie
Zacznijmy od potrzeb. W tym przypadku moich - osoby potrzebującej marketingu dla swojej firmy.Jeśli chciałbym zrobić ogólnopolską kampanię reklamową w wykorzystaniem wielu mediów reklamowych - skorzystałbym z wyspecjalizowanej agencji.
Jeśli chciałbym przeprowadzić badanie rynku na próbie Polaków reprezentatywnej pod względem 37 różnych cech - skorzystałbym z wyspecjalizowanej agencji.
Jeśli chciałbym przeprowadzić badania rynku, a następnie zrobić kampanię reklamową w krajach dalekiego wschodu to również skorzystałbym z pomocy wyspecjalizowanych firm.
Natomiast gdybym chciał przygotować strategię i szczegółowy plan marketingowy na następne 3 lata to bazowałbym na zasobach wewnętrznych firmy (choć dopuściłbym udział zewnętrznych doradców).
Gdybym chciał przeanalizować dane o wydatkach moich klientów to ponownie zaangażowałbym pracowników.
Gdybym chciał rozdawać ulotki o gorących pyzach sprzedawanych przez żonę na bazarowym straganie to zrobiłbym to sam.
Przykłady można mnożyć. Tyle że inne potrzeby w zakresie marketingu będzie miało kierownictwo globalnego koncernu, inne firmy prowadzącą niszową działalność B2B, inne firmy nastawionej na innowacje, a jeszcze inne właściciel zakładu szewskiego. I nawet nie pytam "a skąd biorą się potrzeby?", bo to już zupełnie inna para kaloszy.
Jakub
Konik
Rozkręcam serwis o
nowych mediach
Temat: Marketing - zlecać czy robić u siebie
Dokładnie, wszystko zależy od potrzeb. Dywagowanie bez konkretnego profilu "siebie" nie ma większego sensu. Dla mnie (tworzenie i wprowadzanie serwisu dot. nowych mediów) strategia marketingowa będzie opracowywana i wdrażana własnoręcznie, z podzleceniem czynności, których nie jestem w stanie wykonać, jak np. stworzenie aplikacji FB czy grafik.
Henryk
M.
Project Management /
Lean Management /
Systems Engineering
Temat: Marketing - zlecać czy robić u siebie
Przede wszystkim trzeba określić, czego się oczekuje. To jeszcze nie strategia. Dopiero wtedy można decydować, czy zlecać, czy robić u siebie.Jeżeli ta dyskusja nie dotyczy dużych firm, to - zakładając, że cele są dobrze określone - zleciłbym działania marketingowe. po to, by skoncentrować się na podstawowym biznesie.
Pozdrawiam
Podobne tematy
-
Zarządzanie » Marketing pasożytniczy - prawdziwa sztuka czy oszustwo??? -
-
Zarządzanie » Czy w firmach, gdzie pracujecie wdrożony jest marketing? -
-
Zarządzanie » Zarządzać czy być zarządzanym? -
-
Zarządzanie » Syndrom survivor sickness - czy istnieje?? -
-
Zarządzanie » Nastawienie na wyniki czy na Człowieka ? -
-
Zarządzanie » Czy warto się zmieniać? -
-
Zarządzanie » Czy to dobry czas na budowanie domu? -
-
Zarządzanie » Google - czy chroni prywatność? -
-
Zarządzanie » Menadżer optymalny – najemnik czy fanatyk ? -
-
Zarządzanie » Uczciwość - właściwa postawa czy frajerstwo w biznesie? -
Następna dyskusja: