Łukasz Krzysztof P.

Łukasz Krzysztof P. Aude aliquid
dignum...

Temat: Mała firma.

Czy niewielka firma, która dopiero powstała ma szansę konkurować z "gigantami", którzy już zdobyli pewną pozycję na rynku?

Czy warto w ogóle wchodzić w branżę, w której na "dzień dobry" jest olbrzymia konkurencja?

Czym wówczas można się wyróżnić na ich tle?

W czym Waszym zdaniem tkwi siła małej organizacji?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Mała firma.

Zależy od stanu rynku. Jeśli tort jest duży - mała firma sobie poradzi.
Jeśli nic nie zostało do podzielenie - sorry :)

Nie złożysz taniej kompa niż Media Markt, nie ? :) transport na 1 szt z Chin Cię zabije :)

konto usunięte

Temat: Mała firma.

Dagmara D.:
Zależy od stanu rynku. Jeśli tort jest duży - mała firma sobie poradzi.
Jeśli nic nie zostało do podzielenie - sorry :)

Nie złożysz taniej kompa niż Media Markt, nie ? :) transport na 1 szt z Chin Cię zabije :)

zgadzam się z Dagmarą.
Jeśli tort jest duży to faktycznie warto.

Także należy zwracać uwagę jakie są "bariery wejścia" im wyższe tym bardziej możemy zaistnieć, im mniejsze tym więcej osób będzie miało na to chrapkę :) i zaraz będzie konkurencja wyrastać jak grzyby po deszczu :))..

hd

hej
Łukasz Krzysztof P.

Łukasz Krzysztof P. Aude aliquid
dignum...

Temat: Mała firma.

Zakładając ta mała firma może zaoferować ceny podobne do tych jakie oferuje konkurencja to co w takim razie może taką firmę wyróżnić na tle rynku i przyciągnąć klientów?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Mała firma.

Łukasz Krzysztof P.:
Zakładając ta mała firma może zaoferować ceny podobne do tych jakie oferuje konkurencja to co w takim razie może taką firmę wyróżnić na tle rynku i przyciągnąć klientów?
Zapytaj Klientów.
Łukasz Krzysztof P.

Łukasz Krzysztof P. Aude aliquid
dignum...

Temat: Mała firma.

Dagmara D.:
Łukasz Krzysztof P.:
Zakładając ta mała firma może zaoferować ceny podobne do tych jakie oferuje konkurencja to co w takim razie może taką firmę wyróżnić na tle rynku i przyciągnąć klientów?
Zapytaj Klientów.


Jak mam to rozumieć? Jaki sposób realizacji proponujesz?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Mała firma.

Łukasz Krzysztof P.:
Dagmara D.:
Łukasz Krzysztof P.:
Zakładając ta mała firma może zaoferować ceny podobne do tych jakie oferuje konkurencja to co w takim razie może taką firmę wyróżnić na tle rynku i przyciągnąć klientów?
Zapytaj Klientów.


Jak mam to rozumieć? Jaki sposób realizacji proponujesz?
Standardowy - b2b - idziesz i gadasz. Na początek wystarczy kilka wywiadów pogłebionych z Klientami bezpośredniej konkurencji. Proste : słabe, mocne strony konkurencji, problemy, obszary niezagospodarowane itp.
Łukasz Krzysztof P.

Łukasz Krzysztof P. Aude aliquid
dignum...

Temat: Mała firma.

Czy plusem niewielkiej firmy może być dużo większa elastyczność w działaniu i np. bardzo szybkiej możliwości "przebranżowienia się"?

PS. Dag, a co można zrobić jeśli klientem konkurencji jest tzw. przeciętny Kowalski?

Jak spytać Kowalskiego czego chce/oczekuje?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Mała firma.

Łukasz Krzysztof P.:
Czy plusem niewielkiej firmy może być dużo większa elastyczność w działaniu i np. bardzo szybkiej możliwości "przebranżowienia się"?

PS. Dag, a co można zrobić jeśli klientem konkurencji jest tzw. przeciętny Kowalski?

Jak spytać Kowalskiego czego chce/oczekuje?
Dokładnie tak samo jak WIelkiego Prezesa. Kowalski też swój rozum ma. Ma swoje drzewo decyzyjne, ma swój proces zakupowy. Więc WYBIERA. Trzeba dowiedzieć się tylko jak wybiera, gdzie , kiedy, co jest dla niego najważniejsze i co go wkurza w konkurencji. Wtedy będziesz wiedział jakich błedów nie popełnić - i jak wyjąć niezadowolonych Klientów.
Łukasz Krzysztof P.

