Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Jakie są metody wspomagania zarządznia marką ... ?

Ja rozumiem i domyślam się, że Twój produkt będzie rozbudowaną usługą. Jednakże pisząc o marce najpierw trzeba zająć się tym co jest najważniejsze a opisałem to powyżej a nie snuć plany, na które może sobie pozwolić nie wiele firm nawet w Polsce.

Ostatnio Oknoplast (jeśli nie mylę się) zaczął budować markę poprzez sponsorowanie jakiegoś włoskiego klubu sportowego.

konto usunięte

Temat: Jakie są metody wspomagania zarządznia marką ... ?

Jan Pawel M.:
Piotr S.:
Jan Pawel M.:

Ludzie nie placa za produkt, placa za to ze kupujac ten produkt stają się "lepsi", zmieniaja swoj status.

Czyli mówiąc wprost: "leczą" kompleksy:) Ale to fakt, na kompleksach i snobiźmie robi się najlepszą kasę.
Wielu tak ale wielu po prostu dało się przekonać że muszą mieć koniecznie to. Albo nawet nie są świadomi że są inne firmy oferujące podobne produkty.

To ci mniej bystrzy (większość). Jak już wspomniano są też tacy, którzy wybierają świadomie (mniejszość) np. działając przeciw czemuś.
Proszę zapytać znajomych albo ludzi na ulicy o napój gazowany. 90% odpowie coca cola :)

Co do zasady prywatnie mam bardzo krytyczny stosunek do tego co myśli 90% i nie specjalnie mnie to interesuje, niestety służbowo muszę się tym interesować:)

Temat: Jakie są metody wspomagania zarządznia marką ... ?

Adam K.:
na razie Pan jej [mojej oferty] zupełnie nie zna (zapewniam). Dlatego też Pana stwierdzenie [...] powstało na bazie przypuszczeń i błędnych założeń, a nie wiedzy. ZAPRASZAM.

ŚWIADOMIE stworzyłem Pana ofertę z przypuszczeń i błędnych założeń. Usługa jest, ale nie ma marki - tego czegoś, co przerwie MÓJ tok myślenia a podda mi pod myślenie wizję Pana!

Bo kiedy czytam listę Pana usług, to widzę (będąc kompetentny w kwestiach funkcjonalności, estetyki i wzornictwa) jako pozostałość - listę usług do zastąpienia. Bo one są do zastąpienia.

Proszę sobie przeczytać wywiad z Robertem Koniecznym. To jest PR, które wspiera markę i w tym kierunku powinien Pan wg mnie iść z przekazem. Nie mówić o technice, tylko o życiu. Bo dom to życie.
Nike nie sprzedaje butów, tylko sport. Dlatego jest marką.
Proszę pamiętać, że w ciągu minuty każdy czytający te słowa może znaleźć 2 telefony: do Pana i do Koniecznego. Ta różnica - to marka!Hubert Tatarkiewicz edytował(a) ten post dnia 17.04.13 o godzinie 11:37

Temat: Jakie są metody wspomagania zarządznia marką ... ?

Pozwolę sobie przyłączyć do dyskusji. Marka to nic innego, jak sprzedawanie pewnej historii ludziom. Dla konkretnego produktu, usługi, by sprzedawała się i była rozpoznawalna buduje się określony świat przeżyć, który wyróżnia ją pośród innych na rynku. Rację miał tu kolega pisząc o komputerach Apple - sprzedaje się marka, a nie jakość czy faktyczny produkt. Coca cola jest przykładem marki, która sprzedaje coś, co faktycznie zliczyć się nie da, bo RADOŚĆ Z ŻYCIA ;) Wszystko, jak widać jest do zrobienia, potrzebna jest dobrze określona grupa docelowa - (tu zgodzę się z innymi) to podstawa!
Wszystko też sprawnie będzie funkcjonowało, jeżeli fundamenty rachunkowo - podatkowo - płacowe będą współgrały, tu mogę bardziej pomóc i odesłać do szkoleń Eduself.pl

Nie mniej jednak trzymam kciuki i życzę powodzenia!

konto usunięte

Temat: Jakie są metody wspomagania zarządznia marką ... ?

Marcin H.:

Rację miał tu kolega pisząc o komputerach Apple - sprzedaje się marka, a nie jakość czy faktyczny produkt.

Warto przy tym wyraźnie rozróżnić jakość techniczną od jakości postrzeganej, które częstokroć są w zupełnym rozjeździe:) To w dyskusji o marce rzecz bardzo istotna.
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Jakie są metody wspomagania zarządznia marką ... ?

Hubert T.:

[...]
Nike nie sprzedaje butów, tylko sport. Dlatego jest marką.
Proszę pamiętać, że w ciągu minuty każdy czytający te słowa może znaleźć 2 telefony: do Pana i do Koniecznego. Ta różnica - to marka!
Hubert a kwestia Nike nie dotyczy marki, tylko tworzenia społeczności prosumenckiej. Nie mieszajmy wątków.
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Jakie są metody wspomagania zarządznia marką ... ?

