Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Irek L.

Irek L. Jeszcze mam ochotę
"by kopać się z
koniem"

Temat: Jakie są metody wspomagania zarządznia marką ... ?

Ciekawa dyskusja ale chyba obok tematu ze względu na fantom marki IQ-200, pod którym ukrywa się rzeczywista marka do wypromowania - Pan sam.
Wybrani odbiorcy to ludzie, którym trudno będzie narzucić rozwiązania tylko na podstawie twierdzenia osoby przekonanej o swojej nieomylności. Z drugiej strony uniwersalność zastosowań IQ-200 eliminuje atrakcyjność indywidualnych projektów, przyjętych rozwiązań, i oryginalność, które w obrębie wybranej grupy stanowią decydującą wartość.
Sama marka to prestiż, funkcjonalność, oryginalność zastosowanych rozwiązań, materiałów czy technologii. Może określać status bądź aspiracje do statusu. Szerokość produktów marki musi zapewniać oryginalność i niepowtarzalność. Stąd sukces i pozycja wiodących marek na rynku. Powszechność jest pożądana tylko wtedy gdy gwarantuje niepowtarzalność konfiguracji, bądź zapewnia przez swoją konstrukcje, technologię czy wzornictwo widoczne świadectwo (gwarancję, poświadczenie ), statusu materialnego, zajmowanej pozycji lidera, czy statusu społecznego lub poświadczenie zajmowanego miejsca w grupie. Widząc BMW X-drive nikt nie zastanawia się nad jego konfiguracją. Posiadacz takiego auta nie szuka uwiarygodnienia w zrozumieniu znaczenia wszystkich skrótów opisujących jego wyposażenie. Podobnie w przypadku Apple decydujące są zastosowane technologie i pozycja lidera wyznaczającego trendy i rozwiązania w obrębie jego produktów na świecie.

Pozdrawiam

Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Jakie są metody wspomagania zarządznia marką ... ?

Przepraszam, że się znowu wtrącę ale jak czytam o tym BMW, o statusie, prestiżu i tego typu bzdurach dla niedowartościowanych misiów to przypomina mi się skecz kabaretu Czesuaf, który nie tak dawno oglądałem:

Na wystawnym przyjęciu dwóch panów (ludzie tzw. sukcesu z grubą kasą) rozmawiają o tym jakie to ostatnio bajeranckie samochody kupili - full wypas, nówki sztuki, same bajery i tzw. prestiżowe marki. Po jakimś czasie podchodzi do nich koleś dość niedbale jedzący sałatkę i chwilę przysłuchuje się ich rozmowie. W pewnym momencie oni milkną i kierują ku niemu pytający wzrok w oczekiwaniu, że on teraz opowie o swoim nowym nabytku motoryzacyjnym. A on im na to, nie przerywając mielenia sałatki: Nie, nie, ja mam dużego penisa:))))))Piotr Szczurowski edytował(a) ten post dnia 18.04.13 o godzinie 18:21

Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Irek L.

Irek L. Jeszcze mam ochotę
"by kopać się z
koniem"

Temat: Jakie są metody wspomagania zarządznia marką ... ?

Panie Piotrze te misie nie muszą opowiadać bajek o penisach. Taki dowcip zamyka dyskusję. A szkoda.

Pozdrawiam

Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Jakie są metody wspomagania zarządznia marką ... ?

uwazam, ze inaczej sie zarzadza i promuje marke, ktorej produkty mozna powiazac z klientem lojalnosciowo i takie, ktore nie mozna powiazac.