Łukasz Krzysztof P. Aude aliquid
dignum...

Temat: Mała firma.

Dagmara D.:
Łukasz Krzysztof P.:
Czy plusem niewielkiej firmy może być dużo większa elastyczność w działaniu i np. bardzo szybkiej możliwości "przebranżowienia się"?

PS. Dag, a co można zrobić jeśli klientem konkurencji jest tzw. przeciętny Kowalski?

Jak spytać Kowalskiego czego chce/oczekuje?
Dokładnie tak samo jak WIelkiego Prezesa. Kowalski też swój rozum ma. Ma swoje drzewo decyzyjne, ma swój proces zakupowy. Więc WYBIERA. Trzeba dowiedzieć się tylko jak wybiera, gdzie , kiedy, co jest dla niego najważniejsze i co go wkurza w konkurencji. Wtedy będziesz wiedział jakich błedów nie popełnić - i jak wyjąć niezadowolonych Klientów.


Oki doki. Jaki sposób realizacji można wybrać w takim przypadku?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Mała firma.

Łukasz Krzysztof P.:
Dagmara D.:
Łukasz Krzysztof P.:
Czy plusem niewielkiej firmy może być dużo większa elastyczność w działaniu i np. bardzo szybkiej możliwości "przebranżowienia się"?

PS. Dag, a co można zrobić jeśli klientem konkurencji jest tzw. przeciętny Kowalski?

Jak spytać Kowalskiego czego chce/oczekuje?
Dokładnie tak samo jak WIelkiego Prezesa. Kowalski też swój rozum ma. Ma swoje drzewo decyzyjne, ma swój proces zakupowy. Więc WYBIERA. Trzeba dowiedzieć się tylko jak wybiera, gdzie , kiedy, co jest dla niego najważniejsze i co go wkurza w konkurencji. Wtedy będziesz wiedział jakich błedów nie popełnić - i jak wyjąć niezadowolonych Klientów.


Oki doki. Jaki sposób realizacji można wybrać w takim przypadku?
Za mało danych.

konto usunięte

Temat: Mała firma.

Łukasz Krzysztof P.:
Czy plusem niewielkiej firmy może być dużo większa elastyczność w działaniu i np. bardzo szybkiej możliwości "przebranżowienia się"?

Tak, elestystoczność w działaniu zdecydowanie.
Łukasz Krzysztof P.

Łukasz Krzysztof P. Aude aliquid
dignum...

Temat: Mała firma.

Dagmara D.:
Łukasz Krzysztof P.:
Dagmara D.:
Łukasz Krzysztof P.:
Czy plusem niewielkiej firmy może być dużo większa elastyczność w działaniu i np. bardzo szybkiej możliwości "przebranżowienia się"?

PS. Dag, a co można zrobić jeśli klientem konkurencji jest tzw. przeciętny Kowalski?

Jak spytać Kowalskiego czego chce/oczekuje?
Dokładnie tak samo jak WIelkiego Prezesa. Kowalski też swój rozum ma. Ma swoje drzewo decyzyjne, ma swój proces zakupowy. Więc WYBIERA. Trzeba dowiedzieć się tylko jak wybiera, gdzie , kiedy, co jest dla niego najważniejsze i co go wkurza w konkurencji. Wtedy będziesz wiedział jakich błedów nie popełnić - i jak wyjąć niezadowolonych Klientów.


Oki doki. Jaki sposób realizacji można wybrać w takim przypadku?
Za mało danych.


O czym więc powinienem napisać? Jakich danych potrzebujesz aby móc mi coś zasugerować?
Łukasz Krzysztof P.

Łukasz Krzysztof P. Aude aliquid
dignum...

Temat: Mała firma.

Aleksandra Kalinowska:
Łukasz Krzysztof P.:
Czy plusem niewielkiej firmy może być dużo większa elastyczność w działaniu i np. bardzo szybkiej możliwości "przebranżowienia się"?

Tak, elestystoczność w działaniu zdecydowanie.


Olu masz na myśli taki model:

Elastyczność?

"W tym tkwi siła małej organizacji - Zanim zarząd dużej spółki akcyjnej się zbierze, Ty już zdobywasz rynek, bo podejmujesz decyzje w 5 sekund a nie 5 miesięcy. Dzisiaj sprzedajesz kompy, jutro komórki, a pojutrze wydobywasz ropę w Iraku ;)"

Cytat z mojego znajomego. Mam nadzieję, że się nie pogniewa :-)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Mała firma.

