Temat: Marka

Jakie są podstawy budowania marki?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Marka

Miiiiiiiiiichaaaaaaaaaałłłłłłłłłłł ....:):)

Podstawa budowanie marki to strategia.

konto usunięte

Temat: Marka

Może więc warto się zastanowić co jest podstawą tworzenia strategii marki?;-)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Marka

Obawiam się ,że kilka lat to za mało by to przegadać, ułożyć, zdefiniować , opisać.
Wszak to temat na studia :)

Temat: Marka

Dagmara D.:
Miiiiiiiiiichaaaaaaaaaałłłłłłłłłłł ....:):)

Podstawa budowanie marki to strategia.

Wiadomo, ale także codzienne sprawy jak np. podejście do klienta :)

konto usunięte

Temat: Marka

Ach, architektura marki to wyzwanie...
Polecam książeczkę Jacka Kall "Silna marka - istota i kreowanie" :)
Andrzej Góralczyk

Andrzej Góralczyk Poprawiam
przedsiębiorstwa.
Właściciel portalu
Dyrekcja.pl

Temat: Marka

Jakby to powiedzieć - wiele firm świetnie sobie radzi bez strategii. Nie widzę powodów, dla których nie miałyby mieć marki.

Jako zagorzały sceptyk czasami zadaję pytanie: a ten fragment Państwa czegoś (systemu, rynku, miejsce w łańcuchu dostaw) - to z którego punktu strategii wynika? Można to samo pytanie zadać w odniesieniu do marki: które elementy marki wynikają z których elementów strategii? No i wtedy ukazuje się sufitologia...

konto usunięte

Temat: Marka

Podstawa to chyba jest -> Jak klient ma rozpoznawać daną markę tz. z czym ma ją identyfikować.

konto usunięte

Temat: Marka

Andrzej Góralczyk:

... no tak Panie Andrzeju, Państwo i wszystko z nim gospodarczo związane to obecnie Narodowa Strategia Spójności, czyli Innowacyjna Gospodarka i jej Program Operacyjny...
Dlatego też, marka powinna opierać się o jej elementy :)

Pozdrawiam,
AKAleksandra Kalinowska edytował(a) ten post dnia 18.05.08 o godzinie 23:26
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Marka

Michał Ksiądzyna:
Jakie są podstawy budowania marki?

Podstawą budowania marki jest produkt lub usługa. Marka to cel długoterminowy, więc sprzedając "badziew" daleko nie zajedziesz. Potem strategia ;)

A zadając takie pytanie to jakbyś pytał "Jakie są podstawy budowania elektrowni jądrowej?" ;) Zadaj bardziej precyzyjne pytanie :)
Roza M.

Roza M. tancerka, obsluga
imprez
okolicznosciowych

Temat: Marka

Paweł Tkaczyk:
Michał Ksiądzyna:
Jakie są podstawy budowania marki?

Podstawą budowania marki jest produkt lub usługa. Marka to cel długoterminowy, więc sprzedając "badziew" daleko nie zajedziesz.

zgadzam sie z przedmowca. a zeby nie bylo latwo, waznym elementem jest rowniez kontakt z klientem.
Janusz Kurowski

Janusz Kurowski szukam ambitnych
ludzi

Temat: Marka

Budowa marki może być świadoma lub nieświadoma. Paweł napisał, że sprzedając badziew nie wyrobimy sobie marki. Wręcz przeciwnie, wyrobimy sobie markę dostawcy badziewia. Sęk w tym, że mając już taką przypiętą łatkę mamy dwa wyjścia, albo z tą "marką" walczyć, albo ją zaakceptować i oświadczyć: ok, wiemy że towar nie jest rewelacyjny, ale nikt nie przebije naszych cen. Wszystko zależy do jakiego segmentu rynku chcemy wystartować. Weźmy choćby niektóre sieci hipermarketów, wciskają chłam, kaczup bez pomidorów, mielonkę wołową z kurczaków itp., ale informacje tego typu się nie przebijają, a jeśli nawet, to nie docierają do grupy docelowej. Do nich dociera tylko marka - u nas najtaniej, po co przepłacać! Dbamy o twoją kieszeń! To oczywiście działanie świadome. NIeświadome jest wtedy gdy działamy bez strategii w tym zakresie i dopracujemy się opinii na swoj temat. Wtedy właśnie powstaje pytanie co dalej.

konto usunięte

Temat: Marka

Andrzej Góralczyk:
Jakby to powiedzieć - wiele firm świetnie sobie radzi bez strategii. Nie widzę powodów, dla których nie miałyby mieć marki.

można prosić o przykłady firm, które świetnie sobie radzą bez strategii? układy to też może być strategia

i nie wiem, czy komuś nie myli się marka z reputacją

bo jak rozumiem Michał pytał o markę w rozumieniu marketingowym czyli brand

podstawa budowania marki: znajomość potrzeb rynku IMO ;)
Olgierd Langer

Olgierd Langer Dyrektor ds. rozwoju

Temat: Marka

Mirek MIRPO Połyniak:
Andrzej Góralczyk:
Jakby to powiedzieć - wiele firm świetnie sobie radzi bez strategii. Nie widzę powodów, dla których nie miałyby mieć marki.

można prosić o przykłady firm, które świetnie sobie radzą bez strategii? układy to też może być strategia

i nie wiem, czy komuś nie myli się marka z reputacją

bo jak rozumiem Michał pytał o markę w rozumieniu marketingowym czyli brand

podstawa budowania marki: znajomość potrzeb rynku IMO ;)

wszystko zalezy od tego co rozumie sie pod pojeciem strategia. mozna np. miec strategie: nie planowac na dluzej niz dwa dni ;)

wtedy mowi sie o sobie: jesteśmy elastyczni i błyskawicznie reagujemy na to co dzieje sie na rynku ;)))

powiem wiecej, cala masa malych i srednich (a nawet pewnie i duzych) firm w polsce rozwija sie typowo "organicznie" bez zadnych planow strategicznych.

pozdro
olgierd
Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Temat: Marka

wszystko zalezy od tego co rozumie sie pod pojeciem strategia. mozna np. miec strategie: nie planowac na dluzej n> reagujemy na to co dzieje sie na rynku ;)))

powiem wiecej, cala masa malych i srednich (a nawet pewnie i duzych) firm w polsce rozwija sie typowo "organicznie" bez zadnych planow strategicznych.