Piotr S.:
Marcin H.:

Rację miał tu kolega pisząc o komputerach Apple - sprzedaje się marka, a nie jakość czy faktyczny produkt.

Warto przy tym wyraźnie rozróżnić jakość techniczną od jakości postrzeganej, które częstokroć są w zupełnym rozjeździe:) To w dyskusji o marce rzecz bardzo istotna.
Dokładnie tak jak piszesz Piotr. Marka i produkt to dwie sprawy (powiązane ale dwie), ale zawsze zaczyna się od produktu, dopiero potem jest tworzenie marki.

Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Jan Pawel M.

Jan Pawel M. Head of Section,
Payload Data
Processing, GMV
Polska

Temat: Jakie są metody wspomagania zarządznia marką ... ?

Adam K.:

BMW X drive też jest do zastąpienia, tyle, że są tacy, którzy zanim zaczną myśleć o zastępstwie będą chcieli zrozumieć co dokładnie oznacza owe "X drive" ... (bo jak Pan wie są różne rodzaje napędów "4x4").
Jaka jest róznica między IQ-200 a BMW?? O BMW słyszał każdy i jest obiektem pożądania wielu.
I BMW z napędem xDrive często jest obiektem pożądania u osób, które nie mają bladego pojęcia co to jest, ponad to, ze jest to 4x4.

Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Jakie są metody wspomagania zarządznia marką ... ?

1) Odpowiednio przygotowane rozpoznawalne logo
2) Nawaniacze zapachowe produktów
3) Osoba w reklamie znana i rozpoznawalna na codzien z TV
4) Ciekawa autorska reklama .

Adam K.:
Dzień Dobry,
jakie znacie Państwo praktyczne metody wspomagające zarządzanie marką w zakresie podniesienia jej rozpoznawalności? Jakie są praktyczne metody zarządzania marką w celu dotarcia do potencjalnego Klienta? Jak zarządzający marką powinien zabierać się za wdrożenie?
Pozdrawiam.

Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Jakie są metody wspomagania zarządznia marką ... ?

Można także pomyśleć o odpowiednim zapachu
nawaniaczy biur siedzib firmy czy
samych produktów albo reklamowek
jak np. Avon ma katalog
i kazda strona ma inny zapach
jak i caly katalog .
Firmy Japonskie takie jak Yamaha Roland
Korg , Fostex od dawna stosują nawaniacze
swoich produktów po wyjeciu z opakowania taki
produkt ma charakterystyczny zapach przez dlugi czas
o kompozycji zapachowej nowoczesności i luxusu.
Biura tez mają swój zapach .

Adam K.:
Tomasz J.:
1) Odpowiednio przygotowane rozpoznawalne logo
2) Nawaniacze zapachowe produktów
????????????????? :-)
3) Osoba w reklamie znana i rozpoznawalna na codzien z TV
4) Ciekawa autorska reklama .

Adam K.:
Dzień Dobry,
jakie znacie Państwo praktyczne metody wspomagające zarządzanie marką w zakresie podniesienia jej rozpoznawalności? Jakie są praktyczne metody zarządzania marką w celu dotarcia do potencjalnego Klienta? Jak zarządzający marką powinien zabierać się za wdrożenie?
Pozdrawiam.

konto usunięte

Temat: Jakie są metody wspomagania zarządznia marką ... ?

Adam K.:

Kolejny świadomie tworzony błąd? ... z mojej praktyki powszechny - nie zaskakuje Pan. Nie znając wciąż mojej oferty zakłada Pan, że jest do zastąpienia,

Przepraszam, że się wtrącam w Waszą wymianę zdań ale wydaje mi się Panie Adamie, że Pan Hubert stawia się w roli potencjalnego klienta, wcale nie kwestionując wysokiej jakości pańskiego produktu (jakość techniczna). Rzecz w tym, że potencjalni klienci o tym nie wiedzą (póki co brak jakości postrzeganej, a ogólniej marki) i dopóki się nie dowiedzą jakość techniczna produktu, który Pan oferuje nie ma wartości. Tak ja zrozumiałem intencję Pana Huberta ale oczywiście niech on sam się wypowie.

Pracowałem kiedyś w jednym z polmosów, który produkował pewną bardzo wysokiej jakości wódkę. Tylko co z tego skoro klienci o tym nie wiedzieli... Brak odpowiedniego marketingu spowodował, że bardzo dobry produkt słabo się sprzedawał.

Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Temat: Jakie są metody wspomagania zarządznia marką ... ?

OK. W tej chwili widzę to tak:
- potrzeba dobrego copywritingu, zarówno strategicznego jak i na już;
- potrzeba zlecenia przebudowy graficznego wizerunku firmy przez studio brandingowe zrzeszone w STGU, w tym głębokie zmiany strony internetowej;
- potrzeba działań PR w okolicach technologii zrównoważonych i rozwoju zrównoważonego (blogi, czasopisma, konferencje itp - wszystko od ekologii po lifestyle i wzornictwo);
- minimum reklamy na razie; a potem spójnie, kanałami: architekci, firmy, inwestorzy (w tej kolejności);

Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora



Wyślij zaproszenie do