Rynek jest zmienny. Wygrywa ten, kto jest krok przed konkurencją. Przsewidywanie, dostosowanie się.

P.S. wybacz, ale recepta znajomego to raczej na handelek. Dla mnie firma to równiez budowanie marki. Nie zbudujesz marki handlując raz szkłem a raz robiąc audyty.
Ale to moja teoria. Wszystko kwestia jaką strategię przyjmiesz..Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 18.05.08 o godzinie 00:40

konto usunięte

Temat: Mała firma.

Dagmara D.:
Rynek jest zmienny. Wygrywa ten, kto jest krok przed konkurencją. Przsewidywanie, dostosowanie się.

P.S. wybacz, ale recepta znajomego to raczej na handelek. Dla mnie firma to równiez budowanie marki. Nie zbudujesz marki handlując raz szkłem a raz robiąc audyty.
Ale to moja teoria. Wszystko kwestia jaką strategię przyjmiesz..Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 18.05.08 o godzinie 00:40

Branson :) dla wtajemniczonych :P

konto usunięte

Temat: Mała firma.

Łukasz Krzysztof P.:
Aleksandra Kalinowska:
Łukasz Krzysztof P.:
Czy plusem niewielkiej firmy może być dużo większa elastyczność w działaniu i np. bardzo szybkiej możliwości "przebranżowienia się"?

Tak, elestystoczność w działaniu zdecydowanie.


Olu masz na myśli taki model:

Elastyczność?

"W tym tkwi siła małej organizacji - Zanim zarząd dużej spółki akcyjnej się zbierze, Ty już zdobywasz rynek, bo podejmujesz decyzje w 5 sekund a nie 5 miesięcy. Dzisiaj sprzedajesz kompy, jutro komórki, a pojutrze wydobywasz ropę w Iraku ;)"

Cytat z mojego znajomego. Mam nadzieję, że się nie pogniewa :-)

Chodzi mi o elastyczność w branży, na którą się zdecydowałeś. Nic nie stoi w miejscu, a rynek przede wszystkim... trzeba podążać za potrzebami Klientów.

Co do przebranżowania się, czyli raz tak raz inaczej i czym innym, to mała firma nie ma szans. OK, jeśli współpracujesz z innymi firmami...B2B.Aleksandra Kalinowska edytował(a) ten post dnia 18.05.08 o godzinie 00:46
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Mała firma.

Hubert Dąbrowski:
Dagmara D.:
Rynek jest zmienny. Wygrywa ten, kto jest krok przed konkurencją. Przsewidywanie, dostosowanie się.

P.S. wybacz, ale recepta znajomego to raczej na handelek. Dla mnie firma to równiez budowanie marki. Nie zbudujesz marki handlując raz szkłem a raz robiąc audyty.
Ale to moja teoria. Wszystko kwestia jaką strategię przyjmiesz..Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 18.05.08 o godzinie 00:40

Branson :) dla wtajemniczonych :P

Dywersyfikacja - taaaaak !!!! Ale dopiero trochę potem :):)
Łukasz Krzysztof P.

Łukasz Krzysztof P. Aude aliquid
dignum...

Temat: Mała firma.

Dagmara D.:
Rynek jest zmienny. Wygrywa ten, kto jest krok przed konkurencją. Przsewidywanie, dostosowanie się.

P.S. wybacz, ale recepta znajomego to raczej na handelek. Dla mnie firma to równiez budowanie marki. Nie zbudujesz marki handlując raz szkłem a raz robiąc audyty.
Ale to moja teoria. Wszystko kwestia jaką strategię przyjmiesz..Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 18.05.08 o godzinie 00:40


A może po prostu miał na myśli to, że możesz mieć jedną firmę z czymś tam i to jest Twoja branża tzw. podstawowa, a drugą firmę z czymś tam co aktualnie daje Ci zysk..

Dla pierwszej firmy budujesz markę, a druga daje Ci szansę na przetrwanie gdy w Twojej rodzimej branży jest "krucho"

W takiej koncepcji moim zdaniem ma to sens.

Czy mam rację?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Mała firma.

Masz rację, ale bydowa dwóch brandów jest jeszcze trudniejsza. Trzeba się rozijać, trzeba dywersyfikować (ale może na początek Klientów) a to rzut na taśmę. Powoli Łukasz, powoli :)



Wyślij zaproszenie do