Jasne, ze sie rozwija, ale czy ma markę w takim rozumieniu o jakim tutaj sie toczy dysuksja?
Moim zdaniem strategia i wizja to kluczowe słowa. marka musi mieć jakąs tożsamośc, musi mieć pzypisaną jakaś cechę, emocję... Zeby to osiagnąc niezbędna jest KONSEKWENCJA w działaniu. Zeby jednak wiedziec jakie to mają byc działania potrzebna jest strategia i kólko sie zamyka:)
Olgierd Langer

Olgierd Langer Dyrektor ds. rozwoju

Temat: Marka

Wioletta S.:
wszystko zalezy od tego co rozumie sie pod pojeciem strategia. mozna np. miec strategie: nie planowac na dluzej n> reagujemy na to co dzieje sie na rynku ;)))

powiem wiecej, cala masa malych i srednich (a nawet pewnie i duzych) firm w polsce rozwija sie typowo "organicznie" bez zadnych planow strategicznych.

Jasne, ze sie rozwija, ale czy ma markę w takim rozumieniu o jakim tutaj sie toczy dysuksja?
Moim zdaniem strategia i wizja to kluczowe słowa. marka musi mieć jakąs tożsamośc, musi mieć pzypisaną jakaś cechę, emocję... Zeby to osiagnąc niezbędna jest KONSEKWENCJA w działaniu. Zeby jednak wiedziec jakie to mają byc działania potrzebna jest strategia i kólko sie zamyka:)

jaka ceche, jakie emocje maja w sobie marki: bp, lotos, shell, orlen - czujesz jakies inne emocje lejac paliwo do baku na bp i na shell'u? bo ja przyznam, ze nie ;) a moze to nie sa "marki"? ;)

pozdr
olgierd

konto usunięte

Temat: Marka

Podstawa jest wartosc dodana produktu/uslugi,jakie wartosci firma reprezentuje, co klient zyskuje wybierajac Twoja firme. Wg mnie wazna jest konsekwencja w dzialaniu, zeby przekaz byl jasny. A strategia powinna byc zawsze, nawet w przypadku malej firmy. Zreszta wlasnie wartosc dodana, wartosci firmy czy to co klient zyskuje wybierajac Twoja firme jest czescia strategii...
Olgierd Langer

Olgierd Langer Dyrektor ds. rozwoju

Temat: Marka

Michał Strzępek:
Podstawa jest wartosc dodana produktu/uslugi,jakie wartosci firma reprezentuje, co klient zyskuje wybierajac Twoja firme. Wg mnie wazna jest konsekwencja w dzialaniu, zeby przekaz byl jasny. A strategia powinna byc zawsze, nawet w przypadku malej firmy. Zreszta wlasnie wartosc dodana, wartosci firmy czy to co klient zyskuje wybierajac Twoja firme jest czescia strategii...

no to pytam jeszcze raz: co to jest strategia? bo slowo jest mocno wyswiechatne...?

pozdr
olgierd

konto usunięte

Temat: Marka

Ja bym okreslil strategie jako wszystko to co prowadzi do stworzenia spojnego wizerunku firmy - oczywisci jesli mowimy o strategii w sensie stworzenia marki.

Zgadzam sie ze to slowo jest czesto uzywane, bo akurat wiekszosc dzialan mozna pod nie podpiac...Michał Strzępek edytował(a) ten post dnia 19.05.08 o godzinie 14:52
Andrzej Góralczyk

Andrzej Góralczyk Poprawiam
przedsiębiorstwa.
Właściciel portalu
Dyrekcja.pl

Temat: Marka

Myślę, że w nieporozumienie w kwestii strategii wynika z anarchii terminologicznej, która się obecnie panoszy. W konwencjonalnym ujęciu strategia firmy to w istocie odpowiedź na 2 pytania:
- o pozycję na rynku, jaką firma chce zająć w dłuższej perspektywie
- o generalne zasady walki konkurencyjnej

No i do wyjątków należą firmy, które mają strategię, czyli odpowiedzi te pytania rozpisane na drzewo problemowe. Poza tym warto zwrócić uwagę na to, że czasem firma nawet NIE MOŻE mieć strategii (np. w okresie silnego zakłócenia na rynku).

Natomiast dobre firmy bez strategii to takie, które mają politykę kierownictwa. Taki katechizm mówiący o tym, jak firma powinna zachowywać się wobec kontrahentów społecznych, podmiotów otoczenia i podstawowych zagadnień menedżerskich (jak inwestycje, nowe produkty, kadry itd.).

No i jeśli taka firma ma dobrze uświadomione swoje obszary produktowo-rynkowe, to zupełnie wystarcza dla jej tożsamości, a kreowanie brandu też nie musi sprawiać jej trudności.

Następna dyskusja:

[podyskutujmy] Marka korpor...




Wyślij zaproszenie do