klient moze sie przekonac, ze warto kupic BMW - bo np sasiedzi zazdroszcza i sprawia to nam dodatkowa przyjemnsoc, a i komfort jest badrzo dobry na dlugie trasy, ktore powiedzmy - czesto pokonujemy, wiec jak klientowi juz przyjdzie ochota na zmiane samochodu - kupi ponownie BMW, co najwyzej inny model lub inny kolor... z butami podobnie... ale juz z oferta konstrukcji domu nie mamy takiej samej sytuacji. Dom kupujemy jeden na pokolenie - budujemy i chcemy sie w nim zestarzec. Tutaj o prace nad marka w kontekscie lojalnosci - w ogole mowy nie ma.
W dziedzinie budownictwa liczy sie kilka elementow, ktorymi ludzie sie kieruja w wyborze tego a nie innego konstruktora. jednym z nich jest data powstania zakladu. Jezeli firma ma dwuletnia historie od czasow powstania, to prosze mi nawet o niej nie wspominac - od razu odrzucam oferte. Bez wzgledu na opinie - dobra - przecietna - zla, ma za malo budow zaliczonych aby mozna bylo wyciagnac jakiekolwiek wnioski. Moze mnie przekonac jakies spektakularne wykonanie, interesujacy pakiet ofert , czasami firmy wchodza w sponsoring sportu ( np ubezpieczenia - gdy raz sie juz ubezpieczymy - to nie jestesmy juz potencjalnym klientem dla ubezpieczyciela, ale aby nas zatrzymac - moze nam wmowic, ze czesc moich pieniedzy poszlo na podtrzymanie jakeigos klubu, abym sie czula sama sponsorem ... itp itd. takich trickow jest wiele dla firm, ktore nie moga pracowac z lojalnoscia (komputer nie jest zadnym porownywalnym do budownictwa produktem naturalnie, gdzie najwieksze budowy mozna zlapac zazwyczaj dzieki wygraniu przetargu)

ja mysle, ze nie ma co tutaj drzec szat, i albo nalezy zaplacic fachowcom na przeprowadzenie marketingu (po ukonczeniu x realizacji) albo wziac firme konkurencyjna i nasladowac slepo jej dzialania marketingowe.

Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Jakie są metody wspomagania zarządznia marką ... ?

Irek L.:
Panie Piotrze te misie nie muszą opowiadać bajek o penisach. Taki dowcip zamyka dyskusję. A szkoda.

Pozdrawiam

Panie Irku. Owszem nie muszą (zrobi to za nich koleś z sałatką:) ale za to muszą/musieli opowiadać wiele innych, słabszych. A skoro zacytowany przeze mnie skecz nie spodobał się Panu to zadydykuję Panu słowa Eckharta von Hochheim, które formą być może bardziej przypadną Panu do gustu: "Im więcej posiadamy tym mniej jest nas samych". Mam tylko nadzieję, że nie będę musiał tłumaczyć związku jednego i drugiego.

Dowcip, rzecz jasna, dyskusji nie zamyka, czego dowodem kolejne wpisy zdroworozsądkowo myślących osób, które fochów nie stroją.

Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem czemu tak się Pan spiął po tym dowcipie bo w podpisie podkreśla Pan chęć kopania się z koniem, co raczej cechuje ludzi twardych i z charakterem...

Pozdrawiam i życzę więcej dystansu:)

konto usunięte

Temat: Jakie są metody wspomagania zarządznia marką ... ?

Adam K.:

A może tej firmie (firmom) konkurencyjnej udostępnić technologię i domówić to tak by firma ta stała się dystrybutorem (dealerem) technologii ... Pozdrawiam.

Mysle, ze w biznesie zwiazanym z nowoczesnymi technologiami liczy sie czas, to co jest innowacja dzisiaj, moze za 10 lat nie bedzie nikomu potrzebne, lub ogolnie dostepne. Wszelkie domowienia sie sa jak najbardziej korzystne dla dwoch stron pod wzgledem celow dlugoterminowych, chociaz oczywiscie dzial prawniczy (konsultacje u prawnika) powinien dopiac umowe koncowa.
W budownictwie wszelkie nowosci sa bardzo specyficzne, z jednej strony trzeba dac jakas gwarancje dla mieszkancow tego domu a z drugiej nia ma wystarczajacej mozliwosci sprawdzenia tej technologii wystarczajaco dlugo w normalnych warunkach uzytkowania.
Co do "marki" - jest to wiedza dla wtajemniczonych - im wiecej ktos wie - tym wiecej zarabia ( albo dajac porady albo jako kierujacy marka - wprowadzajac pewne strategie w zycie). tutaj nie ma wolontariatu i prosze nie liczyc, ze ktos sie podzieli na forum, to jest normalne - te wiedze sie zdobywa latami i wciaz tzreba ja aktualizowac, jest ona czegos warta. Mozna co najwyzej porozmawiac o ksiazkach czy artykulach, ktore ucza jak zarzadzac marka, jezeli ktos chcialby jako autodydaktyk zglebic tajniki tej dziedziny.
Mozna takze przeanalizowac na forum "case study"...
Zycze powodzeniaMalgorzata K. edytował(a) ten post dnia 18.04.13 o godzinie 21:35
Irek L.

