Temat: Mała firma.
Mała firma, rynek średni, ostra konkurencja cenowa?
No to:
- jedź z ceną do góry, nie na dół
- sprzedawaj laptopy dla specjalistów, nie dla onetowców czy dzieci neostrady.
Na przykład laptop podręczny dla architekta wnętrz. Taki gościu projektuje w CAD-zie, ale jak idzie do klienta, to musi mieć doskonałą prezentację, a jak idzie do domu, to też chce narysować coś przez długi weekend. No więc jaka maszynka jest mu potrzebna? Co decyduje o komforcie pracy? Ekran? doskonała ergonomiczna mysz (problem nadgarstków u grafików)? System? Dowiedz się. Na specjalistycznych forach dyskusyjnych trwają wiecznie debaty na ten temat.
Inny - amator animacji 3D, dojrzewający do rozpoczęcia sprzedaży swoich produktów. Potrzebuje w laptopie szybkiej grafiki, dobrze zestrojonych kolorów. Absolutnej niezawodności, bo utrata danych do wielka strata. Do tego storage zewnętrzny na materiał. Do kompletu tablet zasysający to samo oprogramowanie. Do tego porada, od jakich programów komercyjnych zaczynać, sprzedać mu to z dobrą licencją. Powiedzmy że hard sprzedajesz drogo, a programy tanio, tak żeby nie przepłacił inwestycji. Oferujesz raty (dogadaj się z bankiem). Krótko mówiąc - doskonała obsługa Kliena.
I tak dalej. Koncentracja na kilku wybranych segmentach rynku, SPECJALIZOWANY DOSTAWCA.
Gdzie się umieścić na rynku w cyberprzestrzeni? Tam, gdzie konkurencja, bo tam najwięcej potencjalnych Klientów zagląda. Więc jeśli reklamy, to tam, gdzie reklamują się potentaci itd.
Powodzenia. I staruj szybko, szkoda życia.
Andrzej Góralczyk edytował(a) ten post dnia 28.05.08 o godzinie 01:31