Temat: Książki o zarządzaniu
Oto mój kanon książek biznesowych:
Lista uporządkowana jest według roku pierwszego wydania ksiązki. Jeżeli książka została wydana w języku polskim podajemy również jej polski tytuł i rok wydania książki w Polsce.
Kanon książek biznesowych:
* Adam Smith, The Wealth of Nations, pełny tytuł An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations (1776), Bogactwo narodów (Badania nad naturą i przyczynami bogactwa narodów) (1954),
* Frederick W. Taylor, The Principles of Scientific Managment (1911),
* Henri Fayole, Administration industrielle et générale (1916), Administracja przemysłowa i ogólna (1947),
* Henry Ford, Today and Tomorrow (1926), Dziś i jutro (2007),
* Dale Carnegie, How to Win Friends & Influence People (1937), Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi (1995),
* Peter F. Drucker, The Practice of Management (1954), Praktyka zarządzania (2008),
* Abraham Maslow, Motivation and Personality (1954), Motywacja i osobowość (2006),
* Frederick Herzberg, The Motivation to Work (1959),
* Douglas McGregor, The Human Side of Enterprise (1960),
* Alfred D. Chandler, Strategy and Structure: Chapters in the History of the American Industrial Enterprise (1962),
* Igor Ansoff, Corporate strategy (1965),
* Philip Kotler, Marketing Management (1967), Marketing (2005),
* James MacGregor Burns, Leadership (1978),
* Alvin Toffler, The Third Wave (1980), Trzecia fala (2006),
* Michael Porter, Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors (1980), Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów (2006),
* Thomas J. Peters, Robert H. Waterman, Jr, In Search of Excellence: Lessons from America’s Best-Run Companies (1982), W poszukiwaniu doskonałości (2000),
* W. Edwards Deming, Out of the Crisis (1982),
* Kenichi Ohmae, The Mind Of The Strategist: The Art of Japanese Business (1982),
* Rosabeth Moss Kanter, The Change Masters: Corporate Entrepreneurs at Work (1983),
* R. Meredith Belbin, Management Teams: Why they succeed or fail (1984), Zespoły zarządzające. Sekrety ich sukcesów i porażek (2009),
* Michael E. Gerber, The E-Myth Revisited: Why Most Small Business Don’t Work and What to Do about It (1985),
* Warren Bennis, Burt Nanus, Leaders: Strategies for Taking Charge (1985),
* Joseph M. Juran, Juran on Planning for Quality (1988),
* James Champy, Michael Hammer, Reengineering the Corporation: A Manifesto for Business Revolution (1993), Reengineering w przedsiębiorstwie (1996),
* Charles Handy, The Age of Paradox (1989), Wiek paradoksu (1996),
* Peter M. Senge, The Fifth Discipline: The Art & Practice of the Learning Organization (1990), Piąta dyscyplina (2006),
* Henry Mintzberg, The Rise and Fall of Strategic Planning (1994),
* James C. Collins, Jerry I. Porras, Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies (1994), Wizjonerskie organizacje. Skuteczne praktyki najlepszych z najlepszych (2008),
* John P. Kotter, Leading Change (1996), Jak przeprowadzić transformację firmy (2007),
* Clayton M. Christensen, The Innovator’s Dilemma: When New Technologies Cause Great Firms to Fail (1997),
* Malcolm Gladwell, The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big Difference (2000), Punkt przełomowy. O małych przyczynach wielkich zmian (2009),
* Jim Collins, Good to Great: Why Some Companies Make the Leap…and Others Don’t (2001), Od dobrego do wielkiego (2007).