Irek L. Jeszcze mam ochotę
"by kopać się z
koniem"

Temat: Jakie są metody wspomagania zarządznia marką ... ?

Panie Piotrze jeżeli jesteśmy przy Mistrzu, Panu, dedykuję jego słowa:

"Ludzie mniej powinni myśleć o tym, co powinni robić, a więcej o tym, czym powinni być."

To przesłanie doskonale pasuje do tematu dyskusji. Pan Adam określił target, który go interesuje. Ja wskazałem wątpliwe punkty takiej strategii.

Pozdrawiam

Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Irek L.

Irek L. Jeszcze mam ochotę
"by kopać się z
koniem"

Temat: Jakie są metody wspomagania zarządznia marką ... ?

Panie Adamie a to przykład podobnego projektu, zrealizowanego z sukcesem.

http://www.wykop.pl/link/1380691/polski-architekt-potr...

Pozdrawiam

Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Irek L.

Irek L. Jeszcze mam ochotę
"by kopać się z
koniem"

Temat: Jakie są metody wspomagania zarządznia marką ... ?

Panie Adamie, odtworzenie czy modernizacja to nie wystarczy. Jeden projekt tworzący całość, ale każdy element z osobna może stanowić charakterystyczny symbol składający się na markę. W tym wypadku to były schody, szklane stropy, kuchnia, łazienka, żyrandol. Nowatorstwo koncepcji i zastosowane materiały stworzyły niepowtarzalny klimat i charakter, który sprawia, że zwracając się ku temu projektantowi sami ograniczamy (jako inwestorzy) swój wpływ na realizowaną projekcję naszych marzeń. A to dlatego, że zaproponowane rozwiązania wyprzedzają naszą wyobraźnię. Generujemy w ten sposób zapotrzebowanie na styl, pozostawiając środki jego realizacji w rękach projektanta. W tym przypadku to wystarczający mechanizm i argument by nie rozmawiać o cenie realizacji takiego projektu i czekać na końcowy efekt jego pracy. później zostaje odkrywanie zastosowanych rozwiązań i technologii.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Jakie są metody wspomagania zarządznia marką ... ?

http://www.lafarge.fr/wps/portal/8_10-DirectoryResults...

http://www.lafarge.com/wps/portal/5_5-Strategie

Witam ponownie. ja ze swojej strony proponuje przyjrzec sie strategii (dosc dobrze opisanej) na stronach swiatowego lidera w produkcji materialow konstrukcyjnych, obecnego w 78 panstwach swiata. Firma ta organizuje coroczne konkursy dotyczace innowacyjnych rozwiazan w dziedzinie materialow budowlanych i ciekawych rozwiazan. W ten sposob maja do dyspozycji wszystkie zgloszone pomysly i maja dostep do zrodla, z ktorego moga czerpac pelnymi garsciami - nie zatrudniajac fachowcow maja dostep do najnowszych technologii. ich hasla, strategie i ostatecznie wyniki - tworza stabilny obraz marki bliski dziedzinie, w ktorej pan chcialby sie przebic. Moze warto posiedziec nad ich strona i poczytac jak oni sobie radza? Z niewielkiej firmy produkujacej beton pod anonimowym miasteczkiem w srodku Francji do 17 miliardow obrotu rocznie - to jest chyba droga, ktora warto przeanalizowac.
Pozdrawiam
m.Malgorzata K. edytował(a) ten post dnia 19.04.13 o godzinie 00:04

konto usunięte

Temat: Jakie są metody wspomagania zarządznia marką ... ?

Irek L.:
Panie Piotrze jeżeli jesteśmy przy Mistrzu, Panu, dedykuję jego słowa:

"Ludzie mniej powinni myśleć o tym, co powinni robić, a więcej o tym, czym powinni być."

To przesłanie doskonale pasuje do tematu dyskusji.

Tego nie znałem, a jest dobre i przyznaję, że dobrze pasuje do tematu.

Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora



Wyślij zaproszenie do