Robert
Polak
Założyciel i
Współwłaściciel,
4people.pl | wyższy
poziom ...
Temat: Jak stworzyć i kontrolować ścieżkę edukacyjną kierownika...
Planuję awansować jedną osobę z mojego zespołu na stanowisko kierownicze. Kompetencje jakie powinna ona opanować w ciągu 6 miesięcy to:- dokładna znajomość technik sprzedaży i ich wykorzystania w praktyce
- umiejętność związane z wprowadzaniem technik sprzedażowych przez grupę oraz związane z coachingiem
- umiejętność zwiększania motywacji, zaangażowania i podnoszenia morale zespołu handlowego
- umiejętność gromadzenia i selekcji informacji dotyczących członków zespołu handlowego
Z technikami sprzedaży nie ma problemu, ale z reszta wygląda tragicznie.
Jednym słowem w mojej firmie nie ma kierownika (jak również żadnej innej osoby), która posiada podobne umiejętności i od której mój przyszły Kierownik mógłby się uczyć.
Mam świadomość, że pracownik będzie zdany w takiej sytuacji tylko i wyłącznie na własne działania autodydaktyczne, dlatego pojawia się sprawa z wyznaczaniem konkretnych – umożliwiających ocenę - celów krótkoterminowych związanych z motywowaniem, angażowaniem zespołu i jego prowadzeniem (nie mam w tej dziedzinie żadnego doświadczenia).
Czy same szkolenia oraz książki pracownikowi wystarczą? Jak dam mu "wolną rękę", to nie może być mowy o kontroli i ocenie efektów jego działań (wyniki sprzedażowe grupy, to przecież tylko jeden z jego obowiązków).
Nie chcę pozostawiać pracownika samemu sobie i chciałbym zorientować się, jak wygląda proces szkolenia kierownika sprzedażowego, oraz jak wygląda proces kontrolowania takiego pracownika, w innych firmach.
Co proponujecie?
Mam opanować 10 podstawowych pozycji z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, motywowania zespołu handlowego, coachingu itd, aby móc ustalać cele i kontrolować pracownika z ich wykonywania, czy istnieje inna możliwość?
Z góry dziękuję serdecznie za pomoc i życzę wszystkim miłego popołudnia!!!