Magdalena T. ♪♫
Temat: manipulacja?
Krzysztof M.:
Jeśli pracownika traktuje się jak podstawę sukcesów firmy (bo chyba jest?), to jest najczęściej bardziej zaangażowany (większa wydajność), bardziej lojalny (niższe koszta fluktuacji) itd.
Dla wielu firm - zwłaszcza konkretnych branż - bardziej opłacalna jest ustawiczna rotacja pracowników, niż inwestowanie w dotychczasowych. Ponadto koszta rekrutacji można sobie odpisać od podatków nawet wówczas, gdy finalnie żaden z pracowników nie zostanie zatrudniony na stałe.
Przykładowo - w ubezpieczeniach korzystne jest przyjmowanie 8 nowych sprzedawców co miesiąc - z których każdy sprzeda przynajmniej dwie polisy rodzinie/znajomym - oraz zwolnienie ich po miesiącu lub dwóch bez wypłacania prowizji.
To bardziej opłacalne, aniżeli pozyskiwanie sprzedawców na dłużej.
Liczby są bezwzględne.
Jego posłuszeństwo (brzydko tu brzmi, ale cytuję) i brak dociekania uzyskamy w zamian.
Chyba ma Pani na myśli zatrudnianie najtańszych (czy na pewno z kompetencjami?) i "najłatwiejszych w obsłudze" (tylko pozornie) pracowników. Czy tak jest oby najkorzystniej?
Dokładnie tak.
Pracownik atrakcyjny = pracownik łatwy w obsłudze, tani i do zastąpienia w dowolnie wybranym momencie analogicznym egzemplarzem, który też będzie można zastąpić.
Firma nawet nie odczuwa różnicy po każdej takiej zamianie :)